Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jakie macie przebiegi swoich 2.0 TDI spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Imbusik też nie posiada śladów zużycia. Jaki masz silnik 14X KM czy 16X KM?? Auto zapewne sprowadzone z Niemiec??

Opublikowano
Tu dziwi mnie opinia kolegi arekp, że wyjęcie imbusika w jego aucie odbyło się bez problemu. Nie mam podstaw by nie ufać mechanikowi, wie że jestem z a4-klub, a wcześniej serwisowałem u niego B6. Przyznaję, że jestem nieco zmieszany.

Być może jest to związane z wersjami silników, u mnie jest 143KM CAGA. Jaki Ty masz silnik?

Inna sprawa, że po doczytaniu na 'zachodnich' forach że da się to zrobić bez rozpinania rozrządu powiedziałem mechanikowi że się*da i mają spróbować, a jeśli trzeba będzie rozpiąć rozrząd to głowy sobie tym nie zaprzątamy ... i może nakarmieni wiedzą że się da, dali radę ;-)

Na zdjęciu Twój imbusik wygląda podobnie jak mój, z tego co piszesz przebiegi też mamy bardzo podobne. Wychodzi na to, że przymiarkę do profilaktycznej wymiany powinien robić każdy, kto ma potwierdzony przebieg w tej okolicy - a zdecydowanie wymieniać w okolicy 180kkm przy okazji wymiany rozrządu, aby uniknąć wątpliwości czy da się go wymienić*bez rozpinania czy z rozpinaniem.

---------- Post dopisany at 18:09 ---------- Poprzedni post napisany at 18:05 ----------

Imbusik też nie posiada śladów zużycia. Jaki masz silnik 14X KM czy 16X KM?? Auto zapewne sprowadzone z Niemiec??

Moje pochodzi z polskiego salonu, choć nie wiem jaką to by miało robić różnice. Obaj mamy duże przebiegi, auta były więc intensywnie używane. Spodziewam się, że wysyp awarii związanych z imbusikiem zacznie się jak w PL pojawi się więcej sprowadzanych roczników 2008/09 z magicznymi przebiegami w okolicy 120-150kkm - a realnymi w okolicy 300-500kkm.

Opublikowano

Być może jest to związane z wersjami silników, u mnie jest 143KM CAGA. Jaki Ty masz silnik?

Silnik ten co u Ciebie.

Imbusik też nie posiada śladów zużycia. Jaki masz silnik 14X KM czy 16X KM?? Auto zapewne sprowadzone z Niemiec??

Być może na zdjęciu nie widać wszystkiego. Jest zużyty w podobnym stopniu do kolgi arekp, byc może nieco mniej. Auto pochodzi z Niemiec, od 2011 w kraju. (150kkm Niemcy + 60kkm Polska).

Opublikowano

Ja mam CAGB, przy przebiegu 158000 wymieniłem ten zabierak i przerobiłem gniazdo. Da się to zrobić bez demontażu rozrządu. Inna sprawa że według mojej opinii wywaliłem 1300 w piach.

Po przebiegu 158 000 nie było grama zużycia na imbusie, gniazdo wymiar nominalny.

Wydaje mi się że sieją głownie zwątpienie firmy które się tymi naprawami zajmują.

Opublikowano
Inna sprawa że według mojej opinii wywaliłem 1300 w piach.

Po przebiegu 158 000 nie było grama zużycia na imbusie, gniazdo wymiar nominalny.

Wydaje mi się że sieją głownie zwątpienie firmy które się tymi naprawami zajmują.

(Chyba) pierwszy głos rozsądku jaki czytam w tym temacie na forum :)

Problem faktycznie jest, co widać po Kuby i moim zdjęciu. Ale wygląda mi to bardziej na amortyzacyjne zużycie przy przebiegu ponad 200kkm, niż "wadę fabryczną" przez którą trzeba rwać sobie włosy z głowy. Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się że różnicę*w zużyciach w autach z REALNYM przebiegiem powyżej 200kkm będziemy widzieć mniejszą lub większą w zależności od tego jak samochód był eksploatowany (trasy czy ruch miejski).

Swoim postem ze zdjęciem chciałem doprowadzić do dyskusji popartej praktyką, a nie tylko werbalną paniką przekazywaną sobie między klubowiczami. Mam nadzieję, że pozostali którzy imbusik wymienili (jak ja) lub dokonali pełnej przeróbki napiszą na forum o tym jakie było faktyczne zużycie w ich samochodach i przy jakim przebiegu.

Ważne jest też to, aby wyjaśnić kwestię w jakim zakresie w/w serwis da się zrobić bez rozpinania rozrządu, a w jakim nie - i przy których konkretnie modelach, aby kolejne osoby nie dały się (celowo lub z braku wiedzy mechaników) naciągnąć na kosztowną wymianę wraz z rozrządem.

