luk_woz Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Witam, tez mialem taki problem z moja 1.8T. Na poczatk klekot zdazal sie zadko a z czasem coraz czesciej. bylem u mechanika i powiedziano mi ze trzeba wymienic samoregulatory ( jezeli dobrze pamietam bo nie znam sie ) poniewarz nie moga stwierdic ktory klekocze wymienia sie wszystkie. Witam, Miałem identyczne problemy z klekotaniem w moim 1.8 (najpierw podczas odpalania, potem po osiągnięciu temperatury roboczej). Okazało się że trzeba wymienić napinacz łańcuszka (w moim modelu nie ma zamiennika także część kosztowała prawie 2k). Dodatkowo mechanik wymienił 6 szklanek - wybadał która jest rozklekotana i tylko te złe wymienił - według niego nie potrzeba wszystkich. Dodatkowo wlałem dobry olej. Także cała naprawa niestety była dość droga, ale klekotanie ustało (przejechałem już około 1500km od naprawy i dalej nic). Pozdrawiam
mas0n Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 B5 z silnikiem BP 1.6 któryś z ADR/APT/ARG (jutro sprawdzę dokładnie który)- sprowadzony z niemiec. W papierach jest wypisane że rozrząd był wymieniony przy 190tys a teraz mam 230 tys. Olej Castrol 10W40, czy syntetyk czy nie, to nie wiem. Z tego co wyczytałem to mam napinacz ze szklankami do wymiany?
Luka3s Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Kiepska sprawa, mam to u siebie już jakieś pół roku, ale brak kasy na wymianę. Dnerwujący odgłos.
mas0n Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Sam dźwięk mnie nie denerwuje. w kabinie ni w ząb go nie słychać Mnie tylko martwi że może zerwać sie pasek zębaty i będzie kolizja. Lub jeszcze jakieś inne awarie które będą mnie kosztować dużo więcej niż wymiana całego rozrządu. Tylko że rozrząd był wymieniany nie tak dawno temu (z tego co czytałem o wymiana z rolkami) i szkoda wydawać bez potrzeby kase. W pon wymiana oleju wraz z filtrami, może sie poprawi
Luka3s Opublikowano 26 Grudnia 2010 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Mi po wymienie oleju na jakiś czas pomogło, ale potem znów to samo :/ ... Słyszałem od pewnego użytkownika z forum, że warto wymienić też pompe oleju bo przez nią może nie być smarowania na górze i dlatego też słychać klekot. Znajomy jeździł z tym problemem ok. rok, nie było żadnej kolizji nic się nie działo wszystko ok, ja śmigam z tym już ok pół roku, ale czy u każdego tak wytrzyma - gwarancji niestety nie dam, póki co mam sporo innych wydatków odnośnie samochodu i nie tylko, więc musi być jak jest niestety.
RAWULI Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 też od znajomego mechanika dowiedziałem się że to napinacz łańcuszków w mojej v-ce , zmiana oleju nie pomogła. Jakoś 5tys minęło i jakoś jeździ, następna zmiana oleju na 10w60 . Do zmiany rozrządu za daleko.A jak robić to za jednym rozgrzebaniem. Zwłaszcza w v-ce.
