Patrykbor Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 :polew::polew::polew::polew::polew:
duffy Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 GILI stałeś w poniedziałek na zamkniętej 12stce w stronę ringu Berlina? wołałem na radiu jak wracałem ale chyba spałeś... ..to nie ja. Jechałem 11ską od Kołbaskowa,a spałem na 2ce dzikus,uhry w środe ostro zawiało 7mkę od skrzyżowania z 5tka,do 66 niżej fuldy 2h,cały czas slalomem,w drugą 30km korka ---------- Post dopisany at 18:14 ---------- Poprzedni post napisany at 18:12 ---------- Ziomki- może mi ktoś pomoc?Jak się jeździ na karcie kierowcy i się jedzie jeden dzień na tarczkę to jak się to później zapisuje na karcie te jazdę na tarczce? Jako pauzę czy jako prace? robisz wpis manualny,zaznaczasz na karcie pauzę,a tarczkę pokazujesz przy kontroli. a to inne auto od was w takim razie chłopaki stali od 16stej do 23ciej na autobahnie ..... masakra
RS Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2012 Ziomki- może mi ktoś pomoc?Jak się jeździ na karcie kierowcy i się jedzie jeden dzień na tarczkę to jak się to później zapisuje na karcie te jazdę na tarczce? Jako pauzę czy jako prace? robisz wpis manualny,zaznaczasz na karcie pauzę,a tarczkę pokazujesz przy kontroli. Czyli nazywa sie to w Polsce "wpis manualny"? W Niemczech to "Nachtrag" Bo wlasnie sie dziwilem to dzis slyszac, ze jak na przyklad jade przykladowo 6-11 na karcie kierowcy, pozniej powiedzmy godzine pauzy wyciagam karte i 12- 16 jazda na tarczce, to drugiego dnia robiac wpis manualny tachograf sie pyta co robilem od godz. 12 poprzedniego dnia to wbijam pauze az do momentu kiedy juz wlozylem karte, a nie zapisujac czas (12-16) na tarczce jako "praca", lub "inne czynnosci"- bylo by dla mnie logiczne, bo jednak jak deklaruje pauze w tym czasie kiedy jade na tarczce- to wyglada mi jak oszustwo...
GILI Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Ziomki- może mi ktoś pomoc?Jak się jeździ na karcie kierowcy i się jedzie jeden dzień na tarczkę to jak się to później zapisuje na karcie te jazdę na tarczce? Jako pauzę czy jako prace? robisz wpis manualny,zaznaczasz na karcie pauzę,a tarczkę pokazujesz przy kontroli. Czyli nazywa sie to w Polsce "wpis manualny"? W Niemczech to "Nachtrag" Bo wlasnie sie dziwilem to dzis slyszac, ze jak na przyklad jade przykladowo 6-11 na karcie kierowcy, pozniej powiedzmy godzine pauzy wyciagam karte i 12- 16 jazda na tarczce, to drugiego dnia robiac wpis manualny tachograf sie pyta co robilem od godz. 12 poprzedniego dnia to wbijam pauze az do momentu kiedy juz wlozylem karte, a nie zapisujac czas (12-16) na tarczce jako "praca", lub "inne czynnosci"- bylo by dla mnie logiczne, bo jednak jak deklaruje pauze w tym czasie kiedy jade na tarczce- to wyglada mi jak oszustwo... nie,bo na tym urządzeniu wykonujesz pauzę. Zaznaczając pracę nakładały by się 2 czynności,dlatego przez kolejny miesiąc tarczka musi być z tobą w pojeździe. Myśląc od tyłu gdybyś jeździł cały czas na tarczkach,a okazjonalnie na karcie musiał byś zaznaczać,prace z tarczek,a tak robisz,pauze. Właśnie ja tak mam. ok. 2-3miesięcy w roku jeżdżę na karcie reszta na szajbie. Oczywiście kartę sczytują mi przy każdorazowej kontroli. Tak więc rozdzielasz zapis karty i tarczki,a w przerwach ciągłości pracy używasz wpisu manualnego i/lub urlopówki.
truckmaniac Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Za każdym razem, kiedy wyciągasz kartę z tacho, przy ponownym włożeniu powinieneś dokonać wpisu manualnego i określić, co w tym czasie (kiedy karty w tacho nie było) robiłeś.
