Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja fabrycznego modułu Bluetooth w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.02.2021 o 22:19, Banan napisał(a):

Nie możesz się połaczyć vcds? Jakim próbowałeś?  Jeżeli moduł był wcześniej zamontowany w a3 8p to jest zakodowany na diagnoze po can i po linii k sie nie połączysz - musiałbyś sie w a3 połączyć i przekodować albo na stole ( mogę ogarnąć i kolega @pila24też da radę ) 

Jaki koszt takiego kodowania, czy lepiej szukać typowo od b7 . Można na priv jak coś informacje . Mogę kupić w dobrej cenie właśnie od a3 8p

Edytowane przez audia4graj
  • Odpowiedzi 3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czy można jakoś ustawić domyślną głośność rozmowy? Kodowanie czy raczej szukać czegoś w ustawieniach głośności telefonu? U mnie jest zawsze maksymalna. 

Opublikowano
1 minutę temu, bazz2 napisał(a):

Czy można jakoś ustawić domyślną głośność rozmowy? Kodowanie czy raczej szukać czegoś w ustawieniach głośności telefonu? U mnie jest zawsze maksymalna. 

Podczas rozmowy pokrętłem głośności  radia ustawiasz jak chcesz i powinno być zapamietane na przyszłość.

Opublikowano
W dniu 24.09.2023 o 09:34, pelonek1 napisał(a):

Podczas rozmowy pokrętłem głośności  radia ustawiasz jak chcesz i powinno być zapamietane na przyszłość.

Hm ciekawe, zawsze ściszałem kierownicą to może temu nie trybiło, dam znać czy to pomogło.

Opublikowano
W dniu 24.09.2023 o 09:31, bazz2 napisał(a):

Czy można jakoś ustawić domyślną głośność rozmowy? Kodowanie czy raczej szukać czegoś w ustawieniach głośności telefonu? U mnie jest zawsze maksymalna. 

Stare modele modułów tak mają,poszukaj z numerem zaczynającym się od 8P1 (czyli exeo lub a3 lift). One zapamiętują głośność rozmów i dzwonka.

Opublikowano

Nawet nie pomyślałem żeby ustawić głośność na radiu... w każdym bądź razie zapamiętało. Moduł mam 8P0, sprawdzę czy 8P1 rozwiąże mój problem z szumami.

Opublikowano

Ma ktoś numery pinów do kostki BT?

Opublikowano

Dzisiaj założyłem sobie ori moduł BT żeby móc odbierać telefon bez jego dotykania. Wcześniej dołożyłem MF i moduł BT wefa. Wiązkę założyłem ,podłączyłem jak trzeba ,wszystkie funkcje działają. Ale BT nie chce nic ruszyć w adaptacji kanał 133 i 134 są nie dostępne ?  Moduł jest z Literką Q i radio RNS-E456610448_7879603878817474_1715172690904513725_n.jpg.4067aa5bbe5dfa4d85a152146570b323.jpg.0bc124328d307dcd8ef9367376338422.jpg

Opublikowano

Kanał 133 i 134 będzie dostępny ale w module Telefonu, nie Nawigacji jak na zdjęciu

Opublikowano
W dniu 20.08.2024 o 22:14, P.Wiśnia napisał(a):

Ma ktoś numery pinów do kostki BT?

Chodzi o piny wchodzące do modułu BT?

Potrzebujesz jeszcze?

Opublikowano
1 minutę temu, rosati napisał(a):

Chodzi o piny wchodzące do modułu BT?

Potrzebujesz jeszcze?

Już dawno rozwiązałem ten problem. ;)

 

Numer to: 000 979 010

 

Ale można użyć: 000 979 009 (tylko trzeba wąsa spiłować)

Opublikowano

Czy któryś z kolegów, zajmuje się robieniem wiązki BT ?

Mam oryginalną, mocno pociętą, ale z oryginalnymi wtyczkami.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, e9matic napisał(a):

Czy któryś z kolegów, zajmuje się robieniem wiązki BT ?

