Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 8.02.2020 o 17:54, stanek90 napisał:

Ktoś podpowie dlaczego filtr wypalił mi się przy 17.5 g sadzy,zawsze było to koło 22.5g i 100 procent zapelnienia

To raczej nie jest tak, że ma się wypalać co określoną konkretną wartość. Wydaje mi się, że jest jakiś algorytm na to, oczywiście parametry brane z czujników też dużo robią.

Ja się tym po prostu nie przejmuje, mam auto od 2015 roku i tylko 4 razy byłem świadkiem wypalania dpfa na postoju. A tak to pewnie w trakcie jazdy wypala.

Opublikowano

Kiedy miałem filtr zapchany popiołem (około 180ml) wypalanie zaczynało się każdorazowo przy 22,5g zapełnienia. Po wyczyszczeniu i resetowaniu wartości wyuczonych filtr zawsze zaczyna się wypalać przy 24g zapełnienia. Zastanawia mnie natomiast dlaczego u mnie wypala zawsze do 5,5g (obliczonej masy sadzy)? Czy komuś wypala do 0g (oczywiście nie mówimy tutaj o serwisowym wypalaniu) ?

Opublikowano
3 godziny temu, saviola10 napisał:

Kiedy miałem filtr zapchany popiołem (około 180ml) wypalanie zaczynało się każdorazowo przy 22,5g zapełnienia. Po wyczyszczeniu i resetowaniu wartości wyuczonych filtr zawsze zaczyna się wypalać przy 24g zapełnienia. Zastanawia mnie natomiast dlaczego u mnie wypala zawsze do 5,5g (obliczonej masy sadzy)? Czy komuś wypala do 0g (oczywiście nie mówimy tutaj o serwisowym wypalaniu) ?

Mi też wypala do około 5g.Limit w vcdesie jest na 22.5 więc uruchamia procedurę po tej wartości.Zobacze jak teraz uruchomi ale to pewnie za jakiś czas.Resetowales wartości z poziomu Basic setings?.Oil ash wyzerował się?

Opublikowano

Dokładnie tak - basic settings i poziom oil ash 0.0g.

Opublikowano

Podopowie ktos dlaczego filt wypalami sie kolo 16 -17 g sadzy obliczonej przy zmierzonej kolo 1 g.Po wypalaniu zawsze mam zmierzona na minusie 2,44g i wolno rosnie do 0.Wczesniej procedura uruchamiala sie kolo 22,5g

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, stanek90 napisał:

Podopowie ktos dlaczego filt wypalami sie kolo 16 -17 g sadzy obliczonej przy zmierzonej.....Wczesniej procedura uruchamiala sie kolo 22,5g

Regeneracja DPF zarządzana jest przez sterownik silnika po osiągnięciu pewnej wartości (dalej nazwanej progiem) sadzy - obliczonej lub zmierzonej. Zwykle, jako pierwsza osiągnięta  zostaje ta obliczona. Z moich skromnych doświadczeń wynika, że jeśli wartość "rzeczywista"/zmierzona rośnie szybciej, niż ta obliczona mamy w aucie usterkę, która powoduje zwiększoną emisję sadzy. 

Próg, przy którym sterownik zarządza regenerację filtra, zmniejsza się wraz ze wzrostem wypełnienia filtra nieusuwalnym popiołem ***. Obrazowo - auto wyjeżdża z fabryki wyposażone w pusty (nowy, czysty - 0 l popiołu) DPF, którego możliwości akumulacji (magazynowania) sadzy są największe i dlatego też regeneracje będą rozpoczęte przy osiągnięciu wartości sadzy np. 32g (32g w DPF-ie  A6 C6 2.7/3.0) ; pokonywany dystans w km miedzy regeneracjami największy. Wraz z ilością pokonywanych kilometrów w filtrze odkłada się popiół (nieusuwalny **), a to zmniejsza możliwości magazynowania sadzy, co przewidziane jest w programie, który dolicza/nalicza wartość popiołu (i nigdy go nie zeruje *)  - zwiększenie ilości popiołu skutkuje zmniejszeniem progu, przy którym zarządzana jest regeneracja filtra. Na podstawie A6 C6 : nowy filtr (0 l popiołu) próg 32g, filtr po 250tys. km (0,43 l popiołu) próg 16g. Oczywistym jest, że regeneracje (przy tych samych warunkach, w których porusza się auto) będą przeprowadzane coraz częściej.

* "Zerowanie" wartości popiołu jest możliwe i wykonać to można (trzeba) tylko przy wymianie filtra na nowy. 

** Tzw. czyszczenie (usługa proponowana przez firmy tym się zajmujące - z lepszym lub gorszym skutkiem) filtra DPF ma za zadanie usunięcie z niego popiołu. Po takiej czynności (zakładając, że przyniosła skutek w postaci usunięcia pewnej (większej lub mniejszej) ilości popiołu z filtra) należałoby wyzerować wartość popiołu "w pamięci" sterownika silnika (specjalna procedura).   

