wielki1980 Opublikowano 9 Maja 2012 Opublikowano 9 Maja 2012 Mam takie pytanie na szybko: odleciała obudowa sprzęgiełka, sprzęgiełko prawdę mówiąc nie wiem w jakim stanie....I teraz pytanie: (żeby nie dotykać tematu 2 razy): Kupić: obudowę i sprzęgiełko? aaa... i jeszcze jedna sprawa: sprzedający na allegro (ten z 1-szego wątku) ma 2 rodzaje sprzęgiełek (16 i 19 mm.), który brać? -------------------------- Ok, chyba doczytałem że w audi 19mm.... więc to zamówiłem... Zobaczymy co z tego będzie z resztą od sprzedawcy: 19 jest bardziej wytrzymała od 16mm - a średnica dokładnie ta sama, a tylko 3mm różnicy w wysokości, więc powinno wejść bez problemów... A śrubę mocującą masz? Ja dokładnie jestem w tym punkcie co Ty nie wiem co zastanę podczas wymiany obudowy. Mam nadzieję że sprzęgiełko jest ok i kompresor bo niby wałek się kręci jak próbowałem kombinerkami. ---------- Post dopisany at 20:56 ---------- Poprzedni post napisany at 20:55 ---------- Mam takie pytanie na szybko: odleciała obudowa sprzęgiełka, sprzęgiełko prawdę mówiąc nie wiem w jakim stanie....I teraz pytanie: (żeby nie dotykać tematu 2 razy): Kupić: obudowę i sprzęgiełko? aaa... i jeszcze jedna sprawa: sprzedający na allegro (ten z 1-szego wątku) ma 2 rodzaje sprzęgiełek (16 i 19 mm.), który brać? -------------------------- Ok, chyba doczytałem że w audi 19mm.... więc to zamówiłem... Zobaczymy co z tego będzie z resztą od sprzedawcy: 19 jest bardziej wytrzymała od 16mm - a średnica dokładnie ta sama, a tylko 3mm różnicy w wysokości, więc powinno wejść bez problemów... A śrubę mocującą masz? Ja dokładnie jestem w tym punkcie co Ty nie wiem co zastanę podczas wymiany obudowy. Mam nadzieję że sprzęgiełko jest ok i kompresor bo niby wałek się kręci jak próbowałem kombinerkami.
Detter Opublikowano 9 Maja 2012 Opublikowano 9 Maja 2012 Śrubę powiadasz.... wiem ze ma być m8... ale liczę na speca od klimy (chyba wreszcie udało mi się znaleźć porządnego...liczy 80zł za wymianę tego sprzęgiełka, a nie jak większość w okolicy: nowa sprężarka i czyszczenie układu ponad 2000zł... - a facet po rozmowie to wie co w trawie piszczy) jeśli on nie będzie miał nic takiego, to będę szukał (mam taki ciekawy sklepik koło siebie z różnego tego typu rzeczami). Więc myślę że jakoś będzie
wielki1980 Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 Śrubę powiadasz.... wiem ze ma być m8... ale liczę na speca od klimy (chyba wreszcie udało mi się znaleźć porządnego...liczy 80zł za wymianę tego sprzęgiełka, a nie jak większość w okolicy: nowa sprężarka i czyszczenie układu ponad 2000zł... - a facet po rozmowie to wie co w trawie piszczy) jeśli on nie będzie miał nic takiego, to będę szukał (mam taki ciekawy sklepik koło siebie z różnego tego typu rzeczami). Więc myślę że jakoś będzie Mi mechanik powiedział że śruba M6 sam tego nie mogę potwierdzić bo nie widziałem.
