Maxfly Opublikowano 3 Lipca 2014 Opublikowano 3 Lipca 2014 Imbusik też nie posiada śladów zużycia. Jaki masz silnik 14X KM czy 16X KM?? Auto zapewne sprowadzone z Niemiec??
szuwx Opublikowano 3 Lipca 2014 Opublikowano 3 Lipca 2014 W tego co mi mechanior mówił w quattro trzeba rozpisać wszystko, w fwd nie.
arekp Opublikowano 3 Lipca 2014 Opublikowano 3 Lipca 2014 Tu dziwi mnie opinia kolegi arekp, że wyjęcie imbusika w jego aucie odbyło się bez problemu. Nie mam podstaw by nie ufać mechanikowi, wie że jestem z a4-klub, a wcześniej serwisowałem u niego B6. Przyznaję, że jestem nieco zmieszany. Być może jest to związane z wersjami silników, u mnie jest 143KM CAGA. Jaki Ty masz silnik? Inna sprawa, że po doczytaniu na 'zachodnich' forach że da się to zrobić bez rozpinania rozrządu powiedziałem mechanikowi że się*da i mają spróbować, a jeśli trzeba będzie rozpiąć rozrząd to głowy sobie tym nie zaprzątamy ... i może nakarmieni wiedzą że się da, dali radę ;-) Na zdjęciu Twój imbusik wygląda podobnie jak mój, z tego co piszesz przebiegi też mamy bardzo podobne. Wychodzi na to, że przymiarkę do profilaktycznej wymiany powinien robić każdy, kto ma potwierdzony przebieg w tej okolicy - a zdecydowanie wymieniać w okolicy 180kkm przy okazji wymiany rozrządu, aby uniknąć wątpliwości czy da się go wymienić*bez rozpinania czy z rozpinaniem. ---------- Post dopisany at 18:09 ---------- Poprzedni post napisany at 18:05 ---------- Imbusik też nie posiada śladów zużycia. Jaki masz silnik 14X KM czy 16X KM?? Auto zapewne sprowadzone z Niemiec?? Moje pochodzi z polskiego salonu, choć nie wiem jaką to by miało robić różnice. Obaj mamy duże przebiegi, auta były więc intensywnie używane. Spodziewam się, że wysyp awarii związanych z imbusikiem zacznie się jak w PL pojawi się więcej sprowadzanych roczników 2008/09 z magicznymi przebiegami w okolicy 120-150kkm - a realnymi w okolicy 300-500kkm.
qba123 Opublikowano 4 Lipca 2014 Opublikowano 4 Lipca 2014 Być może jest to związane z wersjami silników, u mnie jest 143KM CAGA. Jaki Ty masz silnik? Silnik ten co u Ciebie. Imbusik też nie posiada śladów zużycia. Jaki masz silnik 14X KM czy 16X KM?? Auto zapewne sprowadzone z Niemiec?? Być może na zdjęciu nie widać wszystkiego. Jest zużyty w podobnym stopniu do kolgi arekp, byc może nieco mniej. Auto pochodzi z Niemiec, od 2011 w kraju. (150kkm Niemcy + 60kkm Polska).
l.e.s.t.e.r Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 Ja mam CAGB, przy przebiegu 158000 wymieniłem ten zabierak i przerobiłem gniazdo. Da się to zrobić bez demontażu rozrządu. Inna sprawa że według mojej opinii wywaliłem 1300 w piach. Po przebiegu 158 000 nie było grama zużycia na imbusie, gniazdo wymiar nominalny. Wydaje mi się że sieją głownie zwątpienie firmy które się tymi naprawami zajmują.
arekp Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Inna sprawa że według mojej opinii wywaliłem 1300 w piach.Po przebiegu 158 000 nie było grama zużycia na imbusie, gniazdo wymiar nominalny. Wydaje mi się że sieją głownie zwątpienie firmy które się tymi naprawami zajmują. (Chyba) pierwszy głos rozsądku jaki czytam w tym temacie na forum Problem faktycznie jest, co widać po Kuby i moim zdjęciu. Ale wygląda mi to bardziej na amortyzacyjne zużycie przy przebiegu ponad 200kkm, niż "wadę fabryczną" przez którą trzeba rwać sobie włosy z głowy. Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się że różnicę*w zużyciach w autach z REALNYM przebiegiem powyżej 200kkm będziemy widzieć mniejszą lub większą w zależności od tego jak samochód był eksploatowany (trasy czy ruch miejski). Swoim postem ze zdjęciem chciałem doprowadzić do dyskusji popartej praktyką, a nie tylko werbalną paniką przekazywaną sobie między klubowiczami. Mam nadzieję, że pozostali którzy imbusik wymienili (jak ja) lub dokonali pełnej przeróbki napiszą na forum o tym jakie było faktyczne zużycie w ich samochodach i przy jakim przebiegu. Ważne jest też to, aby wyjaśnić kwestię w jakim zakresie w/w serwis da się zrobić bez rozpinania rozrządu, a w jakim nie - i przy których konkretnie modelach, aby kolejne osoby nie dały się (celowo lub z braku wiedzy mechaników) naciągnąć na kosztowną wymianę wraz z rozrządem. Swojego mechanika prosiłem, aby od mojego serwisu zwracał szczególną uwagę na stopień zużycia imbusika i przebieg w serwisowanych w tym zakresie B8.
