Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam wytartą mocno jedną krzywkę na bodajże 3 cylindrze. Czy zużycie wałka może powodować też drastyczny spadek mocy?

Opublikowano

zależy czy jest porysowana gładź czy wałek nie trzyma wymiarów, jesli to pierwsze to nie ma takiej opcji, zreszta aby były odczuwalne straty mocy musiał by byc skrajny przypadek. Ostatnio jezdziłem ARL z dziurami w szklankach i wydartym wałku, po wymianie oprócz większej kulturze pracy nie zmieniło sie nic

Opublikowano

ten filmik pierwszy: dokładnie jak bym słyszał swój silnik

Opublikowano

Turzol u Ciebie w sumie trzy krzywki miały ślady zużycia (nie pamiętam już które to były dokładnie). Jedna ledwo widoczne zużycie, druga już zauważalne ale bez tragedii, "trzecia" była bardzo wyraźnie wytarta (brakowało ok 1.5-2mm wierzchołka krzywki). U mnie było przed wymianą prawie tak samo i na takim wałku wypluło mi w serii 144KM i 342 Nm.

Sony Xperia

Opublikowano

Turzol u mnie po wymianie to zauważyłem tylko że lepiej się ruszało. Był zrywniejszy na niskich obrotach.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Turzol u Ciebie w sumie trzy krzywki miały ślady zużycia (nie pamiętam już które to były dokładnie). Jedna ledwo widoczne zużycie, druga już zauważalne ale bez tragedii, "trzecia" była bardzo wyraźnie wytarta (brakowało ok 1.5-2mm wierzchołka krzywki). U mnie było przed wymianą prawie tak samo i na takim wałku wypluło mi w serii 144KM i 342 Nm.

Sony Xperia

Widzisz, ja się skupiłem na tej trzeciej która najbardziej była wytarta. O tych dwóch mniej liźniętych nie pamiętałem.

Mimo wszystko skoro spadek mocy nie ma związku z wałkiem to co go powoduje?

Autem jeździ się mało komfortowo teraz...

Buczenie jest tak silne, że nie da się w środku usiedzieć - efekt jakbym miał dziure w tłumiku albo gorzej. Poza tym nie jedzie wcale , uciekło ponad połowe mocy, przyśpieszenie żadne...

Na VAG-u błędów brak, sztanga turbo pracuje, nie kopci, pali od strzała ale mam wrażenie że pracuje na 3 cylindrach zaraz po odpaleniu.

Opublikowano

pompki w jakiej kondycji ???? miałem bardzo podobnie w ARL, szklanki i wałek były zużyte, po wymianie poprawiła sie kultura silnika ale kucy ze 150km była jakas połowa. Po wsadzeniu nowych pompek inne auto, na starych vag niby pokazywał srednie zużycie bo korekcje były +- 1.30 a bipy do 40 więc nie było tak złe a po wymianie auto dopiero zaczęło ciagnąć tak jak na 150km przystało, więc vag tez nie jest wyrocznią. Jesli chcesz mam gdzies na forum logi tego arl przed wymiana wałka i szklanek i po wymianie, niestety po zmianie pompek juz nie robiliśmy logów bo problem znikł.

Opublikowano
pompki w jakiej kondycji ???? miałem bardzo podobnie w ARL, szklanki i wałek były zużyte, po wymianie poprawiła sie kultura silnika ale kucy ze 150km była jakas połowa. Po wsadzeniu nowych pompek inne auto, na starych vag niby pokazywał srednie zużycie bo korekcje były +- 1.30 a bipy do 40 więc nie było tak złe a po wymianie auto dopiero zaczęło ciagnąć tak jak na 150km przystało, więc vag tez nie jest wyrocznią. Jesli chcesz mam gdzies na forum logi tego arl przed wymiana wałka i szklanek i po wymianie, niestety po zmianie pompek juz nie robiliśmy logów bo problem znikł.

Nie sądze, że to wina pompek...

Korekcje mam nawet teraz lepsze niż na screenie bo czyszczone były preparatem LM z ominięciem filtra paliwa

8gRJyMR.png

BIPy

0ahywQI.png

Opublikowano

Co do mocy to może jest to tylko Twoje subiektywne odczucie po powrocie do seryjnego softu. Masz quattro (dodatkowe opory i masa auta) więc w serii szału z przyśpieszania nie będzie. Najlepiej daj się przejechać komuś kto ma AVF najlepiej w Q bez zrobionego softu (może być ciężko znaleźć) a Ty się przejedz jego autem i będziesz mógł porównać. Nie upieram się że wszystko jest ok ale warto porównać, posprawdzać zanim zacznie się kupować części.

