CORNEK Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Producent podaje na www Bliskiej: "BIO 100 jest biopaliwem produkowanym na bazie olejów roślinnych przeznaczonym do pojazdów z silnikiem diesla. Kierowcom tankującym BIO 100 zalecamy uprzednie sprawdzenie możliwości jego zastosowania u producenta pojazdu. BIO 100 oferowany na stacjach BLISKA pochodzi ze sprawdzonego źródła, którego gwarantem jest największy polski producent paliw. Kupując BIO 100 na stacjach BLISKA mają Państwo pewność, iż paliwo spełnia standardy jakościowe określone dla biopaliw w normie PN EN 14214, obowiązującej na innych rynkach Unii Europejskiej. BIO 100 i konwencjonalny olej napędowy posiadają podobną charakterystykę fizyko-chemiczną. Oferowane przez nas biopaliwo zapewnia korzystny wpływ na pracę i trwałość silnika. Dzięki dobrym właściwościom smarnym paliwo zabezpiecza aparaty wtryskowe przed nadmiernym zużyciem. Wyższa zawartość tlenu w stosunku do tradycyjnego oleju napędowego zapewnia lepsze spalanie a wysoka liczba cetanowa (51) - dobre osiągi silnika. Stosowanie BIO 100 chroni środowisko naturalne. Powoduje znaczne obniżenie emisji szkodliwych substancji i gazów cieplarnianych, zarówno podczas procesu produkcji paliwa, jak i jego użytkowania. Jest bezpieczny dla zdrowia człowieka i dodatkowo biodegradowalny. " Czyli niby bezpiecznie, ekologicznie tylko z czego tak naprawdę to jest i czy może to zaszkodzić silnikowi diesla? i drugi produkt ekodiesel: "Olej napędowy Ekodiesel Ultra oferowany na stacjach BLISKA pochodzi ze sprawdzonego źródła, którego gwarantem jest największy polski producent paliw. Ekodiesel Ultra przeznaczony jest do napędu silników szybkoobrotowych o zapłonie samoczynnym. Ekodiesel Ultra zawiera dodatki uszlachetniające: podwyższające liczbę cetanową i zmniejszające zadymienie spalin, detergenty poprawiające czystość wtryskiwaczy paliwa, przeciwkorozyjne, poprawiające odporność na utlenianie, deemulgujące, biobójcze oraz depresatory. Paliwo dostępne w sieci BLISKA może zawierać również dodatki przeciwpienne. Szczególnie istotne dla ochrony środowiska jest obniżenie zawartości siarki w paliwie Ekodiesel Ultra poniżej 10 mg/kg. Stacje BLISJA, ze względu na właściwości niskotemperaturowe oferują trzy gatunki oleju napędowego Ekodiesel Ultra – B, D i F odpowiadające paliwom klimatu umiarkowanego, a także klasę 2 odpowiadającą paliwu klimatu arktycznego lub surowego klimatu zimowego: " co sądzicie?
.Pablo. Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 B100 to inaczej bio100 albo bioester zależy jaki koncern sobie to nazwał to produkt tylko pochodzenia roślinnego zalecany do traktorów a nie osobówek. Kupę ludzi go leje bo jest trochę tańszy jednak dużo producentów samochodowych nie pozwala go lać do swoich silników. Ja osobiście nie wlał bym tego do silnika pompki i comonrail są bardzo czułe na paliwo. Pozostałe paliwa typu ON, ekodiesel, dieselgold, diesel verwa, diesel vipower itp to normalne paliwa diesla z domieszką 0,5% bio100 zezwala na to prawo unijne. Wybór jest prosty różnica w cenie bardzo mało miedzy zwykłym dieslem a b100 więc oszczędność prawie żadna
vdm Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Cena zweryfikuje ilość osób stosujących B100 do swoich samochodów. Kilka, kilkanaście lat temu podobne tematy były o LPG. Wystarczy zobaczyć jak ceny paliw wpłynęły na zwiększenie grona osób stosujących LPG w swoich samochodach. Na swoim przykładzie powiem tak: Narazie nie stosowałem i nie stosuje tego paliwa, ale może życie zmieni moje dotychczasowe poczynania, a napewno zamknięty na tego typu paliwa nie jestem
marewel Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Ta felcia możesz jeździć śmiało.Na bio ciężej pali,więcej pali i ma mniejsza moc. Lalem parę razy do swojego PD'ka niestety zapach spalin był nie do zaakceptowania,korekcje za to fajnie spadły.
