Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Naprawa/Wymiana zrywnego sprzęgła kompresora klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam takie pytanie na szybko: odleciała obudowa sprzęgiełka, sprzęgiełko prawdę mówiąc nie wiem w jakim stanie....

I teraz pytanie: (żeby nie dotykać tematu 2 razy):

Kupić: obudowę i sprzęgiełko?

aaa... i jeszcze jedna sprawa: sprzedający na allegro (ten z 1-szego wątku) ma 2 rodzaje sprzęgiełek (16 i 19 mm.),

który brać?

--------------------------

Ok, chyba doczytałem że w audi 19mm.... więc to zamówiłem...

Zobaczymy co z tego będzie :) z resztą od sprzedawcy: 19 jest bardziej wytrzymała od 16mm - a średnica dokładnie ta sama, a tylko 3mm różnicy w wysokości,

więc powinno wejść bez problemów...

A śrubę mocującą masz? Ja dokładnie jestem w tym punkcie co Ty nie wiem co zastanę podczas wymiany obudowy. Mam nadzieję że sprzęgiełko jest ok i kompresor bo niby wałek się kręci jak próbowałem kombinerkami.

---------- Post dopisany at 20:56 ---------- Poprzedni post napisany at 20:55 ----------

Mam takie pytanie na szybko: odleciała obudowa sprzęgiełka, sprzęgiełko prawdę mówiąc nie wiem w jakim stanie....

I teraz pytanie: (żeby nie dotykać tematu 2 razy):

Kupić: obudowę i sprzęgiełko?

aaa... i jeszcze jedna sprawa: sprzedający na allegro (ten z 1-szego wątku) ma 2 rodzaje sprzęgiełek (16 i 19 mm.),

który brać?

--------------------------

Ok, chyba doczytałem że w audi 19mm.... więc to zamówiłem...

Zobaczymy co z tego będzie :) z resztą od sprzedawcy: 19 jest bardziej wytrzymała od 16mm - a średnica dokładnie ta sama, a tylko 3mm różnicy w wysokości,

więc powinno wejść bez problemów...

A śrubę mocującą masz? Ja dokładnie jestem w tym punkcie co Ty nie wiem co zastanę podczas wymiany obudowy. Mam nadzieję że sprzęgiełko jest ok i kompresor bo niby wałek się kręci jak próbowałem kombinerkami.

Opublikowano

Śrubę powiadasz.... wiem ze ma być m8... ale liczę na speca od klimy (chyba wreszcie udało mi się znaleźć porządnego...liczy 80zł za wymianę tego sprzęgiełka, a nie jak większość w okolicy: nowa sprężarka i czyszczenie układu ponad 2000zł... - a facet po rozmowie to wie co w trawie piszczy) jeśli on nie będzie miał nic takiego, to będę szukał (mam taki ciekawy sklepik koło siebie z różnego tego typu rzeczami). Więc myślę że jakoś będzie :)

Opublikowano
Śrubę powiadasz.... wiem ze ma być m8... ale liczę na speca od klimy (chyba wreszcie udało mi się znaleźć porządnego...liczy 80zł za wymianę tego sprzęgiełka, a nie jak większość w okolicy: nowa sprężarka i czyszczenie układu ponad 2000zł... - a facet po rozmowie to wie co w trawie piszczy) jeśli on nie będzie miał nic takiego, to będę szukał (mam taki ciekawy sklepik koło siebie z różnego tego typu rzeczami). Więc myślę że jakoś będzie :)

Mi mechanik powiedział że śruba M6 sam tego nie mogę potwierdzić bo nie widziałem.

Opublikowano

oo może i tak.. ech... ta skleroza... może to chodziło o "jakość" śruby coś koło 8,8? :)

Opublikowano
oo może i tak.. ech... ta skleroza... może to chodziło o "jakość" śruby coś koło 8,8? :)

Pytałem jeszcze raz mechanika i mówił że 100% to M6 na torksa zakręcił. Sprzęgło zrywalne nie było uszkodzone, dodatkowo sprawdził i wymienił zawór rozprężny dla pewności że nie ma opiłków i klima działa ok.

