milart Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Opublikowano 16 Marca 2013 W instrukcji do poprzedniego wozu było napisane że zalecane jest paliwo 98 a przy zastosowaniu 95 może nastąpić niewielka utrata mocy. No i jak zalałem kilka razy 95 to dało się usłyszeć że pracuje inaczej.
_Gabriel_ Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 ale wiesz o tym ze paliwo o mniejszej liczbie oktanowej wyprodukuje wiecej mocy Jakim cudem?
griga-st Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Wiki:"Środki przeciwstukowe lub antydetonatory – chemiczne dodatki do paliw stosowanych w silnikach iskrowych, które zapobiegają zjawisku spalania stukowego i co za tym idzie zwiększają maksymalny stopień sprężania, który można stosować w tych silnikach. Środki przeciwstukowe w sztuczny sposób podnoszą liczbę oktanową benzyny oraz metanową LPG."A czy większy stopień sprężenia = większa moc?Jakim cudem?Gabrielu, a ty ksiądz jesteś?
_Gabriel_ Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Wiki:"Środki przeciwstukowe lub antydetonatory – chemiczne dodatki do paliw stosowanych w silnikach iskrowych, które zapobiegają zjawisku spalania stukowego i co za tym idzie zwiększają maksymalny stopień sprężania, który można stosować w tych silnikach. Środki przeciwstukowe w sztuczny sposób podnoszą liczbę oktanową benzyny oraz metanową LPG."A czy większy stopień sprężenia = większa moc? Gabrielu, a ty ksiądz jesteś? tylko w przypadku silnikow doladowanych - o ktorych tutaj mowimy, dziala to troszke inaczej. Turbo silniki sa raczej "odprezone" i w przypadku kiedy zalejemy paliwo o wyzszej liczbie oktanowej, to jestesmy w stanie uzyskac wyzsza moc przy nizszym doladowaniu - bardziej agresywnie ustawic zaplon. Niech ktos mnie poprawi, jak mowie nieprawde. Ucze sie od momentu, kiedy czarnego nie wybrali na papieza czuje sie zobowiazany
mgtan Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 z tego co wiem... to liczy się temperatura spalania... jelsi w przypadku ropy nalejemy jakieś uszlachetnionej siwuchy typu Verva itp podnosimy temperature spalin, a to juz nie jest zabieg dla nas dobry, bo mniej mozna wykrzesac z silnika diesla. Na zwykłej Orlenowskiej ropie uzyskuje się więcej niż na Vervie - mowa o mocy/niutonie... w benzynowchach jest jednak inaczej tam większa liczba oktanów i łatwośc spalania się liczy.
KoZaL Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Witam Czytam wasze dywagacje nt wtryskow CAPA/CCWA oraz jakosci paliwa, postanowilem dorzucic cos od siebie Nie udzielam sie na forum ale na biezaco obserwuje co sie dzieje. Mam A5 z CAPA, porobione "troche" modow mechanicznych, w tej chwili kontynuuje modyfikacje i usprawniam jednostke. Moja CAPA generuje na chwile obecna 370+/760+ z dodatkowa pompa na seryjnych wtryskach (nie sa to liczby wyssane z palca, 100-200km/h b4 - 10.2sec). Oczywiscie auto jest wystrojone z glowa, EGT znosne jak na takie parametry i termike 3.0tdi. Mysle ze do konca maja skoncze grzebanie silnika i bede mogl zaprezentowac "wypociny" W kwestii doladowania A5 Revo 2+ Roberta z Bukaresztu to 2.15 w picku (soft 2.15pick, 1.95 po dlugosci) dla 2260vk nie jest czyms strasznym (znam auta z tym turbo ktore dmuchaja po dlugosci caly czas 2.1+ i wszystko smiga). Oczywiscie nie mozemy tutaj mowic o powyzszych modyfikacjach z przeznaczeniam dla cywilnego "Kowalskiego", jednak parametry te sa do osiagniecia i do jezdzania. Moje auto jest daily carem zrobilem na w/w setupie ponad 30tys i wszystko smiga, gdyby nie fakt jakosci paliwa. Tu chcialem tez dorzucic moja obserwacje z paliw. Zawsze staram sie zalewac shella v-power diesla na ktorego nie narzekam (z wystestowanych paliw najlepszy stosunek parametrow do EGT). Niestety miesiac temu bylem zmuszony zalac na markowej czesto uszeszczanej stacji BP. Cale szczescie za 150zl. Auto pod obciazeniem zaczelo dziwnie przydymiac, szarpac, poczulem to takze na mojej "dupochamowni" . Faktow dlugo nie laczylem, paliwo spuscilem, wymienilem filtr, zalalem liqui czyszczacy, shella za 200 i wszystko wrocilo do normy. Niestety po raz drugi BP zaliczyla u mnie wtope. 5 lata temu byla identyczna sytuacja w mojej 330d. Tak wiec stwierdzam iz w odniesieniu do modyfikacji auta, "naszym" glownym problemem (zakladajac jezdzenie z glowa) nie jest problem wytrzymalosci jednostki ale tego co do niej zalewamy. Na to czesto wplywu niestety nie mamy. Choc tak jak ktos wspomnial wczesniej warto wybrac jedna sprawdzona stacje i tam tankowac. Oczywiscie mozna trafic kumulacje w postaci zmeczonych wtryskow i zalania "gnoju" na stacji Moj post nie mam na celu wymadrzania i chwalenia sie wiedza, jest dodany w celach pokojowych Pozdrawiam ps. sorki za byki post pisany na szybko
PatrykB Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Jeżeli mowa o strojonych silnikach to faktycznie powinno się tego pilnować. Co do liczby oktan to jestem ciekawy czy na naszych stacjach 98 ma te 98? Przypuszczam, że nie. Może V-pover racing ale i o to bym się nie zakładał. Moje poprzednie 3,2 najlepiej pracowało na 98 BP. Na shellu(ledwo mi starczyło z Gdyni do Warszawy) i orlenie więcej mi palił i przy większych prędkościach słabiej przyspieszał. Mogę potwierdzić, że na BP 98 ma ok. 99 oktanów, przynajmniej w momencie wyjazdu z bazy paliwowej odnośnie ON to ostatnio wpadły mi w ręce wyniki badań z pewnej stacji w świętokrzyskim - na stacji był prawdopodobnie mix i do ON dostało się trochę 95, ogólnie temp. zapłonu bardzo niska, poniżej normy, gęstość też poza normą. Gość ma na stacji ok 15m3 tego paliwa, jak myślicie, co z nim zrobi? A my się później dziwimy, że silnik dziwnie chodzi...
milart Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 Wszędzie gnoje chrzczą paliwo. Chyba trzeba sobie sprawić jakiś zestaw małego chemika i samemu sprawdzać co się zalewa:facepalm: ---------- Post dopisany 22-03-2013 at 14:44 ---------- Poprzedni post napisany 16-03-2013 at 22:34 ---------- A więc nareszcie dyfuzor zrobiony:decayed: Przy okazji odnowiłem też maskę. Kilka zdjęć zrobionych na szybko: Za tydzień jeżeli pogoda dopisze mam w planach wymianę kół na letnie, mycie, glinkowanie i znowu mycie, delikatnie przepolerowanie i odświeżenie lakieru, nałożenie wodnego połysku i woskowanie. Jak sobie o tym pomyślę to już mnie ręce bolą. Po zabiegu umieszczę świeże zdjęcia.
worm87 Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Update 01.2013 Zainstalowany system mocowania bagażu: http://i744.photobucket.com/albums/xx88/milart11/A4%20B8/20130117_112008_zps7fc06725.jpg Jak jest zamontowany ten system? Podrzuciłbyś jego wymiary, bo po necie grzebię ale nie mogę znaleźć. Chciałbym się dowiedzieć czy da się to zaadoptować do B7.
