gregory Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 Witam! Ponieważ lubie się bawić przy aucie ostatnio nasunął mi się pomysł pomalowania zacisków w moim B5. Postanowiłem to przy okazji obfotografować i zrobić z tego dokument dla "potomnych" . Postanowiłem to też zrobić Profesionalnie, czyli demontując zaciski. Malowanie na aucie uważam za "papranine" i coś zrobionego na tzw. "odpieprz". Ta sama myśl nasunęła mi się i potwierdziła podczas malowania bo doszedłem do wniosku, że nie jest łatwo pomalować zacisk tak aby był absolutnie cały pokryty farbą mimo kompletnego zdemontowania i rozebrania. Nie wiem wobec tego, nie wyobrażam sobie jak wygląda malowanie na aucie No więc zaciski można kompletnie rozebrać, tak że pozostanie "kupka" części. Tłoczki osobno, wszystkie uszczelki, gumki, śrubki, trzpienie, itd.. . Zaciski rozebrane kompletnie: Kompletnie rozebrane zaciski, aby "miało to ręce i nogi" trzeba przed malowaniem wyczyścić. Na początku użyłem do tej pracy aktywnej piany w roztworze o wiele silniejszym niż do normalnego mycia samochodu .Spryskałem zaciski i odczekałem kilkanaście minut, po czym umyłem myjką ciśnieniową Karcher. Mycie jednak nie przyniosło oczekiwanych efektów. W niektórych miejscach twardy nalot poodskakiwał, a w niektórych trzymał niesamowicie mocno. Efekt wieloletniego hamowania i zagrzewania hamulców Następnym krokiem jaki mi się nasunął do głowy to użycie wiertarki ze szczotką drucianą. To był strzał w 10-tke! Nalot ładnie zaczął puszczać i ukazała się prawdziwa twarz :> zacisków. Prawda, że ładny kolorek Po wyczyszczeniu przed samym malowaniem odtłuściłem malowane elementy. Do malowania użyłem farby Motip-Racing Red, dedykowanej do zacisków. Odpornej na temperature. Zaciski po malowaniu i wysuszeniu (farba ta schnie bardzo długo, o wiele dłużej niż normalna) wyglądały już tak: Po malowaniu trudno było założyć stare uszczelki(oringi) i gumki więc zaopatrzyłem się w zestawy naprawcze: Po zmontowaniu na nowych uszczelkach i gumkach zaciski w sumie jak nowe: Tarcze ATE-Power Disk + Ferodo Premier: Niestety nie starczyło już czasu na wymiane tylnich tarcz. Po zdemontowaniu zacisków spuściłem cały płyn. Po remoncie całość została zalana płynem Boschowskim DOT 5.1. Hamulce trzeba było również odpowietrzyć. Odpowietrzanie należy zacząć od tyłu, najdłuższego przewodu. Najdłuższy przewód jest z prawej strony, więc zaczynamy : -prawy tył -lewy tył -prawy przód -lewy przód W przeciwnym razie odpowietrzanie nie przyniesie zamierzonego efektu i hamulce pozostaną nadal częściowo zapowietrzone. Płynu do układu wchodzi niecały litr. Jak będe miał chwile czasu to wymiene jeszcze te tarcze z tyłu i wszystko będzie "piko belo"! Hamulce zaczęły naprawde dobrze hamować i wszystko wróciło do normy po przejechaniu ponad 500km, ogólnie po remoncie zrobiłem już ok. 3k km i hamulce sprawują się dobrze. Jest lepiej niż było. Dla ciekawostki stare tarcze miały 19mm grubości i zapewne bardzo się przegrzewały. Grubość nowych tarcz 25mm. Etka pisze że tarcza przednia powinna mieć minimum 22mm. Mam nadzieje, że materiał sie komuś przyda, bo troche się napisałem
adamooo Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 mogłeś od razu wymienic tarcze tył..bo też już mają dosyć..gratki za robote..
krzysiek23 Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 super opis,bardzo sie przyda bo chce zrobic to samo...a gdzie kupywales zestaw naprawczy ASO czy w zwyklym sklepie?
rotter Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 piękny materjał i porządna robota :oklaski:
Orfeusz Opublikowano 2 Marca 2008 Opublikowano 2 Marca 2008 ...aby pomalowane zaciski wyglądały naprawdę profesjonalnie należy kupić podkład, który nakłada się kilka razy. Podkład ten likwiduje fakturę odlewu zacisków. Potem ten podkład się szlifuje i mamy idealną powierzchnię do malowania. Zacisk będzie pięknie odbijał światło. Można na to też położyć twardy klar.
