KFX Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Lampy w środku nie ma skopanej przecież - a chodzi mu o styki z lampy :gwizdanie:
AndyN Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Andy, weź miernik i sprawdź sobie przecież... Sprawdziłem, już dawno I nie były to piny o których mowa w pierwszym poście (mowa o przeciwmgielnych)
Bart-S Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Chwila - są dwie wesje elektryki dla lampy tylnej. Stay tuned...
AndyN Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Chwila - są dwie wesje elektryki dla lampy tylnej. Stay tuned... sweet ... Chcesz numer VIN? [dodatkowo u mnie jest teraz mix, prawą listwę z oprawkami żarówek mam od WRC, moja nie miała tej blaszki dla dodatkowej żarówki przeciwmgielnych - pytanie czy nie ma w niej jakichś różnic]
Bart-S Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Zajmę się tym późniejszym wieczorem...
Dembsey Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 Mam pytanie odnośnie instalacji zewnętrznych lusterek fotochromatycznych do tego układu. Rozumiem że aktywacja fotochromu dla tych lusterek wychodzi od lusterka w kabinie i idzie bezpośrednio do lusterek zewnętrznych ? Nie przechodzi po drodze przez MCE ? Nigdzie nie widziałem w rozpisce gdzie podłączyć. Z lusterka wychodzi plus do sterowania a minus w fotochromach podłączam do masy ?
Bart-S Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 Mam pytanie odnośnie instalacji zewnętrznych lusterek fotochromatycznych do tego układu. Rozumiem że aktywacja fotochromu dla tych lusterek wychodzi od lusterka w kabinie i idzie bezpośrednio do lusterek zewnętrznych ? Nie przechodzi po drodze przez MCE ? Nigdzie nie widziałem w rozpisce gdzie podłączyć. Z lusterka wychodzi plus do sterowania a minus w fotochromach podłączam do masy ? Zasilanie zewnętrznego fotochromu leci z wewnętrznego lusterka (piny 4 i 5). Wiązka prowadzona jest podsufitką, przez słupek A kierowcy do panelu konektorów (pomarańczowa kostka 17-pin). Następnie rozdziela się na dwie części (lewa i prawa strona) kostkami 20-pin przechodzi przez słupki A do drzwi i tam do sterowników drzwi. Ze sterowników leci już bezpośrednio do lusterka (a w zasadzie do styków znajdujących się na tylnej ścianie szkła). Powyżej opisałem fabryczną wiązkę - jednak aby uniknąć komplikacji i dodatkowych kosztów (piny są drogie), możesz pominąć kilka opisanych wcześniej elementów i podpiąć wiązkę zasilającą fotochrom (prawie) bezpośrednio do lusterka (odpuszczasz sobie pomarańczową kostkę oraz sterownik w drzwiach). Pominięcie sterownika w drzwiach jest możliwe, ponieważ poza przekazaniem zasilania nie pełni on w przypadku zewnętrznego fotochromu, żadnej dodatkowej funkcji. Gdybyś jednak zdecydował się na rozwiązanie fabryczne to instalacja tego systemu nie wymaga zmiany sterowników drzwi. Obwód fotochromu to piny 6 i 7 w 16-pinowym gnieździe znajdującym się w sterowniku drzwi a odpowiadającym za sterowaniem lusterkiem (te wyjścia posiada każdy moduł LOW, czyli taki, który w w/w gnieździe ma tylko 8 pinów).
Dembsey Opublikowano 25 Września 2011 Opublikowano 25 Września 2011 Wiedziałem kolego że na Ciebie zawsze mogę liczyć Dzięki za podpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie bo nie mogę dobrać wkładów fotochromatycznych, tyle tego w etce jest mam B6 i chciałbym podgrzewane fotochromatyczne. Jaka literka ? Numery: 8E0 857 536 P Prawe 8E0 857 535 F Lewe Będą dobre ? Teraz mam tak że od strony kierowcy mam czarny pionowy pasek - to są asferyczne ? Masz jeszcze gdzieś instrukcje jak zdjąć słupek ? [br]Dopisany: 25 Wrzesień 2011, 15:59_________________________________________________Co do słupka znalazłem to: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t44149.0.html;highlight=montaz+reling Czyli odkręcamy dwie śróbki i wyciągamy zały z zaczepów, tak ?