uwencjusz Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Jeśli u mas0na to napinacz... to w takim razie co to jest u mnie? http://w393.wrzuta.pl/audio/4IdBLkYEKta/rec00006
kamilmlody Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Jeśli przy dodawaniu gazu, przyspieszaniu, ogółem przy większym obciążeniu silnika klekot staje się wyraźnie głośniejszy, będzie to wina panwi. W moim ADR też przy odpaleniu przez kilka sekund słychać diesla pod maską, ale przeprowadziłem dochodzenie i jest to normalne. Po kupnie tego auta, myślałem ze "poranne klekotanie" jest spowodowane nieoryginalnym filtrem oleju - jeśli filtr umieszczony jest w pozycji innej niż pionowa gwintem w górę, oryginalne filtry często mają zapadkę która zabezpiecza, aby olej z filtra nie ściekł do misy po zgaszeniu silnika - silnik przy odpaleniu dlugo chodził by na sucho, czekając az pompa napełni filtr. Nie wiem jak w innych silnikach, ale w ADR ta opcja odpada - filtr jest prawie w pionie. Koledze uwencjusz polecam zasięgnąć porady DOŚWIADCZONEGO mechanika ze stetoskopem, bo przyczyn może być dużo poczawszy od panwi, poprzez duży luz tuleja-tłok, skonczywszy na rozrządzie
antek31 Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 u mnie na zimnym silniku chodzi cichutko natomiast jak się silniczek rozgrzeje to na postoju na wolnych obrotach pojawia się dziwny klekot jak w dieslu, po chwili przestaje klekotać i po kilku sekundach znowu tak poza tym nic się nie dzieje, obroty 900 równe, autko ma moc nie gaśnie. Olej dopiero co wymieniony mobil półsyntetyk aha mam A4 awant 1,8 125 km ADR 1999 co to może być ??
tg_1 Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 Słuchaj mi klekocze od roku wymieniłem olej na półsyntetyk dolałem nawet Modyfikator Plus z atestami i niby powinien dobrze smarować, tak jest auto chodzi cicho i jest mocniejsze spadło spalanie ale klekot pozostał, myślę że to mechaniczne uszkodzenie które wyjdzie w jeździe, byłem w warsztatach i każdy mówił wymień popychacze, ale na gadkę że jeśli to nie to, to na ich koszt i temat się kończył, postanowiłem jeździć aż wyjdzie co to jest i nie dam zarobić ludziom co nie są w stanie określić co jest przyczyną tego klekotania. Pozdrawiam
HarryH Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 panowie miałem to samo, sprawdźcie ciśnienie oleju, u mnie pomogła wymiana pompy oleju i wkręcenie zaworka zwrotnego, który się znajduje w podstawie filtra oleju, u mnie chodził jak diesel nawet po wymianie "szklanek" po zmierzeniu ciśnienia oleju wszystko było jasne, wartości prawidłowych ciśnień są na forum powodzenia
farciarz Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 u mnie tez czasami cos klekocze i wybadalem co, tylko niewiem co to i do czego sluzy, jest zamocowane nad filtrem powietrza i wpieta jest do tego jakas wtyczka i rurka ktora laczy sie gdzies w rejonie przepustnicy zdaje sie
rawablus Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 Ja mam tez taki problem. Pamietam ze zimą 2 lata temu przy temp. -30 stopni odpaliłem silnik i cos zaczeło buczec przez jakies 5 sekund. Od tego czasu jak odpalam rano autko to słychac przez pare sekund klawiature po czym wszystko sie uspokaja , a znowu jak dam mu popalic i olej osiągnie 100 stopni wystarczy ze wyłącze auto na jakies 10 - 15 minut to po odpaleniu słychac jak napieprza jeden popychacz. Mechanik powiedział mi ze ADR-ki mają cienkie kanały olejowe które lubią sie zapychac . W moim przypadku moze to byc pompa bo mam niskie cisnienie na biegu jałowym,albo szklanka z popychaczem. A jak ktos pisze ze ten typ tak ma to niech takiego czegos nie wypisuje bo jak by miało cykac i tykac to by cykało i tykało od nowosci. Znam kilka osób które maja audiki b5 w benzynie 1,6 i 1,8 i silniczki pracują az miło przy przebiegu 250 - 300 tysi. Pozdro.
