Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] FMIC w A4 B5 1.9 TDI AFN oraz 1.8T B6 AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kowicz czyli ty zostawiles ta gume w ksztalcie litery S czyli ten tumnik drgan . Czy mozna go wyeliminowac czy bedzie bardzo telepac. I jeszcze jedno pytanko mam AWX-a zyga mi okropnie EGR i chcialem go calkiem zlikwidowac ,czy beda jakies skutki uboczne i czy cos sie nie wysra czytalem ze nie powinno sie nic stac ale sam niewiem :mysli:

Opublikowano

Dobra więc odpowiem jak rozwiązać problem cieknącego EGR raz na zawsze

Większość kolegów ma zaślepiony fizycznie EGR lub wręcz wywaloną rurę powrotu spalin. Więc zawór EGR i tak nie pracuje u nich. Jednak po jakimś czasie prawie zawsze zaczyna cieknąć z górnych otworów EGR. Oznacza to, że puściło uszczelnienie grzybka zaworu EGR.

Aby to raz na zawsze wyeliminować należy:

- odpiąć rurę dolotową powietrza od EGR,

- odkręcić rurę recylkulacji spalin od dołu EGR (jeśli ją jeszcze macie),

- odkręcić EGR od kolektora dolotowego,

- odpiąć podciśnieniowe przewody od klapy gaszącej i siłownika EGR.

Kiedy mamy EGR na wierzchu przecinamy wąskim brzeszczotem trzonek zaworu w połowie średnicy EGR.

Uwaga - nie rysować przy tym brzeszczotem ścianek odlewu z AL w środku!!!!

Po przecięciu trzonka zaworu EGR odginamy krawędż górnej pokrywy EGR (tej z blachy nierdzewnej) albo obcinamy ją przy samym zawinięciu cienką tarczą do cięcia piłą kątową.

Po usunięciu jej widzimy w środku sprężynę, membramę i resztkę trzonka zaworowego. Wywalamy wszystko.

Widzimy teraz od góry zaprasowany w aluminium krążek ze stali ok 16 mm. Trzymają je 4 zaprasowania. Wycinamy je frezem palcowym lub szlifierką. Wtedy wyciągamy ten krążek. W głąb mamy uszczelnienie wykonane z gumy i plastiku. Bierzemy wierło ok 8,2-8,5 mm i wywiercamy to uszczelnienie.

Następnie znów cienkim brzeszczotem ucinamu możliwie najbliżej ścianki EGR aluminiową prowadnicę trzonka. Pozostałość prowadnicy zeszliwowujemy półogrągłym pilnikiem do metalu aż do zrównania ze ścianką EGR. (uwaga nie rysować przy tym ścianek wewnętrznych bez potrzeby i nie uszkodzić klapy gaszącej). Można też pilnikiem wygładzić dół EGR tam gdzie jest wprasowana stalowa przylgnia zaworu recylkulacji spalin. Szlifując ją likwidujemy wystającą krawędź i zmniejszami zawirowania.

Teraz bierzemy gwintownik M10 i gwintujemy powstały otwór po trzonku zaworu.

Dobieramy podkładkę z AL lub brązu o wymiarach: średnica min. 22 mm, grubość ok 3-4 mm, otwór wewnętrzny 10mm i śrubę M10 długości ok 20-25 mm. Próbnie wkręcamy śrubę z podkładką. Koniec śruby powinien zrównać się z wewnętrzną ścianką EGR. Jeśli wystaje obcianmy nadmiar.

Następnie cały EGR myjemy dokładnie beznyną ekstrakcyjną i wydmuptakemy sprężonym powietrzem.

Po tym smarujemy dwie strony podkładki cienką warstwą silikonu motoryzacvjnego do uszczelniania (czarnego lub czerwonego) i gwint śruby też smarujemy silikonem.

Wkręcamy śrubę w gwint.

