Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] A4 B8 Avant 3.0 TDI, ~320PS ~640NM - pierwsza strona po aktualizacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W instrukcji do poprzedniego wozu było napisane że zalecane jest paliwo 98 a przy zastosowaniu 95 może nastąpić niewielka utrata mocy. No i jak zalałem kilka razy 95 to dało się usłyszeć że pracuje inaczej.

Opublikowano
ale wiesz o tym ze paliwo o mniejszej liczbie oktanowej wyprodukuje wiecej mocy

Jakim cudem?

Opublikowano
Wiki:"Środki przeciwstukowe lub antydetonatory – chemiczne dodatki do paliw stosowanych w silnikach iskrowych, które zapobiegają zjawisku spalania stukowego i co za tym idzie zwiększają maksymalny stopień sprężania, który można stosować w tych silnikach. Środki przeciwstukowe w sztuczny sposób podnoszą liczbę oktanową benzyny oraz metanową LPG."
A czy większy stopień sprężenia = większa moc?:decayed:
Jakim cudem?
Gabrielu, a ty ksiądz jesteś?:naughty:
Opublikowano
Wiki:"Środki przeciwstukowe lub antydetonatory – chemiczne dodatki do paliw stosowanych w silnikach iskrowych, które zapobiegają zjawisku spalania stukowego i co za tym idzie zwiększają maksymalny stopień sprężania, który można stosować w tych silnikach. Środki przeciwstukowe w sztuczny sposób podnoszą liczbę oktanową benzyny oraz metanową LPG."
A czy większy stopień sprężenia = większa moc?:decayed: Gabrielu, a ty ksiądz jesteś?:naughty:

tylko w przypadku silnikow doladowanych - o ktorych tutaj mowimy, dziala to troszke inaczej.

Turbo silniki sa raczej "odprezone" i w przypadku kiedy zalejemy paliwo o wyzszej liczbie oktanowej, to jestesmy w stanie uzyskac wyzsza moc przy nizszym doladowaniu - bardziej agresywnie ustawic zaplon.

Niech ktos mnie poprawi, jak mowie nieprawde.

Ucze sie :decayed:

od momentu, kiedy czarnego nie wybrali na papieza czuje sie zobowiazany :wink:

Opublikowano

z tego co wiem... to liczy się temperatura spalania... jelsi w przypadku ropy nalejemy jakieś uszlachetnionej siwuchy typu Verva itp podnosimy temperature spalin, a to juz nie jest zabieg dla nas dobry, bo mniej mozna wykrzesac z silnika diesla. Na zwykłej Orlenowskiej ropie uzyskuje się więcej niż na Vervie - mowa o mocy/niutonie... w benzynowchach jest jednak inaczej tam większa liczba oktanów i łatwośc spalania się liczy.

Opublikowano

Witam :)

Czytam wasze dywagacje nt wtryskow CAPA/CCWA oraz jakosci paliwa, postanowilem dorzucic cos od siebie :)

Nie udzielam sie na forum ale na biezaco obserwuje co sie dzieje.

Mam A5 z CAPA, porobione "troche" modow mechanicznych, w tej chwili kontynuuje modyfikacje i usprawniam jednostke. Moja CAPA generuje na chwile obecna 370+/760+ z dodatkowa pompa na seryjnych wtryskach (nie sa to liczby wyssane z palca, 100-200km/h b4 - 10.2sec). Oczywiscie auto jest wystrojone z glowa, EGT znosne jak na takie parametry i termike 3.0tdi. Mysle ze do konca maja skoncze grzebanie silnika i bede mogl zaprezentowac "wypociny" :D

W kwestii doladowania A5 Revo 2+ Roberta z Bukaresztu to 2.15 w picku (soft 2.15pick, 1.95 po dlugosci) dla 2260vk nie jest czyms strasznym (znam auta z tym turbo ktore dmuchaja po dlugosci caly czas 2.1+ i wszystko smiga). Oczywiscie nie mozemy tutaj mowic o powyzszych modyfikacjach z przeznaczeniam dla cywilnego "Kowalskiego", jednak parametry te sa do osiagniecia i do jezdzania. Moje auto jest daily carem zrobilem na w/w setupie ponad 30tys i wszystko smiga, gdyby nie fakt jakosci paliwa. Tu chcialem tez dorzucic moja obserwacje z paliw. Zawsze staram sie zalewac shella v-power diesla na ktorego nie narzekam (z wystestowanych paliw najlepszy stosunek parametrow do EGT). Niestety miesiac temu bylem zmuszony zalac na markowej czesto uszeszczanej stacji BP. Cale szczescie za 150zl. Auto pod obciazeniem zaczelo dziwnie przydymiac, szarpac, poczulem to takze na mojej "dupochamowni" :). Faktow dlugo nie laczylem, paliwo spuscilem, wymienilem filtr, zalalem liqui czyszczacy, shella za 200 i wszystko wrocilo do normy. Niestety po raz drugi BP zaliczyla u mnie wtope. 5 lata temu byla identyczna sytuacja w mojej 330d.

