KoDi Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Czy przy silniku 1.8 ADR też idzie rura o średnicy 2,5"?
marekd1305 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witam Panów !!! Panowie jedno pytanko , czytam to forum i nie wiem czy dobrze zrobiłem . Mianowicie rozleciał mi się katalizator było nieprzyjemne przęczenie w wydechu . U mechanika wymontowalismy katalizator i łomem wybilismy wnętrzności , została sama puszka i zamontowaliśmy. Auto jest chyba troszkę głośniejsze i przy średnich obrotach wpada w rezonans. Moze żle zrobiliśmy moze trzebabyło wstawic tłumnik na miejsce katalizatora ? Proszę o radę !!! Pozdrawiam Marek
Gość BIKER Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witam Panów !!! Panowie jedno pytanko , czytam to forum i nie wiem czy dobrze zrobiłem . Mianowicie rozleciał mi się katalizator było nieprzyjemne przęczenie w wydechu . U mechanika wymontowalismy katalizator i łomem wybilismy wnętrzności , została sama puszka i zamontowaliśmy. Auto jest chyba troszkę głośniejsze i przy średnich obrotach wpada w rezonans. Moze żle zrobiliśmy moze trzebabyło wstawic tłumnik na miejsce katalizatora ? Proszę o radę !!! Pozdrawiam Marek Rura 2,5 " w miejsce katalizatora i po kłopocie.
adams78 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 czytam to forum i nie wiem czy dobrze zrobiłem Źle zrobiłeś - wstaw w miejsce puszki kawał rury lub kup katalizator. Jak wolisz... :gwizdanie:
KoDi Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Ja dziś wyciołem kata przy 1.8 ADR i wstawiłem rure tak jak pisali tu koledzy. Jestem zadowolony bo lepiej się wkręca w obroty i fajnie słychać silniczek. Koszt operacji 40zł. Polecam!
201ty Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Zbieram graty, żeby wyspawać sobie rurę. Stary kat zostaje w całości. Mam już dorobine flansze. Czy ktoś wie jaką nakrętkę muszę przygotować pod sondę? Jaki gwint,średnica i głębokość?
adams78 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Myślę że łatwiej i taniej byłoby spawać rurę w miejsce starego kata zostawiając flansze. Wtedy cała operacja zajmuje pół dnia. Należy kupić nowe uszczelki - uszczelka turbiny tylko w ASO! Za 30zł.
AdamsDH Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Czesc, Pisalem juz w temacie dot. kata w AKN ale ze to temat daaawno podpiety a mi zalezy na czasie to zdubluje pytanko tutaj. Mam zakupiony tlumik przelotowy. chce go podmienic z katem w AFB 2.5 TDI. Bylem u jednego speca ale powiedzial, ze to caly dzien roboty (nie wydaje mi sie), oraz że trzeba opuścić kolektor. Czy koles ma racje, ze to tyle roboty, czy da sie bez ruszania kolektora wymienic kata na tlumik? Prosze w miare mozliwosci o szybka porade. Z gory dzieki
felipe.avant Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 operacja gotowa - nowa plecionka wzmocniona,wywalony kat/wspawana rurka/, auto dostało ducha, cichutko chodzi, dosłownie chwilowy lekki gwizdek turbinki przy wkręcaniu, zdecydowanie polecam ten zabieg w dieselkach
Pawci_o Opublikowano 24 Lipca 2009 Opublikowano 24 Lipca 2009 operacja gotowa - nowa plecionka wzmocniona,wywalony kat/wspawana rurka/, auto dostało ducha, cichutko chodzi, dosłownie chwilowy lekki gwizdek turbinki przy wkręcaniu, zdecydowanie polecam ten zabieg w dieselkach kolego a możesz powiedzieć jaką plecionke kupiłeś? jej wymiary? ja mam silnik 1z i też właśnie chcę wstawić rurę ale w środek puszki z katem i wymienić plecionkę ale nie wiem jaką mam kupić i nie mam jak jej pomierzyc :/
