Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B8 CDN] Black Widow quattro GmbH -----> RS4 Avant B9


turdzi

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba każdy zdrowo myślący człowiek wie że diesel potrzebuje średnio 100Nm więcej względem benzyny żeby jechać tak samo.

Nowe 2.0 tfsi to bardzo dobra opcja dla osób które nie robią za dużo kilometrów, za to diesel jest dobry dla tych którzy robią bardzo dużo kilometrów, nie od dziś to wiadomo :wink:

Nie za dużo km, ale masz na myśli spalanie czy trwałość/eksploatację, bo jeśli chodzi o spalanie to jak dla mnie te motory średnie jak na swoją moc,masę i Q napęd mają rewelacyjne, faktem jest że jedynie w mieście swoje wezmą, ale mieszane mają naprawdę fajne

Nie wiem jak po modyfikacjach ale na trasie w przedziale 130-180 spalanie jest naprawdę niskie, zresztą pewno Turdzi to potwierdzi odnośnie serii.

Tak że wydaje mi się że ten motor jest ciekawym kompromisem, a klekot 170/7 ps wcale aż tak mega oszczędny przy serii 2.0 tfsi nie jest, z moich obliczeń śr spalanie obu serii to jest ok 1l na korzyść diesel'a, co do żywotności to się nie wypowiem bo mam nalatane dopiero 37K km....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba każdy zdrowo myślący człowiek wie że diesel potrzebuje średnio 100Nm więcej względem benzyny żeby jechać tak samo.

Nowe 2.0 tfsi to bardzo dobra opcja dla osób które nie robią za dużo kilometrów, za to diesel jest dobry dla tych którzy robią bardzo dużo kilometrów, nie od dziś to wiadomo :wink:

mam wrażenie, że jestem zdrowo myślący, niemniej jednak nie przemawia do mnie teoria, rodem z biesiad, że diesel potrzebuje średnio 100Nm więcej aby zrównoważyć straty do Pb.

Z czego wynika koncepcja 100Nm?

Wiem, że nie jest bezpośrednio porównywalne, jednak z czego wynikają właśnie takie proporcje, skoro to takie zdrowo rozsądkowe?

Druga teoria, też wydaje mi się na poziomie pierwszej.

Dlaczego? Bo dużo km robisz na trasie, a jedyna różnica w spalaniu pomiędzy tdi a tsi i to dość niewielka pojawia się w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a jedyna różnica w spalaniu pomiędzy tdi a tsi i to dość niewielka pojawia się w mieście.

nie wydaje mnie się :wink: - nawet patrząc na filmik który turdzi wkleił ostatnio - przy takiej prędkości 110-120km/h jak u turdziego chwilowe pokazywało 7.0-7.2l/100km to w dieslu b8 byś miał 5.0-5.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda nie było porównania 2.0TFSI vs 2.0TDI, ale jak jechaliśmy do BT to porównywaliśmy spalanie z dziadkiem w naszych autach. i moje auto miejscowo na autostradzie paliło z tego co pamiętam 1 - 2 litry mniej z tego co pamiętam... Bartek popraw mnie jak mi się coś pomieszało :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda nie było porównania 2.0TFSI vs 2.0TDI, ale jak jechaliśmy do BT to porównywaliśmy spalanie z dziadkiem w naszych autach. i moje auto miejscowo na autostradzie paliło z tego co pamiętam 1 - 2 litry mniej z tego co pamiętam... Bartek popraw mnie jak mi się coś pomieszało :eusathink:

tak było, tylko w sumie jak włączyłeś tempomat różnice były mniejsze ale to przy spokojnej jeździe do 140km/h jadąc stałą prędkością, żeby porównać rzeczywiste spalanie dieselvsbeznyna wystarczy zapiąć dwójkę i dać pedał gazu w podłogę - różnice będą 10l+ na niekorzyść benzyny i wszystko jasne :decayed: podsumowania chyba nie trzeba co? bo nie jeździmy cały czas z jedną prędkością tylko przyśpieszamy, hamujemy i tak w kółko , a chwilowe spalanie to może i wychodzi podobne :grin:

---------- Post dopisany at 19:41 ---------- Poprzedni post napisany at 19:37 ----------

sorry turdzi za OT bo zaraz się mądrości posypią ...mam nadzieję że nie , inaczej się moda poprosi o kasowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba każdy zdrowo myślący człowiek wie że diesel potrzebuje średnio 100Nm więcej względem benzyny żeby jechać tak samo.