Mam oryginalną, mocno pociętą, ale z oryginalnymi wtyczkami.

Wtyczka od modułu to połowa sukcesu, potem tylko piny i lutowanie.

 

Akurat te piny ciężko kupić, a jak są to są drogie.

 

Lepiej przerobić 009 na 010.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano

Kabli w aucie się nie lutuje, a piny 009 są dostępne bez problemów.

 

 

Opublikowano
17 godzin temu, MaTeo85 napisał(a):

Kabli w aucie się nie lutuje, a piny 009 są dostępne bez problemów.

 

 

1. Od kiedy się nie lutuje? co może tylko skręca albo na zapinki?

2. Tak, piny 009 są dostępne bez problemu. Ale do modułu wchodzą 010.

Opublikowano
10 godzin temu, P.Wiśnia napisał(a):

1. Od kiedy się nie lutuje? co może tylko skręca albo na zapinki?

2. Tak, piny 009 są dostępne bez problemu. Ale do modułu wchodzą 010.

1. nie lutuje się, poszukaj informacji technicznej grupy VW na ten temat. (zmiana rezystancji, brak kontroli prądowej (nielutowane złącza pełnią też rolę "bezpieczników"), pękanie przewodów tuż przy miejscu lutowania itd.)

Tak wszystkie połączenia w wiązkach grupy VW są zaciskane.

2. tak oryginalna kostka to PINy 010E co nie zmienia faktu że da się to zrobić lepiej lub gorzej, a jak chcesz lepiej to można użyć kostki 4M0972144 i już masz wkład kostki pod PINy 009. 

Opublikowano (edytowane)

Pierwszy raz słyszę żeby połączenia zaciskowe pełniły rolę bezpieczników.

To po prostu zgniecione przewody za pomocą kawałka metalu w plastikowej/gumowej ampułce.

 

Według mnie lutowanie jest lepsze niż zaciskanie, wyjątkiem mogą być końcówki oczkowe które trzeba zaciskać.

 

Cyna z ołowiem + kalafonia i mamy połączenie odporne na pękanie(cyna bez ołowiu powoduje że połączenie jest bardziej podatne przez większą twardość),  odporne na wilgoć, ma mniejszą oporność połączenia niż spinki, etony.

 

Kontrola prądowa? Połączenia lutowane bez problemu zapewniają możliwość np. modułowi MCE kontrolę przepalenia żarówek.

 

Niektóre przewody i tak oryginalnie przechodzą przez np. 5 kostek więc nie będzie znaczącej różnicy w oporności w tej całej układance.

 

Za przykład trwałości biorę swój samochód, kupiony w 2006r. W 2008r. zamontowany hak na nie oryginalny module, oczywiście instalacja była lutowana. 

Po tylu latach moduł się poddał wilgoci, ale luty były w idealnym stanie.

Przez 16 lat żaden z lutów nie pękł, nie utlenił się i pełnił należycie swoją funkcje.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano

nie mam zamiaru zmieniać Twojego światopoglądu, robisz jak uważasz za stosowne.

 

Nie mam teraz czasu szukać odpowiedniego SSP, ale w skrócie grupa VW w naprawach przewodów nie dopuszcza lutowania w żadnym miejscu.

Co zrobisz z tą wiedzą to Twoja sprawa.

co do tego że piny mogą pełnić funkcję bezpiecznika to uświadomię Cię że są tak policzone że w momencie puszczenia przez złączę dużego prądu mają się po prostu przepalić w odpowiednim miejscu aby nie dopuścić do ewentualnego pożaru, jaki to prąd, jak długo ma oddziaływać aby pin się przepalił, nie wiem nie testowałem, jest to po prostu dodatkowe zabezpieczenie.

A już po za konkursem, to że coś działa, nie oznacza że jest zrobione zgodnie ze sztuką.

 

image.png.a382ef456ee21b3c27d44deec256f970.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...