Opublikowano

Witam. Odgrzebie troszke temat mam pytanie czy jest możliwość zmontowania wszystkiego bez sprzęgła tak żeby było samo łożysko z kołem pasowym. Wytłumaczę dlaczego, u mnie jest zatarty kompresor i przy diagnozie panowie fachowcy chyba zapomnieli włożyć spowreotem tych gumek sprzęgła i teraz chodzi jak grzechotka ( strasznie upierdliwy dzwięk) kopresor mam i tak do wymiany bo zatarty ale bedę robił go dopiero na lato a teraz chce tylko go uciszyć! jest na to jakiś sposób ?

Opublikowano

Witam.

Jak sprawdzić jaki mam kompresor? da rade przez kabelek?Łożyko juz znalazłem ale tych gumek nie mogę,nie wiem jak wyglądają "od czoła?

Opublikowano

Na kompresorze jest naklejka z informacja o rodzaju sprężarki :wink: pod nr 5 na zdjęciu jest pokazane jak wyglądają amortyzatory gumowe.

Opublikowano

Witam

Panowie czy ktoś się orientuje w typach tych łożysk, jaki ma być u mnie typ?? 35x52x22 czy może 35x52x12

Dane z nalepki ze sprężarki:

8E0 260 805 BA

6SEU14C

447180-6583

NO-OIL 8 120 cm^3

HFC 134a

DENSO 05F06515

Pozdrawiam

---------- Post dopisany 03-03-2013 at 21:19 ---------- Poprzedni post napisany 24-02-2013 at 08:43 ----------

Niestety i ja jestem po nieudanej próbie odkręcenia sprzęgła klimatyzacji ( ukręcony łeb śruby ). Myślę, że tej śruby po prostu nie da się odkręcić bez użycia klucza udarowego. I teraz pytanie co dalej z tym fantem?? Wymiana kompresora na regenerowany, czy dalsza próba naprawienia samemu, chodź powiem szczerze, że nie mam pojęcia co dalej z ukręconym trzpieniem.

Opublikowano

Tarczę powinno się odkręcać nasadką na pneumacie (dokręcać wystarczy ręcznie).

jak_uzywac_klucza_do_demontazu_Napedow_Zrywalnych.jpg

Trzpieniem się nie przejmuj, nie jest potrzebny.

Opublikowano

To ciekawe co mówisz, niestety nie mam pneumatyka żeby w ogóle spróbować, będę niestety chyba musiał zlecić to jakiemuś mechanikowi.

---------- Post dopisany at 19:05 ---------- Poprzedni post napisany at 19:02 ----------

Mam jeszcze pytanie czy po opróżnieniu klimy ( odessaniu czynnika i oleju ) można dalej użytkować normalnie auto. Chce odessać czynnik, jechać do domu, wymontować sprężarkę, do mechaniora żeby odkręcił pneumatykiem koło, wymienić co trzeba zamontować w aucie i jechać nabić klimę. Ma to sens, czy raczej uszkodzę sprężarkę jeżdżąc bez czynnika i oleju??

Opublikowano

Kup krótszy pasek klinowy i załóż go. Nie możesz jeździć bez czynnika bo zatrzesz sprężarkę. Ja przed zimą wyjąłem swoją i założyłem pasek i śmigam tak do tej pory a sprężarka leży w garażu i nie mam czasu się za nią kiedy zabrać:facepalm:

Opublikowano

Krótszy pasek ale o ile krótszy?? U ciebie też wszystko jest na 1 pasku ( klima, alternator, wspomaganie ) ??

Opublikowano

Tak, wszystko mam na jednym pasku. O ile krótszy to nie mam pojęcia. Kolega kiedyś kupował pasek i sprzedali mu taki co omija sprężarkę, dla aut bez klimy. Ale czy w b6 nie było klimy to ja nie wiem. Ważne że pasuje i idzie tak jeździć.

