Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

W piątek zdechł mi akumulator i chciałbym go wymienić. Możecie coś polecić do A4 B7 2.0 w benzynie. Obecnie mam chyba jakiś zamiennik wepchnięty przez sprzedającego. 

IMG_20201031_093216.jpg

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam. Zdechł mi akumulator a4b7 2.0 130km.

Obecnie siedzi Bosh S4 72ah. 680A.

Teraz mam pytanie. Auto jeździ w koło komina do pracy odcinki po 6 km. I po mieście.

Czy kupować tak duży Aku jak deklaruje wlepka audi już raz zmieniałem 3lata i śmietnik. I teraz znowu powtórka.Czy może lepiej zakupić ciut mniejszy aby był w większym stopniu doładowany.

Wiadomo mniejszy Aku ciut mniejszy prąd rozruchowy. 

Z mniejszych celował bym w amege 7 62ah 610A.

Lub amege 5 premium 65ah  640A.

Doradzicie coś przez zakupem dobrania pojemności??

 

Opublikowano (edytowane)

Kup taki jaki powinien być i ładuj go co jakiś czas. Nawet kupując mniejszy nie zapobiegnie to jego rozładowaniu przy tak krótkich odcinkach. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

O kurde no w sprawach Aku jestem zielony. A gdzie to mogę znaleźć jaki tam powinien byc? Sorki za banalne pytanie ale naprawdę pojęcia nie mam. Pierwszym razem padł Aku poszedłem kupiłem taki jaki byll wielkościow 72ah teraz po 3 latach zonk znowu.

Czy to AGM czy EFB to gdzieś w kodach znajdę jaki powinien być ??

Opublikowano
Teraz, czorny27 napisał:

Czy to AGM czy EFB to gdzieś w kodach znajdę jaki powinien być ??

Z tym AGM się trochę zapędziłem dlatego już poprawiłem posta. W B7 nie ma AGM. Dopiero od B8. 

Pojemność akumulatora jest w kodach wyposażenia podana. 

Opublikowano

Ach już do doczytałem co to AGM hee tzw żelówka.

No właśnie dobrałem poprzednie dwa wg kodu 3lata i śmietnik masakra jakaś.Ladowanie jest okej prądu nic nie kradnie.

I dlatego się zastanawiam czy nie warto by było zakupić mniejszy ciut.

Tylko boje się że nie odpalę heeeee

Opublikowano (edytowane)

Mniejszy padnie jeszcze szybciej bo pobór prądu przy rozruchu pozostanie taki jaki był ale pojemność akumujatora jest dużo mniejsza, wystarczy go na mniej rozruchów. Nie ma innej możliwości jak doładowywanie akumulatora. Nie wolno dopuścić by napięcie aku spadło poniżej 11 V bo to doprowadza do zasiarczenia aku. Musisz przy tak krótkich odcinkach mieć na oku napięcie akumulatora i co jakiś czas go prostownikiem doładowywać. Innego wyjścia nie ma. Jak napięcie poniżej 12,2V spadnie aku jest w 50% rozładowane. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czyli moja teze potwierdzileś o mniejszym aku niestety. A zapytałem o mniejsze Aku dlatego i męczyło mnie to gdyż w drugim aucie fakt motor sporo mniejszy bo 1.4  mniejsze wyposażenie w VW 5 założyłem ,Aku 45 ah a deklarowany od 50-60Ahw zwyż na stronie varty akurat bo siedzie Varta w VW.Ale fakt że sporo nim jeżdżę.I nie ma problemu a Aku już 5 rok i ma się świetnie i prostownika nie widział.

Opublikowano

Można by pokusić sie i kupić EFB ale to tylko przesunięcie problemu w dal. Prędzej czy później EFB też uklęknie gdy nie będzie ładowana. W golfie żony mam fabrycznie EFB bo ma start/stop (chociaż go zawsze deaktywuje) i też tylko krótkie odcinki przemierza. Raz na 2-3 tyg. doładowuje prostownikiem żeby go nie rozładować poniżej pewnej granicy. 

Opublikowano

To już chyba nie będę kombinował. Do zakupu zostanie 72Ah. I jakiś grmotny prostownik. Aby na wiosnę i na jesień ewentualnie częściej w razie potrzeby doprowadzić Aku do ładu.

Opublikowano
Godzinę temu, czorny27 napisał:

1. Czy kupować tak duży Aku jak deklaruje wlepka audi już raz zmieniałem 3lata i śmietnik. I teraz znowu powtórka.

2. Z mniejszych celował bym w amege 7 62ah 610A.

Lub amege 5 premium 65ah  640A.

1. 3 lata dlatego, że nie dbałeś o aku. Moje nawet te bez korków Varta lub inne biegają ok. 7 lat natomiast te obsługowe 10-12 lat.