GILI Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Za każdym razem, kiedy wyciągasz kartę z tacho, przy ponownym włożeniu powinieneś dokonać wpisu manualnego i określić, co w tym czasie (kiedy karty w tacho nie było) robiłeś. Dokładnie.
RS Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2012 Za każdym razem, kiedy wyciągasz kartę z tacho, przy ponownym włożeniu powinieneś dokonać wpisu manualnego i określić, co w tym czasie (kiedy karty w tacho nie było) robiłeś. No to wlasnie jest ten "Nachtrag" po niemiecku, ale nie znalem polskiego okreslenia tej czynnosci, bo jest wiele nazw rzeczy/czynnosci ktore poznalem dopiero w Niemczech i tym samym nauczylem sie ich tylko po niemiecku . Robie to za kazdym zazem jak wchodze do ciezarowki z tachem na karty. Mam swoja ciezarowke ktora inni kierowcy jezdza tylko jak mam urlop, wiec duzego mieszania tarczka/karta nie ma, ale u nas w firmie maja jobla na punkcie dokladnosci i przyczepiaja sie do kazdego gowna. Ostatnio dysponent wymyslal mi ze nie umie obslugiwac tachografu, bo jak robile Nachtrag na weekend w Poniedzialek to nie zapisuje mi Niedzieli jako pauzy tylko jest brak jakiegokolwiek wpisu od godz 1:00 - 1:00 UTC- czyli Niedziela od 0:00-24:00, (byc moze tak byl ustawiony tachgraf fabrycznie, bo normalnie w Niedziele nie wolno jezdzic) , ale sobote, piatek do 1:00 i Poniedzialek od 1:00 zapisywal juz jako pauze i on twierdzil ze na pewno cos zle robie bo tak nie moze byc. Nadmienie ze firma wystawia nam urlopowki po kazdym dniu/dniach wolnych, wiec ten brak zapisu na karcie nie stanowi przeciez problemu.... Do glowy idzie dostac.
wypsiu Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 W BE jak się jeździ w koło komina to nie trzeba robić żadnego wpisu manualnego jeśli zmieniasz auta gdzie jedno jest na kartę a drugie na dysk. Jeśli robię przesiadkę robię wydruk zabieram kartę i śmigam na dysku,oczywiście że później wydruk jaki dysk trzeba nosić przy dupsku... Tutaj kolego masz wszystko bardzo jasno opisane jak działa tachograf a od minuty 19:20 jest jak dokonać wpis manualny. ---------- Post dopisany at 17:35 ---------- Poprzedni post napisany at 17:26 ---------- Panowie ja mam pytanie odnośnie ADR-ów. Jak to w PL wygląda i czy jest możliwość zrobienia kursy w expresowym czasie że jadę na 2-3 dni do kraju i wszystko ogarnę. Następnie czy papier będzie honorowany tak jak w moim przypadku na terenie BE....
GILI Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Kurs Adr,trwa tydzień. Robiłem rok temu. Jeśli chcesz na cysterny,to masz dwa egzaminy w obecności gościa z Urzędu Marszałkowskiego. Papier na całą unię.
truckmaniac Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Tomek. Kumpel mieszka tu, we Włoszech i pojechał do Polski na urlop. W tym czasie zrobił sobie ADR ikiedy wrócił tu, to mu nie uznali i musiał robić kurs w IT. Piszę tak tylko poglądowo, bo makarony są sprawni inaczej, a o ile się nie mylę, to wszelkiego rodzaju kursy, uprawnienia itd, jako obywatel UE masz prawo robić w dowolnym kraju UE.