*** Popiół pozostałość po spalonym oleju silnikowym i (podobno) pozostałość po procesach regeneracji

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

Witam. Mam pytanie czy jak przerwe procedure wypalania dpf to przy nastepnym uruchomieniu silnika bedzie dalej wypalal sie dpf

Opublikowano
4 godziny temu, Maciek1281 napisał:

Witam. Mam pytanie czy jak przerwe procedure wypalania dpf to przy nastepnym uruchomieniu silnika bedzie dalej wypalal sie dpf

Tak ale nie od razu. Muszą zostać spełnione pewne warunki. Po każdej przerwanej procedurze wypalenia komputer będzie chciał odpalić dpf przy następnym uruchomieniu silnika. 

Opublikowano

Dpf wypala mi sie co 750-800 km czy to dobry wynik

Opublikowano
10 godzin temu, Maciek1281 napisał:

Dpf wypala mi sie co 750-800 km czy to dobry wynik

Tak

Opublikowano

Witam ,poczytałem wątki i jestem lekko ,,przerażony" i nasuwają mi się pewne pytania ,fajnie by było żeby ktoś doświadczony w posiadaniu tego ,,cacka" mi to uświadomił (posiadam od około miesiąca ,co prawda to nie pierwszy diesel ale widzę że co kraj to obyczaj ) a mianowicie :

-mniemam że magiczna kontrolka zapala się jak już dobrze ,,przykitowany'" ten filtr

-zdziwił mnie ten pracujący wentylator ,poczytałem i prawdopodobnie procedura się zaczęła ,niestety przerwałem bo nie wiedziałem :) po kilku godzinach i odcinku 15 km to samo czyli dalej trwało wypalanie ,po dotarciu do domu ,około 8 km.cisza ,czyli zakończone ? (autko po akcji 23Q7 w DE)

 

-w poprzedniku (Insignia  2.0 CDTI ) takie manewry z przerywaniem wypalania po kilku razach skończyło by się dolaniem paliwa do oleju a w konsekwencji zatarciem panewek i poszukiwania nowego silnika dlatego miałem diodę zamontowaną która pokazywała że trwa wypalanie ,wiem że obroty ,spalanie itd,itd,ale kontrolka była spoko .Czy  Audi ma to rozwiązane inaczej ???

- wydechy czyste ,brak sadzy ,odcinki pokonywane częściej wokół tzw. ,,komina " ,dla  przyjemności 15 kilometrów po  szybkiego ruchu :) Pierwsze wypalanie nastąpiło po około 500 km(bynajmniej u mnie ).jeżeli będzie co 100 czy 150 to chyba lepiej wrócić do ,,starego programu " Czekam na jakieś sugestie ..A i jeszcze jedno ,co polecacie do ewentualnej diagnostyki (typu podstawowe parametry ,rzeczony filtr itp) Pozdrawiam..

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, grzywka-1970 napisał:

poczytałem wątki i jestem lekko ,,przerażony" i nasuwają mi się pewne pytania ,fajnie by było żeby ktoś doświadczony w posiadaniu tego ,,cacka" mi to uświadomił (posiadam od około miesiąca ,co prawda to nie pierwszy diesel ale widzę że co kraj to obyczaj ) a mianowicie :

-mniemam że magiczna kontrolka zapala się jak już dobrze ,,przykitowany'" ten filtr

Spokojnie :) kontrolka się zapali jak już faktycznie filtr zabity...

Mam po "akcji" swojego i filtr wypala się co około 500km

Nie jest źle z tym dpfem najlepiej nie przerywaj jak się zaczął wypalać, najłatwiej poznać po zwiększonych obrotach około 1000 jak silnik chodzi na wolnych + pracujący wentylator... w trasie przy włączonym radiu nawet tego nie odczujesz..

Edytowane przez RALF76
Opublikowano (edytowane)

Witam, ze swojego doświadczenia mogę Ci doradzić niczym się nie przejmuj po prostu użytkuj diesla. Ja kiedyś jak kupiłem też się strasznie podniecałem, nawet zapisywałem co ile się wypala itd. jak tylko zaobserwowałem akurat, później dałem sobie spokój, mam samochód ponad 3 lata i zero problemu, uważam, że nie ma się czym stresować, komputer zrobi za Ciebie wszystko. 

