Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poza dudnieniem to strasznie chodzi Ci ten AVF.Cos halasuje mocno,wlasnie jakby popychacze wywalone.Chodzi jak traktor

Opublikowano
zdejmij pokrywe chwila roboty i obejrzyj szklanki, spróbuj je naciskać. Zobacz jak wygląda wałek wizualnie.takie dudnienie jak w tym filmiku co podałem link kończy się zawsze wymianą wałka i szklanek. U ciebie może być to to samo tylko w początkowym stadium, chociaż obym się mylił bo tania naprawa nie jest..

to jest typowy dzwiek klepiacego popychacza. z tym ze silniki BRM pracuja troche ciszej niz AVF/AWX

---------- Post added at 13:16 ---------- Previous post was at 13:14 ----------

Poza dudnieniem to strasznie chodzi Ci ten AVF.Cos halasuje mocno,wlasnie jakby popychacze wywalone.Chodzi jak traktor

wlasnie nie wiem czy to efekt nagrania komorka czy faktyczny dzwiek silnika.jezeli faktyczny to ani jeden ani drugi nie pracuje poprawnie.

Opublikowano

Jestem po pół długim nasłuchiwaniu mojego silnika i ja tam nie zadnego "puf puf puf" Bogu dzięki nie słyszę :dancing:

Pewnie gdybym słuchał kolejne pół godziny to już bym cos słyszał ale to chyba ze względu na przewrażliwienie i przeczytanie tego wątku :smiley:

W każdym bądz razie będę sledził ten temat no i rzecz jasna dzwięk mojego silnika.

Opublikowano
Pierwszy filmik to dzwiek silnika z *mojego auta.

**Nie ukrywam ze mi sie nie podoba i cos jest nie halo.

Zwroccie uwage na poczatek filmiku *w ktorym cos jakby piszczy w dole silnika z prawej strony

-szuranie z roznych miejsc*

-glosne pukanie (puf puf puf puf) z filtra powietrza

sdv_0046

Drugi filmik przedstawia dzwiek silnika kolegi i tutaj jest o wiele lepiej.

sdv_0048

Co myslicie ?

Dla mnie ten drugi chodzi gorzej bardziej twardo choć typowego dudnienia nie słychać, ciężko powiedzieć nagranie nie oddaje, z tego co widać to nie ściągneliście łącznika do filtra a z tamtąd dudnienie dochodzi

Opublikowano
to jest typowy dzwiek klepiacego popychacza. z tym ze silniki BRM pracuja troche ciszej niz AVF/AWX

---------- Post added at 13:16 ---------- Previous post was at 13:14 ----------

wlasnie nie wiem czy to efekt nagrania komorka czy faktyczny dzwiek silnika.jezeli faktyczny to ani jeden ani drugi nie pracuje poprawnie.

*

filmik nagrywalem kamera ale na najnizszych ustawieniach bo jesli ustawie na full hd to nie ma mozliwosci tego obejrzec na kompie ani na lapku -tak tnie.

Dzwiek jest zgodny z rzeczywistym.

Co Twoim zdaniem *moze byc nie tak w moim silniku ? (220 tys)

Pytam o pisk z dolu silnika po stronie klimy oraz o szuranie i syczenia na poczatku filmiku.

Nastepny filmik nagram z wyciagnietym filtrem powietrza.Moze byc *podobnie jak w tej Jetcie z you tube.

Zgodnie z rada kolegi zdejme tez pokrywe zaworow i zobacze jak to tam wyglada.

Przebieg nie jest ogromny a juz cos nie tak*:facepalm:

Opublikowano
Przebieg nie jest ogromny a juz cos nie tak*:facepalm:

skad wiesz ze wlasnie taki?

trudno zrodlo ocenic. paski sciagales? stetoskop ze sztywna sonda i trzeba obsluchiwac.

Opublikowano
Przebieg nie jest ogromny a juz cos nie tak*:facepalm:

skad wiesz ze wlasnie taki?

trudno zrodlo ocenic. paski sciagales? stetoskop ze sztywna sonda i trzeba obsluchiwac.

dostalem cala historie serwisowa z ASO w Niemczech*

Opublikowano

Ściągnij wężyk z gruszki turbiny i zobacz czy syczenie ustanie.

Opublikowano

Dzisiaj sciagnalem pokrywe glowicy.

Zaczne od tych calek zaslepek- brodek ?

Nad walkiem rorzadu biegnie jakby drugi walek na ktorym sa zamocowane popychacze pompowtryskow.

