domin79 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Sprawdziłem i okazuje się że czujnik ten nie działa niestety udało się go zakodować lecz nie działa regulacja czułości w adaptacji. Czujnik sprawdzałem również w audi A6 C6 i też nie działa. ...szkoda byłaby zawsze jakaś alternatywa , bo czujników od B7 mało ;(
AndyN Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Sprawdziłem i okazuje się że czujnik ten nie działa niestety udało się go zakodować lecz nie działa regulacja czułości w adaptacji. Czujnik sprawdzałem również w audi A6 C6 i też nie działa. ...szkoda byłaby zawsze jakaś alternatywa , bo czujników od B7 mało ;( Ale nie działa bo nie jest do tego modelu auta czy nie działa bo ten egzemplarz jest uszkodzony? Bo tu forumowicz twierdzi, że u niego działa: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=84527.msg2782203#msg2782203
sebastian_marat Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 a jak to sprawdzić? trzeba by zapiąć do B8. Diody podczerwieni wokół czujnika w C6 się świecą ciągle u mnie migają co jakieś 2s a po podpięciu tego 8K0 do C6 wcale nie świecą. Możliwe że to czujnik
bobikos Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Koledzy mam problem. Sprawa dotyczy B6 avanta, zmieniłem MCE na wersję z B7 (końcówka L) i teraz jest problem. Co jakiś czas wywala mi błędy tylnych postojówek, raz lewej, raz prawej, nieraz obydwu. Obstawiam że problem związany jest z ilością żarówek postojowych, w B6 jest tylko jedna, a w B7 o ile dobrze wiem dwie. Pytanie jest następujące, czy da się w ustawieniach MCE na jakimś kanale dopasować rezystancję żarówek czy pozostaje mi dorzucenie równolegle jeszcze jednej żarówki bądź opornika na każdej ze stron?
AndyN Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Koledzy mam problem. Sprawa dotyczy B6 avanta, zmieniłem MCE na wersję z B7 (końcówka L) i teraz jest problem. Co jakiś czas wywala mi błędy tylnych postojówek, raz lewej, raz prawej, nieraz obydwu. Obstawiam że problem związany jest z ilością żarówek postojowych, w B6 jest tylko jedna, a w B7 o ile dobrze wiem dwie. Pytanie jest następujące, czy da się w ustawieniach MCE na jakimś kanale dopasować rezystancję żarówek czy pozostaje mi dorzucenie równolegle jeszcze jednej żarówki bądź opornika na każdej ze stron? Oprócz tego błędu wszystko inne OK? Sprawdzałeś czy w prawej tylnej lampie masz gniazdo na tę dodatkową żarówkę? Jeśli masz to zrób jak w opisie, dołóż żarówkę, dołóż kabel łączący obie lampy jak w opisie i wszystko będzie działać. Jest to proste i szybkie do zrobienia.
bobikos Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Wszystko inne w porządku. Piszesz o przeciwmgielnych a z nimi nie mam problemu bo podciągnąłem osobny przewód. Mnie chodzi o żarówki od postojówek bo to ich błąd wywala. Ile żarówek od świateł postojowych jest w B7 (nie licząc tej od przeciwmgielnych) i jakiej są mocy? O ile pamiętam w B6 postojówka jest 4W (dwuwłókowa 4/21W). Czy w B7 nie są 5W? Ale nie sądzę by MCE było aż tak czułe by rozróżniało 4 i 5W, za mała różnica.
AndyN Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Przepraszam, nieuważnie przeczytałem U mnie nie ma tego błędu (moduł "N"). Przy najbliższej okazji wyjmę tylną lampę i sprawdzę jakie żarówki w niej mam. Próbowałeś oczyścić styki w lampach? Może zaśniedziały?
bobikos Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 A masz avanta? Żarówkę z jednej strony wyjmowałem i styki są bardzo ładne, nie zaśniedziałe, żarówki w miarę nowe. Przy okazji obejrzę je jeszcze, może uda się tam włożyć P21/5. Chyba że jest inne rozwiązanie problemu, tj. dopasowanie MCE
barrowiec1 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 sprawdziłeś, czy przy module wszystko Ci styka?? Jak raz jedna żarówka, raz druga to może kable gdzieś nie stykają...
bobikos Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Dużo przekładek robiłem bo rozbudowywałem z wersji B6 LOW do B7 HIGH, wszystkie połączenia lutowane zabezpieczone, piny zarobione oryginalnie, dziwne żeby tylko z tymi światłami był problem, tym bardziej że często błędy wyskakują jak mam wciśnięty stop, a tu są żarówki dwuwłóknowe więc tak jakby MCE wykrywało za mały przepływ prądu? Zadając pytanie chodziło mi raczej o kwestię adaptacji MCE, ale najpierw posprawdzam to o czym mówicie.
