Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wymiana paska rozrządu - w jaki sposób?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:

W najbliższym czasie czeka mnie wymiana paska rozrządu i wielorowkowego. Chciałbym zrobić to sam, dlatego postanowiłem zadać Wam pytanie, jak krok po kroku się do tego zabrać. Nie chciałbym robić tego na znaki namalowane własnoręcznie :tongue4:

Chodzi mi głownie o to, jak ustawić "koła pasowe". Czy będą tam jakieś znaki, czy trzeba to jakoś blokować?

Pytanie może wygląda dość śmiesznie :kox: ale chciałbym uniknąć nieprzyjemności w trakcie pierwszego uruchomienia silnika po wymianie pasków ;(

Zacznijmy od momentu, że przód jest zrzucony i zdjęty jest pasek rozrządu. Założony nowy napinacz. Co dalej?

Z góry dzięki za pomoc :notworthy:

Opublikowano

Przed zrzuceniem paska ustawiasz rozrzad na znakach(wałek rozrzadu.pompa i na wale)zakladasz blokady i wtedy zrzucasz pasek,przed montarzem nowego paska nalezy zbic koło z walka rozrzadu.

Opublikowano

ja tylko powodzenia życze :wink4:

Opublikowano

przed montarzem nowego paska nalezy zbic koło z walka rozrzadu.

zbić? :cool1:

Opublikowano

OK faktycznie w książce "Sam naprawiam.." wszystko jest opisane tak jak należy. Myślałem, że większa filozofia niż przy oplu kadett :tongue4: :gwizdanie:

Dzięki za pomoc :hi:

Opublikowano

VAG potrzebny do tego..... :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:

Opublikowano

VAG potrzebny do tego..... :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:

A po co?

Opublikowano

Później jedynie można sprawdzić kąt wtrysku i ewentualnie poprawić

ewentualnie ???? prosze Cie....

za kazdym razem trzeba sprawdzac KW jak zmienia sie rozrząd

Opublikowano

długa nasadkowa 15 stka posłuży do zablokowania pompy idealnie pasuje robiłem parę dni temu

Opublikowano

kolego sam chcesz zmienić rozrząd?? :kwasny: nie stać Ciebie żeby zapłacić 200zl czy 300zl i żeby Ci to fachowcy zrobili... :mysli:

Opublikowano

Drogi kolego, to czy mnie stać, czy nie, to mało ważne. 200 zł nie majątek, ale fachowcy w mojej okolicy to tacy cudowni magicy, że zedrą z Ciebie kupę kasy a zrobią CI tak, że pożal się Boże. Ostatnim razem miałem przypadek, że kąt wtrysku sam musiałem ustawić po takim dziadzie. Ponadto nie mam pewności jaki wstawi np. napinacz. Ściągnął kasę za jakiś markowy, który po jakimś czasie zaczął świergolić. OK, zgodzę się, że mogę przyjechać do mechanika ze swoimi częściami, ale nie stojąc nad nim i nie patrząc mu na ręce też nie mam pewności, czy akurat w moim :a4fan: znajdą się te części, które kupiłem, czy włoży jakiś badziew. W sytuacji, gdy mam stać nad mechanikiem, marnować dzień w pracy i jeszcze zapłacić mu 300 zł za robotę, to ja dziękuję za taki interes :kox: Marnując dzień w pracy mogę zrobić we własnym zakresie robotę, którą wykonałby mi mechanik. Ponadto mam pewność, że zrobię sobie wszystko porządnie i będę mógł spać spokojnie. O satysfakcji już nawet nie wspominam :tongue4:

Tak jak pisałem wcześniej.. filozofii żadnej w tym nie ma. Wystarczy dokładnie czytać książkę.

Podsumowując.... Przeciwstawiając zmarnowany dzień na sterczenie nad mechanikiem i stracenie 300zł zmarnowanemu czasowi i wymienieniu paska własnoręcznie, wydaje mi się, że bardziej kalkuluje się druga, samodzielna opcja.

Opublikowano

zdejmujesz przód, paski i reszte masz jak na dłoni

ustawiasz znaki, blokujesz wałek i pompę, odpuszczasz rolke napinającą, zdejmujesz pasek

potem demontujesz pompe wody i składasz resztę

pomocny bedzie telefon z aparatem, porobisz foty, będzie łatwiej

Opublikowano

Dzięki serdeczne za pomoc :hi:

Jak to się mówi strach ma wielkie oczy, tym bardziej jeśli własne a4 traktuje się jak oczko w głowie :gwizdanie:

Opublikowano

pamietaj ,ze na kole zamachowym ustawia sie na znak : 0 ,a nie na znak: 1, bo są dwa znaki na kole.

zdejmujesz pokrywe walka, blokujesz go np duzą suwmiarka,lub linialem. pompe blokujesz kolkiem, patrzysz czy w okienku jest zero , zrzucasz pasek, zakladasz, jak sie wszystko zgadza,to zakręć ze dwa razy kluczem caly rozrzad, jak znaki sie pokryja wszystkie, to jest ok.

Opublikowano

ja też sobie sam grzebie w mojej niuni bo faktycznie nigdy nie wiesz co ci założą i nie ważne czy to przydrożny mechanik czy serwis bo tam tez się takie przypadki zdarzają i później klient płaci bo ci naściemniają że to doszło i tamto :cool1: Książka ma znakomity tytuł "SAM NAPRAWIAM" :kox:

Opublikowano

Witam wszystkich panowie mam pytanko nedługo wymieniam rozrząd w autku zakupiłem wszystko tylko nie mam śrub mocujących rolki tzw. szpilek nie było ich z rolkami niewiem czy powinny byc w komplecie czy dokupuje sie osobno jeżeli tak to podajcie namiarki bo szukam i nie mogr znaleść.

Dzięki z góry pozdrawiam

Opublikowano

Witam wszystkich panowie mam pytanko nedługo wymieniam rozrząd w autku zakupiłem wszystko tylko nie mam śrub mocujących rolki tzw. szpilek nie było ich z rolkami niewiem czy powinny byc w komplecie czy dokupuje sie osobno jeżeli tak to podajcie namiarki bo szukam i nie mogr znaleść.

Dzięki z góry pozdrawiam

powinny byc w komplecie chyba ze kupiles jakies no name to wtedy mogli pozalowac ale i tam zazwyczaj sa

Opublikowano

kupiłem Ruville tak że góran półka, zadzwonie dogościa i zapytam czy zapomnieli zapakowac lub czy sprzedają oddzielnie a może wy wiecie gdzie można takie kupić ?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...