Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No na tym filmidle też problem z pufaniem słychać doskonale, czyli jak masz tak u siebie to do dzieła , pokrywa zaworów w górę i kasiurka na ladę :decayed::hi:

Opublikowano (edytowane)

No na tym filmidle też problem z pufaniem słychać doskonale, czyli jak masz tak u siebie to do dzieła , pokrywa zaworów w górę i kasiurka na ladę :decayed::hi:

dzisiaj po raz pierwszy było to tak doskonale słychać w filtrze wcześniej było tylko basowe dudnienie no ale cóż to już chyba złego początki :facepalm:

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Co do uszlachetniaczy to jakos nie mam przekonania, kiedys testowałem uszczelniacz do chłodnic i jakis tam ceramizer tyle ze w silniku Perkinasa w koparce, chłodnica miała mała dziurke a po tym dziadostwie była do wywalenia a dwa tyg po zalaniu ceramizera silnik całkowicie zgubił cisnienie oleju.......

Testujcie szkoda ze taki test aby miał jakies efekty musiał by trwac conajmniej 50 tysi

Opublikowano (edytowane)

Zdejmij pokrywe, zobacz jak wygląda wałek, kolejnym testem jest naciskanie szklanek gdy krzywka jest w górze, powinny być twarde ale uginac sie pod srubokrętem.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Wstrzymaj się z tą wymianą. U mnie jest tak samo. Pufa z filtra powietrza, a po zdjęciu rury z EGR słychać stukanie - mi się wydaje to normalne, skoro przy dziurawym tłumiku też słychać mocno pracę silnika, to tym bardziej przy EGR.

Dlaczego mówię, abyś się wstrzymał.....otóż ja jestem po wymianie wałka, szklanek etc i problem nie został rozwiązany. Ciśnienie mam w porządku, silnik bdb pali, bdb jeździ, nie kopci. Nic nie wskazuje na jakiekolwiek problemy. Mechanicy twierdzą, że przesadzam - i to z różnych warsztatów.

Zacząłem porównywać auta znajomych, dziwne pufanie w filtrze jest w każdym, w którym miałem możliwość porównania, przebiegi ok 250tyś.

Oczywiście nie wiem, czy tak powinno być, czy jest to normą wynikającą z pracy turbiny, EGRa, silnika.

Dałem się namówić na wymianę wałka i bez rezultatów a 2 tyś nie ma.

Ale, żeby być obiektywnym. Byłem w dwóch niezależnych warsztatach na takiej wstępnej diagnozie. Obydwa warsztaty obstawiły słaby wałek i słabe szklanki - mimo, że wiedzieli o wcześniejszej ich wymianie. Twierdząc, że wałek jest średniej jakości, albo wsadzony używane, natomiast szklanki są zbyt miękkie i do tego nie mam wsadzonych utwardanych, lecz zwykłe.

Sugerując się ich diagnozą pojechałem z reklamacją. Zostawiłem auto na jeden dzień w celu sprawdzenia. Odbierając auto wieczorem usłyszałem, że wszystko jest OK.

Dlaczego szklanki zwykłe, a nie wzmacniane? - pytam

Dlatego, że wzmacniane się kruszą i wpadają do silnika, a zwykłe po prostu zrobią się miękkie i stracą swoje właściwości......

Dlaczego taki, a nie inny wałek? - pytam

Wałek jest nowy, nigdy nie wsadzają używek, bo klient po prostu by wrócił i podwójna robota.

Nie chcę wierzyć, że zrobili by mnie w jajo, co to za interes. Nie znam się na tyle aby móc sobie sam pomóc. Pozostaje zainwestować kasę, jeździć na podmianki i diagnozy, ale to jest bezsensu. Wsadzę kilka tysi w silnik i być może bez efektów. Ciężki temat. Gdybym miał możliwość podmianki wałka i szklanek na takie ze sprawdzonego auta, to zawsze jest rozwiązanie, lub wykluczenie czegoś. Ale mało realny zabieg.

Może ktoś mądrzejszy się wypowie na temat objawów dziwnych wałków i zwykłych szklanek?

A pompki? Czy mogą powodować takie dźwięki gdy są źle ustawione?


A i jeszcze apropos puffania. Wczoraj miałem możliwość osłuchania AVF - 175KM 380Nm 260tyś właściciel na nic się nie skarży, auto dosłownie fruwa. Puffanie takie samo jak u mnie, praca silnika zbliżona.

Opublikowano

Grzegorz nagraj film, jak to z tym pufaniem i dudnieniem u Ciebie i wrzuć linka :hi:

Opublikowano

Dziwna teoria z tymi wzmacnianymi szklankami. U mnie przed wymianą wałka i szklanek pufało, ale nie jakoś drastycznie.

Po wymianie na oryginalny wałek i szklanki czarne INY nic nie dudni i nie pufa, natomiast silnik pracuje dość twardo - mam wrażenie że wszystko się musi dopiero ułożyć.


Co do ustawienia pompek - na 100& ma to wpływ na pracę silnika. U mnie początkowo mechanik ustawił na 180st i pracował tragicznie, po ustawieniu na 225st pracuje bardziej miękko i zdecydowanie ciszej.

Opublikowano (edytowane)

To może ja też dołącze sie do pufania :kox: Przebieg 292 tyś udokumentowany po ściągnięciu rury od egr pufanie jest za***iście słyszalne czuć jak powietrze jest zasysane do egr tak że reke wciąga :D mój filmik który dzisiaj nagrałem na zimnym silniku od razu z rana, na ciepłym jest to samo.