Opublikowano

Orientujesz się może chociaż czy ten pasek jest z A4 B6 czy z innego modelu auta, jakiego silnika?? Myślę czy nie dało by rady podpasować z starszych roczników w których klima była po drugiej stronie napędzana osobnym paskiem, tyle tylko że tutaj dochodzi jeszcze napęd wisko i może się okazać, że pasek będzie za długi :/

Opublikowano

Dziś ja się wziąłem za swoją sprężarkę (którą jeszcze jesienią wykręciłem z auta). Nałożyłem pasek do odkręcania filtrów oleju na koło sprężarki, grzechotkę z nasadka i co, nic, ani drgnie. Myślę sobie spróbuję w drugą stronę i ku mojemu zdziwieniu poszło bez najmniejszych problemów, nawet nie musiałem jakoś specjalnie dużo siły użyć. W pierwszym poście kolega pisze aby odkręcać przeciwnie do strzałki na tarczy sprzęgłowej. Ja odkręciłem właśnie w kierunku tak jak pokazuje strzałka. :decayed: Dodam że mam wizualnie trochę inną tarczę niż na zdjęciu (sprężarka Denso).

Teraz pozostaje mi zamówić części i to złożyć. Dodatkowo wymieniam też uszczelnienia.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czyli rozumiem, że ośką sprężarki kręciłeś w zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a kołem pasowym przeciwnie ?

Ja próbowałem w weekend, ale ani drgnie, do tego ośka zakońcona jest nie sześciokątem, jak na zdjęciach, ale ścięta jest z dwóch stron, więc utrudnia to jej przytrzymanie, a klucz typu "francuski" ma chęć się śliznąć, a wtedy po sprawie. Ma ktoś może jakiś patent, jak to odkręcić przy tak zakończonej ośce ?

Opublikowano
Czyli rozumiem, że ośką sprężarki kręciłeś w zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a kołem pasowym przeciwnie ?

Ja próbowałem w weekend, ale ani drgnie, do tego ośka zakońcona jest nie sześciokątem, jak na zdjęciach, ale ścięta jest z dwóch stron, więc utrudnia to jej przytrzymanie, a klucz typu "francuski" ma chęć się śliznąć, a wtedy po sprawie. Ma ktoś może jakiś patent, jak to odkręcić przy tak zakończonej ośce ?

Dokładnie, ośką zgodnie ze wskazówkami zegara.

U Ciebie wygląda to jak by ktoś wcześniej już tam grzebał i po objechaniu śruby zrobił taki z nią żeby dało się jakimś kluczem chwycić.

Widzę że miałem szczęście, że u mnie odkręciło się to bez najmniejszych problemów, patrząc jaki inni mają z tym problem...

Opublikowano

Witam Panów i Panie :)

Ostatnio byłem zmuszony wymienić sprzęgiełko zrywne koła pasowego od klimy, a dokładniej amortyzatorki gumowe w kole pasowym. Po rozebraniu okazało się, że cały komplet koła pasowego do wymiany ;/.

Chciałbym podzielić się z wami uwagami na temat odkręcania tego właśnie nieszczęsnego sprzęgiełka :)

Po pierwsze.

Odkręcając to sprzęgiełko musimy kręcić tym trzpieniem zgodnie z ruchami wskazówek tak jak to kolega mr.mark1 robił :) a koło pasowe musi być zablokowane :)

Po drugie.

Nic na siłę :)

Jeśli będziemy na siłę chcieli odkręcić trzymając za ten trzpień to nie ma bata obrobimy tę końcówkę :)

Najlepiej użyć wybijaka lub śruby 6 ;]

Ja to tak zrobiłem: użyłem śruby 6 i powolutku odkręcałem, uderzając energicznie w tarczę, a dokładniej tam gdzie są otwory w niej. Liczą się pierwsze dobre i energiczne uderzenia , a później to w palcach można odkręcić.

Więc obyłem się bez uszkodzenia i obrobienia główki na ośce sprężarki :D

Takie są moje spostrzeżenia więc dziele się z wami spostrzeżeniami i uwagami :)

W moim przypadku zasada : "Nic na siłę tylko młotkiem" Pomogła :)

PS. Dodam że mam identyczną sprężarkę DENSO jak w poście :)

Pozdro

Opublikowano

trzpien przy kompresorze sluzy do unieruchomienia, my kręcimy samym kolem pasowym i unikamy sytuacji w/w tj, ukrecony łeb czy przekręcona śruba.... Po co klucze pneumatyczne???:grin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...