domialex Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 zgadza sie. porownywanie diesla i beznyny to jak porowanie gruszki z jablkiem. ogolnie mowiac jak chcesz jezdzic samochodem z przyjemnoscia to kupujesz benzyna a jak z oszczednoscia to klekota. dlaczego tdi-ki wygrywaja w le mans? nie nie dlatego ze sa szybkie tylko dlatego ze "malo" pala i zadziej musza tankowac.... donranoc panowie.
Łukasz13 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Panowie nie ma nad czym dywagować ze startu powinna wygrac benzyna, inny zakres obr do wykorzystania 1.8t na dwujeczce spokojnie sete osiąga jak dalej to trudno powiedzieć, a jeśli porównujemy elastyczność na tym samym biegu przy tej samej prędkość to niestety benzynka zostanie z tyłu. No chyba np. przy 100 kmh disel na piątce a 1.8t na trójce:wink: niech ktos wrzuci filmik tdi jak idzie do setki porównamy.
pioteros Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Tak w ogole zmodzone 1.9tdi tyk bardziej w q juz nie jest taki ekonomiczny, a ile pali to moze niech sie ktos wypowie kto ma takiego, i na pewno benzyna z gazem wyjdzie taniej jesli chodzi o spalanie, autorowi watku rowniez i o to chyba chodzilo, tzn jest dla niego wazne Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m
Pucek Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Postaw 1,8T 300Nm i 1,9TDI 400Nm z lotki z taką samą mocą na IV od 60km/h. Klekot tak odjedzie, że tablicy możesz rejestracyjnej nie doczytać wiadomo bo klekot ma nizej wiekszy moment, ale niech benzyniak jezdzie z 3 (albo nawet z 2) to dieselka wciagniagnie dziurka od nosa. Może i byłem słaby z fizyki ale niestety na drodze to tak wygląda, klekot ma inne przełożenia dlatego na starcie zaczyna lecieć lepiej, potem już zostaje w tyle Porównanie było robione z rolki od 40km/h do końca
McGiver Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Postaw 1,8T 300Nm i 1,9TDI 400Nm z lotki z taką samą mocą na IV od 60km/h. Klekot tak odjedzie, że tablicy możesz rejestracyjnej nie doczytać wiadomo bo klekot ma nizej wiekszy moment, ale niech benzyniak jezdzie z 3 (albo nawet z 2) to dieselka wciagniagnie dziurka od nosa. Może i byłem słaby z fizyki ale niestety na drodze to tak wygląda, klekot ma inne przełożenia dlatego na starcie zaczyna lecieć lepiej, potem już zostaje w tyle Porównanie było robione z rolki od 40km/h do końca A zważyliście oba auta? przełożenia dla każdego biegu przeliczaliście, oba miały taką samą prędkość maksymalną dla tych przłożeń? NIE, i dlatego benziak najpierw się wysrał a potem odjechał.
Mabrothrax Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Może właściciel diesla nie srał z rana i auto więcej ważyło w związku z tym.
McGiver Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Może właściciel diesla nie srał z rana i auto więcej ważyło w związku z tym. Też jest taka możliwość Może zamiast cisnąć w gaz to zaciskał zwieracz trzeba mu by było powiedzieć że na końcu lotki jest kibel to napewno by odjechał
wampir Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 hahhahaahah, uwielbiam merytoryczne dyskuje ... Ja ze swojej strony dodam tylko to: 1.9TDI vs. 1.8T - test - benzyna kontra diesel | Volkswagen Golf [Luźna dyskusja wydzielona] 1.8T czy 1.9TDI? który szybszy? oraz to: http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/all-moc-vs-moment-87117/ Niech każdy sobie na spokojnie przeczyta i jezdzi czym mu bardziej pasuje:) Temat do zamknięcia Prosze tez nie myslec, ze jestem jakims fanem aut VW z silnikami wyskopreznymi... szczerze nimi gardze Juz bardziej wolalbym wrocic do mojego poprzedniego ADRa