adams78 Opublikowano 24 Lipca 2009 Opublikowano 24 Lipca 2009 No ej, nie przesadzaj. Wywalasz kawał wydechu, mierzysz, kupujesz i spawasz. W każdym sklepie to kupisz. 2-3 godz. roboty. Lub zlecasz mechanikowi - on się wszystkim zajmie
bossawka Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Ja w mojej audiczce już jak kupowałem nie miałem kata tylko rurę wspawaną(pewnie handlarz wyciął bo wątpię żeby Niemcowi chciało się) ostatnio miałem robiony przegląd i facio marudził że ledwo mieszczę się w normie spalin i dopiero później zauważył że nie mam kata. Sugerował wstawienie zamiennika ale dowód podbił
Glovash Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Panowie, odstawiam w Poniedziałek auto do mojego magika. W Ibizie (AFN) wywaliłem kata, tzn. jego wnętrzności i zostawiłem samą puszkę. Teraz też myślę, żeby w AEB pozbyć się go, co by "odciążyć" turbinę itp. Przeglądałem ten temat ale mam pytanie... Czy wystarczy mięć kawałek rurki (2.5") czy trzeba coś dorabiać ? Chciałbym najlepiej wyciągnąć kata w całości i w to miejsce wstawić DP, ale cena gotowego mnie przeraża ( 380 zł na allegro) Co z sondą po wspawaniu rurki ?? Powinno byc jakieś miejsce w rurce na nią?? Myślę, żeby jak duża częśc Was kupic "zamiennik" od Pana "Gruchota" Lepiej kupic zwykłą rurkę..? http://www.allegro.pl/item979316794_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_passat_1_8_20v.html czy tą a'la katalizator? http://www.allegro.pl/item975965053_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_passat_1_8_20v.html Czy jeszcze trzeba dokupowac jakieś śruby, uszczelki itp., czy są to wyroby P&P ?? Pozdrawiam
Pawel_M Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Panowie, odstawiam w Poniedziałek auto do mojego magika. W Ibizie (AFN) wywaliłem kata, tzn. jego wnętrzności i zostawiłem samą puszkę. Teraz też myślę, żeby w AEB pozbyć się go, co by "odciążyć" turbinę itp. Przeglądałem ten temat ale mam pytanie... Czy wystarczy mięć kawałek rurki (2.5") czy trzeba coś dorabiać ? Chciałbym najlepiej wyciągnąć kata w całości i w to miejsce wstawić DP, ale cena gotowego mnie przeraża ( 380 zł na allegro) Co z sondą po wspawaniu rurki ?? Powinno byc jakieś miejsce w rurce na nią?? Myślę, żeby jak duża częśc Was kupic "zamiennik" od Pana "Gruchota" Lepiej kupic zwykłą rurkę..? http://www.allegro.pl/item979316794_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_passat_1_8_20v.html czy tą a'la katalizator? http://www.allegro.pl/item975965053_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_passat_1_8_20v.html Czy jeszcze trzeba dokupowac jakieś śruby, uszczelki itp., czy są to wyroby P&P ?? Pozdrawiam Zastanawiałem się nad zamiennikiem z pierwszego linku ale po tym jak otrzymałem fotki ( wtedy nie było tego na allegro ) i po rozmowie telefonicznej zrezygnowałem z zakupu. Nie przemawia do mnie jakość wykonania, poza tym średnice wlotu tego zamiennika nie są takie jak przy fabrycznym katalizatorze. Przy turbinie wlot do katalizatora ma fi 70 a przy tym zamienniku z pierwszego linku człowiek robi wlot fi60 Jeżeli chcesz się pozbyć kata to wstaw gołą rurę
Robin91 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 A ja sie dołacze do tematu , od dłuższego czasu zasanawiam sie nad wspawaniem rurki , albo tlumika srodkowego zamiast kata, Moj silnik to ADR ma on dwie sondy w tej chwili kat jest wybebeszony lub zepsuty, bo slychac taki dosc glosny metaliczny dzwiek , zrobil to poprzedni wlascicel , po podpieciu pod vaga , wystepuje blad sondy ale samochod zachowuje sie normalnie nawet spalanie jest w normie, jak wyciagne to co jest zrobie to jaki mam zamiar nie ebde mial jakis problemow z odpalaniem lub cos w tym stylu ??
