pablo_ua4 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 dzieki Bartku to ja bede to testował a rozmiar kapcia ci niepotrzebny?? ---------- Post added at 17:44 ---------- Previous post was at 17:40 ---------- PS jak wyjdzie tak jak u ciebie na tej focie z jaroslawca to bede bardzo heppy:banan:
Bart-S Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 dzieki Bartku to ja bede to testował a rozmiar kapcia ci niepotrzebny?? Opona będzie miała znaczenie przy ewentualnym obcieraniu (gdy np. zawieszenie jest niżej a Ty dasz za duży profil). Testuj najpierw tylną oś - gdyby jednak coś poszło nie tak - ograniczy się straty (przypominam, że przód będzie potrzebował troszkę mniej czyli 17/18mm).
siemian Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Bart chodzi o to, iż pokonuję większość dystansu sam bądź w dwójkę więc może zaryzykować więcej aniżeli 17mm...? mój zawias to -30mm (sprężyny Eibach). Można zaryzykować ale nie więcej niż 20mm (nie wiem czy i tak nie będzie to za dużo). ---------- Post added at 19:32 ---------- Previous post was at 18:45 ---------- Nie wiem czy to dobra teoria ale odpowiednie ET obliczyłbym w następujący sposób… Punktem wyjściowym obliczeń jest 8.5 x 19” z ET48, które siedzi idealnie pod rantem błotnika przy zastosowaniu dystansu 17mm. Porównuję ten config z 7.5 x 17” z ET45 gdzie widać, że do rantu jeszcze trochę brakuje… Zatem skoro przy 19” jest OK – to należy obliczyć różnicę między szerokością w/w dwóch felg aby móc określić wymiar prawidłowego dystansu dla 17”. 8.5 – 7.5 = 1 cal = 25,4mm Do obliczeń przyjąłem sobie (nie mam pojęcia czy słusznie), że felga jest szersza symetrycznie od środka - czyli w kierunku błotnika przybywa jej o 12,7mm (25,4mm / 2). Te 12,7mm to to co nam brakuje w stosunku do konfiguracji z 17” – zatem do 17mm dystansu dodajemy 12,7mm = 29,7mm. Teraz do walki wkracza ET, które w 19” wynosi 48 (a w 17” 45) to znaczy, że w przypadku 19” felga jest głębiej osadzona zatem od 29,7mm musimy odjąć różnicę w ET czyli 3mm – wychodzi nam 26,7mm. W związku z tym prawidłowy dystans wyciągający felgę 7.5 x 17” ET45 idealnie pod rant to 27mm. To może jeszcze jeden przykład (Avus 8 x 18” ET 45 specjalnie dla pablo_ua4 ). 8.5" – 8.0" = 0.5" = 12,7mm (/2 = 6,35mm) 17mm + 6,35mm = 23,35mm 23,35mm – 3mm = 20,35mm Czyli idealny dystans dla 8J z ET45 to 20mm… UWAGA!!! Nie bierzcie tego za pewnik - po prostu zachęciliście mnie do dokładniejszej analizy - potrzebni ochotnicy na testy ha no to teraz zagadka. porównanie dwóch kół. szerokość ta sama, producent ten sam. Jeden model 18' ET 35, druga felga 19' (szerokość ta sama) ET 48 + dystans 13mm. W drugim przypadku koło ewidentnie jest bardziej schowane... What the f*ck... ---------- Post added at 18:01 ---------- Previous post was at 17:59 ---------- PS jak wyjdzie tak jak u ciebie na tej focie z jaroslawca to bede bardzo heppy:banan: jeśli nie zglebisz auta tak mocno to aż takie odsadzenie kół nie bedzie dobrze wyglądać...
Bart-S Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 ha no to teraz zagadka. porównanie dwóch kół. szerokość ta sama, producent ten sam. Jeden model 18' ET 35, druga felga 19' (szerokość ta sama) ET 48 + dystans 13mm. W drugim przypadku koło ewidentnie jest bardziej schowane... What the f*ck... To rzeczywiście zagadka bo przy tej samej szerokości ET35 to to samo co ET48 + dystans 13mm... Mierzyłeś szerokość felgi? Jesteś pewny, co do parametrów (rzeczywiście jest tam takie ET?)
