Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


majster151

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś odebrałem samochód od mechanika. Objawy identyczne jak na załączonym filmie. Uszkodzony wałek rozrządu (krzywki zaworów wydechowych), szklanki (w jednej była dziura), panewki wałka. Przy okazji sprawdziłem pompowtryskiwacze (wyszły idealnie), wymieniłem oringi i sprawdziłem kompresję.

Części dość drogie, wymiana jakieś 250 zł (znajomy mechanik robił).

Pozostało wymienić olej i na weekend majowy zostaję w domu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz odlewany walek za 500zl a jego zywotnosc to ok 30tys. Szukaj uzywki i wymien sam walek.

Tylko ciężko dorwać dobry wałek jeszcze zobaczę resztę jak się trzyma bo kaszany nie chce mieć pod maską. . Szukać typowo pod mój typ silnika czy podchodzą z innych?

Wysłane z mojego SM-G355HN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz odlewany walek za 500zl a jego zywotnosc to ok 30tys. Szukaj uzywki i wymien sam walek.

Tylko ciężko dorwać dobry wałek jeszcze zobaczę resztę jak się trzyma bo kaszany nie chce mieć pod maską. . Szukać typowo pod mój typ silnika czy podchodzą z innych?

Wysłane z mojego SM-G355HN przy użyciu Tapatalka

te wałki jeździły w kilkunastu różnych silnikach z rodziny 1.9TDI, najmłodsze to bodajże BLT bo były klepane do 2009r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz odlewany walek za 500zl a jego zywotnosc to ok 30tys. Szukaj uzywki i wymien sam walek.

Tylko ciężko dorwać dobry wałek jeszcze zobaczę resztę jak się trzyma bo kaszany nie chce mieć pod maską. . Szukać typowo pod mój typ silnika czy podchodzą z innych?

Wysłane z mojego SM-G355HN przy użyciu Tapatalka

te wałki jeździły w kilkunastu różnych silnikach z rodziny 1.9TDI, najmłodsze to bodajże BLT bo były klepane do 2009r

I o to mi chodziło teraz tylko obadac stan serducha i zobaczymy czy komplet do zmiany czy wszystko dzięki panowie za podpowiedzi jak coś dam znać jak co leżało pod maską że tak buczy

Wysłane z mojego SM-G355HN przy użyciu Tapatalka

Artek taki z b7 podejdzie bez problemu ? http://allegro.pl/walek-rozrzadu-audi-a4-b7-1-9-tdi-04-08-i6038614703.html#thumb/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po zdjęciach nie widać czy wałek jest odpowiedni do twojego silnika , a z opisu to wynika że raczej nie, bo w tych latach silniki były przystosowane fabrycznie do montażu DPF-a i profil krzywek pompowtrysków był inny niż w twoim silniku :decayed:



te wałki jeździły w kilkunastu różnych silnikach z rodziny 1.9TDI, najmłodsze to bodajże BLT bo były klepane do 2009r

Chociaż tutaj kolega pisze że w BLT szły do 2009r, trzeba by sprawdzić w ETCE po numerkach :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były dwie wersje 1,9 TDI w A4 B7, jedna z DPF (silnik o kodzie BRB, chociaż nie wszystkie miały DPF) a druga bez DPF , oznaczenie chyba BKE. Sprzedawca musi wiedzieć czy samochód posiadał DPF czy też nie, jeśli chcesz brać wałek od BRB.

Edytowane przez jaro1768
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były dwie wersje 1,9 TDI w A4 B7, jedna z DPF (silnik o kodzie BRB, chociaż nie wszystkie miały DPF) a druga bez DPF , oznaczenie chyba BKE. Sprzedawca musi wiedzieć czy samochód posiadał DPF czy też nie, jeśli chcesz brać wałek od BRB.

No własnie trzeba będzie to obadać ale puki co musze zobaczyć co tam silniku teraz sie dzieje żeby móc działać dalej :) teraz przynajmniej wiem o co pytac itp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałki DPF mają taki ścięty kawałek na krzywce od pompowtryskiwacza. Da się rozróżnić bez problemu.

Edytowane przez mateusz233
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kupilem auto ponad rok temu od poczatku mam dudnienie z filtra lekkie i bez nasilania się od zakupu samochodu. Auto pracuje jak należy pali na strzał nie dymi korekcje pompek w normie bez zmian od zakupu auta olej castrol 5w40 full syntetyk od zakupu zrobilem prawie 40k. Jak przytkam klapa kaszącą silnik to dudnienie przestaje slychać sam motor. Chcialbym w końcu coś na to poradzić gdyż mam zamiar jeździć tym autem jeszcze przez parę lat. Przebieg ori 254 tyś km . Jak myślicie zawracać sobie tym głowę? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz to zrobic to szykuj 2000zl druga opcja to sie przyzwyczaic i nie wnikac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle zeby chociaż zdjąć pokrywe zaworow i rzucic okiem jak to wszystko wygląda


moze któraś z broków spadla i dlatego dudni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uważnie obejrzysz zawartość tego co się kryje pod pokrywą głowicy , to się wszystko powinno wyjaśnić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojadę do specjalisty z tym. Jak przydusilem silnik klapą gaszącą to tak pięknie chodzil czysciutko bez dudniec az miło ...


moze walek nie bedzie zuzyty tylko same szklanki i operacja nie bedzie tak kosztowna..


nagralem jak pracuje mój motor ocenicie ? takie lekkie buczenie mam od poczatku jak kupilem czyli 1,5 roku ok 30 tyś zrobilem i caly czas tak samo jest czym sie przejmowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To da się dobrze zdiagnozować i naprawić.

Czarek poszło PW. Tutaj nie ma sensu dyskutować. Odpisz w wolnej chwili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zmienić olej na inny. Na jakim jezdzisz? Zdejmij pokrywe zaworów i popatrz czy widać fazke na wałku rozrządu na krzywkach i czy wałek jest ładny błyszczący czy matowy i porysany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobry olej, tez na nim jeździłem i niebyło problemów. Spróbuj zdjąć pokrywe zaworów i te wierzchołki krzywek obejrzyj, popatrz czy wszystkie 4broki są w popychaczach po dwa na popychacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja by mi dawno 1 brok wypadl to pewnie by juz dawno sie coś stało ? Bardzo bym chcial zeby to tylko bylo to ale raczej watpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz spróbować innego oleju ale raczej masz zużyte wierzchołki krzywek wałka i nieotwierają ci sie w pełni zawory wydechowe przez co gazy spalinowe niezdązają opuścić cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...