Nowe 2.0 tfsi to bardzo dobra opcja dla osób które nie robią za dużo kilometrów, za to diesel jest dobry dla tych którzy robią bardzo dużo kilometrów, nie od dziś to wiadomo :wink:

mam wrażenie, że jestem zdrowo myślący, niemniej jednak nie przemawia do mnie teoria, rodem z biesiad, że diesel potrzebuje średnio 100Nm więcej aby zrównoważyć straty do Pb.

Z czego wynika koncepcja 100Nm?

Wiem, że nie jest bezpośrednio porównywalne, jednak z czego wynikają właśnie takie proporcje, skoro to takie zdrowo rozsądkowe?

Druga teoria, też wydaje mi się na poziomie pierwszej.

Dlaczego? Bo dużo km robisz na trasie, a jedyna różnica w spalaniu pomiędzy tdi a tsi i to dość niewielka pojawia się w mieście.

Może się nie zrozumieliśmy, benzyna mając okolice 200ps ma około 300 Nm, za to diesel mający 200ps ma już około 400Nm i te dwa auta jadą na takim samym poziomie, oczywiście diesel przekazuje więcej odczuć. Co, nie jest tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę się musi to odpychać :whistling: brak strat w trakcji to wgniata w fotel ale pewnie przy wyższych prędkościach już ciut gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba każdy zdrowo myślący człowiek wie że diesel potrzebuje średnio 100Nm więcej względem benzyny żeby jechać tak samo.

Nowe 2.0 tfsi to bardzo dobra opcja dla osób które nie robią za dużo kilometrów, za to diesel jest dobry dla tych którzy robią bardzo dużo kilometrów, nie od dziś to wiadomo :wink:

mam wrażenie, że jestem zdrowo myślący, niemniej jednak nie przemawia do mnie teoria, rodem z biesiad, że diesel potrzebuje średnio 100Nm więcej aby zrównoważyć straty do Pb.

Z czego wynika koncepcja 100Nm?

Wiem, że nie jest bezpośrednio porównywalne, jednak z czego wynikają właśnie takie proporcje, skoro to takie zdrowo rozsądkowe?

Druga teoria, też wydaje mi się na poziomie pierwszej.

Dlaczego? Bo dużo km robisz na trasie, a jedyna różnica w spalaniu pomiędzy tdi a tsi i to dość niewielka pojawia się w mieście.

Może się nie zrozumieliśmy, benzyna mając okolice 200ps ma około 300 Nm, za to diesel mający 200ps ma już około 400Nm i te dwa auta jadą na takim samym poziomie, oczywiście diesel przekazuje więcej odczuć. Co, nie jest tak?

Generalnie to, że jest to mocno uśredniona teoria, zakładając, że benzyna 300ps ma okolice 450Nm i jedzie jak 300ps tdi z 650Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba każdy zdrowo myślący człowiek wie że diesel potrzebuje średnio 100Nm więcej względem benzyny żeby jechać tak samo.

Nowe 2.0 tfsi to bardzo dobra opcja dla osób które nie robią za dużo kilometrów, za to diesel jest dobry dla tych którzy robią bardzo dużo kilometrów, nie od dziś to wiadomo :wink:

mam wrażenie, że jestem zdrowo myślący, niemniej jednak nie przemawia do mnie teoria, rodem z biesiad, że diesel potrzebuje średnio 100Nm więcej aby zrównoważyć straty do Pb.

Z czego wynika koncepcja 100Nm?

