Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


majster151

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety ucieszyłem się zbyt szybko.

Pukanie nadal występuje, w zasadzie o takim samym natężeniu jak przed wymianą wałka i szklanek.

Najbardziej słyszalne jest na lewo od samochodu tak w odległości 3 metrów lub wewnątrz samochodu.

Nawet nie chce mi się myśleć co to może być i tracić kasy na kolejne wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba mała muka w diagnozie nastąpiła :naughty:

Jak podałeś wymiary starego wałka, to był on raptem ździebko wybrakowany, a puka pewnie coś innego :decayed::hi:

Pany, zalecam rozsądek w wydawaniu pieniędzy , solidna diagnoza to podstawa , u mnie wałek w dwa razy gorszym stanie niż u kolegi śmiga i daje radę bez problemu :hi:

Jak możesz to wrzuć filmik z tym pukaniem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Lepiej pojechać do jednego mechanika, drugiego i zasięgnąć opinii, a nie sugerować się postami w internecie typu "na 90% to wałek i szklanki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie jest lepiej, ale jeszcze coś dudni i jest to prawdopodobnie dwumas bo nasila się jak wcisnę sprzeglo do połowy.

Edytowane przez mateusz233
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl na zdrowy rozum jak przez internet mozna w 100% zdiagnozować usterkę. Druga sprawa o której pisze wielokrotnie to fakt że prawdziwi fachowcy nie mają czasu pisać na forach tylko robią robotę :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl na zdrowy rozum jak przez internet mozna w 100% zdiagnozować usterkę. Druga sprawa o której pisze wielokrotnie to fakt że prawdziwi fachowcy nie mają czasu pisać na forach tylko robią robotę :kox:

Było minęło. Przynajmniej mam nowe szklanki które wg. fachowców z internetu "wymienia się co 200tyś kilometrów" :D.

A tymczasem mam wałek do sprzedania. 100% ori. Cena 300zł. Fotki wałka zamieszczone gdzieś w wcześniejszych postach :)

A do wałka mogę dorzucić ori panewki (z emblematami VW). Dla zainteresowanych prześle fotkę.

Edytowane przez pionti2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Jak możesz to wrzuć filmik z tym pukaniem :wink:

Założyłem nowy temat, bo raczej to nie wina wałka ;)

Zamieściłem również filmik

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/327662-dziwne-odglosy-filmik/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie fachowcy, patrzac na te zdjecia jak ocenili byscie ten walek rozrzadu?

male_0f061fa7cd40c5bc9070e3eac4ea2.jpgmale_8201076b5ec4b582eaebb2c6b2ee.jpgmale_364282b660b9dacdf01dd6563274.jpg

Od razu zapytam, bo moze ktos sie orientuje, czy w kazdym 1.9 tdi PD sa te same wałki? I czy walek,glowica itd z silnika BLT bedzie pasowala np do silnika AVF/AWX, ASZ/AXR itd ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość jest taka sama w tdi pd, a co do wałka suwmiarka i zmierz krzywki, miałem przypadki gdzie wałek był starty 4mm na krzywce zaworowej (każda krzywka powinna mieć tyle samo milimetrów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko ocenic po tych zdjeciach. Na moje oko na pierwszym zdjeciu czwarta krzywka już ma ślady zużycia, ale moge sie mylić. Najlepiej patrzeć na fazkę. Krzywki nie mogą być podrapane bo to oznacza że warstwa utwardzona już przestała istnieć.

Samo mierzenie nie mówi wszystkiego o stanie wałka. U mnie na przykład był najbardziej zużyty przed najwyższym punktem krzywki. Nawet 0,5 mm zużycia ma wpływ na prace silnika i może być już słyszalne, wiec nie wyobrażam sobie jak mógł chodzić silnik z wałkiem zużytym 4 mm :).

Jeśli chodzi o rodzaje wałków do 1.9 PD to z tego co wiem są 3 rodzaje: zwykły (poprzeczne czy wzdłużne - bez różnicy), do wersji z DPF oraz do SDI. Ten do DPF ma inne krzywki do napędu pompowtrysków (wyraźnie widać próg) a od SDI podobno pasuje i daje lepsze osiągi.

Edytowane przez mateusz233
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

up wszystko o walkach było już pisane. a te od sdi to tylko teoria której nikt na forum nie sprawdzał. jeśli mój nowy ori wałek dalej będzie się wycieral wloze na próbę wałek sdi

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie fachowcy, patrzac na te zdjecia jak ocenili byscie ten walek rozrzadu?

male_0f061fa7cd40c5bc9070e3eac4ea2.jpgmale_8201076b5ec4b582eaebb2c6b2ee.jpgmale_364282b660b9dacdf01dd6563274.jpg

Od razu zapytam, bo moze ktos sie orientuje, czy w kazdym 1.9 tdi PD sa te same wałki? I czy walek,glowica itd z silnika BLT bedzie pasowala np do silnika AVF/AWX, ASZ/AXR itd ??

Te krzywki które są dobrze widoczne na zdjęciach nie wykazują prawie zużycia , poza leciuśkim przytarciem po całym obwodzie na krzywkach zaworowych i pompowtrysków :decayed:

Jak byś chciał go wyrzucić do złomu to chętnie go przygarnę, bo mój w dużo gorszym stanie, ale na MILITECU śmiga już prawie rok bezproblemowo :P

P.S. do mojego nie za bardzo będzie pasował, chyba że wywalę DPF-a i skoryguję sofcik :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

up wszystko o walkach było już pisane. a te od sdi to tylko teoria której nikt na forum nie sprawdzał. jeśli mój nowy ori wałek dalej będzie się wycieral wloze na próbę wałek sdi

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Na jakim oleju jeździsz, że wałek tak się wyciera??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze co może byc (podobno) motul od dzika. wymiany co ok 10 kkm.

chociaż teraz zmniejsze interewal do 7 kkm.
następna wymiana i zalewam LM toptec 5100

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez C4NC3R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym motulem, że jest taki naj naj, nie byłbym taki pewny tego....

Chyba miałeś na myśli top tec 4100 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak 4100. napisałem 5100 ale chyba dlatego że późno było i że zamówione 5 + 1 gratis...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvoline durablend też ma dobre parametry.

Motul specyfik nie jest może najlepszy ale spełnia wymogi 505.01 więc nie ma co psioczyc

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol też ma oleje spełniające normę 505.01 i co z tego :decayed:

Jeśli chodzi o Valvo to linia Synpower jest raczej o klasę wyżej niż Durablend

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem że ma dobre parametry jak np. temp zapłonu. Wystarczy poczytać karty charakterystyki żeby dobrać olej.

Co do jakości to nie ma co przesadzać. W starego klekota lać super hiper itd.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...