Edytowane przez Kris1909
Opublikowano

Pewnie tak ,najbardziej mnie martwi to ,,ewentualne rozrzedzanie'' oleju silnikowego bo kiedyś to była norma..Może temat został poprawiony ,diesle mają ludzie  nie tylko w trasy ;) Nic pożyjemy ,zobaczymy :thumbup1:

Opublikowano

Mogę jeszcze dodać, że wielokrotnie auto wyłączałem i nadal to robię, kiedy to właśnie zaczyna się wypalać lub jest w trakcie i wszystko jest si. Kiedyś miałem do pracy 50km w jedną stronę i często było tak, że jak dojechałem z trasy do miasteczka a tam korek no i wtedy zaczynało się wypalanie, więc pare razy „spanikowany” z powrotem na trasę żeby się tylko wypaliło, ale szybko mi to na szczęście przeszło. Jeśli naprawę jeździsz dużo na mieście i się martwisz o wypalanie to proponuje obserwować jak napisał kolega RALF76 i możesz wtedy „przegonić” furę tzn.: według moich informacji potrzeba jest jechać około 15’ przynajmniej 60km/h @2000 obrotów na 4 lub 5 biegu czyli jak u mnie na 4ce około 80km/h lub 5tce 100km/h

Opublikowano

Spoko ,wiem jak to wygląda i mam gdzie to zrobić ,zastanawia mnie tylko fakt że wypala się to jakby na dwa razy czyli bez kontrolki - to w Oplu miałem patent w postaci kontrolki i nie przeoczyłem tego nigdy a tu fabrycznie kontrolka ale co z tego jak działa kiedy robi się źle -lata lecą ,auta coraz nowsze -rozwiązania dalej żeby walić ludzi po kieszeni bo jak się zapcha to regeneruj ,wytnij ewentualnie kup nowy :facepalm: To raczej ma mało wspólnego z tym do czego zostało stworzone :kox:Pozdrawiam,będziemy się dalej ,,męczyć'':wink:

Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.05.2020 o 21:30, grzywka-1970 napisał:

A i jeszcze jedno ,co polecacie do ewentualnej diagnostyki (typu podstawowe parametry ,rzeczony filtr itp)

Do szybkiego przeglądu parametrów filtra polecam aplikację na androida VAG DPF (przetestować możesz w wersji Free). Potrzeby sprzętowe adapter ELM327.

Pokaże Ci też rozpoczęcie, trwanie i zakończenie procesu regeneracji.

Świetna aplikacja, jak widzę używana przez forumowiczów/ Polecam !

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

Ten interfejs na elm327 jest jakiś polecany model?

Opublikowano
W dniu 10.03.2020 o 06:47, Maciek1281 napisał:

Dpf wypala mi sie co 750-800 km czy to dobry wynik

chyba dobry bo mi wypala sie co 300 km ???? czy mam sie martwic

 

 

W dniu 1.01.2020 o 18:46, krzysztofb51 napisał:

Pisalem juz o tym, z wlasnego doswiadczenia wiem ze to nie dziala tak jak wiekszosci sie wydaje. Przyklad moj dpf wypala sie co 250km nie wazne czy trasa czy miasto. Moge jechac 300km autostrada na wysokich obrotach i tak dpf bedzie sie wypal po 250km. (Troche dziwne nie?) Mam wrazenie ze faktyczne zapelnienie filtra to fikcja. Moze komputer ma jakis algorytm z ktorego wynika ze po przejechaniu okreslonej liczby km zapelnia sie do max poziomu i w tym momencie zaczyna procedure wypalania mimo tego ze filtr fizycznie jest wypalony. Przyklady z forum to tylko potwierdzaja

mi tez wypala sie co 300 km

Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.06.2020 o 11:48, KOMORNIK78 napisał:

mi wypala sie co 300 km ???? czy mam sie martwic

Wyznacznikiem decyzji, co do czyszczenia filtra, są dane związane z DPF, jakie dostarcza sterownik silnika. Sczytane za pomocą np. VCDS. Analizie poddać należy :

-ilość popiołu, która według programu sterownika odłożyła się w filtrze

-ilość sadzy obliczonej versus rzeczywistej

Na podstawie zawartości popiołu sterownik (a właściwie jego program) ustala wielkości zawartości sadzy, przy których rozpoczyna proces regeneracji. Im więcej popiołu, tym przy mniejszych wartościach sadzy, proces ten startuje. 

Zawartość sadzy - Wartość skalkulowana (obliczona) jest zawsze większa, od tej rzeczywistej. Rzadko można napotkać dane, mówiące o większej wart. rzeczywistej, od tej obliczonej. A gdy tak właśnie jest mamy do czynienia z usterką w aucie. 

Przeczytaj :

https://a4-klub.pl/topic/153458-procedura-wypalania-dpf-20-tdi-cr/?do=findComment&comment=5517979

https://a4-klub.pl/topic/417181-zapchany-filter-dpf-moc-auta-spadla-co-robic/?do=findComment&comment=5404463

Edytowane przez Tomnik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...