Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


majster151

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem to samo co wyżej koledzi i u mnie winny był wałek i dwa popychacze w bardzo zlym stanie,wymienilem to na nowe plus specyfik z Liqli Moly i chodzi teraz wszystko jak w zegarku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie czy ktoś się orientuje czy wałek z 2.0 tdi 8v z dpf będzie pasował do zwykłego 1.9 avb

Edytowane przez toma085
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz vin tego 2.0 tdi ? raczej na 90% pasować nie będzie ale z wałkami nie ma już takiego strasznego problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde szkoda bo znajomy ma kompletną głowicę za 500zł wałeczeki igła , win podeślę wieczorem jak spiszę z auta. Napewno miał dpf bo mu się fura od niego zapaliła.


To jest vin auta z tego 2.0tdi wauzzz8e27a095437 sprawdzałem numer na głowicy to jest taki sam jak u mnie i w awx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz korekcję softu pod ten wałek to powinien chodzić poprawnie, ale z podniesieniem mocy na nim będzie problem , bo krzywki pompowtrysków mają mniejszy wznios w użytecznym zakresie właściwego wtrysku paliwa .

Chyba że koleś ma jeszcze pompki od tego 2,0 tdi, to wtedy po korekcie programu może być i chip :decayed:

P.S.

Tylko przed ewentualnym zakupem lepiej ustalić z tunerem czy da radę to wszystko ogarnąć , bo pewnie nie każdy będzie chciał, tzn umiał :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wymieniam też turbo na większe więc chyba odpada ten wałek. To znaczy że samam głowica jest taka sama tylko wałek jest inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez wydajniejszych pompek ten wałek odpada, jeżeli myślisz o chipe :naughty:

Głowica będzie pasowała, tylko z racji mniejszej średnicy cylindrów w 1,9 tdi nie radził bym jej montować bez zabielenia powierzchni styku z uszczelką głowicy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie głowicę miałem zostawić swoją , tamta miała być dawcą narządów , ogólnie to mój wałek ma krzywki nie wytarte chodzi równo nie telepie i nie dudni, ale na jednej z nich widzę że zaczyna prześwitywać ta powłoka utwardzana więc jak już będę miał tyle rozebrane (robię rozrząd , większe turbo ,dolot . uszczelniacze na pompkach) to chciałem już zrobić wszystko na tip top , ile może potrwać jak się wałek wytrze jeśli już zaczyna się łuszczyć warstwa utwardzana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A , no bo mi się już tematy pieprzą, myślałem że głowicę też będziesz zmieniał :P

Co do tak niewielkiego zużycia wałka , to poczytaj mój temat i zdecyduj , czy aby na pewno warto wymieniać wałek :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1

Ten z mojego tematu śmiga bez zauważanego uszczerbku już 16 kkm, a teoretycznie powinien zostać już z niego tylko frędzel :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już go czytałem kilka razy , poczekam co powie dzik po vinie jak nie będzie pasował to zostaje mój wałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie polecicie ktoś z forum od kogo można kupić hydropopychacze , panewki pod wałek , uszczelniacze wałka , oraz uszczelki pod kolektory?

Edytowane przez toma085
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio zainteresowal mnei dziwny dzwiek dochodzacy z puszki filtra powietrza. Tak jak by cos odbijalo, jak by ktos sciagnal ten gorny przewod dolotowy z tego filtra to wlasnie tak odbija. U mnie odbija dosyc glosno razem z tym przewodem. Filtr wymieniony miesiac temu. Jest czym sie przejmowac?

CYTAT POSTA lukaszooo

Wyciągnąłem esencje z tych 14 stron dyskusji i jeszcze kilku innych tematów które nie mówią o niczym nowym. Mam nadzieje że ktos to doceni.

Zacznijmy od zrozumienia problemu.

"Hydro popychacze kasują luz pomiędzy zaworami, a krzywkami wałka rozrządu. Uszkodzone "szklanki" mogą nie trzymać ciśnienia (np. po nocy) i w momencie odpalenia potrzebują czasu by wzrosło w nich ciśnienie potrzebne do skasowania luzu. W momencie odpalenia słychać przez kilka sekund cykanie. Krzywki wtedy dostają po d*pie jak również same szklanki. Następną niesprawnością szklanek jest ich zawieszanie się. Jest to bardziej niebezpieczne, ponieważ jeśli się zablokuje w pozycji w której nie jest w stanie skasować luzu (zablokuje się gdy silnik jest bardzo rozgrzany) to ciągle krzywka będzie uderzała o szklankę aż do rozgrzania się silnika, natomiast jeśli zablokuje się gdy silnik jest jeszcze zimny to po rozgrzaniu zawór nie będzie się do końca domykał i możemy wypalić gniazdo zaworowe, w ten właśnie sposób powstaje objaw "dudnienia". W większości przypadków w głównej mierze wycierają się krzywki zaworów wydechowych ale nie jest to regułą. Do szklanek ciągle doprowadzany jest olej dzięki któremu mamy możliwość skasowania luzu, ale też ciągle je smaruje i zarazem utrzymuje właściwą temperaturę. Należy pamiętać, że sama głowica jest chłodzona cieszą z układu chłodzenia i olejem, który smaruje współpracujące elementy. Zawory wydechowe bardziej się nagrzewają, ponieważ gorące spaliny które są przez nie wypuszczane mocno je nagrzewają. Szklanki zaworów wydechowych wykonują większą pracę z racji skasowania większej różnicy tego zaworu gdy jest zimny i rozgrzany, ale nie uważam aby to miało jakiś większy wpływ na ich żywotność. Gdyby tak było to zawsze tylko one by ulegały uszkodzeniu lub wcześniejszemu zużyciu a tak nie jest."