milart Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Opublikowano 29 Marca 2013 Wejdź tutaj: IFI :: Free services 1.Wciśnij CarProg2; 2.Wybierz na górze Audi; 3.Następnie model A4Q na liście poniżej; 4.Na liście w oknie obok rok 2008; 5.Na kolejnej liście obok 8K-8........; 6.Następnie grupa 8 czyli nadwozie i jego wyposażenie; 7.Następnie picture 863-90; Masz tutaj wykaz wraz z opisem wszystkiego co było potrzebne do zamontowania zestawu u mnie. Jak klikniesz na liście np na element nr. 34(szyna mocująca) to wyskoczy dokładny opis wraz z wymiarami. ---------- Post dopisany 29-03-2013 at 20:32 ---------- Poprzedni post napisany 26-03-2013 at 14:42 ---------- Operacja pieprzyć fotoradary: Miała być polerka a jest kąpiel solno-błotna:kwasny:
milart Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Opublikowano 30 Marca 2013 Korzystając z chwili ładnej pogody przetestowałem trochę kosmetyków. Było mycie, delikatna ręczna polerka, wodny połysk i na koniec warstwa wosku. Letnie koła zakładam za tydzień i dodatkowo zamierzam powtórzyć cały proces jeszcze raz z glinkowaniem lakieru bo jednak trochę drobnego syfu zostało. A oto efekt dzisiejszej (CIĘŻKIEJ) pracy:
milart Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Opublikowano 30 Marca 2013 a gdzie znaczek Quattro z grilla? Mam Glanz Pakiet. Fabrycznie nie było na samochodzie żadnych oznaczeń włącznie z nr.VIN na przedniej szybie.
Staszek20VT Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Ładnie czarnuszek wyszedł, jest to jeden z najfajniejszych kolorów do detailingu, ale i najcięższy do utrzymania Fajna robota <ok>
MarianekZg Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 czarny avant B8 robi robotę a jak jeszcze dopieszczony to już :kox:
milart Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 jest to jeden z najfajniejszych kolorów do detailingu, ale i najcięższy do utrzymania Utrzymać ten lakier to jakaś masakra ale po "KILKU" godzinach ciężkiej pracy wygląda naprawdę pięknie (co potwierdzają foty z poprzedniej strony). Jak widzę co się dzieje za oknem to nie chce mi się wyjeżdżać. ---------- Post dopisany 07-04-2013 at 23:07 ---------- Poprzedni post napisany 31-03-2013 at 12:58 ---------- Nareszcie mam lakier przygotowany do sezonu letniego. Było glinkowanie + powtórka całego procesu z ubiegłego tygodnia. Letnie gumy już także założone. Robiłem test przyspieszeń 100 - 200 km/h i wyszło mi 14,57s (pomiaru dokonałem analizując nagranie w programie do obróbki wideo). Podczas pomiaru miałem pełny bak i kilkadziesiąt kg ładunku w bagażniku więc może dałoby się uzyskać jeszcze lepszy wynik ale wydaje mi się że to i tak przyzwoicie jak na rodzinny i w miarę oszczędny samochód. Nagranie zamieszczę jutro a tymczasem kilka zdjęć:
mgtan Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 ładnie wygląda no i osiągi tez robią wrazenie - wkońcu to rodzinne ciężkie kombi!! Co do samych pomiarów to tylko RL... z racji przekłamań liczników... jak kiedys patrzyłem 100-200 to wychodziło mi 10sek... a G-Tech pokazał 11,3... ale sprawdze to na RL może niedługo Tak czy siak to 100-200 masz lepsze niż seryjne EVO X, Golfy R itp - tak tak wiem że moce i niuty niższe mają, ale kto to na drodze wie
jedrekx Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 bardzo ładnie się prezentuje! nie myślałeś żeby też trochę pójść w efekt wizualny i dołożyć pakiet S-line/S4?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się