Edytowane przez Jarek882
Opublikowano (edytowane)

Mylicie sie z tymi szklankami nie ma takiego czegos jak wzmacniane lub nie, to jest nie wiedza sprzedających. Do naszych PD sa czarne szklanki a do starych na wtryskach VP czyli silniki 1Z, AFN AHU, AJN sa zwykłe srebrne. Jedne i drugie pasują do naszych silników z tym że do PD sa czarne o numerze 420 0209 10 do VP idą 420 0109 10. Nie dajcie sie naciągnąć na pseudo oszczędność bo "niewzmacniane" są dedykowane do innych silników, to jest jak z wachaczami lewa i prawa strona niby takie same a jednak inne.....

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Czyli u mnie powinny być czarne?

Opublikowano (edytowane)

na to wygląda że muszą być czarne, ja odstawie auto do mechanika jest to mój dobry znajomy ( zajmujący się również regeneracją pompowtrysków ) zdejmie dekiel i sprawdzi wałek że niby coś tam pomierzy itd to samo ze szklankami jak będzie wporzo to zostawiamy, dam znać co wyszło prawdopodobnie w czwartek po południu.

dodam jeszcze że kilka miesięcy temu wytargało mi rurę od strony EGR na pełnym gazie ( zatrzaski wyrobione ) walnęło jak by miał dynamit pod maską :D wychodzę otwieram maskę i zupełnie nic nie dudni a teraz wali jak szalone więc na pewno to nie jest normą.

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Czarne są do PD, a srebrne do VP.

Mimo tego że wymiary mają takie same to srebrne nie będą spełniały swojego zadania w silniku na PD( i podobno szybko padają te szklanki)

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Czyli potwierdza się teza, że mam złe szklanki, a opinia mechanika - że te czarne pękają... jest bez sensu?

Druga sprawa. Dziś zwaliłem pokrywę. Tyle o ile obejrzałem wałek. czy krawędzie krzywek powinny być ostre, czy z frezem?


http://grzes283.wrzuta.pl/obraz/4VYmmlhLNnP/dsc_0028

Opublikowano (edytowane)

Czarne są do PD, a srebrne do VP.

Mimo tego że wymiary mają takie same to srebrne nie będą spełniały swojego zadania w silniku na PD( i podobno szybko padają te szklanki)

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

To nie do końca jest prawda. W naszych PD-kach szklanki przecież fabrycznie nie były koloru czarnego. W kolejnych latach produkcji nastąpiła zmiana na czarne, właśnie ze względu na wiekszą wytrzymałość względem szklanek starego typu.

Łatwo to można zweryfikować - stary nr szklanek w etce zmienił się na nowy, tak samo w katalogach INA uległy zmianie referencje szklanek dla 1.9PD

Tutaj jest na ten temat notka

http://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media/08_media_library/01_publications/automotiveaftermarket/serviceinfo/downloads_9/ina_2/si_ina_0038_pl_pl.pdf

Edytowane przez turzol
Opublikowano

http://grzes283.wrzuta.pl/obraz/1ZkuuNNbvXz/dsc_0037


No i bądź tu mądry :facepalm: Autentycznie, jedyne rozwiązanie to jeździć aż padnie. Te wszystkie dedukcje nie mają większego sensu. Raz tak, a zaraz inaczej....ciężki temat te nasze tdiki :facepalm:

Opublikowano

Jesli wymienia sie na nowe to tylko na czarne z numerem jaki podałem, wszyscy polecają INA i ja tez mam takie u siebie jezdze na nich prawie 2 lata i jest ok. Jesli nie ma żadnych objawów a wałek nosi slady zużycia trzeba olac to ciepłym moczem i jeździć ....... Jesli zaczyna lekko dudnieć procedura jest taka sama ;) Jesli głośno dudni a wałek zrobił sie rudy musisz powoli zbierać kase na nowy ale nie ma co sie przejmować tylko jeździc bo nic złego sie nie stanie ale niestety wymiana nas nie ominie.

Opublikowano

Do tych czarnych szklanek pasowało by wrzucić taki wałeczek :

http://allegro.pl/walek-rozrzadu-1-9-2-0-tdi-z-filtrem-fap-dpf-mocny-i4774335516.html

Jest też wersja dla silnika bez DPF-a .

Jeżeli oczywiście to co napisali w opisie jest prawdą :naughty::P

Opublikowano

Ktoś już montował taki wałek ale nie znam efektów, ja mam ruville i sobie chwale, wiele osób twierdzi że sa porównywalne do ori lub to ori bez pudełka, tak samo jak wahacze lemfordera które mają zeszlifowany znaczek audi.

Opublikowano

Do tych czarnych szklanek pasowało by wrzucić taki wałeczek :

http://allegro.pl/walek-rozrzadu-1-9-2-0-tdi-z-filtrem-fap-dpf-mocny-i4774335516.html

Jest też wersja dla silnika bez DPF-a .

Jeżeli oczywiście to co napisali w opisie jest prawdą :naughty::P

Ciekawe, czy by się sprawdziło....być może kolejna teoria z palca wyssana.

Opublikowano

Ktoś już montował taki wałek ale nie znam efektów, ja mam ruville i sobie chwale, wiele osób twierdzi że sa porównywalne do ori lub to ori bez pudełka, tak samo jak wahacze lemfordera które mają zeszlifowany znaczek audi.

Ruville to tylko pakowacz czesci roznych producentów. Kupujac od nich walek kupujesz albo Federala albo Febi lub zamienniki innych firm, z ktorymi Ruville ma podpisane umowy. Najbardziej zbliżony do ori walka jest Kolbenschmidt w wersji drozszej, ale na pewno nie jest taki sam jak na 1 montaz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...