Na *jednym i drugim konca jest po jednej malej dziurce- u mnie te dziurki nie sa niczym zaslepione .

Tam maja byc te brodki ?Jakie maja znaczenie te zaslepki ?*

Ponizej kilka zdjec krzywek ktore dla mnie dziwnie wygladaja.

Zwroccie uwage na krzywke w czerwonym kolku.Pod palcem ledwo wyczuwalne deformacje.

Dlaczego na * krzywkach widac rdzawy rozmiesczony nieregularnie kolor ?*

gzdp.jpg

dscf8992h.jpg

dscf9002e.jpg

dscf9004q.jpg

Do kompletu filmik pracujacego silnika ze zdjete rura do filtra powietrze

auudi

Opublikowano

ten rdzawy kolor o ile dobrze interpretuje fotografie wytarty na walku popychacz.

fragment walka zaznaczony na czerwono na walku, nie wyglada ladnie.

Opublikowano

Tez tak mysle ze ladnie to nie wyglada ale co dalej razisz z tym robic ?

Przypomnialo mi sie ze auto do przebiegu 130 tys jezdzilo na LL Castrola*:facepalm:

Odpowiesz mi na moje pytanie na temat brodek ?*

Opublikowano

LL to nie problem, poprzednie a4 AVF, kupione 3 letnie z przbiegiem 117.000 km, do konca LL i pod czapka jak nowe.

problem to albo ON w oleju, albo uszkodzony popychacz.

demontaz rozrzadu, walka, popychaczy, przy okazji zajrzyj we wtryski tylko do tego musi byc ktos mega ogarneiety, bardzo latwo mozna popelnic blad przy montazu (brak narzedzi, wiedzi i pokory, a wiec potrzebny mundry mechanik, ktory nie slucha tylko patrzy co ty mu gadasz).

Nowy walek, popychacze i regeneracja wtryskow lub wymiana na AL lub BQ o ile dobrze pamietam i masz spokój na lata.

---------- Post added at 10:22 ---------- Previous post was at 09:57 ----------

Odpowiesz mi na moje pytanie na temat brodek ?*

nie ma czegos takiego jak brodki. widzialem ze gdzies to ktos tak nazwal zapomnialem poprawic. jak juz to broki, od angielskiego broke, po polsku zaslepki. wrzuc fotke tego miejsca?

Opublikowano

Szukałeś tych broków gdzieś w jakichs zakamarkach silnika? Więszkość ludzi po zdjęciu pokrywy zaworów znajduje je w jakichs zagłębieniach. Też gdzies widziałem temat o tyc h brokach. Jak znajde to wkleje.

---------- Post added at 10:55 ---------- Previous post was at 10:47 ----------

Znalazłem:naughty:

Proszę:

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?215246-B7-BPW-Głośniejsza-praca-silnika-(dudnienie)

Opublikowano

dołącze sie do tematu, w moim AVF na wolnych obrotach trzęsie budą nie jest to cyklicznie i nie ma na to żadnej zasady poprostu czasem chodzi gładko a czasem trzęsie sie cały czas ...... teraz doszedł problem z odpalaniem, mianowicie czasem silnik odpali z pierwszego obrotu a czasem łapie na 2 cylindry a dopiero przy następnym obrocie łapie na wszystkie

Czy może to być związane z wytartym wałkiem i popychaczami, dodam ze na liczniku 220tys

Opublikowano

Czy po zdjęciu pokrywy zaworów za każdym razem zmieniamy uszczelkę bo zakładam, że tam przychodzi jakaś uszczelka a pytam dlatego bo mechanik na faktórze nie uwzględnił uszczelki i nie wiem czy przeoczył czy po prostu jej nie wymienił

Opublikowano
Czy po zdjęciu pokrywy zaworów za każdym razem zmieniamy uszczelkę bo zakładam, że tam przychodzi jakaś uszczelka a pytam dlatego bo mechanik na faktórze nie uwzględnił uszczelki i nie wiem czy przeoczył czy po prostu jej nie wymienił

nie trzeba. ja ostatnio tylko wyjelem cala uszczelke przeczyscilem pokrywe benz.ekst rowek na uszczelke i zalozylem spowrotem iwszystko ok.

Opublikowano
LL to nie problem, poprzednie a4 AVF, kupione 3 letnie z przbiegiem 117.000 km, do konca LL i pod czapka jak nowe.

problem to albo ON w oleju, albo uszkodzony popychacz.

demontaz rozrzadu, walka, popychaczy, przy okazji zajrzyj we wtryski tylko do tego musi byc ktos mega ogarneiety, bardzo latwo mozna popelnic blad przy montazu (brak narzedzi, wiedzi i pokory, a wiec potrzebny mundry mechanik, ktory nie slucha tylko patrzy co ty mu gadasz).

