Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie jak wymieniacie aku, to proponuję zmierzyć ładowanie, bo pewnie od nowości nikt tego nie robił a szczotki jednak się zużywają :hi:

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ale mozna montowac wieksze ? czy moze sie cos uszkodzic albo jakies skutki nie pozadane sa ?

Nic się nie stanie. Jedynie może się nie doładowywać.

Opublikowano

To chyba kupie taki jaki byl ori 72ah

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

ale mozna montowac wieksze ? czy moze sie cos uszkodzic albo jakies skutki nie pozadane sa ?

Nic się nie stanie. Jedynie może się nie doładowywać.

A to niby czemu? Ja mam taki sam alternator co AVF 140A i fabryczny aku 95ah i bez problemu go ładowało, tak samo jak obecny FIAM 110ah

Opublikowano

Panowie i dopadła mnie również wymiana akumulatora: Wczesniejszy własciciel wsadził mi Bosch silver S4 80Ah 740A. A po wlepce sprawdziłem i powinen byc J1U battery 450 A (95 Ah) czyli ok 900A i 95AH. (czyli wsadził troszke za mały).

Znalazłem dwa aku:

1. Dawca to Bosch Silver S4 95AH 800A

2. Dawca to Sznajder Expedition Plus AGM 95AH 780A (słyszałem dobre opinie na temat tych akumulatorów).

Mam pytanie czy nie jest za mały prąd rozruchowy ok 800A tzn czy jest dobry (w tych dwóch powyżej aku) jezeli według wlepki ma byc ok 900. A aku 95AH i 900A ciezko znalezc

Opublikowano

Niestety jak zazwyczaj ostatnio pomocy się nie doczekałem, więc dzięki wcześniejszym postom w temacie i w google zdecydowałem się na: Fiamm 75ah 730A. Kręci autko lepiej niż na poprzednim ori Mollu 9letnim;)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie i dopadła mnie również wymiana akumulatora: Wczesniejszy własciciel wsadził mi Bosch silver S4 80Ah 740A. A po wlepce sprawdziłem i powinen byc J1U battery 450 A (95 Ah) czyli ok 900A i 95AH. (czyli wsadził troszke za mały).

Znalazłem dwa aku:

1. Dawca to Bosch Silver S4 95AH 800A

2. Dawca to Sznajder Expedition Plus AGM 95AH 780A (słyszałem dobre opinie na temat tych akumulatorów).

Mam pytanie czy nie jest za mały prąd rozruchowy ok 800A tzn czy jest dobry (w tych dwóch powyżej aku) jezeli według wlepki ma byc ok 900. A aku 95AH i 900A ciezko znalezc

800A rozruchu wystarczy.

Opublikowano

witam, wedlug kodu z wlepki powinienem miec aku 72ah, szykuje sie wymiana bo ciezko pali , robie trasy po 17km do pracy, moze dlatego nie umi sie naladowac, ale moje pytanie jest czy kupic 72ah taki jaki ori byl montowany czy wiekszy ?

Pod chmurą czy w garażu? 17km to ciut mało zwłaszcza zimą, zanim kupisz nowy spróbuj go podładować i może będzie dobrze, aczkolwiek w tym trybie jaki by nie był, stary czy nowy, to warto go zima co parę dni doładować.

Opublikowano

W garazu stoi

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Może być jeszcze niezły tylko niedoładowany. Najlepiej byłoby zrobić tak:

Primo - sprawdzić poziom elektrolitu.

Potem naładować do pełna ładowarką automatyczną (mikroprocesorową) np z Lidla ;), następnie poczekać z 10 godzin i zmierzyć napięcie na akumulatorze. Jeśli wyjdzie 12,5V to znaczy że jest OK chociaż to jeszcze nie znaczy że nie stracił trochę ze swojej fabrycznej pojemności.

Edytowane przez Rotor
Opublikowano

Może być jeszcze niezły tylko niedoładowany. Najlepiej byłoby zrobić tak:

Primo - sprawdzić poziom elektrolitu.

Potem naładować do pełna ładowarką automatyczną (mikroprocesorową) np z Lidla ;), następnie poczekać z 10 godzin i zmierzyć napięcie na akumulatorze. Jeśli wyjdzie 12,5V to znaczy że jest OK chociaż to jeszcze nie znaczy że nie stracił trochę ze swojej fabrycznej pojemności.

jak sprawdzic poziom elektorlitu ?

Opublikowano

a. jeśli obudowa jest biała, lekko przejrzysta - poziom widać z zewnątrz.

b. jeśli nie widać - odkręcić po kolei wszystkie korki na górze i zajrzeć do każdej celi świecąc latarką - płyty ołowiane muszą być zakryte

c. jeśli nie ma korków to znaczy że bierzemy nożyk i nacinamy naklejkę która zakrywa podłużną klapkę szerokości ok 4cm i długą na całą długość akumulatora, potem wyszarpujemy klapkę w górę a do niej przyspawane są tez korki i już zaglądamy.

Opublikowano

witam.

mnie też chyba dopada słabość akumulatora. już raz (ok tydz temu) doładowywałem, dzisiaj miał opory przy odpalaniu.

koleś polecił mi:

AKUMULATOR JENOX GOLD 770A 77AH

dobre to?

Opublikowano

AKUMULATOR JENOX GOLD 770A 77AH

dobre to?

Mam już w drugim aucie jenox gold. A w obecnym dokładnie taki jak ci zaproponowano i jestem zadowolony.

Opublikowano

dzisiaj zakupiłem tego jenox gold, zobaczymy jak się sprawdzi...

Opublikowano

a ktoś testował akumulatory topla ? Nie najtańsze, przeznaczone głównie do maszyn, bardziej odporne na ładowania i rozładowania. Jakieś opinnie?

Opublikowano

Znajomi mają Toplę już czwarty rok w dieslach i żaden nie narzeka, nawet w silne mrozy.

Opublikowano

Mam w innym aucie Toplę, ale dopiero 5 miesięcy, więc ciężko ocenić. Natomiast kupiłem ją, bo znajomy ze sklepu motoryzacyjnego mi polecił. Stwierdził, że jest bardzo mało reklamacji, a jak już jakaś jest, to Topla, w przeciwieństwie do np. Centry, nie robi żadnych problemów z ich uwzględnianiem i wymianą aku na nowy.

Opublikowano

Mnie w sierpniu 2015 dopadła wymiana akumulatora, znajomy sprzedawca polecił mi tople, skusiłem się ze względu na cenę i na pozytywne opinie, 7 miesiąc mija i jest okej, zobaczymy ile wytrzyma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...