pablo_ua4 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Bart chodzi o to, iż pokonuję większość dystansu sam bądź w dwójkę więc może zaryzykować więcej aniżeli 17mm...? mój zawias to -30mm (sprężyny Eibach). Można zaryzykować ale nie więcej niż 20mm (nie wiem czy i tak nie będzie to za dużo). ---------- Post added at 19:32 ---------- Previous post was at 18:45 ---------- Nie wiem czy to dobra teoria ale odpowiednie ET obliczyłbym w następujący sposób… Punktem wyjściowym obliczeń jest 8.5 x 19” z ET48, które siedzi idealnie pod rantem błotnika przy zastosowaniu dystansu 17mm. Porównuję ten config z 7.5 x 17” z ET45 gdzie widać, że do rantu jeszcze trochę brakuje… Zatem skoro przy 19” jest OK – to należy obliczyć różnicę między szerokością w/w dwóch felg aby móc określić wymiar prawidłowego dystansu dla 17”. 8.5 – 7.5 = 1 cal = 25,4mm Do obliczeń przyjąłem sobie (nie mam pojęcia czy słusznie), że felga jest szersza symetrycznie od środka - czyli w kierunku błotnika przybywa jej o 12,7mm (25,4mm / 2). Te 12,7mm to to co nam brakuje w stosunku do konfiguracji z 17” – zatem do 17mm dystansu dodajemy 12,7mm = 29,7mm. Teraz do walki wkracza ET, które w 19” wynosi 48 (a w 17” 45) to znaczy, że w przypadku 19” felga jest głębiej osadzona zatem od 29,7mm musimy odjąć różnicę w ET czyli 3mm – wychodzi nam 26,7mm. W związku z tym prawidłowy dystans wyciągający felgę 7.5 x 17” ET45 idealnie pod rant to 27mm. To może jeszcze jeden przykład (Avus 8 x 18” ET 45 specjalnie dla pablo_ua4 ). 8.5" – 8.0" = 0.5" = 12,7mm (/2 = 6,35mm) 17mm + 6,35mm = 23,35mm 23,35mm – 3mm = 20,35mm Czyli idealny dystans dla 8J z ET45 to 20mm… UWAGA!!! Nie bierzcie tego za pewnik - po prostu zachęciliście mnie do dokładniejszej analizy - potrzebni ochotnicy na testy ha no to teraz zagadka. porównanie dwóch kół. szerokość ta sama, producent ten sam. Jeden model 18' ET 35, druga felga 19' (szerokość ta sama) ET 48 + dystans 13mm. W drugim przypadku koło ewidentnie jest bardziej schowane... What the f*ck... ---------- Post added at 18:01 ---------- Previous post was at 17:59 ---------- PS jak wyjdzie tak jak u ciebie na tej focie z jaroslawca to bede bardzo heppy:banan: jeśli nie zglebisz auta tak mocno to aż takie odsadzenie kół nie bedzie dobrze wyglądać... SIEMIAN a ty juz marudzisz bedziemy widziec jak wskoczy koło
badboy Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Bart chodzi o to, iż pokonuję większość dystansu sam bądź w dwójkę więc może zaryzykować więcej aniżeli 17mm...? mój zawias to -30mm (sprężyny Eibach). Można zaryzykować ale nie więcej niż 20mm (nie wiem czy i tak nie będzie to za dużo). ---------- Post added at 19:32 ---------- Previous post was at 18:45 ---------- Nie wiem czy to dobra teoria ale odpowiednie ET obliczyłbym w następujący sposób… Punktem wyjściowym obliczeń jest 8.5 x 19” z ET48, które siedzi idealnie pod rantem błotnika przy zastosowaniu dystansu 17mm. Porównuję ten config z 7.5 x 17” z ET45 gdzie widać, że do rantu jeszcze trochę brakuje… Zatem skoro przy 19” jest OK – to należy obliczyć różnicę między szerokością w/w dwóch felg aby móc określić wymiar prawidłowego dystansu dla 17”. 8.5 – 7.5 = 1 cal = 25,4mm Do obliczeń przyjąłem sobie (nie mam pojęcia czy słusznie), że felga jest szersza symetrycznie od środka - czyli w kierunku błotnika przybywa jej o 12,7mm (25,4mm / 2). Te 12,7mm to to co nam brakuje w stosunku do konfiguracji z 17” – zatem do 17mm dystansu dodajemy 12,7mm = 29,7mm. Teraz do walki wkracza ET, które w 19” wynosi 48 (a w 17” 45) to znaczy, że w przypadku 19” felga jest głębiej osadzona zatem od 29,7mm musimy odjąć różnicę w ET czyli 3mm – wychodzi nam 26,7mm. W związku z tym prawidłowy dystans wyciągający felgę 7.5 x 17” ET45 idealnie pod rant to 27mm. To może jeszcze jeden przykład (Avus 8 x 18” ET 45 specjalnie dla pablo_ua4 ). 8.5" – 8.0" = 0.5" = 12,7mm (/2 = 6,35mm) 17mm + 6,35mm = 23,35mm 23,35mm – 3mm = 20,35mm Czyli idealny dystans dla 8J z ET45 to 20mm… UWAGA!!! Nie bierzcie tego za pewnik - po prostu zachęciliście mnie do dokładniejszej analizy - potrzebni ochotnicy na testy Bart dzięki za poświęcenie i trud postaram się jakoś zmierzyć różnicę jeśli chodzi o przód i tył, jaka jest w standardzie żeby po prostu koła siedziały równo, zarówno przód jak i tył. ---------- Post added at 23:12 ---------- Previous post was at 23:11 ---------- a punktem odniesienia jest 15mm (dystans) z przodu u mnie na 17" et45 7,5" 225/45, bo wg mnie idealnie siedzi.