Wiem, że nie jest bezpośrednio porównywalne, jednak z czego wynikają właśnie takie proporcje, skoro to takie zdrowo rozsądkowe?

Druga teoria, też wydaje mi się na poziomie pierwszej.

Dlaczego? Bo dużo km robisz na trasie, a jedyna różnica w spalaniu pomiędzy tdi a tsi i to dość niewielka pojawia się w mieście.

Może się nie zrozumieliśmy, benzyna mając okolice 200ps ma około 300 Nm, za to diesel mający 200ps ma już około 400Nm i te dwa auta jadą na takim samym poziomie, oczywiście diesel przekazuje więcej odczuć. Co, nie jest tak?

Generalnie to, że jest to mocno uśredniona teoria, zakładając, że benzyna 300ps ma okolice 450Nm i jedzie jak 300ps tdi z 650Nm.

Mocno uśredniona ale w 99% tak to wygląda, wystarczy przestudiować paręnaście wykresów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda nie było porównania 2.0TFSI vs 2.0TDI, ale jak jechaliśmy do BT to porównywaliśmy spalanie z dziadkiem w naszych autach. i moje auto miejscowo na autostradzie paliło z tego co pamiętam 1 - 2 litry mniej z tego co pamiętam... Bartek popraw mnie jak mi się coś pomieszało :eusathink:

bardziej miarodajny wynik jest przynajmniej z baku, bo chwilowo to s8 którym swego czasu się przemieszczałem przy 140 również pokazywało ~8 :wink:

---------- Post dopisany at 22:33 ---------- Poprzedni post napisany at 22:29 ----------

Chyba każdy zdrowo myślący człowiek wie że diesel potrzebuje średnio 100Nm więcej względem benzyny żeby jechać tak samo.

Nowe 2.0 tfsi to bardzo dobra opcja dla osób które nie robią za dużo kilometrów, za to diesel jest dobry dla tych którzy robią bardzo dużo kilometrów, nie od dziś to wiadomo :wink:

mam wrażenie, że jestem zdrowo myślący, niemniej jednak nie przemawia do mnie teoria, rodem z biesiad, że diesel potrzebuje średnio 100Nm więcej aby zrównoważyć straty do Pb.

Z czego wynika koncepcja 100Nm?

Wiem, że nie jest bezpośrednio porównywalne, jednak z czego wynikają właśnie takie proporcje, skoro to takie zdrowo rozsądkowe?

Druga teoria, też wydaje mi się na poziomie pierwszej.

Dlaczego? Bo dużo km robisz na trasie, a jedyna różnica w spalaniu pomiędzy tdi a tsi i to dość niewielka pojawia się w mieście.

Może się nie zrozumieliśmy, benzyna mając okolice 200ps ma około 300 Nm, za to diesel mający 200ps ma już około 400Nm i te dwa auta jadą na takim samym poziomie, oczywiście diesel przekazuje więcej odczuć. Co, nie jest tak?

Generalnie to, że jest to mocno uśredniona teoria, zakładając, że benzyna 300ps ma okolice 450Nm i jedzie jak 300ps tdi z 650Nm.

Mocno uśredniona ale w 99% tak to wygląda, wystarczy przestudiować paręnaście wykresów :wink:

Nie staram się podważyć słusznej teorii, tylko interesują mnie dokładniejsze zmienne decydujące o tym fakcie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i pojąć nie mogę: w fizyce nie ma określeń takich jak 1Nm dieslowski, czy 1Nm benzynowy:shock3:

Jedyna możliwość do opisania odczuć to porównanie wielkości KM/Nm przypadających na 1kg masy samochodu, i ew. reakcja silnika na naciśniecie padała gazu. O skrzyni, czy wielkości/rodzaju kola nie wspomnę.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że rozpocząłem dywagacje n.t tdi vs tfsi, faktem jest że troszkę się rozpędziłem mówiąc że różnica w średnim jest ok 1l, prawda jest taka że jest to ok 1.5l i ciut więcej na niekorzyść benzyny.