sahipp Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Oj panowie panowie hehe to się zrobiła wojna... Nie raz takie spory czytałem i niestety korciło mnie aby się wypowiedzieć ale wątki były już nie aktualne. Co mi tam skorzystam teraz z okazji skoro już jest taka wojna dizel vs benzyna... Zamierzam być obiektywny więc moje słowa mogą zaboleć zwolenników benzyny jak i zwolenników dizla po mimo tego że generalnie też wolę dizla... Po pierwsze czy ktoś z was wie dla czego dizel o podobnej mocy spala o wiele mniej paliwa? Skąd u dizla taki wysoki moment a w benzynie nie? Dla czego benzyna się kręci do 6 7 tyś obr/min i wyżej a dizel do tych 4500? Już odpowiadam. Dizel od zawsze miał o wiele więcej nm niż benzyna. A co dają nam niutonometry? Nm tłumacząc na chłopski rozum dają nam siłę do przesuwania czegoś. Dla tego ze względu na to dizle doskonale się sprawdzały jako muły pociągowe i traktory itp... Skąd się biorą te nm? Dla czego dizel mało pali. Nm czyli ta wielka siła której brak benzynie bierze się z paliwa. Ropa jest paliwem bardziej kalorycznym niż benzyna. Z tej samej ilości ropy i benzyny to właśnie z ropy uzyska się o wiele więcej energi. Ktoś z was od razu pomyśli że piszę herezje i skoro tak jest to dla czego wszystkie sportowe niegdyś i większość obecnych aut to benzyny skoro niby ropa daje o wiele więcej energii i mocy niż benzyna. Otóż dla tego że po mimo tej wielkiej siły dizlowi kiedyś brakowało koni a co to są konie? Mówię tak w przenośni jak najprościej bo nie jestem fizykiem ani mechanikiem. Otóż to co dizlowi uniemożliwiało zastosowanie go w autach wyścigowych to szybkość spalania się mieszanki. Benzyna po mimo że jest paliwem mniej kalorycznym i mniej energii cieplnej się uzyskuje z niej to jednak proces jej spalania następuje o wiele szybciej niż w przypadku oleju napędowego czyli dzieki temu benzyna wkręca się na większe obroty a dizel nie i nigdy nie będzie się wyżej wkręcał. A więc skoro benzyna się szybciej spala i wyżej się kręci ale jest słaba do ciągnięcia ciężaru to wystarczy obniżyć masę auta i na tej zasadzie powstawały sportowe auta. Bo umówmy się aby przesunąć worek cementu nie potrzebujemy Pudziana a na wyścig potrzebujemy kogoś kto szybciej biega. Ale to się tyczyło aut sportowych. Potem dizel przechodził powoli ewolucje tzn zaczeły obok momentu robić mu się poważne konie mechaniczne poprzez zastosowanie turbin, elektroniki, nowych układów zasilania paliwem itp itd i tak np powstał afn 110 koni i bodajże o seryjnym momencie około 250Nm dostępnym do samego dołu co jest naturalne dla dizla. Auta codziennego użytku np audi a4 np w wersji awant nie powstają dwie wersje: jedna dla dizla a druga specjalnie odchudzona dla benzyny. Masy aut są zbliżone jedyna różnica ciężaru jaka mniedzy nimi jest to ciężar jednostki napędowej. Silnik benzynowy jest optymalnie dopasowany do masy auta a dokładniej chodzi mi o niutonometry a dizel w tym samym aucie ma spory zapas tego momentu. Co to daje? Daje nam to że po obciążeniu auta kompletem np osób bądź towaru, albo jazdą pod górkę w silniku wysokoprężnym nie odczujemy aż tak jak w benzynie dodatkowej masy auta. Zauważcie że dla benzyny jest już bardzo odczuwalną różnicą jazda na klimie czy bez klimy, a w dizu to bez większego znaczenia. Teraz pewnie ktoś z fanów benzyny powie o przełożeniach czy też że dizel owszem ciągnie ale krótko itp itd i wiecie co ma racje ale... Dizlowi możemy poprawić mapy paliwowe czy ten zakres skuteczności jest na całym obrotomierzu a nie tylko z dołu. Ktoś może powiedzieć że nie jestem obiektywny bo benzynę też można jak jest z turbo. I wiecie co ten ktoś też będzie miał racje ale pamiętajmy że benzyna to nie dizel już poruszałem to na początku i jej spalanie odpowiednio więcej niż w dizlu pójdzie w górę. Nie oszukujmy się każdy z nas patrzy aby autko jak najmniej paliło przy jak największej uzyskanej z tego spalania mocy, pomijam osoby które kochają dany silnik za coś konkretnego np za dźwięk.. Gdybyśmy nie patrzeli na finanse a każdy patrzy i nie