Pretor.

Diagnoza:

-Jesli silnik pracuje jak traktor, nie równo pracuje, telepie sie jak galareta, możemy podejrzewać zużyte szklanki i wałek. Niestety przyczyn telepania sie silnika moze byc miliony, począwszy od poduszek silnika, dwumasa, pompek, a kończąc na uszczelniaczach PD, dlatego skupie sie tylko na szklankach i wałku.

- podstawowym objawem jest nierówno mierna praca silnika, czyli telepanie na boki.

- drugim objawem jest metaliczne cykanie/klepanie, moze występować nawet na postoju ale w szczególności przy kręceniu silnika powyżej 3 tys. RPM

- następnym objawem objawem (ale nie koniecznym) jest wyraźne dudnienie dochodzące z filtra powietrza. Gdy przyłożymy rękę do filtra powietrza czuć że powietrze dmucha zamiast ciągnąć. Jesli dudnienie ustepuje po przymknięciu klapki gaszącej na 70% mamy problem z wałkiem i szklankami.

- koledzy znaleźli dwie opcje, dudnienie może dochodzić ze źle zamontowanej puszki filtra (paru kolegów zostało w ten sposób naciągniętych na wymianę wałka a problem tkwij w puszcze filtra powietrza)

- łatwo da się zweryfikować jaki mamy problem przez rozpięcie plastikowej rury dolotu po prawej stronie silnika (łączenie na zapinkę) rozpinamy w tym miejscu dolot, odpalamy silnik, jeśli dudnienie dochodzi ze strony silnika wiemy ze problem leży w nim. Filmik na dole przedstawia opisane wyżej dudnienie.

TDI Camshaft failure 2006 Jetta BRM PD - YouTube

-gdy mamy jakie kolwiek podstawy przypuszczać zużycie szklanki i wałek zabieramy się do demontażu pokrywy zaworów. Odrazu powiem że uszczelka jesli nie zostanie zniszczona mechanicznie nie trzeba wymieniać przy każdym demontażu, trzeba pamiętać przy powrotnym montażu aby posmarować uszczelkę olejem a śrub nie dokręcać do oporu bo uszczelką popęka.

- Po zdjęciu pokrywy zwracamy uwagę na stan krzywek wałka rozrządu, powinien być stalowo błyszczący, i gładki. W skrajnych przypadkach krzywki będą rude i bardzo podrapane

Krzywki w eleganckim stanie po przebiegu ok 200 tysięcy

P2150601.jpgP2150597.jpgP2150603.jpg

krzywki zużyte

2013_08_31_09_39_34.jpg25032013712.jpg

- następna sprawa to szklanki, sprawdzamy je w ten sposób że gdy krzywka jest w górze, naciskamy gładkim śrubokrętem na szklankę. Powinna być twarda i ciężko sie uginać, jeśli ugina sie pod mała siłą lub stoi dęba jest do wymiany. W skrajnych przypadkach w szklankach robią się dziury co może spowodować całkowitą armagedoncje :wink:

DSC00768.jpg

25032013709.jpg Tak powinny wyglądać szklanki po 220 tysiącach

- kolejną bardzo ważną sprawą są broki wałka popychaczy (kolejna usterka przez którą mechanicy mogą naciągnąć nas na nie potrzebną wymianę wałka) Brok jest to zaslepka kanału olejowego który lubi wypadać, gdy wypadnie olej zamiast na rolki idzie bokiem przez co tracimy smarowanie. Paru kolegów twierdzi że wypadnięty brok również powoduje buczenie z filtra, osobiscie nie spotkałem sie z taką usterką więc nie potwierdzę tej wiedzy. Trzeba pamiętać ze wałki popychaczy są dwa a broków jest 4.

d02c2dd3ff68e087gen.jpg285670906_wa_eczek1.jpg

- brok sprawdzamy cienkim wygiętym drucikiem, wsadzamy drucik w miejsce broka, powinien wejsc ok 0,5cm jesli wchodzi dużo więcej drążymy temat próbując podpatrzeć lusterkiem. Sugerując sie wiedzą kolegów wypdnięty brok wklejamy na klej do śrub i podobno buczenie ma ustąpić.

