yeti_1 Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Witam wszystkich użytkowników Audi Panowie jestem tu nowy i to mój drugi post na forum Audi A4, ale do rzeczy. Posiadam od roku Audi A4 2.0TDI wersję B8 i ostatnio po wystąpieniu mrozów i chłodniejszych dni zauważyłem i usłyszałem bardzo dziwny objaw „trzeszczenia” przy przednim zawieszeniu. Przejeżdżając przez poprzeczne nierówności (np. progi zwalniające na osiedlowych uliczkach) dochodzą dziwne objawy owego „trzeszczenia” z okolic przedniego zawieszenia. To „trzeszczenie” podobne jest do trzeszczenia starego tapczanu, dodam że występuje ono przy małych prędkościach i tylko przy poprzecznych nierównościach (nie są to stuki, puki czy temu podobne). Nie wiem czy jest to spowodowane stwardnieniem jakiś gum w wahaczach, stabilizatorze czy może innych elementach metalowo gumowych, czy jest to objaw niesprawności jakiegoś elementu zawieszenia??? Przebieg to ok. 94 tys.km. i czy jest możliwa usterka przy tym przebiegu? z opinii wiem ze zawieszenia w audi należą do trwałych. Proszę o pomoc w tym temacie, gdyż niestety nie miałem do czynienia z wielowahaczowym zawieszeniem rodem z Wv i Audi. Wiem że najłatwiej było by podjechać do mechanika i na ścieżkę, ale z życia wiem że ci Panowie będą szukać usterki po omacku narażając mnie na niepotrzebne koszty. Bardziej wiarygodna opinia będzie pochodziła z forum. Za podpowiedzi z góry dziękuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marda16 Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 zakładam że stabilizator przedni Link to comment Share on other sites More sharing options...
.Pablo. Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Najprostszy sposób to jedna osoba rusza autem na boki druga patrzy który element trzeszczy. Trzeszczy jakaś guma bo zrobiła się twarda jak temp spadła poniżej zera. Nie znaczy to że coś jest uszkodzone. Co do przebiegu i zawieszenia to różnie to bywa zależy po jakich drogach się jeździ itp. Polskie drogi szybko wykańczają zawieszenia w autach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cris Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Najprostszy sposób to jedna osoba rusza autem na boki druga patrzy który element trzeszczy. Trzeszczy jakaś guma bo zrobiła się twarda jak temp spadła poniżej zera. Nie znaczy to że coś jest uszkodzone. Co do przebiegu i zawieszenia to różnie to bywa zależy po jakich drogach się jeździ itp. Polskie drogi szybko wykańczają zawieszenia w autach dokładnie najprostszy sposób sprawdzenia.też bym obstawiał niska temperature. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wrclaguna Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Kolego yeti_1 jedz na Stacje Diagnostyczną zapłac te 30 PLN i niech ci diagnosta sprawdzi zawieche ( moze łacznik ) Przy twoim przebiegu czyli 94 tys. km nie powinno nic sie dziać Link to comment Share on other sites More sharing options...
medik Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Może trzeszczeć wszystko, nic Ci tak nie podpowiemy. Mi kiedyś w nowym aucie w niskich temperaturach trzeszczały osłony na amorkach. Popsikałem czymś i przeszło. Chyba ta stacja diagnostyczna Cię nie ominie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszsal Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 Jak trzeszczy na nierównościach poprzecznych w mroźne dni to obstawiam gumy stabilizatora - nic się od tego nie stanie i w niczym nie przeszkadza, tylko denerwuje (sam to przerabiałem ). Na próbę wskocz w kanał i poproś kogoś o uginanie samochodu z przodu, będziesz słyszał. Albo psiknij je jakimś smarem (nie WD) w sprayu - pomaga. Wysłane z mojego Transformer TF101G za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobil014 Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 tez bede za tym iz to jest spowodowane mrozem ale na tej stacji warto sprawdzic Link to comment Share on other sites More sharing options...