Tak wiec stwierdzam iz w odniesieniu do modyfikacji auta, "naszym" glownym problemem (zakladajac jezdzenie z glowa) nie jest problem wytrzymalosci jednostki ale tego co do niej zalewamy. Na to czesto wplywu niestety nie mamy. Choc tak jak ktos wspomnial wczesniej warto wybrac jedna sprawdzona stacje i tam tankowac. Oczywiscie mozna trafic kumulacje w postaci zmeczonych wtryskow i zalania "gnoju" na stacji :)

Moj post nie mam na celu wymadrzania i chwalenia sie wiedza, jest dodany w celach pokojowych :)

Pozdrawiam

ps. sorki za byki post pisany na szybko :)

Opublikowano
Jeżeli mowa o strojonych silnikach to faktycznie powinno się tego pilnować. Co do liczby oktan to jestem ciekawy czy na naszych stacjach 98 ma te 98? Przypuszczam, że nie. Może V-pover racing ale i o to bym się nie zakładał. Moje poprzednie 3,2 najlepiej pracowało na 98 BP. Na shellu(ledwo mi starczyło z Gdyni do Warszawy) i orlenie więcej mi palił i przy większych prędkościach słabiej przyspieszał.

Mogę potwierdzić, że na BP 98 ma ok. 99 oktanów, przynajmniej w momencie wyjazdu z bazy paliwowej :wink: odnośnie ON to ostatnio wpadły mi w ręce wyniki badań z pewnej stacji w świętokrzyskim - na stacji był prawdopodobnie mix i do ON dostało się trochę 95, ogólnie temp. zapłonu bardzo niska, poniżej normy, gęstość też poza normą. Gość ma na stacji ok 15m3 tego paliwa, jak myślicie, co z nim zrobi? A my się później dziwimy, że silnik dziwnie chodzi...

Opublikowano

Wszędzie gnoje chrzczą paliwo. Chyba trzeba sobie sprawić jakiś zestaw małego chemika i samemu sprawdzać co się zalewa:facepalm:

---------- Post dopisany 22-03-2013 at 14:44 ---------- Poprzedni post napisany 16-03-2013 at 22:34 ----------

A więc nareszcie dyfuzor zrobiony:decayed: Przy okazji odnowiłem też maskę.

Kilka zdjęć zrobionych na szybko:

20130322_120728_zpsc2d3689d.jpg

20130322_111649_zps396b7457.jpg

20130322_111657_zps3ef5050b.jpg

20130322_111710_zps1cb8fc2b.jpg

20130322_120452_zps9dfb0cae.jpg

20130322_120528_zps509e94be.jpg

Za tydzień jeżeli pogoda dopisze mam w planach wymianę kół na letnie, mycie, glinkowanie i znowu mycie, delikatnie przepolerowanie i odświeżenie lakieru, nałożenie wodnego połysku i woskowanie. Jak sobie o tym pomyślę to już mnie ręce bolą. Po zabiegu umieszczę świeże zdjęcia.

Opublikowano

Jak jest zamontowany ten system? Podrzuciłbyś jego wymiary, bo po necie grzebię ale nie mogę znaleźć. Chciałbym się dowiedzieć czy da się to zaadoptować do B7.

Opublikowano

Wejdź tutaj:

IFI :: Free services

1.Wciśnij CarProg2;

2.Wybierz na górze Audi;

3.Następnie model A4Q na liście poniżej;

4.Na liście w oknie obok rok 2008;

5.Na kolejnej liście obok 8K-8........;

6.Następnie grupa 8 czyli nadwozie i jego wyposażenie;

7.Następnie picture 863-90;

Masz tutaj wykaz wraz z opisem wszystkiego co było potrzebne do zamontowania zestawu u mnie. Jak klikniesz na liście np na element nr. 34(szyna mocująca) to wyskoczy dokładny opis wraz z wymiarami.

