Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana katalizatora


benyA4

Rekomendowane odpowiedzi

Tak dobrze kolega wyżej zauważył wsad sczytywany był ze sterownika passata. Osobiście uważam na 99% , że SW ECU w audi i passacie jest takie same, natomiast różne są wsady w pamięci eeprom gdzie zapisane są informacje np.: numer sterownika, vin. Żeby mieć pewność na 100% musiał by ktoś udostępnić wsad z audi do porównania.

Dodałem na chomiku wsad od audi ze sterownika 8E0909557.

---------- Post dopisany at 21:12 ---------- Poprzedni post napisany at 17:20 ----------

Panowie udało mi się wyłączyć DTC według opisu ze strony How locate the values to disable DTCs. SW przerobione, obliczone checksumy i spowrotem wgrane do ECU. Błędy, które wyłączymy w sofcie już się nie wyświetlają. Pytanie jest teraz takie czy w przypadku błędu P0420 katalizator jest dalej poddawany sprawdzaniu. W tamtym temacie piszą że niby w ten sposób wyłączany jest system sprawdzania wydajności katalizatora. Co o tym myślicie ?. Jakieś pomysły jak to sprawdzić czy tylko wyłączyliśmy błąd czy cały system ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co o tym myślicie ?. Jakieś pomysły jak to sprawdzić czy tylko wyłączyliśmy błąd czy cały system ?

Wszystko zależy, co wyzerowałeś, ale zasadniczo wyłączasz też diagnozę całego systemu oczyszczania spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dobrze kolega wyżej zauważył wsad sczytywany był ze sterownika passata. Osobiście uważam na 99% , że SW ECU w audi i passacie jest takie same, natomiast różne są wsady w pamięci eeprom gdzie zapisane są informacje np.: numer sterownika, vin. Żeby mieć pewność na 100% musiał by ktoś udostępnić wsad z audi do porównania.

Dodałem na chomiku wsad od audi ze sterownika 8E0909557.

---------- Post dopisany at 21:12 ---------- Poprzedni post napisany at 17:20 ----------

Panowie udało mi się wyłączyć DTC według opisu ze strony How locate the values to disable DTCs. SW przerobione, obliczone checksumy i spowrotem wgrane do ECU. Błędy, które wyłączymy w sofcie już się nie wyświetlają. Pytanie jest teraz takie czy w przypadku błędu P0420 katalizator jest dalej poddawany sprawdzaniu. W tamtym temacie piszą że niby w ten sposób wyłączany jest system sprawdzania wydajności katalizatora. Co o tym myślicie ?. Jakieś pomysły jak to sprawdzić czy tylko wyłączyliśmy błąd czy cały system ?

:thumbup1:

Raczej druga sonda nie ma wpływu na pracę silnika, więc czy cały system sprawdzania katalizatora działa czy nie jest mniej istotne niż samo wyskakiwanie błędu. Najważniejsze aby ten P0420 nie wyskakiwał i nie zapalał checka.

Z tym że po błędach które u mnie wystąpiły

17584 - Bank 1-02S (Lambda Correction Behind Catalist: Control Limit Reached

P1176-001 Upper Limit Exceeded

po zamontowaniu tulejki, mam wrażenie że możliwe jest coś takiego, że wg wskazań drugiej sondy badającej pracę katalizatora ECU koryguje nieco mieszankę w celu uzyskania jak najwyższej sprawności katalizatora.

Wsad ECU na logikę powinien być taki sam we wszystkich takich samych modelach bo przecież nie jest jakoś indywidualnie wykonywany dla każdego pojazdu. Czyli w każdym A4 b6 powinien być taki sam, nieco może się różnić w passacie ale jakimś bardzo drobnym szczegółem, na pewno ma inny numer. Czyli wgrywając u siebie zmodyfikowany wsad każdy może wyłączyć drugą sondę, tak mi się wydaje

A jak sprawdzić? Jeśli wyłączyliśmy system więc nie powinien docierać sygnał z drugiej sondy co można podejrzeć w bloku 31 w drugim okienku czy sonda daje sygnał, chyba że jest po prostu ignorowany. Ewentualnie sama sonda w bloku 43 i w bloku 46 co pokazuje odnośnie samego katalizatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej druga sonda nie ma wpływu na pracę silnika,

O ile pierwsza sonda wprowadza krótkoterminowe korekcje (ustalenie mieszanki stechiometrycznej), to druga wprowadza długoterminowe, które np. wynikają ze zużycia się elementów układu wtryskowego.

więc czy cały system sprawdzania katalizatora działa czy nie jest mniej istotne niż samo wyskakiwanie błędu. Najważniejsze aby ten P0420 nie wyskakiwał i nie zapalał checka.