Po tym w celach estetycznych klejem epoksydowym albo klejem do wklejania szyb samochodowych przyklejamy górną osłonę EGR (tą z blachy nierdzewnej). Uwaga na położenia króćca do podciśnienia. Nawet jak odginaliście krawędź to trzeba osłonę przykleić bo wywaliliście membramę z uszczelnieniem i osłona będzie luźno latać.

Kto nie ma wyłączonego w programie EGR musi do wężyka włożyć kulke z łożyska albo jakiś inny korek by go zaślepić na stałe.

Składamy w odwrotnej kolejności i zapominamy o cieknącym EGR na zawsze.

Nie miałem aparatu jak to robiłem ale pokażę za jakiś czas na przykładzie EGR od silnika AWX.

Oprócz likwidacji wyciekania oleju poprawiamy przepływ powietrza bo powiększamy powierzchnię przepływu o ok 10% (tak na oko) i zmniejszamy niepotrzebne zawirowania.

Opublikowano

Dzieki jaro4444 napewno sie to nam przyda :good: ale nie prosciej calkiem sie jego pozbyc i wstawic rurke tak jak ma adamooo pozaslepiac wezyki i chyba bedzie wszystko chulalo.Ja planowalem tak uczynic ale jesli maja byc jakies klopoty to moze lepiej zaczekac na twoje foto story z AWX-a i zrobic jak proponujesz :naughty:

Opublikowano

Jak wstawiasz rurę to nie masz klapy gaszącej i motor staje jak stary "traktor" 1Z a nie nowoczesna jednostka. Wprowadza to uderzenia na dwumas przy gaszeniu.

Opublikowano

EGR jest aż tak drogi by bawić się w takie kombinacje :?: To nie lepiej po prostu wymienić EGR?

Opublikowano

EGR kosztuje ok 450 zł z Allegro (nowy). W ASO nie wiem ile.

Te "kombinacje" kosztują nic albo w najgorszym wypadku tubkę silikonu motoryzacyjnego, a likwidują raz na zawsze zasyfianie się dolotu i cieknięcie EGR a w dodatku poprawiają przepływ powietrza i napełnienie silnika ładunkiem.

Taki jest główny cel przeróbek a przy okazji likwiduje się cieknięcie oleju z EGR i syfienie silnika.

Opublikowano

Wtakim razie czekam na fotki jak bedziesz go likwidowal w AWX

Opublikowano

Dudi75 już go zlikwidowałem ;) Zrobię zdjęcia jak to wygląda a poźniej rysunki jak to zrobić ;)

Opublikowano

może coś więcej na ten temat kidzio, tu raczej widzę prosta budowa-oby skuteczna

Opublikowano

jestem ciekaw jak to spasujesz ... czekam na relacje ... :wink4:

p.s jaki calkowity koszt tych gadzetow .... ?

I udało się :> FMIC siedzi aż miło. Wieczorem wrzucę zdjęcie. Problemy były tylko z halogenami i najgorsze z ori spryskami do xenonów (nie wiedziałem że wystają 10 cm do wnętrza zderzaka). Nie robiłem jeszcze pomiarów temperatury ale rury przed FMICem nie dało się dotknąć bo gorąca a za FMIcem rura lekko ciepła - chyba więc robi robotę. Zamontowałem go tak, żeby górna krawędź pokrywała się z krawędzią otworu w zderzaku, więc wyszedł troszkę nisko (no ale co mi z FMICa za zderzakiem?). Za to nie musiałem belki podcinać :good:. Teraz jeszcze przerobię ten spojlerek pod zderzak i będzie ogień :evil:

jedno pytanie: skoro miałeś orurowanie 2,5" a ori jest chyba 2" to co zastosowałeś do połączenia rury 2,5" z ori wężem w kształcie litery "S"? Na foto tego nie ma więc dlatego pytam bo jak bede robił u siebie to będę miał identyczna sytuację

Opublikowano

guardian: będziesz musiał przerobić sobie wyjście z turbo pod taki rozmiar jak rury.