---------- Post dopisany 29-03-2013 at 20:32 ---------- Poprzedni post napisany 26-03-2013 at 14:42 ----------

Operacja pieprzyć fotoradary:

20130329_171123_zps5bc9cc4e.jpg

Miała być polerka a jest kąpiel solno-błotna:kwasny:

Opublikowano

Fajna mordka:kox:

Opublikowano

Zapomniałeś o naklejce na szybie :wink:

Opublikowano

Korzystając z chwili ładnej pogody przetestowałem trochę kosmetyków. Było mycie, delikatna ręczna polerka, wodny połysk i na koniec warstwa wosku. Letnie koła zakładam za tydzień i dodatkowo zamierzam powtórzyć cały proces jeszcze raz z glinkowaniem lakieru bo jednak trochę drobnego syfu zostało. A oto efekt dzisiejszej (CIĘŻKIEJ) pracy:

DSC00584_zpse4ee3d43.jpg

DSC00595_zpsd459e745.jpg

DSC00586_zpsdf75403b.jpg

DSC00594_zps7ec3ed9f.jpg

DSC00587_zps45779747.jpg

DSC00588_zps394189a2.jpg

DSC00589_zps62576a01.jpg

DSC00592_zpsa4acc28f.jpg

Opublikowano
:slina: a gdzie znaczek Quattro z grilla? :decayed:
Opublikowano
:slina: a gdzie znaczek Quattro z grilla? :decayed:

Mam Glanz Pakiet. Fabrycznie nie było na samochodzie żadnych oznaczeń włącznie z nr.VIN na przedniej szybie.

Opublikowano

Ładnie czarnuszek wyszedł, jest to jeden z najfajniejszych kolorów do detailingu, ale i najcięższy do utrzymania :) Fajna robota <ok>

Opublikowano
:slina: czarny avant B8 robi robotę a jak jeszcze dopieszczony to już :kox: :kox: :kox:
Opublikowano
jest to jeden z najfajniejszych kolorów do detailingu, ale i najcięższy do utrzymania

Utrzymać ten lakier to jakaś masakra ale po "KILKU" godzinach ciężkiej pracy wygląda naprawdę pięknie (co potwierdzają foty z poprzedniej strony). Jak widzę co się dzieje za oknem to nie chce mi się wyjeżdżać.

---------- Post dopisany 07-04-2013 at 23:07 ---------- Poprzedni post napisany 31-03-2013 at 12:58 ----------

Nareszcie mam lakier przygotowany do sezonu letniego. Było glinkowanie + powtórka całego procesu z ubiegłego tygodnia. Letnie gumy już także założone.

Robiłem test przyspieszeń 100 - 200 km/h i wyszło mi 14,57s (pomiaru dokonałem analizując nagranie w programie do obróbki wideo). Podczas pomiaru miałem pełny bak i kilkadziesiąt kg ładunku w bagażniku więc może dałoby się uzyskać jeszcze lepszy wynik ale wydaje mi się że to i tak przyzwoicie jak na rodzinny i w miarę oszczędny samochód. Nagranie zamieszczę jutro a tymczasem kilka zdjęć:

DSC00636_zpsb9225bd6.jpg

DSC00639_zps9523cb9e.jpg

DSC00642_zpsb8503d39.jpg

DSC00645_zpsb1df3734.jpg

DSC00649_zps167a04e5.jpg

DSC00696_zps76730e7d.jpg

DSC00697_zpsccab61f8.jpg

DSC00699_zpsb3c2d637.jpg

DSC00700_zps89cbc806.jpg

DSC00701_zpscc74deb7.jpg

DSC00704_zps0f6dd69e.jpg

DSC00707_zps0cc5f08f.jpg

Opublikowano

ładnie wygląda :) no i osiągi tez robią wrazenie - wkońcu to rodzinne ciężkie kombi!!

Co do samych pomiarów to tylko RL... z racji przekłamań liczników... jak kiedys patrzyłem 100-200 to wychodziło mi 10sek... a G-Tech pokazał 11,3... ale sprawdze to na RL może niedługo :)

Tak czy siak to 100-200 masz lepsze niż seryjne EVO X, Golfy R itp :) - tak tak wiem że moce i niuty niższe mają, ale kto to na drodze wie :)

Opublikowano

bardzo ładnie się prezentuje! nie myślałeś żeby też trochę pójść w efekt wizualny i dołożyć pakiet S-line/S4?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...