Przyczyny wycierających sie wałków i zużytych szklanek

Co do przyczyny zużycia się szklanek i wałka rozrządu podepre sie opinią kolegi Pretora z którą zgadzam sie w 100%. "Główną przyczyną jest przeciąganie terminu wymiany oleju, stosowanie nie właściwego oleju, czasami jest tak, że oringi na PD puszczają i następuje rozcieńczenie oleju silnikowego ropą w wyniku czego olej traci swoje właściwości smarne i elementy ulegają zatarciu. Oringi PD zużywają się dlatego, że same PD ciągle pracują (ruszają się) przez ich felerne mocowanie (jest dociśnięty tylko z jednej strony w wyniku czego ciągle się kiwa na boki i zawsze gniazda PD jaki one same są wybite po przeciwnej stronie śruby mocującej PD). Następną sprawą jest to, że same krzywki zaworowe są bardzo wąskie w wyniku czego poddane są bardzo dużym obciążeniom jak i powierzchnie szklanek, dlatego szczególnie ważną sprawą jest stosowanie dobrego oleju i jego częsta wymiana. Ja nigdy dłużej nie jeżdżę na oleju niż 10k km (wymieniam ponad dwa razy w roku z racji przebiegów). Nie bez znaczenia jest także przebieg, nic nie jest wieczne i wszystko się zużywa, choć moim zdaniem, jeśli ktoś kupił by takie auto z tym silnikiem jako nowe i bardzo dbał o silnik (dobry olej, częsta wymiana) to nie było by problemu z wałkiem."

Części:

- hydro napinacze nr do AVF/AVX INA 420 0209 10. sztuk 8

Potrzebna wiedza:

Do VP szklanka ma numer 420 0109 10 i kosztuje ok 48zł (jest koloru metalicznego i dedykowana jest do starych 1.9 na pompie)

Do naszych PD numer 420 0209 10 kosztuje ok 66zł (jest koloru czarnego sprzedawcy wciskają że sa utwardzane .......)

Specyfikacja i nota serwisowa INA dot. szklanek http://www.schaeffle....0038_pl_pl.pdf

DSC_8569__61546.1351673120.800.600.jpg

- Wałek ori nr. 038109101R cene sprawdzałem osobiście w ASO dla zwykłego klienta 2392zł, przy max zniżkach 2150zł, dla pracownika 1800zł.

RUVILLE nr. EVR215404 cena ze strony inter cars 908zł. Wałek mozną wyrwać za 550zł

Według mojej osoby wymiana wałka na ori mija sie z celem ze wzgl. na jego cene. Alternatywą jest używany wałek z pewnego silnika o małym przebiegu lub właśnie wałek ruvilla na którym jeździ masa ludzi w tym i ja.

- Panewki. ori nr. 038103673B sztuk 10, ceny z ASO niestety nie znam

zamiennik 038103673C cena na forum ok 32zł

25032013702.jpgPanewki po 220 tysiącach przebiegu.

- Śruby nakrętki itp występują tylko w ASO. Co do ich wymiany wszystko zależy od własciciela, ja twierdze ze sruby mocujące PD, regulacyjne i kontrę, trzeba zawsze wymieniać, co do śrub mocujacych wałki, jesli wiem ze nie były nigdy odkręcane, nie wymieniam, w innym wypadku wszystko do wymiany.

-Śruby mocujące PD 10zł sztuk 4. muszą być zawsze nowe ponieważ dokręca sie je z duża siłą 12Nm+180st+90st

-Śruba regulacyjna PD 17zł sztuk 4. śruba regulacyjna ściśle współpracuje ze sworzniem kulistym i dlatego zawsze trzeba wymieniać je w komplecie.

25032013705.jpg

-Kontra śruby regulacyjnej PD 1,5zł sztuk 4.

25032013702.jpgPo lewej śruby mocujące PD i śruby regulacyjne, po prawej pozostałości uszczelnień i sworznie kuliste

- Śruby mocowania popychaczy pompo wtrysków 038 103 714A cena 11zł sztuk 8

fe20fe2ed7e808bbm.jpg

- śruba wałka pośredniego 038 103 714 ceny nie znam sztuk 10

- Zestaw naprawczy PD BOSCH 1417010997 sztuk 4, cena na forum ok 30zł

Występują dwa typy sworznia kulistego stary i nowy. Ciężko jest rozpoznać jeden od drugiego dlatego należy wymieniać sworzeń ze śrubą w komplecie

14032013693.jpgzestaw naprawczy PD + Szklanki INA

Zestaw zawiera cztery oringi (trzy uszczelniające PD i jeden mały do otworu sworznia kulistego), podkładkę pod PD, zabezpieczenie podkładki i sworzeń kulisty.