DarekII Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 Panowie kolega HarryH wszystko wyjaśnił sprawdzić ciśnienie oleju jest za niskie i szklanki klepocą
HarryH Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 u mnie tez czasami cos klekocze i wybadalem co, tylko niewiem co to i do czego sluzy, jest zamocowane nad filtrem powietrza i wpieta jest do tego jakas wtyczka i rurka ktora laczy sie gdzies w rejonie przepustnicy zdaje sie kolego to jest zawór odpowietrzający zbiornik paliwa, ale to jest zupełnie inny dźwięk niż popychacze jak grają
Kowalson1.6 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Znalezione w klubie a6 a myślę że pomoże w diagnozie klekotu silnika Poniższe wskazówki warsztatowe dotyczą zasadniczo wszystkich prac związanych z montażem i regulacją hydraulicznych popychaczy zaworów. 1. Wymiana po 100 000 km. W silnikach o przebiegu 100 000 km zaleca się wymianę hydraulicznych elementów kasujących luz zaworów. Elementom tym stawiane są bardzo wysokie wymogi dotyczące tolerancji. Po tak znacznym przebiegu na skutek zużycia powyższe tolerancje przeważnie nie są zachowane lub znacznie przekroczone. 2. Wymiana tylko całego kompletu. Przy uszkodzeniu jednego bądź kilku elementów hydraulicznych należy wymienić zawsze cały komplet popychaczy. W przypadku wymiany tylko części kompletu na skutek różnej grubości filmu olejowego nie jest zagwarantowany jednakowy skok wszystkich zaworów. Wymiana całego kompletu eliminuje również częstą awarię - wypalenia gniazda zaworu. 3. Nowy wałek rozrządu - nowe popychacze zaworów. Wymiana kompletu popychaczy zaworów pociąga za sobą konieczność wymiany wałka rozrządu i na odwrót. Zużycie powierzchni popychaczy zaworów i bieżni krzywki wałka jest powodem tego, że współpraca nowych elementów ze zużytymi skróci żywotność nowo wymienionych części. 4. Wybór elementów hydraulicznych. Głównymi kryteriami doboru popychaczy hydraulicznych są zawsze ich efektywna długość (nie odpowiada ona całkowitej długości elementu), wymiary zewnętrzne takie jak średnica i rozmieszczenie rowków olejowych. Uwaga: należy zwrócić uwagę, że nie należy montować popychaczy hydraulicznych o standardowych wymiarach w otworach głowicy z luzem ujemnym. 5. Napełnianie elementów hydraulicznych. Popychacze hydrauliczne oferowane na rynku części zamiennych już w momencie wysyłki z fabryki są częściowo napełnione odpowiednią ilością oleju. Ilość ta wystarcza jednakże tylko na czas rozruchu i wstępnej pracy popychacza. Dzięki temu zagwarantowane jest, że wysokość tłoczka hydraulicznego przy pierwszym rozruchu remontowanego silnika ustawia się automatycznie na zadaną wartość. "Na sucho" dostarczone popychacze przed zamontowaniem muszą zostać napełnione olejem silnikowym w celu zapewnienia poprawnej pracy w fazie rozruchu silnika. W tym czasie następuje samoczynne odpowietrzenie popychaczy. Wiąże się to jednak z ich głośną pracą (stukaniem w obrębie głowicy) do momentu pełnego smarowania układu rozrządu. Zjawisko głośnej pracy w fazie rozruchu nie występuje przy popychaczach fabrycznie napełnionych olejem. W przypadku napełnienia elementów hydraulicznych przed montażem zbyt dużą ilością oleju istnieje niebezpieczeństwo, że przy pierwszym obrocie wałka rozrządu przepompowanie oleju przez kanały smarujące trwa zbyt długo i zawory mogą uderzyć w powierzchnię czołową tłoka. Również może spowodować to niecałkowite zamkniecie zaworów co spowoduje utrudniony rozruch silnika. 