Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Jaka instalacja?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego, poczytaj/zapytaj na lpg-forum.pl, tam są ludzi naprawdę, którzy znają się na instalacjach. Zapytaj też tego gazownika z Tczewa jakie graty chce ci zapakować i napisz.

Opublikowano

Zamiast STAG-a lepiej LPGTECH. Reduktor może być AC, tylko nazywa się AC-R01, nie 03. Wtryski HANA lub BARRACUDA. Moim zdaniem BARRACUDA nawet lepsza, choś mniej popularna jeszcze.

Bardzo ważną rzeczą jest to, czy gazownik zdejmuje kolektor do wiercenia. Bez zdejmowania nawierty nie będą precyzyjne i opiłki wpadają do cylindrów.

Zajrzyj na polecane lpg-forum, to się dowiesz wielu rzeczy.

LPG to szeroki temat i nie da się streścic w kliku postach wszystkich zasad.

Opublikowano

Chyba rzadko który zdejmuje kolektor do wiercenia bo jest to sporo roboty. Na szczęście tu kolektor jest plastikowy więc opiłki nie powinny za dużo szkód narobić. Ja w tej chwili wszystko mam z AC łącznie z wtryskami AC-W01. Pomimo że z wyglądu przypominają valteki to spisują się o niebo lepiej. Mógłby je przetestować jeszcze ktoś kto bardziej zna się na rzeczy

Opublikowano

Tak, jak pisałem wyżej-jak gazownik nie zdejmuje kolektora, to nawet nie ma co z nim gadać. Nie da się zrobić dobrych nawiertów bez kolektora na stole.

To, że rzadko który zdejmuje to prawda, ale to tylko potwierdza, że uczciwych fachowców jest mało i warto czasem pojechać dalej i zapłacić więcej, żeby mieć zrobione lepiej i od początku oszczędać na paliwie, a nie jeździć i szukać usterek w instalacji.

Opublikowano

Kolego wytłumacz,co według Ciebie znaczy dobrze zrobiony nawiert w kolektorze.

Opublikowano

W odpowiednim miejscu-na wysokości i możliwie blisko wtrysku benzynowego i pod odpowiednim kątem. Nie powinno być prostopadle do ścianki kolektora, ani "pod wiatr". Wkrętka gazowa powinna być skierowana do zaworu ssącego.

Bez demontażu kolektora nie da się spełnić tych warunków.

Mapa benzynowa jest zoptymalizowana dla danego silnika, komputer gazowy "przystosowuje" ją do paliwa gazowego, ale tylko jak chodzi o ilość paliwa. Nie zmienia momentu wtrysku, dlatego tak ważne jest miejsce podawania gazu.

O krótkich wężykach wtrysk-wkrętka nawet nie wspominam, bo to "oczywista oczywistość"

Opublikowano

Nic dodać, nic ująć, tak ma właśnie być.

Opublikowano
Albo bierze olej albo nie a gaz nie ma tu nic do rzeczy.

Tu się z kolegą nie zgodzę , bo jak lpg jest źle wyregulowane (ubogo)to może brać więcej oleju.

Opublikowano

Dzięki bradzo Panowie za Wasze wszystkie rady i informacje dotyczące najbardziej odpowiedniej instalacji do tego auta oraz wskazówki odnosnie tego jak ma być ona wykonana. Napewno dam znać co takiego zaproponował mi gazownik. Gaz bede wstawial albo teraz jakoś tak za miesiąc albo na wczesną wiosnę. Narazie autko jest po przeróbce odme sposobem pana " beny A4" i po przejechaniu już okolo 1000km nadal na miarce max. poziom oleju. Zobacze jak bedzie dalej;-)

Opublikowano

A co powiecie na taki zestaw: sterownik SOLARIS, wtryski HANA, reduktor tomasetto, czujnik ciśnienia BOSH ? Gazownik mi powiedział że BRC jest przereklamowane juz, ze kiedyś było dobre bo mieli trwałe wtryski japońskie a teraz to juz lipa. Ten Solaris to niby odpowiednik princa. Prawda to ?

