Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki przy ruszaniu i hamowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

może to być wahacz. Wymień powinno przestać pukać

Opublikowano

Witam u mnie takie stukanie występuje tylko podczas hamowania i to nie zawsze ale juz jak stuka to dosyć głośno dodam że stukanie słychać z prawej strony jak przednie kolo

Opublikowano

U mnie to samo. Przy hamowaniu i ruszaniu stuk. Czasem przy kreceniu w miejscu. Zaciski zmienilem na 320 i dalej stuki. Wahacze tez ok. Laczniki nowe. Wydaje sie ze to sanki lub gorne gumy amora.

Opublikowano (edytowane)

Metaliczne puknięcie przy ruszaniu to wina sanek. Wiem bo u siebie to miałem w B6. Sanki o numerze 8E0399313BD pasowały od B7.

wysłane z Commodore 64

Edytowane przez elmer80
Opublikowano

Ja mam podobny problem gdy auto rusza słychać pukanie z prawej strony. Najgorzej jest jak ruszam pod górę i skręcam w lewo. Coraz częściej puka przy ruszaniu rzadziej przy hamowaniu przy prędkości 120 lekko drży kierownica jak jadę szybciej lub wolniej jest ok zawieszenie wymienione poduszki silnika też tarcze i klocki nowe (przód i tył) nowe końcówki drążków. Audi a4 b5 silnik afn rok 1999


Ja mam podobny problem gdy auto rusza słychać pukanie z prawej strony. Najgorzej jest jak ruszam pod górę i skręcam w lewo. Coraz częściej puka przy ruszaniu rzadziej przy hamowaniu przy prędkości 120 lekko drży kierownica jak jadę szybciej lub wolniej jest ok zawieszenie wymienione poduszki silnika też tarcze i klocki nowe (przód i tył) nowe końcówki drążków. Audi a4 b5 silnik afn rok 1999

dodam że przed wymianą końcówek drążków pukało po wymianie podczas jazdy na zbieżność wszystko ustało (już się cieszyłem że znalazłem to pukanie) po ustawieniu zbieżności znów puka


Panowie u mnie problem stukania z przodu przy dohamowaniu i ruszaniu rozwiązany. Przyczyną była tuleja dużego dolnego wahacza, guma była już wyrobiona wyginała się dość mocno podczas przeciążeń i jakby zmuszała do pracy również gumę przy sankach. Wymieniłem tuleję na LEMa, profilaktycznie jeszcze pospawałem sanki i jest cisza :banan:

Oczywiście przyczyna wyszła dopiero na szarpakach. Wcześniej byłem u 3 różnych mechaników i każdy wymyślił coś innego, z tym że ostatni nawet trafił. Po kolei diagnozy miały się następująco: 1- wahacze są ok to prawa poduszka silnika stuka, 2- górne wahacze do wymiany, 3- przedni wahacz na 100% do wymiany i tuleja dolnego do wymiany. Pan z punktu diagnostycznego stawiał tylko na prawą tuleję i trafił :naughty:

podaj numery tej dolnej tulei


pomoże ktoś bo mnie szlak trafi nie idzie jeździć zaczyna pukać cały czas byłem znów na szarpakach i nic nie pukało

Opublikowano

Koledzy w mojej A4 B6 2,5TDi z 2004 roku mam problem polegający na tym, że przy hamowaniu na nierównej drodze (np. do-hamowanie przed skrzyżowaniem) jak i przy energicznym skręcie kierownicą w zakręcie przy niskiej prędkości (zarówno w lewo jak i prawo) słychać pojedyncze puknięcie w lewym przednim kole (takie zdecydowana PUK). Samochód był sprawdzany na szarpakach, wymieniłem komplet wahaczy, końcówek i łączników na przedniej osi, maglownica jest zregenerowana, sprężyny są OK, amortyzatory też wydają się w porządku. Co może być przyczyną takich stuków?? Poduszki pod silnikiem i skrzynią były wymieniane dwa lata temu na wysokiej jakości zamienniki. Dodam, iż z lewej poduszki wypada całe gniazdo do którego wchodzi wtyczka z przewodem elektrycznym. Czy poduszka może być przyczyną tych stuków??

Od niedawna problem się nasilił i zdarza się, że podobne pojedyncze stuknięcie słychać przy odpalaniu silnika.

Opublikowano

Podpinam się pod temat, bo u mnie są podobne stuki przy ruszaniu i hamowaniu :) Wydawało mi się od początku, że to po lewej stronie i zajrzałem pod silnik. Okazało się, że na prawej poduszce silnika są czerwone wycieki, a zewnętrzny plastik jest miejscami pęknięty. Zastanawia mnie jednak tylko, że nie wywala mi żadnych błędów na komputerze (a podpięcie jest, nie?). Postaram się dzisiaj strzelić fotkę jeszcze ale generalnie lepiej wymienić jak widać wycieki zapewne? Tutaj też lepiej dołożyć do lemfordera? Szukałem też jakiegoś wątku o sposobie wymiany takiej poduszki ale jakoś nie mogę znaleźć na forum...w "sam naprawiam" też jakoś nie widzę...albo ślepota już :decayed: dzięki z góry za pomoc!

Opublikowano

Temat stary, ale chyba najbardziej rozbudowany jeśli chodzi o pojedynczy stuk, więc odgrzeję :) 2 lata temu dopadł mnie ten problem, zostały wymienione tuleje sanek i był spokój. Teraz od grudnia walczę z identycznymi objawami. Na szarpakach niby wyszło, że problem leży w tylnej lewej tulei ławy, więc wymieniłem obie tylne, potem komplet poduszek, komplet wahaczy i śrubę od prawej poduchy skrzyni. Mając na wierzchu sanki, przyjrzałem się im i nie widziałem miejsca, gdzie można by było to pospawać. Wszystko jest spójne, nie ma żadnych szczelin ani tym bardziej luzów. Ktoś? Coś?