Detter Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 oo może i tak.. ech... ta skleroza... może to chodziło o "jakość" śruby coś koło 8,8?
wielki1980 Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 oo może i tak.. ech... ta skleroza... może to chodziło o "jakość" śruby coś koło 8,8? Pytałem jeszcze raz mechanika i mówił że 100% to M6 na torksa zakręcił. Sprzęgło zrywalne nie było uszkodzone, dodatkowo sprawdził i wymienił zawór rozprężny dla pewności że nie ma opiłków i klima działa ok.
michalb1987 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Witam. Odgrzebie troszke temat mam pytanie czy jest możliwość zmontowania wszystkiego bez sprzęgła tak żeby było samo łożysko z kołem pasowym. Wytłumaczę dlaczego, u mnie jest zatarty kompresor i przy diagnozie panowie fachowcy chyba zapomnieli włożyć spowreotem tych gumek sprzęgła i teraz chodzi jak grzechotka ( strasznie upierdliwy dzwięk) kopresor mam i tak do wymiany bo zatarty ale bedę robił go dopiero na lato a teraz chce tylko go uciszyć! jest na to jakiś sposób ?
kamilek161290 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Witam. Jak sprawdzić jaki mam kompresor? da rade przez kabelek?Łożyko juz znalazłem ale tych gumek nie mogę,nie wiem jak wyglądają "od czoła?
Gość .... Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Na kompresorze jest naklejka z informacja o rodzaju sprężarki pod nr 5 na zdjęciu jest pokazane jak wyglądają amortyzatory gumowe.
piotrekf3ke Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Witam Panowie czy ktoś się orientuje w typach tych łożysk, jaki ma być u mnie typ?? 35x52x22 czy może 35x52x12 Dane z nalepki ze sprężarki: 8E0 260 805 BA 6SEU14C 447180-6583 NO-OIL 8 120 cm^3 HFC 134a DENSO 05F06515 Pozdrawiam ---------- Post dopisany 03-03-2013 at 21:19 ---------- Poprzedni post napisany 24-02-2013 at 08:43 ---------- Niestety i ja jestem po nieudanej próbie odkręcenia sprzęgła klimatyzacji ( ukręcony łeb śruby ). Myślę, że tej śruby po prostu nie da się odkręcić bez użycia klucza udarowego. I teraz pytanie co dalej z tym fantem?? Wymiana kompresora na regenerowany, czy dalsza próba naprawienia samemu, chodź powiem szczerze, że nie mam pojęcia co dalej z ukręconym trzpieniem.
spetsnaz Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Tarczę powinno się odkręcać nasadką na pneumacie (dokręcać wystarczy ręcznie). Trzpieniem się nie przejmuj, nie jest potrzebny.
piotrekf3ke Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 To ciekawe co mówisz, niestety nie mam pneumatyka żeby w ogóle spróbować, będę niestety chyba musiał zlecić to jakiemuś mechanikowi. ---------- Post dopisany at 19:05 ---------- Poprzedni post napisany at 19:02 ---------- Mam jeszcze pytanie czy po opróżnieniu klimy ( odessaniu czynnika i oleju ) można dalej użytkować normalnie auto. Chce odessać czynnik, jechać do domu, wymontować sprężarkę, do mechaniora żeby odkręcił pneumatykiem koło, wymienić co trzeba zamontować w aucie i jechać nabić klimę. Ma to sens, czy raczej uszkodzę sprężarkę jeżdżąc bez czynnika i oleju??
mr.mark1 Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Kup krótszy pasek klinowy i załóż go. Nie możesz jeździć bez czynnika bo zatrzesz sprężarkę. Ja przed zimą wyjąłem swoją i założyłem pasek i śmigam tak do tej pory a sprężarka leży w garażu i nie mam czasu się za nią kiedy zabrać
piotrekf3ke Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Krótszy pasek ale o ile krótszy?? U ciebie też wszystko jest na 1 pasku ( klima, alternator, wspomaganie ) ??
mr.mark1 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Tak, wszystko mam na jednym pasku. O ile krótszy to nie mam pojęcia. Kolega kiedyś kupował pasek i sprzedali mu taki co omija sprężarkę, dla aut bez klimy. Ale czy w b6 nie było klimy to ja nie wiem. Ważne że pasuje i idzie tak jeździć.