Bart-S Opublikowano 25 Września 2011 Opublikowano 25 Września 2011 Jeśli chodzi o wkłady podgrzewane z fotochromem - są 3 warianty... Strona lewa: - 8E0 857 535 J (płaskie) - 8E0 857 535 K (wypukłe) - 8E0 857 535 L (asferyczne) *to jest to z paskiem Strona prawa: - 8E0 857 536 P (płaskie) - 8E0 857 536 Q (wypukłe) - 8E0 857 536 R (asferyczne) Jeśli nie wiesz jakie masz z prawej strony - podeślij mi na mejla fotkę naklejki z kodami wyposażenia (jest w książce serwisowej). Na niej będzie wbity kod wariantu lusterka. Co do słupka A: - demontujesz słonecznik i wyciągasz jego mocowanie (1 śruba, jest za zaślepką) - demontujesz uchwyt na łapę (2 śruby) - wykręcasz śrubę znajdującą się pod plastikiem "airbag" - dalej trzymają już tylko spinki
Dembsey Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 O jezu w ASO od 500 za płaskie do 1500 asferyczne ! Dzięki, jeśli już się zdecyduje, pozostaje poszukiwanie na allegro Rozumiem że jedna strona to + z lusterka (sterowanie) a druga to masa ? Czy ma znaczenie jak podłączymy (bieguny) ?
Bart-S Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 O jezu w ASO od 500 za płaskie do 1500 asferyczne ! Dzięki, jeśli już się zdecyduje, pozostaje poszukiwanie na allegro Tylko 2nd hand. To już całe kompletne lusterko w full opcji (czyli też z pamięcią i składaniem) kupisz za 350zł. Rozumiem że jedna strona to + z lusterka (sterowanie) a druga to masa ? Tak. Czy ma znaczenie jak podłączymy (bieguny) ? Nie - ale fajnie by było abyś dwie strony podłączył tak samo.
Dembsey Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 Dziś podłączyłem samo lusterko fotochromatyczne od B7 do B6, ale: pin 6 = rozłączenie fotochromu w przypadku włączenia lampki w podsufitce (do lampki podsufitki, pin 1 – mostek z zasilaniem lampek do czytania) [brązowo/czarny] Pin 1 w lampkach w podsufitce był wolny. Wpiąłem ten kabel z pinu 6 lusterka ale nie działa Nie mostkowałem jeszcze z lampkami do czytania, chciałem sprawdzić czy samo włączenie już zadziała.
AndyN Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Jestem winien to wyjaśnienie KFX'owi .... Wszystko działa, jestem w końcu z moda zadowolony. Nie ma żadnych błędów, mod dał prawie całą (brak na razie DRL) funkcjonalność MCE high z B7. W większości modów tu (na forum) prezentowanych brakuje explicite wyartykułowanego zastrzeżenia, że dany opisywany mod ma gwarancję powodzenia w konkretnej konfiguracji auta, na którym mod był przeprowadzany. Nie ma gwarancji, że modyfikacja powiedzie się w innym aucie, którego skompletowanie jest nawet minimalnie inne. Czemu o tym piszę? W aucie KFX fabrycznie miał włącznik świateł z opcją 'auto' i fabryczny włącznik CLH. By w ramach przeprowadzanej modyfikacji dodać włącznik DRL musiał dodać jedno połączenie. Czyli pin3 włącznika DRL/CLH z pin30/C MCE. U mnie nie było ani włącznika świateł 'auto' ani włącznika DRL/CLH. Wszystkie dodatkowe połączenia między tymi trzema elementami (włącznik świateł, włącznik DRL/CLH, MCE) musiałem dodać. W skrócie co było przyczyną wszystkich tych problemów?: jeden mały pin. Pin1 włącznika świateł. W wariancie instalacji u KFX'a z racji tego, że miał włącznik CLH i włącznik 'auto' połączenie pin1 włącznika świateł - pin4 włącznika (DRL)/CLH - pin20/C MCE już było. U mnie nie było fabrycznie włącznika DRL/CLH co wiązało się z innym wariantem wiązki. U mnie zasilanie pin1 włącznika świateł miało inne źródło. Gdy podpiąłem się do tego kabelka (a powinienem go w cholerę wypiąć całkowicie) i całkowicie robić połaczenia "od zera", podłączyłem zasilanie z dwóch źródeł i zafundowałem sobie wszystkie te problemy :!: Zrozumiałem, że problemem nie są żarówki w tylnych lampach a coś zupełnie innego gdy zamiast modułu 8E0 907 279 L podłączyłem 8E0 907 279 N - niby oba MCE high z B7 i różnią się "tylko" literką. W tym momencie błędy tylnych żarówek zniknęły a pojawiły się inne atrakcje Zacząłem wtedy pin po pinie przekładać do innego "rdzenia" kabelki z wtyczki "C". Problem pojawiał się w momencie podłączenia do MCE pin20-tego :!: Wtedy zacząłem męczyć Barta o sprawdzenie różnic w okablowaniu. Bingo! Wypiąłem pierwotny pin1 z włącznika świateł, dorobiłem połączenia pin1 włącznika świateł - pin4 włącznika (DRL)/CLH - pin20/C MCE i wszystko zaczęło bezproblemowo i w 100% poprawnie działać. Czujnik światła działa, czujnik deszczu także. Zostało mi znalezienie odpowiednich DRL'i by móc w 100% korzystać z funkcjonalności MCE z B7.