variocustoms Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 uwzględnijcie też różnice w oponach, opony tej samej szerokości ale różnych marek/modeli wyglądają na węższe i szersze, często jest tak, że to efekt subiektywny ale jak się zmierzy suwmiarką to wychodzi praktyczne to samo w odległości opony do błotnika/nadkola, im większa gleba to przeważnie większy minus w geometrii i góra się chowa a dół koła jest bardziej wystający, dobrać wszystko żeby pasowało fizycznie i wizualnie to nie takie proste ja miałem 225/40/18 ET 42 + dystans 17 mm, wyglądało prawie na równo z błotnikiem ale jak było większe ugięcie to lekko obcierało o filc nadkola
badboy Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 uwzględnijcie też różnice w oponach, opony tej samej szerokości ale różnych marek/modeli wyglądają na węższe i szersze, często jest tak, że to efekt subiektywny ale jak się zmierzy suwmiarką to wychodzi praktyczne to samo w odległości opony do błotnika/nadkola, im większa gleba to przeważnie większy minus w geometrii i góra się chowa a dół koła jest bardziej wystający, dobrać wszystko żeby pasowało fizycznie i wizualnie to nie takie prostehttp://images38.fotosik.pl/1470/492e4760e3957be5.jpg http://images41.fotosik.pl/1425/bbfe7fcf102a8312.jpg ja miałem 225/40/18 ET 42 + dystans 17 mm, wyglądało prawie na równo z błotnikiem ale jak było większe ugięcie to lekko obcierało o filc nadkola jaka szerokość felgi vario ???
badboy Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 7,5'' było a więc wychodzi na to (teoretycznie) ,że jak do swojego wcisnę 20mm powinienem uzyskać podobny rezultat. Wiele mi pomogłeś bo teraz mam pewność, że 20mm wejdzie.
variocustoms Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 weź pod uwagę, że dosyć miękkie zawieszenie może powodować większe ugięcia wachaczy i częstsze obcieranie, ja bym zastosował 17 mm ( u mnie zdarzało się obcieranie przy dobrym gwincie i skręceniu na 1/2 twardości) takie zabawy są bezpieczne na płaskich drogach a nie naszych dziurach i fałdach na asfalcie
mystic.pl Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 ... do letniego felunku czyli 8.5 x 19" z ET48 i oponą 235/45 ... Nie pomyliłeś się Bartku z tą wysokością opony :eusathink:czy do B6/B7 nie jest przypadkiem dedykowany profil 235/40 ?
Bart-S Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Rzeczywiście pomyliłem się... Jędrek podał dobre dane - 235/35...
mystic.pl Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Rzeczywiście pomyliłem się... Jędrek podał dobre dane - 235/35... Ja też strzeliłem babola 235/40 jest dla 18"
michail55 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 czyli im mniejsze et to tym bardziej wysunieta felga ja sie przymiertzam na zime na 225/50/17 et42 i dystanse 17tyl i 15 przod a na teraz felgunek 18/40/225
Brysio Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Bartek a jaka jest zywotmnosc amorow np na obnizeniu eibacha sa jakies przeciwwskazania albo problemy ze dobijaja amory do odbojnikow jak to wyglada?
Bart-S Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Żywotność spada bardzo mocno - nie potrafię jeszcze określić na ile. Do tego zawieszenie (wahacze) strasznie w dupsko dostają...
Schmolke Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Wielowahacz dostaje w tyłek im więcej cali. Ostatnio wymieniałem dolne nośne + łączniki oraz łączniki tył (Lemforder) i jestem lżejszy o 1200 pln.
Rekomendowane odpowiedzi