Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jednak mam L czyli manetka, kodowanie i powinno chodzić, jeśli chodzi o fis to potrzebne coś oprócz manetki

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z tego co ja wiem jest fajny wątek na forum jak podłączyć tempomat z foto story poszukaj. W a końcówka L wydaje mi się ze znaczy low czyli musisz kupić moduł M lub H. Często są w dziale części.

Opublikowano

ktoś wcześniej pisał że na L śmiga

Opublikowano

Tempomat nie będzie działał dopóki go nie zakodujesz w 01 Engine nawet jak będziesz miał moduł, który go obsłuży.

Opublikowano

to ja wiem tylko chodzi mi o to że moduł L obsługuje tempo.

Opublikowano
Chcę zamontować u siebie kierownicę z mu-fu. Czy można kupić samego airbaga z mu-fu i włożyć go do zwykłej kiery?

to zależy kolego jaki moduł kiery masz, musisz taśme bodajże dokupić, poduszkę z mf i moduł trapezowy

Opublikowano

Koledzy, a ja znowu chciałbym dorzucić sam tempomat. Moduł niestety mam z końcówką S więc czeka mnie wymiana. Tylko zastanawia mnie jedno, rozumiem że taśmę mogę zostawić starą do nowego modułu skoro kierownica tez zostaje po staremu?

Opublikowano
Koledzy, a ja znowu chciałbym dorzucić sam tempomat. Moduł niestety mam z końcówką S więc czeka mnie wymiana. Tylko zastanawia mnie jedno, rozumiem że taśmę mogę zostawić starą do nowego modułu skoro kierownica tez zostaje po staremu?

si wymieniasz sam moduł i dokładasz manetke:wink:

Opublikowano
Koledzy, a ja znowu chciałbym dorzucić sam tempomat. Moduł niestety mam z końcówką S więc czeka mnie wymiana. Tylko zastanawia mnie jedno, rozumiem że taśmę mogę zostawić starą do nowego modułu skoro kierownica tez zostaje po staremu?

Dokładnie tak. Przy tempomacie taśma zostaje.

Opublikowano
Chcę zamontować u siebie kierownicę z mu-fu. Czy można kupić samego airbaga z mu-fu i włożyć go do zwykłej kiery?

to zależy kolego jaki moduł kiery masz, musisz taśme bodajże dokupić, poduszkę z mf i moduł trapezowy

Moduł mam odpowiedni, taśma kupiona, co to jest moduł trapezowy ?

Mam do kupienia samą poduchę z MF i nie wiem czy wejdzie w zwykłą kiere...

Opublikowano

Czy tak trudno przeczytać temat, a właściwie na pierwszej stronie masz info co potrzebujesz. W tym temacie są odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania.

Możesz kupić poduchę MF i moduł trapez musisz włożyć w starą oraz oczywiście przewody jeśli nie kupisz razem z poduszką.

Opublikowano

Chłopaki, wszyscy piszecie jak aktywować tempomat, ale nigdzie jak go zakodować... Pomimo, że ktoś wcześniej pytał o to, to i tak nie uzyskał odpowiedzi, więc może ktoś napisze jak się koduje tempomat - aktywacja jest jasna (w wielu wątkach występuje :wink:)

Dzięki :hi:

Opublikowano
Chłopaki, wszyscy piszecie jak aktywować tempomat, ale nigdzie jak go zakodować... Pomimo, że ktoś wcześniej pytał o to, to i tak nie uzyskał odpowiedzi, więc może ktoś napisze jak się koduje tempomat - aktywacja jest jasna (w wielu wątkach występuje :wink:)

Dzięki :hi:

:facepalm:

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-wymiana-modulu-kierownicy-tempomat-kierownice-multifunkcyjna-15393/

Opublikowano

W silniku 01 aktywacja (kodowanie) tempomatu polega na wpisaniu wartosci 11463 w LOGIN 11 ,jesli chodzi o dezaktywacje to wpisujemy 16167

Opublikowano

Wszyscy piszą, że oprócz aktywacji potrzebne jest wcześniejsze zakodowanie, natomiast wrclaguna piszesz że to jest to samo czyli wystarczy to ??? :

Aktywacja Tempomatu

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

i wszystko będzie śmigało???

btw: Turzol, tamten wątek przeczytałem kilka razy od dechy do dechy i z niego i paru innych wywnioskowałem, że trzeba jeszcze zakodować przed aktywacją, bo jak ktoś pisał o samej aktywacji to ktoś inny zaraz go poprawiał, że jeszcze kodowanie potrzebne :facepalm: więc można się pogubić...

Opublikowano

Tu masz całosc po kolei co masz zrobić :wink:

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

0 = Manualna przekładnia

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy.

03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało)

Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com

Pojawią się błędy :

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 3429

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

66-10 - Not Matched - Intermittent

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :

Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555

Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.

Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .

* 0?xxx: Model auta

o 9 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 4 = HP2 16" (PR-1LX)

o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 6 = C54 (PR-1LZ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manualna

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555

Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy :

Układamy CODE z poniższych informacji

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manulana

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255

Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod)

Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes

[Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

Nie powinno być już żadnych błędów

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Mi sie pojawił taki błąd

ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie

i błedu juz nie ma

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 3429

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

01486 - System Function Test Activated

35-00 - -

Aktywacja Tempomatu

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

i powinno wszystko działać

Opublikowano

teraz to mi zagmatwałeś -nie ogarniam, ja mam kiere z multi więc tylko tempomat dokładam i nic więcej -tak mi się przynajmniej wydaje -natomiast koduję tylko tempo, reszty chyba nie muszę?

Opublikowano

Tak sam tempomat kodujesz .

Opublikowano

i o to chodziło, dzięki :hi:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...