6. Ogólna instrukcja montażu. a) Spuścić olej silnikowy Oczyścić system olejowy, przede wszystkim sprawdzić kanały doprowadzające olej do elementów hydraulicznych. W razie potrzeby zdemontować i oczyścić miskę olejową i filtr sitkowy (smok). c) Zamontować nowy filtr oleju d) Napełnić silnik olejem i skontrolować układ smarowania. 7. Odpowietrzanie elementów kasujących luzy zaworów silnikowych. W zależności od warunków pracy silnika (częste uruchamianie, rozruch zimnego silnika, rozruch po remoncie silnika) może wystąpić głośna praca układu sterującego pracą zaworów. Jako szybką metodę odpowietrzenia układu hydraulicznego zaleca się: 1. Jeżeli po pierwszym uruchomieniu silnika (np. montaż po remoncie), po ponownym uruchomieniu silnika lub przy pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku występują hałasy, należy zwiększyć obroty silnika do ok. 2500 obr/min i utrzymywać je przez ok. 4 minuty lub płynnie zmieniać obroty silnika w przedziale 2000 - 3000 obr/min. przez okres 4 minut. 2. Pozostawić silnik pracujący na wolnych obrotach i przez 30 sek. kontrolować czy stuki ustały. 3. Jeżeli po wykonaniu czynności 1 i 2 nie słychać stuków, świadczy to o odpowietrzeniu popychaczy. Jeżeli w dalszym ciągu słychać stuki należy ponownie powtórzyć czynności 1 i 2. 4. W większości przypadków (90%) stuki popychaczy można wyeliminować już za pierwszym razem. 5. W wyjątkowych przypadkach może stać się niezbędnym, ażeby czynności 1 i 2 powtórzyć 5 - 6 krotnie. 6. Jeżeli mimo to stuków nie da się wyeliminować zaleca się wymienić popychacze na inne. DIAGNOZOWANIE Stuki dochodzące z okolic głowicy mogą świadczyć o nieprawidłowej pracy elementów hydraulicznych kasujących luz zaworów. Ażeby to jednoznacznie stwierdzić należy wiedzieć w jakich warunkach pracy występują stuki. 1. Hałasy w czasie rozruchu (wolne obroty) ciepłego silnika. Hałasy w czasie rozruchu (wolne obroty) ciepłego silnika generalnie nie są powodem do niepokoju. Przy wyłączonym silniku niektóre zawory mogą znajdować się w położeniu otwartym i dociskać hydrauliczne elementy poprzez sprężyny zaworów. Na skutek tego zostaje wyciśnięty olej z kanałów olejowych, gdzie jest on niezbędny w fazie rozruchu. W czasie rozruchu powstaje w kanalikach ściśliwa poduszka powietrzna czego następstwem są szybko ustające stukania. 2. Hałasy podczas pracy rozgrzanego silnika. Przyczyną tych hałasów często jest niedostateczne smarowanie układu. Przyczyny: a) blokowanie się (zacieranie) tłoków hydraulicznych z powodu zanieczyszczonego oleju. Pienienie się oleju z powodu zbyt niskiego lub zbyt wysokiego poziomu c) Nieszczelności po stronie ssącej pompy olejowej d) Zbyt niskie ciśnienie oleju wynikające z nieszczelności przewodów. 3. Hałasy na skutek pompowania. Jeżeli diagnozy z pkt. 1 i 2 są niepoprawne, wtedy przyczyną stukania może być również tzw. efekt pompowania elementu hydraulicznego Przyczynami tej usterki mogą być: a) uszkodzone, źle dobrane sprężyny, zmęczenie materiału sprężyny uszkodzone prowadnice zaworów lub trzpienie zaworów c) nadmierna prędkość obrotowa silnika Na skutek powyżej opisanych przypadków powierzchnie współpracujących ze sobą elementów napędu zaworów nie posiadają właściwego styku. Z tego powodu dochodzi do ponadproporcjonalnego skoku tłoka i możliwe jest niedostateczne zasilenie olejem elementów hydraulicznych w tak krótkim czasie. Następstwem jest niepełne zamknięcie zaworu co wpływa na zmniejszenie mocy, a w efekcie końcowym doprowadzić może do wypalenia zaworu. Zetknięcie się zaworu z powierzchnią tłoka powoduje znaczne uszkodzenie silnika. Zanieczyszczony olej silnikowy w znacznym stopniu może