Sony Xperia

Opublikowano
pompki w jakiej kondycji ???? miałem bardzo podobnie w ARL, szklanki i wałek były zużyte, po wymianie poprawiła sie kultura silnika ale kucy ze 150km była jakas połowa. Po wsadzeniu nowych pompek inne auto, na starych vag niby pokazywał srednie zużycie bo korekcje były +- 1.30 a bipy do 40 więc nie było tak złe a po wymianie auto dopiero zaczęło ciagnąć tak jak na 150km przystało, więc vag tez nie jest wyrocznią. Jesli chcesz mam gdzies na forum logi tego arl przed wymiana wałka i szklanek i po wymianie, niestety po zmianie pompek juz nie robiliśmy logów bo problem znikł.

Nie sądze, że to wina pompek...

Korekcje mam nawet teraz lepsze niż na screenie bo czyszczone były preparatem LM z ominięciem filtra paliwa

http://i.imgur.com/8gRJyMR.png

BIPy

http://i.imgur.com/0ahywQI.png

Tak tylko ze korekcje dają informacje o pompkach przy małych wydatkach na biegu jałowym nie gwarantuje to że moc wyjdzie, wina może jeszcze leżeć po stronie pompy tandemowej, albo nawet softu

Opublikowano

Witam Wszystkich mam problem z moją A4 B6 objawy są nastepujące:

-na postoju na wolnych obrotach od czasu do czasu trzęsie buda - bardzo duże wibracje. Dziwne jest to raz częsciej to wystepuje raz rzadziej.

-często przy przyspieszaniu czuje drgania i nierówną prace silnika

-obroty na obrotomierzu są zawsze stałe i nie falują nie spadają.

Byłem na diagnozie w serwisie Diesla sprawdzili, że mam złe korekcje wtrysku mianowicie wyszły: -0.89 -0.94 -1.27 +2.98

Diagnoza: zepsuty jeden pompowtryskiwacz (lub więcej).

Ostatnio odkręciłem pokrywe rozrządu aby zobacz jak z tymi pompowtryskami i moim oczom ukazał się wałek rozrządu. Miałem mało czasu więc tylko sprawdziłem go wzrokowo. Jedna krzywka od zaworu (nie wiem dokładnie jakiego) nie miała już w większej powierzchni tej polerowanej powierzchni tylko taką chropowata. Dziwne to jest, że jedna krzywka tylko tak wyglądała. Dziś zamierzam zrobić zdjęcia jak rozbiore ponownie i wrzucić na forum byście mogli to ocenić.

Moje pytanie jest takie (może na zapas):

Co powinienem przy tym remoncie wymienić dodatkowo oprócz:

-wałek rozrządu

-popychacze hydrauliczne

-simering wałka rozrządu

-panewki wałka rzorządu

-nowe śruby mocujące podpory wałka rozrzadu

Czy posiada ktoś momenty dokrecenia podpór mocujących wałek rzorządu? Nie mogłem znaleśc żadnycvh informacji na temat wymianty wałka rzorządu.

Prosze o pomoc i pozdrawiam

P.S. Szczesliwego nowego roku!

Opublikowano

Wymien tez sruby trzymajace wtryski jesli bedziesz je odkrecal. bo potrafia sie ukrecic, oczywiscie nie zapomnij o uszczelce pokrywy zaworow i metalowej uszczelce vacum pompy

Opublikowano

Przy okazji uszczelniacze zaworowe zmień. Koszt niewielki a będziesz miał spokój.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano
kolego nie pisz o czyms o czym nie masz pojecia..... wałek najpierw wyciera sie na okrągłej stronie a ranty nie maja faski :wink: druga sprawa krzywki wycieraja sie na zaworach wydechowych na dolocie wcieraja sie sporadycznie i praktycznie tylko z przyczyny złego smarowania

Z tego zdjecia nie widac zupełnie nic a napewno nie widac zużytego wałka.

Powiększ sobie zdjęcie jak nie widzisz...

Krawędź łącząca płaszczyznę boczną krzywki z powierzchnią pracującą krzywki ma właśnie minimalną fazke. Zniszczona krzywka ma jakby rozklepany materiał na boki co powoduje lekkie wystawanie poza obrys krzywki i jest to zarówno widoczne jak i namacalne. Robi się ostra krawędź. Innym uszkodzeniem są rysy na krzywce. Na zdjęciu powyżej nie ma rys tylko właśnie zniszczony szczyt/wierzchołek krzywki i właśnie wierzchołek krzywki ulega zniszczeniu bo tam występują największe siły tarcia.

wysłane z Commodore 64

a ja widziałem dzisiaj na własne oczy rozklepaną krzywkę na końcu na pirwszym cylindrze jest rozpłaszczona i w kierunku wałka się schodzi :wink: Jeżeli potrzeba wrzucę foto jak będę wymieniał. Może był już wymieniany na jakiś szajs ale zobaczymy czy oryginał czy nie.