przemek4net Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Inna charakterystyka pracy cra moze przeklada sie na dluzsze zycie wadliwego rozwiazania przeniesionego do pierwszych cr-ow bezposrednio z pdka... Ale mowimy o autach co maja 150-200tys natluczone w duzejmierze na trasach...raczej do 300tys /10lat to wytrzymac nie musi a uwalenie silnika przez taka pier**le to i tak dyskwalifikacja. Mam akurat 2,0tdi cr z zabieraliem fabrycznie dluzszym (2010r) i przebiegiem 140+ ale i tak przy wymianie rozrzadu zagladne tam. Przemek
lukas309 Opublikowano 10 Lipca 2014 Opublikowano 10 Lipca 2014 Panowie roznica polega na tym jedni zagladaja bo sie naczytali a jedni sie naczytali ale zachowuja jakis dystans co przeczytali i robia to tak jak Ja bo chca wydluzyc gniazdo zabieraka ktore poprzez zastosowanie zabieraka dluzszego 100 mm ma wydluzyc zycie takiego wadliwego rozwiazania Tak jak pisze Przemek to jest swieta racja chcialbym porownac dwa auta te same z tymi samymi przebiegami zalozmy 200 tysi jedno jezdzone w niemczech glownie trasy a drugie w kraju glownie po miescie dam sobie reke uciac ze widoczna bedzie roznica w zuzyciu napedu pompy bo jest to wadliwe rozwiazanie i tyle moim zdaniem
arekp Opublikowano 10 Lipca 2014 Opublikowano 10 Lipca 2014 Panowie roznica polega na tym jedni zagladaja bo sie naczytali a jedni sie naczytali ale zachowuja jakis dystans co przeczytali i robia to tak jak Ja bo chca wydluzyc gniazdo zabieraka ktore poprzez zastosowanie zabieraka dluzszego 100 mm ma wydluzyc zycie takiego wadliwego rozwiazania Uważasz że niepotrzebne wydawanie ~10-krotnie większej kwoty (nie uwzględniając kosztu wymiany rozrządu u niektórych) to zachowywanie dystansu? Bo dla mnie to jest panika Pomijam oczywiście przypadki, w których imbusik jest faktycznie mocno zjechany lub był zbyt duży luz na gnieździe.
przemek4net Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Naped pompy przez zabierak nie jest jako taki z gruntu wadliwy bo jest stosowany w wielu silnikach diesla i benzymach vw od kilkudziesieciu lat...on byl do d... wykonany w 2.0tdi pd i tyle..
wojcian Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Rozrząd nie ma nic wspólnego z pompą oleju , i można to zrobic wszystko osobno. Jedynie przy demontażu pompy trzeba rozebrac częsć zawiasu.Ja robiłem rozrząd razem z pompą tylko dlatego żeby dwa razy nie wstawiac auta do warsztatu.
karol_lodz Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 A4 Avant Caga 2011 - 202tys km , po wymianie dwumasy, wyjeciu i naaprawie skrzyni (6 bieg) . obecnie silnik sie nie dogrzewa i wskaźnik temp wody wariuje czasami. Pozatym ok.
sebulba Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 A4 Sedan CAGA Quattro 2011 121 tys.
arekp Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 A4 AVANT 2008 CAGA, stuknęło właśnie 242kkm
skrab Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 2008r CAG 220tys i dalej jeździ bez problemu ,wymiana tylko dwumasa i sprzęgło reszta org.
Papik00 Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Umnie 135 Tys.km CAHA 179km. brak wiekszych usterek..auto kupilem 3 mies.temu Na poczatku czasem szarpalo lekko przy ruszaniu myślałem ze 2mas albo lozysko ale jak go trochę (przypalilem) to problem w sumie zniknął czasem jeszcze minimalnie zaszarpie ale nieruszam narazie...oprócz tego wymieniłem selenoid w klapce z paliwa bo sie zacinal...pozdrawiam
jakimoto Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 CAGA z 2011 roku już prawie 185 tyś km
quadral20004 Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 bzura bzura bzdura. nie wiem skad wszyscy biora informacje o zacierajacym sie zabieraku. dzwonilem do serwisu ,rozmawialem z serwisantem i !!! -> nie bylo przypadku zatarcia silnika spowodowanego zatartym zabierakiem w b8 cr. obalcie ten mit bo duzo forumowiczów zacznie sciagac niepotrzebnie miski olejowe,przy czym trzeba podniesc silnik lub demontowac maglownice:) pozdrawiam
Wihajster Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 nie wiem skad wszyscy biora informacje o zacierajacym sie zabieraku uwierz mi,że to jednak prawda
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się