Z tego, co wynika z wypowiedzi twórcy programu NefMoto, całkowite wygaszenie błędów wymaga wyłączenia po pierwsze samego pojawiania błędu, a po drugie diagnozy poszczególnych elementów. Wtedy w Readiness pojawia się, że dana diagnoza jest niedostępna.

Z tym że po błędach które u mnie wystąpiły

17584 - Bank 1-02S (Lambda Correction Behind Catalist: Control Limit Reached

P1176-001 Upper Limit Exceeded

po zamontowaniu tulejki, mam wrażenie że możliwe jest coś takiego, że wg wskazań drugiej sondy badającej pracę katalizatora ECU koryguje nieco mieszankę w celu uzyskania jak najwyższej sprawności katalizatora.

True :decayed:

Wsad ECU na logikę powinien być taki sam we wszystkich takich samych modelach bo przecież nie jest jakoś indywidualnie wykonywany dla każdego pojazdu. Czyli w każdym A4 b6 powinien być taki sam, nieco może się różnić w passacie ale jakimś bardzo drobnym szczegółem, na pewno ma inny numer. Czyli wgrywając u siebie zmodyfikowany wsad każdy może wyłączyć drugą sondę, tak mi się wydaje

Na pewno jest różnica między Multitronic, a zwykłą skrzynią, quattro i pewnie między samymi markami. Znaczenie ma waga auta, systemy wspomagające, wersja nadwozia. Osobiście nie wgrałbym wsadu z innego samochodu niż ten, pochodzący z mojego auta.

A jak sprawdzić? Jeśli wyłączyliśmy system więc nie powinien docierać sygnał z drugiej sondy co można podejrzeć w bloku 31 w drugim okienku czy sonda daje sygnał, chyba że jest po prostu ignorowany. Ewentualnie sama sonda w bloku 43 i w bloku 46 co pokazuje odnośnie samego katalizatora

Jest to opcja, ale jakoś specjalnie bym się tym nie przejmował. Zasadniczo, jak by mi się udało wyłączyć MIL'a na katalizator, to bym go w cholerę wyciął i sprzedał... W końcu i tak przestał spełniać swoją rolę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi o tego MIL'a. I teraz nie wiem czy lepiej jeździć z tą tulejką bez MIL'a ale z dziwnymi błędamiv które nie wiadomo jak wpływają na silnik, czy ją wywalić.

Oglądałem ten programik galetto 1260 i nie widzę tam naszego silnika. A ten tryb boot mode co oznacza? podpina się pod EOBD czy trzeba wymontowywać sterownik i podpinać się jakoś bezpośrednio?

---------- Post dopisany at 10:48 ---------- Poprzedni post napisany at 10:46 ----------

Na pewno jest różnica między Multitronic, a zwykłą skrzynią, quattro i pewnie między samymi markami. Znaczenie ma waga auta, systemy wspomagające, wersja nadwozia. Osobiście nie wgrałbym wsadu z innego samochodu niż ten, pochodzący z mojego auta.

Tak, ale tego nie załatwia się później kodowaniem w VAGu?

---------- Post dopisany at 10:51 ---------- Poprzedni post napisany at 10:48 ----------

Z tego, co wynika z wypowiedzi twórcy programu NefMoto, całkowite wygaszenie błędów wymaga wyłączenia po pierwsze samego pojawiania błędu, a po drugie diagnozy poszczególnych elementów. Wtedy w Readiness pojawia się, że dana diagnoza jest niedostępna.

Dla nas to nie ma znaczenia, przynajmniej na razie. Tym się muszą martwić w US bo tam podpinają im się pod EOBD i jak nie przechodzi testu katalizatora to nie przechodzi badań:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi o tego MIL'a. I teraz nie wiem czy lepiej jeździć z tą tulejką bez MIL'a ale z dziwnymi błędamiv które nie wiadomo jak wpływają na silnik, czy ją wywalić.