kaczmar13 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 kilka dni temu pozbyłem się kata z mojej AEB i szczerze polecam ten zabieg zamiast tego poszła rura 2,5" z kwasu wspawana w fabryczne flansze, kat wycięty zaraz za sondą i 2-3 cm przed drugą flanszą. Samo wspawanie rurki nie jest takie proste bo trzeba ją odpowiednio "wymodelować" efekt zdecydowanie wart wielu godzin pracy. a co do ADR-a...to chyba ma jedną sondę
Glovash Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 a ma ktoś z Was fotki jak taka wspawana rura tam wygląda?? ja bym najlepiej chciał zrobić tak, aby wyciągnąć kata bez uszkodzenia go..
bakuś Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Panowie, odstawiam w Poniedziałek auto do mojego magika. W Ibizie (AFN) wywaliłem kata, tzn. jego wnętrzności i zostawiłem samą puszkę. Teraz też myślę, żeby w AEB pozbyć się go, co by "odciążyć" turbinę itp. Przeglądałem ten temat ale mam pytanie... Czy wystarczy mięć kawałek rurki (2.5") czy trzeba coś dorabiać ? Chciałbym najlepiej wyciągnąć kata w całości i w to miejsce wstawić DP, ale cena gotowego mnie przeraża ( 380 zł na allegro) Co z sondą po wspawaniu rurki ?? Powinno byc jakieś miejsce w rurce na nią?? Myślę, żeby jak duża częśc Was kupic "zamiennik" od Pana "Gruchota" Lepiej kupic zwykłą rurkę..? http://www.allegro.pl/item979316794_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_passat_1_8_20v.html czy tą a'la katalizator? http://www.allegro.pl/item975965053_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_passat_1_8_20v.html Czy jeszcze trzeba dokupowac jakieś śruby, uszczelki itp., czy są to wyroby P&P ?? Pozdrawiam Zastanawiałem się nad zamiennikiem z pierwszego linku ale po tym jak otrzymałem fotki ( wtedy nie było tego na allegro ) i po rozmowie telefonicznej zrezygnowałem z zakupu. Nie przemawia do mnie jakość wykonania, poza tym średnice wlotu tego zamiennika nie są takie jak przy fabrycznym katalizatorze. Przy turbinie wlot do katalizatora ma fi 70 a przy tym zamienniku z pierwszego linku człowiek robi wlot fi60 Jeżeli chcesz się pozbyć kata to wstaw gołą rurę Co Ty za pierdoły ludziom wciskasz? 1. Nie pamiętam żebym komukolwiek wysyłał zdjęcia przed wystawieniem na allegro. 2. W czym wykonanie ustępuje jakością choćby 'pierwszemu lepszemu' - innemu TP? Dla porównania Supersprint: https://st15.flashecom.com/modbargain/images/Products/Supersprint/VW/B5_Passat/b55_passat_downpipe_CS.jpg ,który na dodatek kosztuje 250$+przesyłka do PL... i nasza robota http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/988/28/43/988284309 za grubo połowę mniej. 3. Pierwsza flansza jest tej samej średnicy co flansza turbo - otwór centralny ma 70mm, flansza druga ma mniejszą średnicę - 60mm (oryginalna flansza dalszej części wydechu, która łączy się z tą 60mm ma otwór średnicy 57mm tak dla informacji). A tak w ogóle to mam dziwne wrażenie, że coś od nas kupowałeś i nie było żadnych obiekcji na temat towaru...