KFX Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 yup więc rozpiska jest ok, dopiszę info o włączniku świateł, jak ktoś dokładał to żeby zwrócił uwagę na to. aaaa, przy okazji - dla chętnych zestaw do modów, także tego: LUSTRO FOTO Z B7 Z UCHWYTEM NA SZYBĘ I PRZEDŁUŻANĄ TAŚMĄ http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=224299.0
Bart-S Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Rozpiska jest OK. Po prostu przy dokładniejszej analizie schematu okazało się, że instalacje HIGH i HIGH + AUTO różnią się nieco bardziej niż nam się na początku wydawało. Najważniejsze, że już działa 1
Dembsey Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Ok, a co z moim lusterkiem, może ktoś zna odpowiedź na to pytanie ? co z pinem 6 lusterka i pinem 1 podświetlenia - u mnie nie działa :/ Pisałem szczegółowo 4 posty wstecz. Jak mam B6, komputer będzie od B7 to włącznik świateł z funkcją auto kupić z B7 ? Dzięki.
AndyN Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Ok, a co z moim lusterkiem, może ktoś zna odpowiedź na to pytanie ? co z pinem 6 lusterka i pinem 1 podświetlenia - u mnie nie działa :/ Pisałem szczegółowo 4 posty wstecz. Jest w tym dziale oddzielny wątek o lusterku fotochromatycznym. Na pewno znajdziesz w nim odpowiedź na swoje pytanie. Jak mam B6, komputer będzie od B7 to włącznik świateł z funkcją auto kupić z B7 ? Zabierasz się za swap MCE z B6 na B7? Odważny jesteś Ja kupiłem w wersji od B7 (przepinasz jeden pin względem wersji B6). Łatwiej chyba kupić na Allegro włącznik z opcją 'auto' z B7 niż z B6.[br]Dopisany: 07 Październik 2011, 08:57_________________________________________________Kilka rad przydatnych zanim zaczniesz swap MCE * skombinuj sobie wyjmaki do pinów. Wtyczka "C" jest bezproblemowa, "A" od biedy do pokonania ale "B" bez wyjmaków to jakiś koszmar. Z wyjmakami -> chwila moment * często sprzedający MCE sprzedają je razem z wtyczkami z uciętymi kablami. Szukaj takich ofert, do samego swapa kilka dodatkowych pinów będzie potrzebne a i później do innych przeróbek na pewno piny się przydadzą. Piny w ASO są irracjonalnie drogie * by po swapie działały bixy (nie wiem jakie lampy masz) będziesz potrzebował co najmniej jeden przekaźnik. Szczegóły tej przeróbki są gdzieś w tym wątku.
barrowiec1 Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 a napiszcie panowie, czy też wam wycieraczki się włączają na dziurach albo garbach jak ciut szybciej jedziecie? w adaptacji czułość mam na 10 a i tak śmigną,
KFX Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 zależy jak mocowałeś czujnik deszczu.. na początku mi się wzbudzały na dziurach - teraz już nie. zrobiłem trochę większy docisk pomiędzy szybą a podkową (bo to na niej głównie tworzony jest docisk czujnika do szyby)
P-U-M-A Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Panowie dużo jest rezania żeby zrobić czujnik deszczu jak się już ma fotochromatyczne lusterko?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się