Wszystko oczywiście zależy od stylu jazdy, jednakże jeśli chodzi o dynamikę i elestycznośc 211Q pb i 170/7 fwd on to jednak jest ona jak dla mnie zdecydowanie większa na korzyść pb, więc coś za coś.

Co do bezpośredniego porównania to jechałem z "moją" z UK do PL ona w jej A3 tdi 140 ps, ja w A5 211 ps, styl jazdy mamy podobny, jazda płynna w nocy bez korków, min ok 120 max 150 śr spalanie u niej 5.8 u mnie 7.5.

Oczywiście wyniki czysto teoretyczne bo trzeba wsiąść pod uwagę przekłamanie kompa, itd, wcześniej miałem A4 klekota 170 ps i palił mi ok 0.5l więcej niż a3-ka mojej kobity, ale to oczywiście trasa.

W mieście te różnice będą większe, tylko musimy też brać pod uwagę rodzaj napędu, generalnie jadąc płynnie"gęsiego"ok 50-80km/h na angielskiej krajówce śr z 40 km miałem ok 6l co uważam za super wynik jak na to auto.

Na A5 klub już to gdzieś opisywałem,ten motor jest "do tańca i różańca" jedziesz spokojniej pali w miarę mało, no a kiedy jest ogień to nie maa co się oszukiwać- swoje weźmie(11l wzwyż), wszystko w naszych nogach.

Generalnie uważam że jak na tą moc, masę i napęd ten motor potrafi być naprawdę oszczędny i mnie osobiście tym zaskoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdzi - wyniki po sofcie rewelacja - możesz w skrócie i jednym zdaniu napisać cały zakres dokonanych modyfikacji? A na PW koszt o ile to nie tajemnica:wink:

griga-st - odczucia też są zależne od sposobu wygładzenia kresek przy zabiegu. Mój motor BMW ma charakterystykę zbliżoną do benzyniaka - rozwija płynnie i w dużym zakresie obrotów. Motorownie Audi odwrotnie - dają tego całkiem mocnego kopa w grzbiet podczas przyspieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i pojąć nie mogę: w fizyce nie ma określeń takich jak 1Nm dieslowski, czy 1Nm benzynowy:shock3:

Jedyna możliwość do opisania odczuć to porównanie wielkości KM/Nm przypadających na 1kg masy samochodu, i ew. reakcja silnika na naciśniecie padała gazu. O skrzyni, czy wielkości/rodzaju kola nie wspomnę.:wink:

Nie da się również tak ten temat uśrednić.

Moc do masy też szeroki temat.

To w takim razie jak się to ma do teorii, że auto "jedzie" momentem, a w efekcie nie ma to realnego odniesienia do faktów, podanych w postach niżej.

Moc identyczna, moment większy o 200Nm, efektów brak.

będę miał okazję zrobić jakieś tam zbliżone porównanie a4 b8 2.0 tdi 143 do mojej a4, na tej samej trasie, bardzo mnie ciekawią różnice.

tak przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOval przeklejam posta z innego forum tam jest wszystko opisane.

Siłą rozpędu stwierdziłem że zrobię małe kompendium dla potomnych z lista część potrzebnych do modyfikacji 2.0 TFSI aby w miare prosty i mało inwazyjny sposób zrobić 300 KM.

Zaznaczam iz robię to z dobrej i nie przymuszonej woli nie reklamuje aninie jestem powiązany z żadną z niżej wymienionych firm bazuje jedynie na własnych przemysleniach testach i rozmowach z fachowcami.

Moderatora poprosił bymood przyklejenie wątku w odpowiednim dziale.