Pawel_M Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Panowie, odstawiam w Poniedziałek auto do mojego magika. W Ibizie (AFN) wywaliłem kata, tzn. jego wnętrzności i zostawiłem samą puszkę. Teraz też myślę, żeby w AEB pozbyć się go, co by "odciążyć" turbinę itp. Przeglądałem ten temat ale mam pytanie... Czy wystarczy mięć kawałek rurki (2.5") czy trzeba coś dorabiać ? Chciałbym najlepiej wyciągnąć kata w całości i w to miejsce wstawić DP, ale cena gotowego mnie przeraża ( 380 zł na allegro) Co z sondą po wspawaniu rurki ?? Powinno byc jakieś miejsce w rurce na nią?? Myślę, żeby jak duża częśc Was kupic "zamiennik" od Pana "Gruchota" Lepiej kupic zwykłą rurkę..? http://www.allegro.pl/item979316794_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_passat_1_8_20v.html czy tą a'la katalizator? http://www.allegro.pl/item975965053_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_passat_1_8_20v.html Czy jeszcze trzeba dokupowac jakieś śruby, uszczelki itp., czy są to wyroby P&P ?? Pozdrawiam Zastanawiałem się nad zamiennikiem z pierwszego linku ale po tym jak otrzymałem fotki ( wtedy nie było tego na allegro ) i po rozmowie telefonicznej zrezygnowałem z zakupu. Nie przemawia do mnie jakość wykonania, poza tym średnice wlotu tego zamiennika nie są takie jak przy fabrycznym katalizatorze. Przy turbinie wlot do katalizatora ma fi 70 a przy tym zamienniku z pierwszego linku człowiek robi wlot fi60 Jeżeli chcesz się pozbyć kata to wstaw gołą rurę Co Ty za pierdoły ludziom wciskasz? 1. Nie pamiętam żebym komukolwiek wysyłał zdjęcia przed wystawieniem na allegro. 2. W czym wykonanie ustępuje jakością choćby 'pierwszemu lepszemu' - innemu TP? Dla porównania Supersprint: https://st15.flashecom.com/modbargain/images/Products/Supersprint/VW/B5_Passat/b55_passat_downpipe_CS.jpg ,który na dodatek kosztuje 250$+przesyłka do PL... i nasza robota http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/988/28/43/988284309 za grubo połowę mniej. 3. Pierwsza flansza jest tej samej średnicy co flansza turbo - otwór centralny ma 70mm, flansza druga ma mniejszą średnicę - 60mm (oryginalna flansza dalszej części wydechu, która łączy się z tą 60mm ma otwór średnicy 57mm tak dla informacji). A tak w ogóle to mam dziwne wrażenie, że coś od nas kupowałeś i nie było żadnych obiekcji na temat towaru... Zgadza się że od Ciebie kupowałem Tip-a i jestem zadowolony. Podany pierwszy link przez kolegę Glovash dotyczy przedmiotu z allegro od człowieka o nicku tlumiki-gruchot. Jak już pisałem zanim pojawił się pierwszy zamiennik do 1.8T na allegro od tego Pana dostałem fotki z opisem ( zresztą czekałem na fotki ponieważ z rozmowy telefonicznej dowiedziałem się że do 1.8T jeszcze człowiek nie robił i fotki dostanę za kilka dni bo najpierw musi zrobić stelaż i wyprodukować takowy zamiennik ) Po oględzinach fotek jeszcze raz zadzwoniłem w sprawie średnic i jak się okazało wlot to fi60 a wylot fi55. Kamilu chyba nie czytałeś ze zrozumieniem bo na temat Twoich wyrobów złego słowa nie napisałem a wręcz przeciwnie jestem zadowolony i najprawdopodobniej jeszcze skorzystam z Twoich usług...
Buba Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 a ma ktoś z Was fotki jak taka wspawana rura tam wygląda?? ja bym najlepiej chciał zrobić tak, aby wyciągnąć kata bez uszkodzenia go.. http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_home_made_testpipe_downpipe_albo_wywalenie_kata_i_wstawienie_rurki_jak_kto_woli-t108645.0.html duzo wolnego czasu i sporo cierpliwosci ale warto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się