biker110 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Nie polecam, stosowalem w golfie TD, odczowalny spadek mocy,gorsze odpalanie i ten zapach frytek z tlumika,nigdy nie zaleje tego do mojego TDI
Robi1 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 ja jak jest ciepło leje bio pół na pół z normalnym on i jest ok jak jest chłodniej to trochę gorzej pali a poza tym trochę spada moc
burus2 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 a ja od stacji bliska raczej zdaleka i niewlał bym tego do siebie :gwizdanie:
dymiano Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 kiedyś zatankowałęm na bliskiej. dojechałem do domu a na 2 dzień auto już nie odpaliło. Już lepiej na opale jeździć
dajmler4 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 jesli chodzi o bio nyby tansze ale jak pisza poprzednicy wiecej pali mnie mocy ja osobiscie polecam shell v-power diesel paliwo troszke drozsze ale gdy tankuje na innej stacji licznik pokazuje 560km do przejchania gdy tankuje v-powera 760 pokazuje i zeczywiscie tak jest auto pali duzo mniej jest zwawsze czyli suma sumarumi tak wychodzi na to ze jest tansze
jasam Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Osobiście mam spory kawałek do stacji więc nie po drodze mi ale kilka razy wlałem :gwizdanie: Niczego niepokojącego nie zauważyłem. Żebym miał comonrail (b.ważna jakość paliwa) to osobiście bym uważał. PS.Gość ze stacji rzekomo już 10k zrobił i jest zadowolony na (ma listwę)
CORNEK Opublikowano 2 Maja 2011 Autor Opublikowano 2 Maja 2011 No i zatankowałem na praktycznie pusty bak do pełna biodiesla z bliskiej. Zrobiłem na tym 650 km i zalałem normalnej ropy na BP Jakie odczucia? - spalanie w mieście przy mega ultra eco drivingu na ropie miałem 5.8. Na BioRzepaku przy cięższej nodze 6.4. Uwarzam, że gdybym jeździł tak samo to różnica była by max 0,5 litra albo i nawet nie. - faktycznie rano ciężej trochę odpalało na rzepakubiodieslu i miała ciut gorsze przyspieszenie, za to silnik pracowął ciszej i non stop zaciągałem się przepysznym zapachem frytek Jeździć w zasadzie się da ale teraz jak wlałem normalnej ropki na BP to fura jeździ o wiele zdrowiej :]
Wujek141 Opublikowano 3 Maja 2011 Opublikowano 3 Maja 2011 Gdybym miał po potopowego diesla to bym sie odważył wlać tego tego rzepakodiesla. Raczej do nowego typu silników ten EKOdiesel się nie nadaje moim zdaniem
eltoro3 Opublikowano 3 Maja 2011 Opublikowano 3 Maja 2011 A czy ekodiesel na Orlenie to jest właśnie ten rzepakodiesel, czy to jeszcze coś innego?
Wujek141 Opublikowano 3 Maja 2011 Opublikowano 3 Maja 2011 Ekodiesel na orlenie to normalny ON taki jak masz np na BP czy Statoilu czy jeszcze innych stacjach.
eltoro3 Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Czyli tym orlenowskim śmiało mogę poić moje TDI? A może lepiej przerzucić się na Verwę? Będzie to miało jakiś konkretny sens, czy nie warto przepłacać?
Wujek141 Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Hmm. Ja osobiście nie zauważyłem żadnej różnicy między tymi droższymi a normalnymi olejami napędowymi. Lecz raz na 3 tankowania staram się tankować coś typu ULTIMATE ON czy VERVA ON.
eltoro3 Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 A możesz uzasadnić dlaczego? Ja do tej pory jezdziłem tylko samochodami z silnikami benzynowymi i lałem wyłącznie benzynę 95 i nie miałem żadnych problemów. Teraz mam pierwszego diesla i może moje pytania są banalne, ale wolałbym nie popełniać błędów i staram się dmuchać na zimne.
majkel_majki Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Do starszych diesli na pompie wtryskowej biodiesel się nadaje, t4 1Z śmiga na tym jak złoto silnik pracuje nieco ciszej, cięższego odpalania nie zauważyłem, spalanie to samo, przy dynamicznej jak na to auto jeździe na żadnym paliwie nie zejdę poniżej 9 litrów/ 100 km.
AudiB4 Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Lałem do siebie czasem Bio,ale odpalane jak świece nie grzeją w okolicach 7C,pozostawia wiele do zyczenia,mniej kilometrów z litra to na pewno,cichsza praca silnika,co do tego paliwa to jak z gazem,niby jakieś normy muszą być,ale co dostawa to inne paliwo
ziby00 Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 na pewno mniejsze kontrole bo na nim za mało aut jezdzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się