Opublikowano

Można prosić o nowe zdjęcia tych sanek i miejsca które trzeba pospawać gdyż tamte linki już wygasły a mam podobny problem w swojej Audi że stuka przy ruszaniu natomiast na dziurach nic nie słychać więc zawieszenie na pewno ok

Opublikowano

Ja u siebie spawalem i uj to dało. Zmienił się tylko dźwięk. Wymiana jak już wcześniej pisałem.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano (edytowane)

Ja chce spróbować pospawać najpierw, więc mogę prosić o zdjęcia które miejsca pospawać?

Edytowane przez bonczek87
Opublikowano

czy mógłby ktoś zaznaczyć na zdjęciu gdzie dokładnie pospawać te sanki?

Opublikowano

Też proszę o zdjęcia gdzie to trzeba pospawac. Pozdrawiam

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

takze mam ten sam problem....szukam,szukam i wielkie G z tego wychodzi... problem pojawił się po podniesieniu auta na podnosniku do wymiany klocków hamulcowych - stukniecie występuje ewidentnie w lewym kole.jade stała predkoscia operujac gazem- dodaje gaz - puk .....odpuszczam gaz - puk z biegiem czasu pokniecie zaczeło pojawiac sie na nierównosiach asfalt studzienka,teraz nawet jadac wyboista drogą manewrując kierownicą.... był czas ze problem sam ustał do momentu znowu podniesienia auta na podnośniku od tamtej pory nie znika wrecz sie nasila. - w tym kierunku co zrobiłem to:

-zamiana klocków hamulcowych z lewej na prawa - stuk pozostał-podorabiałem blaszki spręzynowe podkładając pod klocki aby je bardziej usztywnic aby nie pracowały w jarzmach góra dół - i tez to ch... dało.

-wklejenie tulei metalowych w zwrotnicy tych co w nich siedzą sworznie wahaczy dolnych - lipa

- wymiana tulei górnych wahaczy - lipa... namordowałem sie tylko ze srubami od sworzni.

- wymiana tulei wahacza dolnego tylnego (banana) - lipa i tu wydaje mi sie ze po tej wymianie puk sie nasilił... sworzen pracuje luzno ale wybyty nie jest...

jakby komus udało sie z tym zdjeciami to było by cudownie....

Opublikowano

Mam ten sam problem, pojedyncze głuche stuki są słyszalne podczas manewrów na parkingu oraz przy zatrzymywaniu się, jest to bardzo uciążliwe gdy zatankuję zbiornik do pełna. W czasie chłodnych dni jest cisza, problem nasila się gdy zrobi się ciepło. Myślałem że to wina zawieszenia, wymieniłem amortyzatory, sprężyny, niektóre wahacze, cała reszta sprawdzona - nie ma żadnych luzów i dalej jest to samo... ;) Gdyby komuś udało się ustalić przyczynę, proszę o info :)

Opublikowano

zauwazyłem dzis- w czasie toczenia sie w korku przejechałem lewym kole po studzience i był - pojedynczy PUK... juz mam mysl ze to moze amortyzator - ale jak piszesz ze masz nowe amory i dalej lipa to juz zaczynam głupiec... chyba ze takie objawy -pukniecia maga byc od roznych podzespołów - u jednego było cos u innego co innego i tak mozna wymianiac pół zawieszenia az sie trafi... w innym poscie ktos napisał ze wymienił amorki i juz jest cisza , u ciebie dalej lipa... kuźwa jeszcze dojdzie do tego ze problem bedzie tkwił w tulejach sanek...nie usmiecha mi sie to robic bo nie mam na to ochoty... :grin:

Opublikowano

Pokażecie jeszcze taz zdjecia w ktorym miejscu pospawać sanki? Chce to jutro zrobic i nie wiem gdzie je spawac

Opublikowano

amortyzator podłozony drugi - dalej lipa - nie wiem.... majtam tą ławą we wszystkie strony ogladam... nie widze zadnych pekniec...w tygodniu zmieniam tuleje na wahaczu dolnym prostym... sie wkur...e to ta ławe obspawam do okoła - kurwicy juz dostaje..puk - puk... jakby chciał auto sprzedac to sie kupujacy wystraszy ze cos jebie w zawiasie....

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jeżeli chcecie zdiagnozować czy to sanki pękają, tykają itp to potrzebny kanał odpowiedniej długości i chętny mechanik który położy łapki na sankach w trakcie ruszania nad tym kanałem. Do przodu do tyłu ruszać i zatrzymywać a miszczu biega na dole i maca.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

po wczorajszej wymianie całej kolumny na powrocie do domu pukniecie było dzis od rana uzytkujac auto puk nie wystapił (mimo co bym nie robnił jak jechał,hamował przyspieszał i itd) natomiast pojawił sie choc baredzo zadko dzis ale po tym jak auto wziałem na podnosnik aby pospawac sanki - co ch...j to dało... sanki pospawałem do okoła z zewnetrznej czesci i od wewnetrznej po str skrzyni.

jutro zamawiam tuleje do wahacza prostego... juz zaczynam głupiec czy to nie z tyłu a słysze przód... :decayed:

jak bede po tulejach - to zdam relacje... jak bedzie dalej pukac to nie wiem....zostaja sworznie dolnych wahaczy , zwrotnica i tuleje ławy bo watpie aby był to magiel....


Tuleja na wahaczu dolnym prostym wymieniona.... Przez 10km jak narazie cisza...mam nadzieję że tak zostanie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...