wpłynąć na niepoprawną pracę popychaczy hydraulicznych. Na skutek bardzo niskich tolerancji wykonania popychacze są niezwykle wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia. Mając na uwadze, że współpracujące ze sobą ruchome elementy poddane są wyjątkowemu zużyciu, zabrudzone elementy układu kasującego luz zaworowy dają się poznać poprzez charakterystyczny stukot. KONTROLA ELEMENTÓW HYDRAULICZNYCH Kontrolę uszkodzonych elementów hydraulicznych należy przeprowadzać zgodnie z wytycznymi producenta części. Poniżej opisane metody powinny być przeprowadzone w przypadku wszystkich typów popychaczy. 1. Kontrola optyczna. Elementy hydrauliczne, które jednoznacznie wykazują uszkodzenia takie jak: wady odlewu, rysy lub wżery należy wymienić na nowe. Należy kontrolować luz zaworów. Szczególnie w przypadku korpusów popychaczy hydraulicznych współpracujące z krzywkami wałka - należy kontrolować ich powierzchnię. Powierzchnia ta jest najbardziej obciążoną częścią silnika. Fabrycznie nowa powierzchnia fosforowanego korpusu popychacza hydraulicznego do VW wykazuje baryłkowaty kształt. Warstwa ta zostaje samoczynnie usunięta w czasie pierwszego okresu pracy silnika. Kryterium oceny zużycia popychacza hydraulicznego nie może być stopień zużycia powierzchni współpracującej, ale kształt profilu tej powierzchni. Jeżeli powierzchnia popychacza ma wklęsły profil, cały komplet popychaczy wraz z wałkiem rozrządu kwalifikuje się do wymiany. 2. Kontrola manualna. Jedną z najprostszych, a zarazem dającą satysfakcjonujący efekt kontroli popychacza hydraulicznego, którą można wykonać bez dodatkowych narzędzi jest próba ściśnięcia popychacza ręką. Napełniony element hydrauliczny daje się ścisnąć z dużym wysiłkiem. Przy próbie tej należy zwrócić wyjątkową uwagę na olej, który może wytrysnąć przez kanały olejowe. Jeżeli napełniony element hydrauliczny daje się ścisnąć ręcznie przy użyciu relatywnie małej siły, kwalifikuje się on do wymiany. Dokładna kontrola działania popychaczy hydraulicznych możliwa jest jedynie przy użyciu specjalistycznych urządzeń kontrolno-pomiarowych u producenta. Na podstawie informatora firmy INA -------------------------------------------------------------------------------- Opracowanie materiału mgr inż. Ireneusz Kulczyk "
xXPiotrekXx19 Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 witam koledzy ostatnio przeprowadziłem wymianę popychaczy u siebie w audi i nadal je słychać na rozgrzanym silniku a wydaje mi się tak jak by było słychać jeden popychacz z tyłu silnika wymieniłem cały komplet na nowe INA i na nich jest tak samo. dzisiaj nawet wymieniałem olej na MOTUL X-cess 5W40 i też słychać. jak mogę sprawdzić ciśnienie oleju ?
musznik Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 Kupujesz miernik ciśnienia oleju, wykręcasz czujnik i wkręcasz miernik.Odpalasz auto i sprawdzasz.Proste jak ...
chudy30 Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 panowie a ktoś z was sprawdzał hydro napinacz wałków rozrządu bo może być też jego wina,u mnie taki objaw jest ale na zimnym tego klekotania i niedługo będę go wymieniał na nowy ---------- Post dopisany at 22:02 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ---------- koszt nowego hydro napinacz w sklepie to 530zł, znajomy robił taką rzecz mojemu bratu w vw passat b5 fl 2.0 20v i jak go wymienił to jak ręką odjął ---------- Post dopisany at 22:03 ---------- Poprzedni post napisany at 22:02 ---------- smok też miałem czyszczony i g.... pomogło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się