To jest bardzo dobre pytanie. Zakładam jednak, że moje zdrowie psychiczne jest ważniejsze od 10 letniego silnika, któremu i tak już wiele nie pomoże ani nie zaszkodzi. Regularny serwis, kulturalne obchodzenie się - to ma większe znaczenie, niż druga sonda i katalizator.

Oglądałem ten programik galetto 1260 i nie widzę tam naszego silnika.

Nie ma, ale to w niczym nie przeszkadza.

A ten tryb boot mode co oznacza? podpina się pod EOBD czy trzeba wymontowywać sterownik i podpinać się jakoś bezpośrednio?

Podpinasz się bezpośrednio pod eeproma, więc jest to tryb jakby niskopoziomowy - żaden sterownik się nie oprze :decayed:

Na pewno jest różnica między Multitronic, a zwykłą skrzynią, quattro i pewnie między samymi markami. Znaczenie ma waga auta, systemy wspomagające, wersja nadwozia. Osobiście nie wgrałbym wsadu z innego samochodu niż ten, pochodzący z mojego auta.

Tak, ale tego nie załatwia się później kodowaniem w VAGu?

Hmmm... To jest dobre pytanie. Swoją tezę wysunąłem na podstawie tego, że jak zmieniają Multi na zwykłą skrzynię, to zwykle potrzeba innego sterownika. A jak jest inny sterownik, to znaczy, że czymś tam te wsady się różnią...

Z tego, co wynika z wypowiedzi twórcy programu NefMoto, całkowite wygaszenie błędów wymaga wyłączenia po pierwsze samego pojawiania błędu, a po drugie diagnozy poszczególnych elementów. Wtedy w Readiness pojawia się, że dana diagnoza jest niedostępna.

Dla nas to nie ma znaczenia, przynajmniej na razie. Tym się muszą martwić w US bo tam podpinają im się pod EOBD i jak nie przechodzi testu katalizatora to nie przechodzi badań:decayed:

True. Dlatego wystarczy wyciszyć błędy i wyłączyć diagnozy obu sond oraz kata - problem z głowy i nigdy nie powraca :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten tryb boot mode co oznacza? podpina się pod EOBD czy trzeba wymontowywać sterownik i podpinać się jakoś bezpośrednio?

Podpinasz się bezpośrednio pod eeproma, więc jest to tryb jakby niskopoziomowy - żaden sterownik się nie oprze :decayed:

I tu dla mnie zaczynają się schody bo elektronika czy informatyka na poziomie programowania eepromów to dla mnie czarna magia:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten tryb boot mode co oznacza? podpina się pod EOBD czy trzeba wymontowywać sterownik i podpinać się jakoś bezpośrednio?

Podpinasz się bezpośrednio pod eeproma, więc jest to tryb jakby niskopoziomowy - żaden sterownik się nie oprze :decayed:

I tu dla mnie zaczynają się schody bo elektronika czy informatyka na poziomie programowania eepromów to dla mnie czarna magia:kwasny:

Eee tam... co najwyżej zepsujesz ECU :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi o tego MIL'a. I teraz nie wiem czy lepiej jeździć z tą tulejką bez MIL'a ale z dziwnymi błędamiv które nie wiadomo jak wpływają na silnik, czy ją wywalić.

Oglądałem ten programik galetto 1260 i nie widzę tam naszego silnika. A ten tryb boot mode co oznacza? podpina się pod EOBD czy trzeba wymontowywać sterownik i podpinać się jakoś bezpośrednio?

Odnośnie galletto nie ma tam naszego silnika ale my wybieramy w programie rodzaj sterownika tak jak na poniższym rysunku:

galletto.jpg

<br /><br />

Co do trybu bootmode musimy się dostać do środka ecu i zaznaczony pin na zdjęciu poniżej podpiąć do masy kiedy program poprosi. Sterownik może być podłączony w samochodzie a interfejs podpięty pod gniazdo OBD, można też wykonać to poza samochodem.