Opublikowano

Śrub od pompowtrysków nie trzeba odkręcać z tego co pamiętam więc lepiej nie dotykaj bo to prawda że są jednorazowego użytku i się urywają.

Opublikowano
kolego nie pisz o czyms o czym nie masz pojecia..... wałek najpierw wyciera sie na okrągłej stronie a ranty nie maja faski :wink: druga sprawa krzywki wycieraja sie na zaworach wydechowych na dolocie wcieraja sie sporadycznie i praktycznie tylko z przyczyny złego smarowania

Z tego zdjecia nie widac zupełnie nic a napewno nie widac zużytego wałka.

Powiększ sobie zdjęcie jak nie widzisz...

Krawędź łącząca płaszczyznę boczną krzywki z powierzchnią pracującą krzywki ma właśnie minimalną fazke. Zniszczona krzywka ma jakby rozklepany materiał na boki co powoduje lekkie wystawanie poza obrys krzywki i jest to zarówno widoczne jak i namacalne. Robi się ostra krawędź. Innym uszkodzeniem są rysy na krzywce. Na zdjęciu powyżej nie ma rys tylko właśnie zniszczony szczyt/wierzchołek krzywki i właśnie wierzchołek krzywki ulega zniszczeniu bo tam występują największe siły tarcia.

wysłane z Commodore 64

a ja widziałem dzisiaj na własne oczy rozklepaną krzywkę na końcu na pirwszym cylindrze jest rozpłaszczona i w kierunku wałka się schodzi :wink: Jeżeli potrzeba wrzucę foto jak będę wymieniał. Może był już wymieniany na jakiś szajs ale zobaczymy czy oryginał czy nie.

Wrzucaj wrzucaj... porównamy... niedowiarki też sobie popatrzą

wysłane z Commodore 64

Opublikowano
Wymien tez sruby trzymajace wtryski jesli bedziesz je odkrecal. bo potrafia sie ukrecic, oczywiscie nie zapomnij o uszczelce pokrywy zaworow i metalowej uszczelce vacum pompy

Witam

A po co ruszac pompę? Walek da się wyciągnąć bez ruszania pompy, a tym samym wymiany uszczelki. Jest na tym forum fajny temat "dziwne odbijanie w filtrze powietrza" gdzie można znaleźć sporo cennych informacji.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Wymien tez sruby trzymajace wtryski jesli bedziesz je odkrecal. bo potrafia sie ukrecic, oczywiscie nie zapomnij o uszczelce pokrywy zaworow i metalowej uszczelce vacum pompy

Witam

A po co ruszac pompę? Walek da się wyciągnąć bez ruszania pompy, a tym samym wymiany uszczelki. Jest na tym forum fajny temat "dziwne odbijanie w filtrze powietrza" gdzie można znaleźć sporo cennych informacji.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Jaką pompę? O PD się rozchodzi...

Można ich nie wyciągać przy wymianie wałka ale lepiej wyjąć, wymienić oringi i podkładkę termiczną i założyć na nowych srubach. Koszt do całości niewielki a będzie spokój. Pamiętając oczywiście o ustawieniu PD wg suwmiarki.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano
Wymien tez sruby trzymajace wtryski jesli bedziesz je odkrecal. bo potrafia sie ukrecic, oczywiscie nie zapomnij o uszczelce pokrywy zaworow i metalowej uszczelce vacum pompy

Witam

A po co ruszac pompę? Walek da się wyciągnąć bez ruszania pompy, a tym samym wymiany uszczelki. Jest na tym forum fajny temat "dziwne odbijanie w filtrze powietrza" gdzie można znaleźć sporo cennych informacji.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Jaką pompę? O PD się rozchodzi...

Można ich nie wyciągać przy wymianie wałka ale lepiej wyjąć, wymienić oringi i podkładkę termiczną i założyć na nowych srubach. Koszt do całości niewielki a będzie spokój. Pamiętając oczywiście o ustawieniu PD wg suwmiarki.

wysłane z Commodore 64

Miałem na mysli pompę tandemowa.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak nie ma potrzeby to lepiej nie wyjmować PD, zazwyczaj właśnie po ich wymontowaniu, wymianie uszczelnień i ponownym montażu później zaczynają się problemy związane ze zużytym gniazdem PD.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...