AndyN Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 A masz avanta? (...) Avanta. W dodatku szarego. Kwintesencja nudy. Żarówki z tylnej lewej lampy. Różne firmy (od firmówek po jakieś "krzaki"), różny wiek. Patrząc od góry: * biała - 12V/21W * żółta - 12V/21W * biała - 12V/21W * biała - 12V/21W/5W Po uporaniu się z problemami zaraz po swapie, zero błędów na FIS, brak błędów w pamięci MCE (moduł w wersji N).
bobikos Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Ten mój moduł jakiś czuły jest. Wywalił mi błąd żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej przy tylko jednej spalonej. Muszę sprawdzić przejścia na zasilaniu i do masy. Gdzie jest punkt zbiorczy masy dla świateł tylnych?[br]Dopisany: 12 Styczeń 2012, 10:58_________________________________________________Wracając do tematu, ostatnio póki nie było jeszcze aż tak okrutnych mrozów posprawdzałem kilka rzeczy i: - rzeczywiście mam żarówki 21/5W, a nie 21/4W, nie jest to kwestia styków bo wyczyściłem je i błąd nadal wyskakuje - podmiana żarówek na inne raczej nic nie zmienia, choć błąd wyskakuje rzadziej. - wyskakuje przede wszystkim przy hamowaniu, tuż po zatrzymaniu, jeśli podczas jazdy przyhamuję zazwyczaj błąd nie pojawia się - ciekawe jest to że jeśli żarówkę wyjmę to mimo niezapalonych świateł wywala błąd światła stop i postojowego, natomiast przy włożonej żarówce błąd wyskakuje tylko przy hamowaniu, gdy mam włączone światła mijania/postojowe. Po wyskoczeniu błędu żarówka nadal działa... - jak się zrobi cieplej spróbuję podciągnąć przewód bezpośrednio od MCE do żarówki, zobaczymy jakie będą efekty - muszę rozebrać też MCE, może to w nim coś jest nie tak. Ciekawa sytuacja, błąd jest dość nieregularny i ciężko wyczuć co jest jego przyczyną ---------- Post dopisany 12-06-2012 at 09:45 ---------- Poprzedni post napisany 02-02-2012 at 21:48 ---------- Jeśli chodzi o błąd żarówek to po ich wymianie na nowe przestał pojawiać się tak często. Wyskakuje tylko nieraz po uruchomieniu lub na postoju przy włączonych światłach. Takie występowanie ewidentnie wskazuje na powiązanie ze spadkiem napięcia zasilania MCE, być może wymiana na inny pomogłaby, ale to przy okazji. Aktualnie mam kolejny problem. Tym razem mam z czujnikiem deszczu 4E0 955 559 C - zamontowany wg opisu KFX (swoją drogą nie trzeba przerabiać wtyczki lusterka bo wszystko się mieści), jednak są z nim problemy - przede wszystkim reaguje na dziurach i załącza wtedy wycieraczki. Za to w momencie kiedy na szybie są krople deszczu np. po nocy, przekręcam na zapłon a wycieraczki są ustawione na auto czujnik nie reaguje, muszę go sam wyzwolić (np. przez zwiększenie czułości pokrętłem) i wtedy zgarnie. W samym deszczu działa dość dobrze. Czujnik zmierzchu działa ok. Ktoś miał taki przypadek? Wygląda że czujnik ma ze sobą jakieś problemy... Czułość czujnika ustawiona na 42.
KFX Opublikowano 12 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2012 jak reaguje na dziurach - masz za słaby docisk do szyby. też tak miałem na początku, a teraz już się nie wzbudza wcale. wycieraczki zaczynają działać po ruszeniu, jak przekroczysz bodajże 5 km/h - to nie jest żaden problem czujnika. jest chyba to nawet napisane gdzieś kilka stron wstecz, bo też mi się zdawało że nie działają same
bobikos Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 To sporo wyjaśnia. Niby dość mocno go dociska, na tyle że góra czujnika zaczyna odstawać, musiałem górną część i wtyczkę przykleić na taśmę dwustronną. Spróbuję coś jeszcze podłożyć tam, jeśli nie przyniesie to efektu to chyba wymienię szybę na tą od B7... Dzięki za informacje.
KFX Opublikowano 12 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2012 ja nie wymieniałem i jest docisk mocny - nie wzbudza się. zobacz sobie na fotki na początku wątku, jak zamontowałem. podkowa naklejona na szybę z B7 z założonym lusterkiem w ponad połowie powierzchni dociska czujnik. wystarczy wsunąć pomiędzy "szyny" z lusterka te idące od podkowy a czujnik choćby złożony kilka razy kawałek papieru. wytwarza wystarczający docisk i w dodatku sprężynuje delikatnie.
bobikos Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Wiem jak jest u Ciebie, wg Twojego opisu robiłem. W tym rozwiązaniu wystarczy jednak troszkę inaczej wyciąć podkowę, nałożyć więcej kleju miedzy podkowę a szybę, przez to jest inna odległość podstawy lusterka od szyby więc też inny docisk. Pobawię się z tym jeszcze.
barrowiec1 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 mam jeszcze taką małą ciekawostkę... mam założony MCE z końcówką N. Chciałem założyć HID-y w przeciwgielne, jednak był problem z nimi. Wyłączały się po paru chwilach. Myślałem, że jak podmienię MCE na starszy, to powinno być git (starszy model - mniej czuły). Znalazłem z końcówką J. Podmieniłem i ... HID-y dalej gasły... Ale jeszcze jest niespodzianka... przy zapalaniu świateł wyskakiwał błąd tylnych świateł. Wszystkie działały, ale błąd wyskakiwał... Po powrotnej zmianie na N błędów nie ma... HID-ów też już nie...
KFX Opublikowano 12 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2012 to masz HID-y coś nie teges... są różne przetwornice. ja mam założone na module L z B7 HID-y 8000k w halogenach i błędów nie ma nie gasną też
barrowiec1 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 no jakieś badziewie dorwałem... a zapodaj namiary na te Twoje
KFX Opublikowano 12 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2012 żarniki najtańsze z allegro po 15 czy 17zł, a przetwornice NOXON (chyba takie: http://sklep.hadron.pl/pliki/images/xenony/xenonynoxonprzetwzar.jpg )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się