Lista modyfikacji:

-Na pierwszy ogień idzie układ wydechowy. W berw panującym opinią nie trzeba wymieniać calego układu gdyż jedynym

korkiem jest katalizator i tłumiki koncowe środkowa moze zostać seryjna.Moj układ z katalizatorem pochodzi z

MGmotorsport poniewaz ich kat. ma tylko 100 cel a także dlatego ze to mała manufaktura mogaca zrobić wszystko na

zamowienie.Moj układ posiada wymienne końcówki a do OEM owych tłumików przyspawane sa flansze pozwalające na ich

powtorny montaż. Cena 1800-2000 zl za katalizator i ok 1800 -2200 zl za tlumiki.Podane ceny sa orientacyjne.

20130326135415.jpg

- Intercooler z A6/A7/SQ5 3.0 TDI Biturbo nr. katalogowy 4G0 145 805J cena od 700 zl z allegro do 1880 zl za nowy z ASO.

IC ma pojemność ok 9L orginal 6L jest w całości z alu. z szerokim wejsciem i znacznie gestszym rdzeniem. Do 300 KM

pasuje idealnie a jego wielkość nie spowoduje laga. Montaż opiszę później.

20130326134156.jpg

IC 3.0 TDI Biturbo ma wyjścia zagiete prawie na 90 stopni idace pod samochód i nie pasują one na oryginalne węże tak

więc można albo przyciąć orginalny wąż i zrobic redukcję albo jak ja uciac wejścia z IC i zrobić je tak sby pasowały pod

orginal.Ja to robiłem w MG bo Michał robi tez coolery potrafi spawac alu i wie o co w tym biega.Dla mnie wazna tez była

estetyką wszystko musiało wyglądać OEM a sztukowane węże to raczej nie moj sposob na rozwiązanie takich problemów.

- Tak przygotowany samochodów generuje bez ruszania sterownika ok. 240KM i 375-385 Nm.

Nastepny krok już tylko przeprogramowanie sterownika.Ja wybrałem CompSport gdyż jest to

firma mająca największe doświadczenie w PL jeżeli chodzi o silniki TSI/TFSI a ja nie lubię jak ktoś się "uczy" na moim

samochodzie. Poglądowa cena między 2000-2500 zl.Wykresy przed i po wkleje później.

- Ze względu na znaczny przyrost mocy należało tez wzmocnic hamulce. Tutaj tez mamy kilka możliwości.Z racji tego ze

seryjny zacisk jest identyczny jak zacisk w S4/S5 wybralem opcję mało inwazyjna wymieniajac jedynie jarzmo. Sa dostępne

na allegro za ok.400 zl.W samochodach z silnikami o mocy 180 KM gdzie tarcza ma 312mm i jest inny zacisk są dwie opcje

do wyboru. Albo kupno zaciskow z S4/S5 które za juz dość drogie od. 1000 zl na allegro i ciezko dostępne lub kupno zacisku

od Q5 3.0TDI które to ma identyczny zacisk i tarczę 345mm ale z racji tego ze nikt o tym nie wie ceny juz od 400 zl.

Z racji tego że moje auto ma przeznaczenie drogowe do jazdy na co dzień wybralem tarcze i klocki ATE .Przybliżony koszt

to ok.850zl za komplet.Samochod ma masę mniejsza o min. 100-150kg od modeli S więc hamulec do użytku codziennego

jest więcej niz wystarczajacy.

20130329141741.jpg

Żeby uciąć spekulacje że wynik to kwestia "zdrowej sztuki" lub przypadku poniżej inny samochód z innej firmy ale z tymi samymi modyfikacjami

audi-a5-20tsi-211km-wykres.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki odnosnie Nm tdi vs benzyna to pamiętajmy ze tez 600 Nm w 3.0TDI waży w kazdym nadwoziu 130-150 kg więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne wyniki :decayed: A nie brakuje Ci teraz automatycznej skrzyni - pamiętam, że Kuredu narzekał po pewnym czasie na manualną skrzynię, mimo dużego zakresu użytecznych obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nawet na S-tronika bym sie nie zamienil jezeli juz to tylok PDK.

Co do wrażeń to największa różnica jest przy dużych prędkościach jechałem teraz obwodnicą i 240 ze 140 było wręcz na zawołanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...