Ja wykonywałem to poza samochodem gdyż dysponuje drugim sterownikiem do testów.

bootpin.jpg

<br /><br />

Jak pogoda jutro pozwoli to podmienie sterowniki i zrobie logi.

Metoda ta wyłącza wyświetlanie błądu w Fault Code 02 w vagu a przez powoduje, że nie zapala się sie lampka MIL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda ta wyłącza wyświetlanie błądu w Fault Code 02 w vagu a przez powoduje, że nie zapala się sie lampka MIL.

I o to właśnie chodzi:thumbup1:

Tylko nie wiem czy przy moich zdolnościach do elektroniki uda mi się to ogarnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kozystajac z urlopu zamontowalem ponownie tulejke dystansowa do sondy za katem, z tym ze rozwiercilem otwór na 6mm. Podlaczylem vaga i nie wygladalo to obiecujaco bo napiecie na sondzie za katem caly czas skakalo. Nie chcialo misie ponownie wykrecac tulejki wiec ja zostawilem. Po przejechaniu ok 200km wyskoczyl check engine , przekonany iz jest to bald 16804 nie podpinalem vaga i nie kasowalem. Po kolejnych 100km nagle check engine zniknal. Zainteresowalo mnie to wiec podpilem vaga i tam bledy , standardowo 16804 i 17522 (internal resistance too high. P1114-008 implausible signal- intermittent). Silnik pracuje normalnie , nie widze zadnych zmian wiec nie kasuje bledow. Czy mozliwe by komputer zignorowal sygnal z sondy za katem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem jakieś 2000 tys z ta tulejką i na razie są 3 błędy o których pisałem ale nie ma błędu kata 16804 i nie wyskoczył mi MIL na razie.

Ale i tak najlepsze rozwiązanie to wyłączenie pojawiania się błędu w fault code jak to zrobił klobusik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagły brak mocy przy wyprzedzaniu ,ogolnie przy wiekszych obrotach ,po wylaczeniu i wlaczeniu silniku jest ok + dosc mocne kopcenie z rur wydechowych = katalizator ??? Jesli tak to czy lepiej go wypatroszyc i zalozyc ,czy moze jakas ruła odrazu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Pany a ktos tego próbował? AudiWorld Tech Articles nie wiem czy było to omawiane tym temacie, bo jest zbyt proste żeby było prawdziwe? Bo to tylko dioda wstawiona w zasilanie sondy jeśli się nie myle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś podobnego już było robione, z tym że tutaj jest dioda zamiast rezystora. Poczekamy niech się wypowie na ten temat ktoś kto się zna na elektronice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Pany a ktos tego próbował? AudiWorld Tech Articles nie wiem czy było to omawiane tym temacie, bo jest zbyt proste żeby było prawdziwe? Bo to tylko dioda wstawiona w zasilanie sondy jeśli się nie myle.

Temat przetrenowany - nie działa... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W readiness zazwyczaj wszystko łącznie z katem jest na zielono. Nawet test kata przechodzi, a co jakiś czas i tak błąd kata wyskakuje z zapaleniem checka:kwasny: W przypadku audi cały system sprawdzania kata jest za inteligentny żeby zwyczajnie oszukać drugą sondę. Założyłem tą tulejkę i chociaż miał 3 błędy związane z Bank 1 Sonda 2 to jednak check nie świecił. Aż do wczoraj. Po przejechaniu 4 tys km niestety zapaliła się drażniąca oczy pomarańczowa kontrolka. Błędów drugiej sondy były aż 4 i co najdziwniejsze chyba sterownik pracuje w trybie awaryjnym z tymi błędami nawet jak check nie świeci bo wartości w bloku 32 gdzie powinny być wartości korekcji są zawsze 0:facepalm:

Poza tym z czasem z tymi błędami zaczyna drgać silnik na wolnych obrotach. Po skasowaniu chodzi równiutko jak V-ka a więc adaptuje się coś w złą stronę

Musi być jakiś sposób żeby całkiem to badziewie wyłączyć. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie po mimo wywalonych katów błędów brak , wszystko działa, tylko w reidness katy na czerwono , sondy te drugie oscylują od 0,1 do 0,8 V i testu kata nie da się zrobić , (TEST wyłączony ), próbowałem na wszystkie możliwe sposoby i nic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...