2. Jeden i drugi aku spełni Twoje wymagania. Kupując Amega z Megatex/Ukraina zażądaj aktualnego wydruku odnośnie kondycji aku. Akumulatory Amega są tymi trudniejszymi w przechowywaniu przed sprzedażą.

3. Polecam też coś z FORSE fabryka Westa/Ukraina.

A może tak jak Kolega zaproponował coś z aku EFB.

Pamiętaj jednak, że mimo sprawnej instalacji w pojeździe każdy aku wymaga okresowego doładowania.

Polecam kanał mrAkumulator.

Opublikowano

Kanał właśnie znam od 3 dni? przestudiowany wtedy to właśnie dopadła mnie potrzeba zmiany aku. I dlatego zaciekawiły mnie te ukraińskie aku widziałem ich właśnie test na tym kanale.

Jutro jadę do sklepu u siebie gdyż opodobno mają je na stanie. Dobrze wiedzieć zapytam o badanie i poproszę zobaczymy reakcje jak wszystko okej będzie pewnie nie będą robić problemu.

No fakt troszkę zaniedbałem baterie to prawda. Jednak we wszystkich autach jakie miałem baterie były w świetnej kondycji po latach i sprawdzane czy są okej a tu taki pierwszy przypadek dlatego mam takiego zonka.

Lukne jeszcze te Aku co mówisz FORSE.

A tak poza tematem jaki prostownik byście polecili od razu bym się zaopatrzył. Taki w jakiejś sensownej cenie nie za miliony 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Szybki coś od AGRI,  wolniejszy ELTRAF a może coś z Rosji lub Chin.

Zajrzyj na kanał Tomasz Hudy.

Opublikowano

Oblukam napewno razem z Aku wezmę od razu prostownik. Najpierw sobie popatrzam takie moje skrzywienie że lubię wiedzieć co kupuję.??

Opublikowano (edytowane)

Ktos tu potrafi rozszyfrować date produkcji centry? 2MD18C1

Według tego opisu wychodzi ze akumulator jest z 2012r w co nie chce mi sie wierzyć. 

Screenshot_20201125_172641_com.huawei.browser.jpg

Edytowane przez wafel135
Opublikowano

Ja do a4 b5 1.9 110 AVG kupiłem centrę plus 71ah i jeździ mi na tej baterii autko do dziś. Aku  kupiłem w 2015 a jest już końcówka 2021 czyli przeszło sześć i pół roku na centrze mi jeździ mój klekot. Samochód aktualnie jeździ wokół komina ale od czasu do czasu zrobi kilkaset km. Także takie doradzanie "tylko moll" nie raz się nie sprawdza poniewaz za tego molla masz dwie centry i wystarcza na 13 lat 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, sebaaa692 napisał:

1. Ja do a4 b5 1.9 110 AVG kupiłem centrę plus 71ah i jeździ mi na tej baterii autko do dziś. Aku  kupiłem w 2015 a jest już końcówka 2021 czyli przeszło sześć i pół roku na centrze mi jeździ mój klekot.

2. Także takie doradzanie "tylko moll" nie raz się nie sprawdza poniewaz ...

1. Jak się dba tak się ma. Najbardziej wiarygodnym parametrem po latach eksploatacji jest pojemność i prąd rozruchu. Nawet jak dbamy to te parametry sukcesywnie spadają.

Miałem kwasiaki Panasonica co dały radę 11-12 lat.

2. MOLL a moll różnie z tym bywa, Miałem te na pierwszy montaż i rzeczywiście parametry oraz czas eksploatacji robił wrażenie.

Dzisiaj już nikt tak się nie stara lub obniżono loty jakościowe, księgowi rządzą.

Przez ostatnie lata kupuje aku kwasowe najczęściej z ukraińskich fabryk a teraz z Rumunii Race Three.

Edytowane przez KINIAM
Opublikowano

Panowie po 5 latach padł mi akumulator Varta Silver E38 74AH 750A w moim B7 silnik 1.8TQ.
Zamierzam zakupic ten sam model ale chciał bym sie was zapytac czy byscie polecili cos innego ? i drugie pytanie to aku z firmy MOLL czy produkty sa warte ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

 

Zdechł mi oryginalny jeszcze akumulator. Według wlepki moje auto powinno mieć akku 92ah  i 720A. (oryginalny był AGM).

 

Wymieniłem go na zwykły 100ah. Niestety nie ma na taki model kodowania. Dostępny jest 95 lub 110ah. Który mam wybrać? 

 

Czy dobrze rozumiem, że jak wybiorę 110 to będę go przeładowywał a 95 to będzie niedoładowany?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...