resiak82 Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Witam. U mnie również trzeszczy, skrzypi właśnie przejeżdżając przez progi zwalniające. Czy to może być łącznik stabilizatora? Jeśli tak to jest problem z jego wymianą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaluch8 Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Może trzeszczeć sworzeń wahacza. Nie bierzecie tego pod uwagę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
resiak82 Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Godzinę temu, karaluch8 napisał: Może trzeszczeć sworzeń wahacza. Nie bierzecie tego pod uwagę? Też tak właśnie myślałem, że może być to sworzeń. Jakoś w styczniu też mi trzeszczało i wstrzyknąłem olej w gumę sworznia i po ok 3 dni przestało. Teraz jest marzec i znowu zaczęło. I teraz nie wiem czy wstrzyknięcie oleju pomogło czy po prostu zbieg okoliczności, że przestało (mrozy itd) Dzisiaj próbowałem znowu wstrzyknąć tam olej, ale niestety od razu wypływał z nadmiaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaluch8 Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 37 minut temu, resiak82 napisał: Też tak właśnie myślałem, że może być to sworzeń. Jakoś w styczniu też mi trzeszczało i wstrzyknąłem olej w gumę sworznia i po ok 3 dni przestało. Teraz jest marzec i znowu zaczęło. I teraz nie wiem czy wstrzyknięcie oleju pomogło czy po prostu zbieg okoliczności, że przestało (mrozy itd) Dzisiaj próbowałem znowu wstrzyknąć tam olej, ale niestety od razu wypływał z nadmiaru. Mi właśnie też rozwaliło gumę. I zaczął trzeszczeć. Wstrzyknąłem olej ale po 2 miesiącach znowu zaczął. Muszę powtórzyć zabieg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
resiak82 Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 6 minut temu, karaluch8 napisał: Mi właśnie też rozwaliło gumę. I zaczął trzeszczeć. Wstrzyknąłem olej ale po 2 miesiącach znowu zaczął. Muszę powtórzyć zabieg. U mnie właśnie już nie wchodzi olej więcej po wstrzyknięciu od razu wypływa. Chyba zostaje wymiana na nowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaluch8 Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 3 minuty temu, resiak82 napisał: U mnie właśnie już nie wchodzi olej więcej po wstrzyknięciu od razu wypływa. Chyba zostaje wymiana na nowy Obstawiam że wlewajac olej, syf sie wpierdzielił. I lipa jest. Po za tym takie dolewanie oleju to doraźna naprawa. W końcu sworzeń i tak luzu dostanie i tylko wymiana. Dlatego ja u siebie smaruje bo chce dokończyć jego żywot. Póki jeszcze jeździ xd Link to comment Share on other sites More sharing options...
resiak82 Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 14 minut temu, karaluch8 napisał: Obstawiam że wlewajac olej, syf sie wpierdzielił. I lipa jest. Po za tym takie dolewanie oleju to doraźna naprawa. W końcu sworzeń i tak luzu dostanie i tylko wymiana. Dlatego ja u siebie smaruje bo chce dokończyć jego żywot. Póki jeszcze jeździ xd Wymienię dziada i zobaczę czy będzie ok. Na szczęście nie jest duży koszt tego sworznia Link to comment Share on other sites More sharing options...
resiak82 Posted March 11, 2017 Share Posted March 11, 2017 A więc wymieniłem dwa łączniki stabilizatora i jak na razie cisza. Koszt ok 100 zł, wymiana ok 15min z kanału Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiter Posted August 28, 2023 Share Posted August 28, 2023 (edited) Panowie(@resiak82 @wrclaguna @karaluch8 u mnie też trzeszczy prawe kolo, przy skręcie jak najezdzam np na kraweznik lub dziure albo jak jade z gorki na wolno luzie i mocno nacisnę pedał hamulca. Jak pada deszcz hałac prawie znika, trzeba sie postarać żeby było go słychać. Szarpaki nic nie pokazują. Pomysły? Edited August 28, 2023 by Spiter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langista Posted August 28, 2023 Share Posted August 28, 2023 Szarpaki są dla ludzi potrafiących z nich korzystać, większość diagnostów tego nie potrafi, to tez nie wie jak zużyte zawieszenie powinno się na szarpakach zachowywać. Masz obniżone auto? Jak tak to o ile? Jakie masz felgi, jaki profil opony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiter Posted August 30, 2023 Share Posted August 30, 2023 (edited) W dniu 28.08.2023 o 16:37, Langista napisał(a): Szarpaki są dla ludzi potrafiących z nich korzystać, większość diagnostów tego nie potrafi, to tez nie wie jak zużyte zawieszenie powinno się na szarpakach zachowywać. Masz obniżone auto? Jak tak to o ile? Jakie masz felgi, jaki profil opony? Normalne zawieszenie, opona 245/40/18 Dzisiaj wstrzyknalem smar w sworzen ale dalej trzeszczy, jak popada to nic nie slychac. Najgorzej trzeszczy jak nacisne hamulec mocno, i przod wtedy idzie w dół Edited August 30, 2023 by Spiter Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelonek1 Posted August 30, 2023 Share Posted August 30, 2023 Tuleje drążka stabilizatora przedniego sprawne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now