ma co gadać głupot typu ,,stać cię na audi stać cie na lanie paliwa, stać cie na audi stać cie na naprawy,, bo to jakiś snobizm bo ja bym dodał stać cię na audi to stać cie na kultowego rsa albo na v8 - bez obrazy nie chcę nikogo urazić. Idźmy dalej są tabelki mówiące co ile jedzie do setki. Ale to nie ma wiele wspólnego z faktycznym przyśpieszeniem i mocą auta. Dizel choćby nie wiem jak był zchipowany zawsze dostanie ileś czasu w plecy chodź to moim zdaniem nie słuszne. Zauważcie że aby dojść benzyną do 100 wystarczy dwa razy zmienić bieg a w dizlu trzeba trzy razy a zmiana biegu chwilę trwa nie wiem dokładnie ile. Może dwie sekundy? Trzeba wcisnąć sprzęgło przestawić lewarek i znów sprzęgło. Jeżeli to trwa dwie sekundy to już jesteśmy w plecy dwie sekundy do setki a dwie sekundy to dużo bo jaki dystans auto pokona w tym czasie? Duży... Generalnie gdyby pominąć zmiany biegów tylko przyśpieszenia to dizel kładzie benzyna sromotnie na łopatki. Na każdym biegu będzie o wiele szybciej startował niż benzyna która również ma ciąg w swoim wąskim zakresie. To że dizel na każdym biegu i nie ważne od jakich obrotów o wiele lepiej startuje niż benzyna na podobnych parametrach to właśnie są nm których benzynie brak a więc dizel jest o wiele zrywniejszym i dynamiczniejszym autem niż benzyna. Nie mylić tego pojęcia z elastycznością bo tutaj akurat wygrywa benzyna. Są to dwa różne pojęcia. Dla tego się właśnie pytałem jak takie sobie 1.8T radzi z silnym obciążeniem jakim jest quatro w stos do tdi bądź 2.7bT. A i bym zapomniał jako że benzyna ma mało nm to wymyślono v-ki które już mają nm ale ten maksymalny moment nadal przychodzi później niż w dilzu. Dla tego aby uzyskać taką dynamikę głupiego 1.9 tdi trzeba mieć odpowiednio dużo benzynę w v-ce. Oczywiście to nie powinien być koniec wypracowania bo ten wyścig zbrojeń nadal trwa. W benzynie pojawiły się tfsi które nm mają już od samego dołu, a w przypadku dizli pojawiły sie pd-ki, potem cr itd itp niestety w przypadku dizla poprzez zastosowania nowszych układów zasilania paliwem niż klasyczna pompa wtryskowa pojawiły się o wiele większe naprężenia wynikające z działających sił na silnik bądź na jego elementy. Do tego doszły cięcia na materiał a więc brak zachowania odpowiednio większego współczynnika tolerancji na zużycie i zmęczenie plus ekologia sprawiły że pomimo fajnych osiągów i rewelacyjnego spalania szukam obecnie benzyny która chodź w przybliżeniu będzie miała podobną charakterystykę jak silnik wysokoprężny ;-) Mam nadzieje że nikt się nie czuje urażony, jeżeli w czymś się pomyliłem to proszę o poprawienie mojego błędu... Pozdrawiam fanów klekotów i benzynek i tak spotka nas to samo czeka nas wszystkich koniec , a wykończą nas elektryczne autka a tuning będzie polegał na wymianie bezpiecznika ;-)
Łukasz13 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Różnice w tym silnikach wynikają z podstawowej sprawy o której uczono w szkole: sprawność silnika diesla wynosi ok 40-45% a silnika benzynowego 30-35% a reszta energii z paliwa ucieka pod postacia ciepła ze spalinami i do układu chłodzenia, dlatego m.in. diesel dłużej sie nagrzewa i to tyle nic tego nie zmieni, a każdy niech jeździ tym co mu sie podoba.
sahipp Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Dokładnie więc nie ma co roztrząsać co lepsze bo każdy ma inne preferencje i inne właściwości. Generalnie coś kosztem czegoś.... ;-) Konkretne cechy obu silników sprawiają to że jeden sprawdza się w takich warunkach a inny w innych i tyle... To robią NM a koni jest nie wiele....
Rafi1982 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Witam mam 1.8t 150km 110kw jest szansa na zwiększenie mocy programem bez żadnych modyfikacji przy silniku i czy to bezpieczne z góry dziękuję!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się