Nowy walek, popychacze i regeneracja wtryskow lub wymiana na AL lub BQ o ile dobrze pamietam i masz spokój na lata.

---------- Post added at 10:22 ---------- Previous post was at 09:57 ----------

Odpowiesz mi na moje pytanie na temat brodek ?*

nie ma czegos takiego jak brodki. widzialem ze gdzies to ktos tak nazwal zapomnialem poprawic. jak juz to broki, od angielskiego broke, po polsku zaslepki. wrzuc fotke tego miejsca?

Co ma na celu wymiana wtryskow jesli moje sa ok ? Pytam bo nie siedze w temacie pompowtryskow.

Nie wrzuce teraz fotki tego miejsca bo takowej nie zrobilem.Jeden otwor jest na koncu walka na jego plaskiej sciance-od strony przodu auta a drugi otwor jest centralnie po drugiej stronie *od strony kabiny.

Wszedzie tam jest olej i niektory kanaly biegna w dol silnika i nie bardzo wiem jak mialbym znalesc zaslepki jesli faktycznie wypadly.

Opublikowano

HiRide - nie wiem czy zaglądałeś w temat który wstawiłem w poprzednim poście. Tam jak klikniesz w linki zobaczysz jak wyglądają broki i gdzie są montowane. Fakt faktem temat jest o B7 ale podejrzewam, że będzie podobnie jak w AVFie. Są też sposoby stabilizacji broków jak również miejsca gdzie można je znaleźć (po wypadnięciu)

Opublikowano
HiRide - nie wiem czy zaglądałeś w temat który wstawiłem w poprzednim poście. Tam jak klikniesz w linki zobaczysz jak wyglądają broki i gdzie są montowane. Fakt faktem temat jest o B7 ale podejrzewam, że będzie podobnie jak w AVFie. Są też sposoby stabilizacji broków jak również miejsca gdzie można je znaleźć (po wypadnięciu)

Tak,zagladalem *do tematu do ktorego poslales link,dzieki.

Mimo to bede musial sciagnac jeszcze raz dekiel i zrobic fotke a przy okazji popatrze w miejsca gdzie sa strzalki na fotkach.

Opublikowano
LL to nie problem, poprzednie a4 AVF, kupione 3 letnie z przbiegiem 117.000 km, do konca LL i pod czapka jak nowe.

problem to albo ON w oleju, albo uszkodzony popychacz.

demontaz rozrzadu, walka, popychaczy, przy okazji zajrzyj we wtryski tylko do tego musi byc ktos mega ogarneiety, bardzo latwo mozna popelnic blad przy montazu (brak narzedzi, wiedzi i pokory, a wiec potrzebny mundry mechanik, ktory nie slucha tylko patrzy co ty mu gadasz).

Nowy walek, popychacze i regeneracja wtryskow lub wymiana na AL lub BQ o ile dobrze pamietam i masz spokój na lata.

---------- Post added at 10:22 ---------- Previous post was at 09:57 ----------

Odpowiesz mi na moje pytanie na temat brodek ?*

nie ma czegos takiego jak brodki. widzialem ze gdzies to ktos tak nazwal zapomnialem poprawic. jak juz to broki, od angielskiego broke, po polsku zaslepki. wrzuc fotke tego miejsca?

Co ma na celu wymiana wtryskow jesli moje sa ok ? Pytam bo nie siedze w temacie pompowtryskow.

Nie wrzuce teraz fotki tego miejsca bo takowej nie zrobilem.Jeden otwor jest na koncu walka na jego plaskiej sciance-od strony przodu auta a drugi otwor jest centralnie po drugiej stronie *od strony kabiny.

Wszedzie tam jest olej i niektory kanaly biegna w dol silnika i nie bardzo wiem jak mialbym znalesc zaslepki jesli faktycznie wypadly.

jezeli sa zle zamontowane PD, wypracowane ich gniazda, lub zuzyte uszczelnienia, nastepuje przedostawanie sie ON do oleju. a to powoduje pogorszenie jego wlasnosci smarnych i zacieranie popychaczy.

wiec lepiej to sprawdzic.

a wtryski jak masz zdemontowane, warto dac je do sprawdzenia. niesprawne wtryski to sadza w wydechu a to m.in. problemy z turbina i EGR.

wiec warto przy okazji to uporzadkowac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...