Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z was zmieniał kodowanie dla hamulcow po przejściu na większe? Bo stosunek przodu do tylu przy 288/245, 312/255, 320,280 i 345/300 jest inny

Też się nad tym zastanawiam czy nie powinno być zmienione, bo patrząc na opcje kodowania i kody wyposażenia:

  • 0x?xx: Brakes
    • 2 = Brembo 17" (PR-1LJ) - 345/300mm
    • 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) - 312/255mm
    • 4 = HP2 16" (PR-1LX) - 320/288mm ???
    • 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG) - 320/288mm
    • 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) - 280/245mm
    • 6 = C54 (PR-1LZ) - 280/245mm ???

(http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_%288E%29_Brake_Electronics_%28Bosch_5.7%29)

to wydaje mi się, że np. dla hebli z tarczami 345/300mm powinna być wybrana opcja Brembo 17", gdyż kod wyposażenia PR-1LJ znalazłem w ETCE tylko przy hamulcach dla S4.

A co na to uczeni w piśmie...? :mysli:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tam jest błąd, jakie Brembo było w B7 pod 17" felge ?

żadnego, pod 18" wchodziło 365mm a pod 19" 380mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko skopiowałem to co znalazłem w linku :wink:

Ale mniejsza o szczegóły...


Powiedzcie ludziska czy osłony tylnych tarcz 300mm z B7 będą pasować do B6?

8E0615611N / 8E0615612N - 110zł/szt. (montowane w S4 B6)

4F0615611 / 4F0615612 - 72zł/szt. (montowane w S4 B7)

Otwory są w tych samych miejscach.

Dziekować za info, kupię zatem te tańsze :)

I nowsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jak z opisu (odpowiednik A4 B7). Aktualnie tarcze front 320 mm kończą się, więc pomyślałem nad zmianą na hamulce jak w S4 B7, czyli 345/300. Oczywiście wiem że felgi 16" pod taki hamulec już nie włożę, ale na 17" dobrze mi się pomyka nawet zimą. Czytałem, że wystarczy z przodu zmienić mocowanie zacisku na 1K0615125B lub 8E0615125C i osłony tarczy, aby cieszyć się większym hamulcem? Czytałem też, że niektórym coś obcierało? Jak to więc jest? Felga jest seryjna 17" ET42, jak na zdjęciu:

DSC_1714.jpg

Tył to 288, żeby zmienić na 300 mm rozumiem trzeba wymienić zacisk, jarzmo i osłony z uwagi na całkowicie inną tarczę?

Musisz zmienić całe zaciski razem z jarzmami. Tył również

Tapnięte z SGS5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłony tył pod 300mm zostają,ale bardziej pomyślałbym nad 330mm,byłoby idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

330 pod 17 raczej juz nie wejdzie ale tomek napisze ci na 100%

Edytowane przez pioteros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


330 pod 17 raczej juz nie wejdzie

Sama tarcza wejdzie. Wszystko zależy więc tylko od budowy/odsadzenia zacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ktoś podpowie ? Do R8 są jakieś zamienniki tarcz lub mozna założyć coś innego z Grupy vw bo nowe w Aso 7600 pln ;)

Sent from my Iphone 6

Pewnie, że jest dobra alternatywa ;)

My po małym zabiegu stosujemy tam Formule Z Zimmermanna ;) Już kilkanaście sztuk tak jeździ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ktoś podpowie ? Do R8 są jakieś zamienniki tarcz lub mozna założyć coś innego z Grupy vw bo nowe w Aso 7600 pln ;)

Sent from my Iphone 6

szukaj w ofercie DBA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam chyba do Dev głównie

b6 hamulec przod na zacisk brembo, wtedy jest 345mm? i zacisk 4 tłoczki tak?

co lepsze hamulec s4 b6 345? czy brembo 345?

jaki jest łaczny koszt takiego hamulca brembo ? Zacisk+ tarcze nawiercane+osłony+klocki ??? oczywiscie po regeneracji malowaniu itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta w R8 ma 15cm średnicy, RS6 ma 13 cm, przeróbka piasty i jechane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

330 wchodzi pod 17 z et 45

tu na jarzmach rs4

Przy 17" wymagana zmiana sprężynki np z 288

1.jpg

Na jarzmach z a6 c6 robi się lużniej

c764a87786d9ca98f0cb02f5997b00b6.jpg

Edytowane przez michałswd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

330 wchodzi pod 17 z et 45

tu na jarzmach rs4

Przy 17" wymagana zmiana sprężynki np z 288

1.jpg

Na jarzmach z a6 c6 robi się lużniej

c764a87786d9ca98f0cb02f5997b00b6.jpg

Czytałem twój wpis na innym forum, ale wynikało z niego że jest dużo roboty przy tym (w sensie, że samemu nie da się tego zrobić), no i de facto nie będzie to 330 [mm] więc jakbyś mógł sprostować, bo może coś się zmieniło w tej kwestii, albo źle zrozumiałem:

Potrzebne są:

1. Zaciski z S4 lub RS4 - od B6 / B7?

2. Jarzmo RS4 - trzeba wyfrezować, albo jarzma z A6C6, wtedy nie trzeba przerabiać (a tam nie ma czasem innego rozstawu śrub)?

3. Tarcze S4B8 toczone pod 326 lub 324 - tego nie rozumiem, chodzi o zmniejszenie średnicy? Jeśli tak to kiedy 324 (orignialnie w RS4 324x22) a kiedy 326? W zależności od tego które jarzmo (RS4/A6C6)? I druga sprawa tarcza od B8 różni się od B7 wysokością. B8 - 36,4 a B7 35,9. To nie problem?

4. Toczenie szpilek lub gwintowanie zwrotnicy

5. Klocki - jaki pod to podchodzi?

Ps. Jak odczucia?

Edytowane przez premiero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co napisales powyzej wszystko sie zgadza ,

Szpilki stosujesz gdy chcesz zostawić oryginalny otwór w zwrotnicy pod m10 (ja tak zrobiłem)

z nowosci w sprzedazy adapter pod 330 (wymagany delikatny frez zwrotnicy) , Szpilki też są do kupienia

Jeśli opis z tego forum nie wystarczył to zakładaj 300 i masz P&P

Szczegółowy opis masz u mnie w temacie

Edytowane przez michałswd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możliwe, że wpadło coś miedzy tarcze,a klocek i zrobilą dość głeboką rysę na tarczy?

Na jednej i drugiej stronie z przodu na różnych wysokościach mam głęboką rysę po całym obwodzie.

Tylko od strony wewnętrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...