Swojego mechanika prosiłem, aby od mojego serwisu zwracał szczególną uwagę na stopień zużycia imbusika i przebieg w serwisowanych w tym zakresie B8.

Opublikowano

Inna charakterystyka pracy cra moze przeklada sie na dluzsze zycie wadliwego rozwiazania przeniesionego do pierwszych cr-ow bezposrednio z pdka... Ale mowimy o autach co maja 150-200tys natluczone w duzejmierze na trasach...raczej do 300tys /10lat to wytrzymac nie musi a uwalenie silnika przez taka pier**le to i tak dyskwalifikacja. Mam akurat 2,0tdi cr z zabieraliem fabrycznie dluzszym (2010r) i przebiegiem 140+ ale i tak przy wymianie rozrzadu zagladne tam.

Przemek

Opublikowano

Panowie roznica polega na tym jedni zagladaja bo sie naczytali a jedni sie naczytali ale zachowuja jakis dystans co przeczytali i robia to tak jak Ja bo chca wydluzyc gniazdo zabieraka ktore poprzez zastosowanie zabieraka dluzszego 100 mm ma wydluzyc zycie takiego wadliwego rozwiazania

Tak jak pisze Przemek to jest swieta racja chcialbym porownac dwa auta te same z tymi samymi przebiegami zalozmy 200 tysi jedno jezdzone w niemczech glownie trasy a drugie w kraju glownie po miescie dam sobie reke uciac ze widoczna bedzie roznica w zuzyciu napedu pompy bo jest to wadliwe rozwiazanie i tyle moim zdaniem

Opublikowano
Panowie roznica polega na tym jedni zagladaja bo sie naczytali a jedni sie naczytali ale zachowuja jakis dystans co przeczytali i robia to tak jak Ja bo chca wydluzyc gniazdo zabieraka ktore poprzez zastosowanie zabieraka dluzszego 100 mm ma wydluzyc zycie takiego wadliwego rozwiazania

Uważasz że niepotrzebne wydawanie ~10-krotnie większej kwoty (nie uwzględniając kosztu wymiany rozrządu u niektórych) to zachowywanie dystansu? Bo dla mnie to jest panika ;)

Pomijam oczywiście przypadki, w których imbusik jest faktycznie mocno zjechany lub był zbyt duży luz na gnieździe.

Opublikowano

Naped pompy przez zabierak nie jest jako taki z gruntu wadliwy bo jest stosowany w wielu silnikach diesla i benzymach vw od kilkudziesieciu lat...on byl do d... wykonany w 2.0tdi pd i tyle..

Opublikowano

Rozrząd nie ma nic wspólnego z pompą oleju , i można to zrobic wszystko osobno. Jedynie przy demontażu pompy trzeba rozebrac częsć zawiasu.Ja robiłem rozrząd razem z pompą tylko dlatego żeby dwa razy nie wstawiac auta do warsztatu.

Opublikowano

A4 Avant Caga 2011 - 202tys km , po wymianie dwumasy, wyjeciu i naaprawie skrzyni (6 bieg) . obecnie silnik sie nie dogrzewa i wskaźnik temp wody wariuje czasami. Pozatym ok.

Opublikowano

A4 Sedan CAGA Quattro :) 2011 121 tys.

Opublikowano

A4 AVANT 2008 CAGA, stuknęło właśnie 242kkm :)

Opublikowano

2008r CAG 220tys i dalej jeździ bez problemu ,wymiana tylko dwumasa i sprzęgło reszta org.

Opublikowano

Umnie 135 Tys.km CAHA 179km. brak wiekszych usterek..auto kupilem 3 mies.temu Na poczatku czasem szarpalo lekko przy ruszaniu myślałem ze 2mas albo lozysko ale jak go trochę (przypalilem) to problem w sumie zniknął czasem jeszcze minimalnie zaszarpie ale nieruszam narazie...oprócz tego wymieniłem selenoid w klapce z paliwa bo sie zacinal...pozdrawiam

Opublikowano

Co to znaczy(przypaliłem)?

Opublikowano

CAGA z 2011 roku już prawie 185 tyś km

Opublikowano

bzura bzura bzdura. nie wiem skad wszyscy biora informacje o zacierajacym sie zabieraku. dzwonilem do serwisu ,rozmawialem z serwisantem i !!! -> nie bylo przypadku zatarcia silnika spowodowanego zatartym zabierakiem w b8 cr. obalcie ten mit bo duzo forumowiczów zacznie sciagac niepotrzebnie miski olejowe,przy czym trzeba podniesc silnik lub demontowac maglownice:) pozdrawiam

Opublikowano

nie wiem skad wszyscy biora informacje o zacierajacym sie zabieraku

uwierz mi,że to jednak prawda :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...