Można zastosować taką przelotkę jak mają koledzy w AFNach z turbinami od 130tek i do tego przekonstruować ta przelotkę naspawując większą średnice

Można także wspawać (na stałe) w zimną obudowe turbo kawałek alu rury o interesujacym Cię rozmiarze.

Pozdrawiam

Opublikowano

guardian: będziesz musiał przerobić sobie wyjście z turbo pod taki rozmiar jak rury.

Można zastosować taką przelotkę jak mają koledzy w AFNach z turbinami od 130tek i do tego przekonstruować ta przelotkę naspawując większą średnice

Można także wspawać (na stałe) w zimną obudowe turbo kawałek alu rury o interesujacym Cię rozmiarze.

Pozdrawiam

rozumiem ale...mam jeszcze 2 wątpliwości:

1. tam jest ta rura gumowa w kształcie "S" - mam ją wywalić i w jej miejsce dać zwykłą prostą rurę? Ta gumowa chyba w konkretnym celu jest w "S" zrobiona przez konstruktorów. Co jeżeli ją zastapie prostą?

2. wyjścia na tłumik drgań (puszka) > nalezy go tez podłączyć czy można go olać? Jezeli musi byc to gdzie (ma to znaczenie?) dokladnie go podlaczyc i jak?

Opublikowano

guardian: będziesz musiał przerobić sobie wyjście z turbo pod taki rozmiar jak rury.

Można zastosować taką przelotkę jak mają koledzy w AFNach z turbinami od 130tek i do tego przekonstruować ta przelotkę naspawując większą średnice

Można także wspawać (na stałe) w zimną obudowe turbo kawałek alu rury o interesujacym Cię rozmiarze.

Pozdrawiam

rozumiem ale...mam jeszcze 2 wątpliwości:

1. tam jest ta rura gumowa w kształcie "S" - mam ją wywalić i w jej miejsce dać zwykłą prostą rurę? Ta gumowa chyba w konkretnym celu jest w "S" zrobiona przez konstruktorów. Co jeżeli ją zastapie prostą?

2. wyjścia na tłumik drgań (puszka) > nalezy go tez podłączyć czy można go olać? Jezeli musi byc to gdzie (ma to znaczenie?) dokladnie go podlaczyc i jak?

Wyjście z turbo na kawałku gumy/rury silikonowej. Potem jakiś kawałek rury stalowej albo kolano w zależności jak tam będzie pasowało a potem jakieś dłuższe kolano gumowe/silikonowe. Po prostu musi tam być "trochę" połaczeń gumowych. Ale bez przesady silnik nie wykonuje tam dużych ruchów (Audi to nie Reno :wink4:).

Co do tłumika drgań to nie wiem o którym piszesz ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Co do tłumika drgań to nie wiem o którym piszesz ?

Pozdrawiam

jest tam taka puszka metalowa bodajże która jest przyłączona węzykiem gumowym (średnicy około 1,5cm) do układu turbo-IC w miejscu tuż przed wężem "S"

Opublikowano

a teraz ja się pochwale zamontowałem większy cooler niż inni klubowicze ze względu na to że za 430zł udało mi się go zdobyć, czyli udało mi się upchać 700/240/56 czyli wysoki na 24cm :notworthy:

[br]Dopisany: 07 Wrzesień 2008, 17:40_________________________________________________b3f54aa02d804de6m.jpgf07c0e6769790694m.jpge2cabe8f73d27565m.jpgd896258619020004m.jpgf679bec74de39913m.jpg

Opublikowano

Spory ten IC . A jak tam sie teraz jezdzi???

Opublikowano

seba1-2 ja bym wyciął ten plastik co biegnie wzdłuż FMICA...

Opublikowano

ładnie wygląda.... napisz jak jeździ... Poziek ma rację z tym paskiem plastiku, chyba ,że nie chcesz rezać... :naughty:

Opublikowano

ja też juz sobie zamówiłem fmica, ale najchetniej to bym go walnął na czarno

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...