-Uszczelniacz wałka ori numer 038103085C cena: ok 30zł

Wszyscy wsadzają zamiennik firmy ELRING

Zaznaczam że ceny w każdym ASO mogą różnic, osobiście ori części zamawiam w ASO Skody do którego mam rzut beretem.

Jesli podałem zły numer części prosze o informacje.

Wymiana:

Wymiana jest dość prostą operacją ale nie będziemy zagłębiać sie w szczegóły ponieważ 90% forumowiczów i tak nie bedzie tego robiła samodzielnie. Podstawową sprawą jest fakt ze do wymiany nie trzeba zdejmować przodu ani zbytnio ingerować w rozrząd. Wszystko da sie ogarnąć bez zdejmowania przodu. Ceny za usługę wymianę wałka, szklanek, uszczelniaczy i całej reszty wahają sie w przedziale 300-1000zł według mnie odpowiednia ceną jest 350-400zł cena powyżej 600zł to zwykłe naciąganie bo roboty jest na 4 godzinki.

Według mojej opini wraz z wymianą wałka powinno wymienić sie olej i filtry. Po wymianie trzeba sprawdzić czy objawy ustąpiły i czy silnik równo pracuje a szklanki spełniają swoją rolę na wyższych obrotach. Trzeba pamiętać że na graty wydalismy ok 1500zł a gwarancja na czesci jest ważna tylko wtedy gdy wymienia je autoryzowany warsztat, dlatego pamiętajmy o paragonie i pisemnej gwarancji. Graty oprócz śrub itp bierzmy u jednego typa tak aby łatwiej było z gwarancją.

Na końcu chciał bym zaznaczyć że powyższą wypowiedz opierałem na własnym doświadczeniu, postach/cytatach i wypowiedziach kolegów z forum a w szczególności na przemyśleniach kolegi pretora.

Rozumiem, iż głośna praca na silniku, jak w załączonym filmie to 100% objaw do wymiany szklanek i ewentualnie wałka?

Pozdrawiam

Edytowane przez michalluczak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi po co cytujesz post na pół strony ??? w taki sposób robisz śmietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Ostatnio wymieniłem uszczelnienia pd bo na zimnym po postoju np po nocy telepalo buda i smierdzialo spalinami i dymil. Po wymianie problem ustal Ale mechanik mówił że mam wytarty wałek itp bo są już rysy i mówił że mam się zgłosić do niego szybko i mi to wymieni . Co mówicie chce mnie naciągnąć ? Dodam że auto delikatnie drży na jalowym ale vag pokazuje błąd czujnika poduszki silnika i być może to jest problem . Prosiłbym o jakieś porady

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zdjec ciezko cokolwiek doradzac. Ogarnij najpierw poduchy, a pozniej szukaj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zna ktoś może numerki albo rozmiary uszczelniaczy po obu stronach wałka bo coś nie mogę tego znaleźć a wolę to wymienić przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zna ktoś może numerki albo rozmiary uszczelniaczy po obu stronach wałka bo coś nie mogę tego znaleźć a wolę to wymienić przy okazji.

Uszczelniacz jest tylko po jednej stronie wałka o ile dobrze pamiętam, koszt kilkadziesiąt pln w aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zna ktoś może numerki albo rozmiary uszczelniaczy po obu stronach wałka bo coś nie mogę tego znaleźć a wolę to wymienić przy okazji.

Tak to wygląda:

wouv7fmq.jpg

Cena:

abt68vl9.jpg

Przegląd podzespołów:

zke7mqhd.jpg

Pomocne pliki (należy wybrać "Pobierz przez przegladarkę"):

https://mega.nz/#!f1oHkRRT!7PKADgrzeAK0VkqcOQ9RaLFz8YAii_1O6eahoTc_LH4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów, u mnie jak w temacie wymieniony wałeczek i cała reszta. Cały zabieg wykonany w AZ Serwis w Pruszczu Gdańskim. POLECAM :)

Wałek -Kolbenschmidt

Szklanki - INA

Panewki - Glyco -tutaj mój mechanik doradził co chwilowe sprawdzanie,doglądanie oleju,czy nie znajdują się w nim opiłki z tych to panewek,bo podobno trafiają sie nad wymiarowe

Uszczelka pokrywy zaworów

Uszczelka wałka

Uszczelka pompy VACUM

Wszystkie filterki

Olej Motul specific

Pompki czyszczone w myjce ultradźwiękowej + wymienione uszczelki

Autko świeżo odebrane, cichutkie nic nie klekota równo chodzi,spalanie mniejsze niż przed zabiegiem.Zobaczymy jak sie troszke wiecej km nabije :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...