Chadury89 Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 Witam. Od paru dni z okolic paska wielorowkowego dochodza dziwne dzwieki jakby swistanie lub cykanie, jak wymienialem szybe jeden gosciu mechanik spojrzal tylko i powiedzial ze napinacz paska konczy zywota. Mozna wymienic samą rolke czy trzeba caly napinacz? Nie zauwazylem zeby byl odchylony w lini od innych rolek.
Kuba A4 Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 kolego szukaj na forum było już to poruszane ale najprawdopodniej masz do wymiany napinacz
Chadury89 Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Opublikowano 5 Maja 2012 Ale chodzi mi o to czy moge sama rolke wymienic? Kumpel wymienil sama rolke i chodzi jak ta lala
Jey_Di Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 Z reguły wymienia się komplet, ale jeżeli sam napinacz jest dobry to wystarczy wymienić samą rolkę.
Chadury89 Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Opublikowano 6 Maja 2012 A zeby wymienic rolke trzeba odkrecac napinacz czy da rade sama rolke odkrecic? i jak sparwdzic czy napinacz jest jeszcze dobry?
badyl666 Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Na twoim miejscu najpierw bym sprawdził sprzęgło alternatora, bo to z jego winy leci napinacz.
OLIVER Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Witam. Od paru dni z okolic paska wielorowkowego dochodza dziwne dzwieki jakby swistanie lub cykanie, jak wymienialem szybe jeden gosciu mechanik spojrzal tylko i powiedzial ze napinacz paska konczy zywota. Mozna wymienic samą rolke czy trzeba caly napinacz? Nie zauwazylem zeby byl odchylony w lini od innych rolek. Najpierw zrzuć pasek z alternatora i sprawdź sobie koło pasowe alternatora czy ma poślizg w jedną stronę czy nie jest zatarte ... Rolę idzie odkręcić bez demontażu napinacza (lewy gwint )
rookie Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Kiedy był wymieniany napinacz paska klinowego? Prawidłowo powinieneś wymienić sprzęgiełko alternatora i napinacz. Polecam ci Ruville. Koszt ok. 500 zł ---------- Post dopisany at 16:54 ---------- Poprzedni post napisany at 16:54 ---------- Kiedy był wymieniany napinacz paska klinowego? Prawidłowo powinieneś wymienić sprzęgiełko alternatora i napinacz. Polecam ci Ruville. Koszt ok. 500 zł
biker110 Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 bez sciagania paska niech ktos zgasi silnik a ty obserwuj czy wirnik alternatora wykona jeszcze kilka obrotow jesli nie to sprzegielko do wymaiany
Chadury89 Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Opublikowano 9 Maja 2012 Mam silnik AFN i klime, wiec pasek wielorowkowy musze kupic z klima czy bez? Czy ten mniejszy jest od klimy? W ktorym miejscu jest wirnik alternatora?
rookie Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 są dwa paski od klimy i od alternatora, otworzysz maskę to wirnik widać
ficjor Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 jestem po zmianie rozrządu + rolki napinacza osprzętu, paski, sprzęgiełka alternatora itp i po 100km wystąpiły te same objawy co u Kolegi, tylko wtedy gdy silnik pracuje na luzie lub podczas ruszania na "półsprzęgle". wystarczy dodać trochę gazu (1100obrotów) i cisza. Dodam, ze takie gwizdanie występowało sporadycznie od czego zacząć sprawdzanie i czy może to być wina źle dokręconego sprzęgiełka lub wadliwa nowa rolka napinacza?
Tommy Gun Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 Przerabiałem ten temat. Wyrobiło się koło pasowe w alternatorze (1Z - 120A) i napinacz mocno już się wychylił. Zmieniłem pasek, napinacz i dołożyłem sprzęgiełko Ruville i od tamtej pory święty spokój. A zrobiłem już ze 30 tysięcy km. Ten temat trzeba ogarnąć raz a dobrze.
Chadury89 Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Opublikowano 10 Maja 2012 Psiknolem pare dni temu tawotem na pasek i cykanie ucichlo do takiego stopnia ze trzeba sie wsuchiwac a jak kolega polal mi woda na te kolo ktore pasek od zewnatrz dotyka to ucichlo na chwile, znajomy mechanik mowil ze on stawia na to ze pasek wyrobiony od zewnatrz i sie slizga, napinacze i rolki wygladaja dobrze. ---------- Post dopisany at 15:51 ---------- Poprzedni post napisany at 15:47 ---------- Powiedzcie mi czy sa ine rodzaje silnika AFN, u kolegi w Afnie troche inaczej wygladaja rolki. Z tego co znalazlem w necie w A4 b5 byly dwie produkcje silnika AFN. Audi AFN 110 1.9 4 2/1996 7/1998 Audi A4 ON "GR.":TDI Audi AFN 110 1.9 4 2/1996 7/1999 Audi A4 ON TDI Audi AFN 110 1.9 4 4/1997 12/1997 Audi A6 ON "GR.":TDI Audi AFN 110 1.9 4 4/1997 4/2001 Audi A6 ON TDI
hellbean Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 Pozwólcie, że dołączę się do tematu, otóż jakieś 5tys km temu zaczęła buczeć mi pompa wody (i jak się okazało miała wyczuwalne luzy), tym samym wymieniłem ją i przy okazji rolkę napinacza. Zaraz po odpaleniu po tych zabiegach zaczęło coś piszczeć, myślałem, że rolka kijowa i dziś wymieniłem na następną Ruville (niby bo w środku był FAG czy jakoś tak) i teraz mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej, a szczególnie gdy zwiększę obroty (np ok 2000obr/min). Podpowiedzcie mi Panowie co dalej szukać, jutro postaram się sprawdzić jeszcze to sprzęgiełko alternatora jak napisał kolega biker110, nie mniej po zrzuceniu paska kręciłem rolką alternatora i jak dobrze pamiętam w lewo (stojąc przodem do samochodu) kręcił się swobodnie zaś w drugą stronę wykonuje trochę obrotów i się zatrzymuje (ale nie wiem czy to ma znaczenie). Macie może jakieś propozycje co to może być? Może faktycznie wymienić pasek jeszcze? Dźwięk który opisuję jest mniej więcej taki: i dodatkowo wydaje mi się, że co jakiś czas słyszę takie cyknięcie (jakby przekaźnik się przełączał )
andrzejd1312 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 ćwierkanie u mnie było spowodowane zużyciem sprzęgiełka alternatora to widać jak napinacz podskakuje wydając dziwne dźwięki takie cykanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się