Opublikowano

Ten SOLARIS to jakaś nowość-ciekawe jak się sprawuje,wtryski OK ale reduktor jest mało wydajny-producent podaje,że niby do 136KM.Można go wsadzić do silnika 1,6 maks ale nie do 2,0.BRC chodzi póki jest na gwarancji a później zdarzają się problemy no i ceny podzespołów nie są małe.

Opublikowano
A co powiecie na taki zestaw: sterownik SOLARIS, wtryski HANA, reduktor tomasetto, czujnik ciśnienia BOSH ? Gazownik mi powiedział że BRC jest przereklamowane juz, ze kiedyś było dobre bo mieli trwałe wtryski japońskie a teraz to juz lipa. Ten Solaris to niby odpowiednik princa. Prawda to ?

Kolego, wtryski ok, ale reduktor, to niech sobie wsadzi w... Oczywiście, że Ci poleca co sam zakłada i na czym ma największą marżę, nie słuchaj go, ma ci założyć, to co mu powiesz, albo niech się buja i idziesz gdzie indziej. Ogólnie, ja bym tego nie założył na pewno, bo reduktor jest zdecydowanie za słaby. Jakoś na BRC śmigam już ponad 80 tys. km i wszystko gra:grin:

Opublikowano

koledzy co powiecie na zestaw sterownik KME NEVO do tego szyna Hana i reduktor KME cena 2300 z montazem. Auto oczywiscie ALT :) . Moze ktos wiecej powie na temat sterownika bo nie wiem czy brac KME Nevo czy KME Nevo plus a moze KME NEVO PRO z (OBD)?

Opublikowano

moim zdaniem jak hana do oddzielnie a nie szyna

sterownik osobiście wolałbym staga, mam w dwóch autach i jest OK

Znajomy zakładał, to za 2300zł miał staga 4+ reduktor zavoli oraz wtryski hana

Opublikowano

co do zestawu to raczej jestem zdecydowani chcial bym jednak poznac opinie na temat sterownika . Gazownika mam zaufanego robil mi juz 4 auta i nawet jesli pojawil sie jakis problem to zawsze go rozwiazal. Co daje zalozenie oddzielnych wtryskiwaczy a nie szyny ?? (chodzi o odleglosc zaworu do wtryskiwacza?) Czytalem tez ze stag4 i KME NEVO to ta sama polka jesli chodzi o jakosc i dzialanie.

Opublikowano

właśnie im krótszy wężyk tym lepiej i wtryskiwacze mogą być zamontowane pionowo dodatko można to schować pod pokrywą silnika

Opublikowano

Jak hana to pojedyncze, tylko kup te co są pod listwę i do tego krućce kontowe od Sylwii bądź Tormina z forum lpg :wink:

Opublikowano

nawet nie wiedzialem ze teraz sa takie bajery do instalacji gazowych, te pojedyncze wtryskiwacze bardzo mi sie podobaja i mysle ze wlasnie je zaloze , do silnika ALT kolor zielony ??

---------- Post dopisany at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany at 20:06 ----------

powiedzcie czy dobrze mysle. wtryskiwacz ma byc zamontowany w pionie ( najlepiej tuz za wtryskiwaczem paliwa) na niego ten katowy adapter a pozniej do listwy zasilajacej i dzieki temu wszystko sie nam elegancko uklada .

Opublikowano

Tak ale jakby ci gazownik zamontował te wtryski pojedyńcze to nie ma dodatkowych kosztów (adaptery).

takie:

wtryskpojedyczy.jpg

do silnika ALT kolor zielony ??

Myślę że czerwone.

Koledze założyli w peugeocie 2.0 136KM zielone i ciężko było ustawić bo mnożnik bardzo nisko (poniżej 1)

Zmniejszyliśmy ciśnienie na 0,9bara - trochę się poprawiło ale na czerwonych było by lepiej

Takie mu założyli, ale jakoś nie chciał już do nich jechać na wymianę. Sama regulacja pozostawiała wiele do życzenia.

Ustawiliśmy sami i jest OK

Zielone mają zakres od 132KM to już za dużo na twój silnik

zobacz tabelę

MEGAPOL - samochodowe instalacje gazowe - LPG - auto gaz - autogaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...