LPC Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 Witam, mam pytanie, czy można bez problemu dla eksploatacji samochodu wymienić sprężyny ze standardowych na Eibach Pro-Kit -35mm/-30, zachowując oczywiście firmowe amortyzatory. Ewentualnie jaki to będzie miało wpływ na żywotność oryginalnych amortyzatorów. Teraz mam w samochodzie serie, o ile sięnie mylę 1BA czyli zawieszenie komfortowe. Pzdr.
Tobi_one Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 ja mam na seryjnych amortyzatorach i jest ok już 2 lata jezdze tak
MAJKI Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Ja po 2 latach na zestawie z Eibacha i seryjnych amorach miałem w lutym na przegladzie 86% sprawności amorków czli jest ok
LPC Opublikowano 4 Października 2011 Autor Opublikowano 4 Października 2011 Panowie a jak właściwości użytkowe, jaka trakcja, jak trzyma się drogi w stosunku od ORI 1BA?
KOval81 Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 To niech każdy z szanownych Kolegów założy sobie za jakiś czas amortyzatory dopasowane charakterystyką do krótkich, progresywnych sprężyn i wtedy zobaczycie, jak auto powinno się zachowywać Różnica jest kolosalna, że tak powiem :gwizdanie: Co do pytania Autora. Seryjne amortyzatory nie są przystosowane do pracy z obniżeniem -30/-35 mm - pracują jak kupa i dlatego do krótkich sprężyn stosuje się amory o krótszym skoku. lepiej już kupić gówniany kit MTS, czy coś podobnego, niż zakładać 1BA + Eibach - zapewniam, że to pierwsze, z racji prawidłowego doboru poszczególnych podzespołów będzie pracować lepiej i nierówności wybierać będzie nieporównywalnie na +.
pioteros Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 może amorki nei tracą na żywotności ale jest jak mówi kolega wyżej, jest efekt odbijanej piłki na większych wybojach, auto skacze dużo bardziej niż na amorkach przystosowanych do krótkich sprężyn - osobiście dozbierałbym na amorki choćby ori 1BE (200-300zł) i już by było dużo lepiej
LPC Opublikowano 6 Października 2011 Autor Opublikowano 6 Października 2011 OK, w takim razie jakie amortyzatory polecacie do tych sprężyn?
WITT33 Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 No ja właśnie na wiosnę założę Eibach PRO -30 i amortyzatory Koni Sport bo naczytałem się o Bilsteinie B6 i B8 wiele złego/dobrego natomiast o Koni wiele dobrego, na stronie Koni jest wyszukiwarka względem modelu więc szybko można znaleźć swój amortyzator. U mnie wyszło 1040 zł przód i prawie 900 tył. Sporo więcej od Bilsteina B8 ale raczej się już zdecydowałem aczkolwiek Bilstein B6 też jest chwalony jako budżetowy system.
kris166 Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 Obniżenie -30 jest dopuszczalne na seryjne amortyzatory. Nie ważne czy Eibach, Wietec itp.
Diablo Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 Tez sie zastanawiam nad zmiana sprezyn na -20-30mm ale eibach to ok 800 zl. Podpowiedzcie czy zalozyc sprezyny czy lepiej w podobnej cenie zestaw np MTS lub dolozyc do gwintow MTS ?
tomaszstn Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 może amorki nei tracą na żywotności ale jest jak mówi kolega wyżej, jest efekt odbijanej piłki na większych wybojach, auto skacze dużo bardziej niż na amorkach przystosowanych do krótkich sprężyn - osobiście dozbierałbym na amorki choćby ori 1BE (200-300zł) i już by było dużo lepiej Kolego a czy jeździłeś na takim zestawie że piszesz takie bzdury? Ja naczytałem się różnych opinii i może by jeszcze lepiej jeździło się jakbym miał sportowe amorki. Niestety nie było mnie stać wywalić kupę kasy na lepsze amorki więc kupiłem bilsteina. Jestem bardzo zadowolony z uzyskanego wyniku. Nie jest bardziej twardo niż na serii a prowadzenie znacznie się poprawiło. Jeżdżę często z dużym obciążeniem i to co zauważyłem to to że zawias jest bardziej odporny na przeciążenie i nie siada tył aż tak mocno jak na ori. Nie ma nic a nic z tego co mówisz że auto skacze bądź buja. Bardzo ładnie wybiera nierówności i wreście jedzie tam gdzie ja chcę.
probi101 Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Najlepiej założyć do tych sprężyn Bilstein B6 albo dedykowany cały zestaw Eibacha. Normalny amortyzator nie trzyma tak jak sportowy.
nicramk Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 probi101 czy ty masz zestaw Eibacha, jestem takim zainteresowany tylko czy warto taki zakupić czy coś innego
A-rek Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 odpowiadając na pytanie autora: oczywiście że można może amorki nei tracą na żywotności ale jest jak mówi kolega wyżej, jest efekt odbijanej piłki na większych wybojach, auto skacze dużo bardziej niż na amorkach przystosowanych do krótkich sprężyn kto ci takich bzdur naopowiadał :?: osobiście jeździłem/jezdzę na różnych rodzajach zawieszeń i to co piszesz o seryjnych amorkach + Eibach to bzdura. aktualnie mam taki zestaw na zime i auto dużo lepiej się prowadzi niż na całkowitej serii
mystic.pl Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Ja mam Eibachy -30/-30 na amorach Bilstein B6, czyli na seryjnej wysokości amortyzatorów i generalnie jest ok - trakcja super, wysokość super, jednak przy większych hopkach lubi dobić do bałwanków. Przypuszczam, że na obniżonych amorach Bilstein B8 było by idealnie. Aha ... z tym, że mam jeszcze stabilizatory RS4 przód/tył więc w tym miejscu robią dodatkową robotę .
marcin120383 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 panowie podłącze się do wątku bo mój wykasowali ;( ;( chodzi mi o to czy do amorów 1ba mogę zastosować sprężyny H&R -40mm jak to będzie się na tym jeździć czy auto nie będzie się za mocno podbijać jak piłka z góry dziękuje :notworthy: http://allegro.pl/show_item.php?item=1940810892 takie sprężyny do 1ba
A-rek Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 jednak przy większych hopkach lubi dobić do bałwanków mi się to jeszcze nigdy nie zdarzyło a w jakim stanie masz amorki :?:
mystic.pl Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 jednak przy większych hopkach lubi dobić do bałwanków mi się to jeszcze nigdy nie zdarzyło a w jakim stanie masz amorki :?: Nie no na pusto nie dobija tylko jak gdzieś w trasę lecę z rodziną przy większym obciążeniu auta. Amory mam git, tego jestem pewny. Inna sprawa, że do obniżonych sprężyn i sportowych amorów o krótszym skoku bałwanki powinny byż w komplecie z amorami bo te seryjne z aso są za wysokie.
marcin120383 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 panowie podłącze się do wątku bo mój wykasowali ;( ;( chodzi mi o to czy do amorów 1ba mogę zastosować sprężyny H&R -40mm jak to będzie się na tym jeździć czy auto nie będzie się za mocno podbijać jak piłka z góry dziękuje :notworthy: http://allegro.pl/show_item.php?item=1940810892 takie sprężyny do 1ba lub WEITEC -35mm[br]Dopisany: 21 Listopad 2011, 21:26_________________________________________________chodzi o to czy amory ori 1ba nie padną za szybko
pepik Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Padną szybciej niż przy standardowych sprężynach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się