gregory Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Opublikowano 2 Marca 2008 gdzie kupywales zestaw naprawczy ASO czy w zwyklym sklepie? Zestawy naprawcze kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym, nie musi to być wcale ASO. ...aby pomalowane zaciski wyglądały naprawdę profesjonalnie należy kupić podkład. Podkład ten likwiduje fakturę odlewu zacisków. To prawda, można użyć podkładu, który wyrówna chropowatości i zacisk będzie jeszcze bardziej gładki. Ja nałożyłem 3 warstwy tej samej farby nie czekając aż poprzednia warstwa przeschnie. Szczerze wam powiem, że już i z tym było kupe roboty(zdemontować, rozebrać, wyczyścić, pomalować, wysuszyć, poskładać, zamontować, zalać płynem, odpowietrzać....), a jakby ktoś chciał jeszcze kilka warstw podkładu nakładać, czekać aż każda warstwa przeschnie, szlifować..., to nie wyobrażam sobie ile czasu by na to potrzeba. Ale faktem jest,że wtedy lepiej już by tego nie można było zrobić. Mnie i tak potrzeba było trzech dni i auto stało 3 dni na kołkach . Taka informacja, aby kogoś nie przerosło :gwizdanie:
kred Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 piekna sprawa estetyka przedewszystkim ja mysle o pomalowaniu na niebiesko zaciskow. ile placiles za zestaw naprawczy??na wszystkie koła
gregory Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Opublikowano 4 Marca 2008 ile placiles za zestaw naprawczy??na wszystkie koła Już nie pamiętam..., kupowałem to z innymi rzeczami, ale chyba na jeden zacisk coś koło 25...30zeta. ja mysle o pomalowaniu na niebiesko zaciskow Kolor kwestia gustu. Jak będzie dobrze pomalowane to myśle, że każdy będzie dobrze wyglądał. Ja myślałem jeszcze nad złotym kolorem, też byłby fajny.
wustyle Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 gregor, wszystko tylko nie malowanie zaciskow!!!
slepy Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 no dobra robota, ja mysle wymalowac zaciski na zolto albo na bialo... i do tego nawiercane tarcze ZIMMERMANA dorzucic...ale to wszystko kwestia czasu, najpierw musze uzbierac na chip... bo przy mojej mocy, orginalne tarcze spisuja sie bez zarzutow, ale wielki szacun, za cierpliwosc i wytrwalosc...
boberek Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 no kurde brawo mi si enigdy nie chciąło wszytskiego na częsci rozbierać ale za robote twoja gratulacje
viktor098 Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 piekna robota ,ale mogles kolorek rzucic na klocek widac by bylo jeszcze wiecej czerwieni :>
moskal Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 piekna robota ,ale mogles kolorek rzucic na klocek widac by bylo jeszcze wiecej czerwieni :> [br]Dopisany: 14 Marzec 2008, 12:20 _________________________________________________jesli jakis kolor na klocek to tylko czarny mat. wtedy byłby swietny kontrast
domjenick Opublikowano 17 Marca 2008 Opublikowano 17 Marca 2008 szczerze to nic dodac, nic ujac- troche pracy i jaka radosc z osiagnietego celu-brawo :th: dobra robota,a zrobilbys tak u mnie? :> zartowalem
harylog Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 jak dasz rade to wrzuć proszę jeszcze fotkę z założoną felgą, jak to się prezentuje w całości z autem :-) tutek bardzo fajny. pozdro
poziek Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 jak dasz rade to wrzuć proszę jeszcze fotkę z założoną felgą, jak to się prezentuje w całości z autem :-) tutek bardzo fajny. pozdro OOOoooo dokladnie tez poproszę o taka fotkę :th:
lester0071 Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 no wszyscy czekaja na fotke z felgą :th:
gregory Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Opublikowano 19 Marca 2008 Zrobie fote na dniach i wrzuce. >>>>>Poziek<<<<< , pisałem do ciebie na pw, wiadomość nie dotarła?
poziek Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Zrobie fote na dniach i wrzuce. >>>>>Poziek<<<<< , pisałem do ciebie na pw, wiadomość nie dotarła? Drogo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się