piotrekf3ke Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 Orientujesz się może chociaż czy ten pasek jest z A4 B6 czy z innego modelu auta, jakiego silnika?? Myślę czy nie dało by rady podpasować z starszych roczników w których klima była po drugiej stronie napędzana osobnym paskiem, tyle tylko że tutaj dochodzi jeszcze napęd wisko i może się okazać, że pasek będzie za długi :/
mr.mark1 Opublikowano 4 Maja 2013 Opublikowano 4 Maja 2013 Dziś ja się wziąłem za swoją sprężarkę (którą jeszcze jesienią wykręciłem z auta). Nałożyłem pasek do odkręcania filtrów oleju na koło sprężarki, grzechotkę z nasadka i co, nic, ani drgnie. Myślę sobie spróbuję w drugą stronę i ku mojemu zdziwieniu poszło bez najmniejszych problemów, nawet nie musiałem jakoś specjalnie dużo siły użyć. W pierwszym poście kolega pisze aby odkręcać przeciwnie do strzałki na tarczy sprzęgłowej. Ja odkręciłem właśnie w kierunku tak jak pokazuje strzałka. Dodam że mam wizualnie trochę inną tarczę niż na zdjęciu (sprężarka Denso). Teraz pozostaje mi zamówić części i to złożyć. Dodatkowo wymieniam też uszczelnienia. 1
ulcuss Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 Czyli rozumiem, że ośką sprężarki kręciłeś w zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a kołem pasowym przeciwnie ? Ja próbowałem w weekend, ale ani drgnie, do tego ośka zakońcona jest nie sześciokątem, jak na zdjęciach, ale ścięta jest z dwóch stron, więc utrudnia to jej przytrzymanie, a klucz typu "francuski" ma chęć się śliznąć, a wtedy po sprawie. Ma ktoś może jakiś patent, jak to odkręcić przy tak zakończonej ośce ?
mr.mark1 Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 Czyli rozumiem, że ośką sprężarki kręciłeś w zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a kołem pasowym przeciwnie ? Ja próbowałem w weekend, ale ani drgnie, do tego ośka zakońcona jest nie sześciokątem, jak na zdjęciach, ale ścięta jest z dwóch stron, więc utrudnia to jej przytrzymanie, a klucz typu "francuski" ma chęć się śliznąć, a wtedy po sprawie. Ma ktoś może jakiś patent, jak to odkręcić przy tak zakończonej ośce ? Dokładnie, ośką zgodnie ze wskazówkami zegara. U Ciebie wygląda to jak by ktoś wcześniej już tam grzebał i po objechaniu śruby zrobił taki z nią żeby dało się jakimś kluczem chwycić. Widzę że miałem szczęście, że u mnie odkręciło się to bez najmniejszych problemów, patrząc jaki inni mają z tym problem...
Pakero128 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Witam Panów i Panie Ostatnio byłem zmuszony wymienić sprzęgiełko zrywne koła pasowego od klimy, a dokładniej amortyzatorki gumowe w kole pasowym. Po rozebraniu okazało się, że cały komplet koła pasowego do wymiany ;/. Chciałbym podzielić się z wami uwagami na temat odkręcania tego właśnie nieszczęsnego sprzęgiełka Po pierwsze. Odkręcając to sprzęgiełko musimy kręcić tym trzpieniem zgodnie z ruchami wskazówek tak jak to kolega mr.mark1 robił a koło pasowe musi być zablokowane Po drugie. Nic na siłę Jeśli będziemy na siłę chcieli odkręcić trzymając za ten trzpień to nie ma bata obrobimy tę końcówkę Najlepiej użyć wybijaka lub śruby 6 ;] Ja to tak zrobiłem: użyłem śruby 6 i powolutku odkręcałem, uderzając energicznie w tarczę, a dokładniej tam gdzie są otwory w niej. Liczą się pierwsze dobre i energiczne uderzenia , a później to w palcach można odkręcić. Więc obyłem się bez uszkodzenia i obrobienia główki na ośce sprężarki Takie są moje spostrzeżenia więc dziele się z wami spostrzeżeniami i uwagami W moim przypadku zasada : "Nic na siłę tylko młotkiem" Pomogła PS. Dodam że mam identyczną sprężarkę DENSO jak w poście Pozdro
twix_18 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 trzpien przy kompresorze sluzy do unieruchomienia, my kręcimy samym kolem pasowym i unikamy sytuacji w/w tj, ukrecony łeb czy przekręcona śruba.... Po co klucze pneumatyczne???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się