duffy Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 panowie a jak po przerwie na bazie i bierzecie urlopówkę to tez wpisujecie manualnie pauzę? my zostawiamy to jako "??" i przy kontroli BAG nie robi problemu bo masz ten czas określony urlopówką
truckmaniac Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Dokładnie. Nawet po weekendówce na bazie mnóstwo kierowców nie dokonuje wpisu manualnego, ale nie zmienia to faktu, że taki obowiązek istnieje. Wszystko jest ładnie pięknie, dopóki nie trafisz na jakiegoś nadgorliwca i to świeżo po szkole, który będzie się chciał wykazać...
wypsiu Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Z tego co się dowiedziałem Gili to są podobno organizowane 3 dniowe kursy przyśpieszone ADR i zaraz po kursie egzamin,podobnie jest w BE tyle że tu egzamin to jest porażka... Dostajesz kwestionariusz z pytaniami i odpowiedzi to dosłownie wypracowania,wpisujesz kody danych produktów później wyliczasz ile czego będziesz wiózł i czy możesz tyle tego wieść, później musisz sprawdzić kody tuneli gdzie możesz z tym przejechać w jakich językach możesz mieć wypełnić list przewozowy k**wa tragedia normalnie.
GILI Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Z tego co się dowiedziałem Gili to są podobno organizowane 3 dniowe kursy przyśpieszone ADR i zaraz po kursie egzamin,podobnie jest w BE tyle że tu egzamin to jest porażka...Dostajesz kwestionariusz z pytaniami i odpowiedzi to dosłownie wypracowania,wpisujesz kody danych produktów później wyliczasz ile czego będziesz wiózł i czy możesz tyle tego wieść, później musisz sprawdzić kody tuneli gdzie możesz z tym przejechać w jakich językach możesz mieć wypełnić list przewozowy k**wa tragedia normalnie. 3 dniowy,to jest kurs podstawowy. Ja robiłem podstawowy+cysterny,czyli trochę dłużej. Polski egzamin jest też dosyć szczegółowy,ale chodziłem na zajęcia,a gościu który je prowadził(inspektor ITD),to prawdziwy profesjonalista i nie miałem żadnych problemów z rozwiązaniem testów. Nie rozumiem po co,to utrudnianie,jak masz wszystko w instrukcji,druga sprawa,to że informacji jest tak dużo,że nie wszystko da się wkuć.Samych kodów produktów jest kilka tysięcy. Zresztą nawet jak jedziesz na tabliczce A,Kat,I,II,czyIII, dostajesz pewnego rodzaju instrukcje.
ucho.77 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 panowie a jak po przerwie na bazie i bierzecie urlopówkę to tez wpisujecie manualnie pauzę?my zostawiamy to jako "??" i przy kontroli BAG nie robi problemu bo masz ten czas określony urlopówką Dokładnie. Nawet po weekendówce na bazie mnóstwo kierowców nie dokonuje wpisu manualnego, ale nie zmienia to faktu, że taki obowiązek istnieje. Wszystko jest ładnie pięknie, dopóki nie trafisz na jakiegoś nadgorliwca i to świeżo po szkole, który będzie się chciał wykazać... przecież na potwierdzenie pauzy weekendowej na bazie jest urlopowka, a bagi przy kontroli zadaja urlopowek z firmy
wypsiu Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Gili w BE to już tak pojebali z tym kursem ADR że się w głowie nie mieści,połowa czego musi się nauczyć kierowca to raczej wiadomości dla spedytora-magazyniera. Na c**j mi wiadomości o symbolach co może być przewożone razem a co osobno, jak bierzesz kontener z portu załadowany chemikaliami i zaplombowany.Co teraz kierowca ma k**wa otworzyć kontener i każdą bańkę sprawdzić po etykietce i po kodzie w katalogu.... Takich przykładów w belgijskich testach jest bardzo dużo.
DamianIno Opublikowano 18 Grudnia 2012 Opublikowano 18 Grudnia 2012 ---------- Post dopisany 18-12-2012 at 21:06 ---------- Poprzedni post napisany 17-12-2012 at 18:03 ---------- cosik tak jakos wywialo wszystkich...tematow zabraklo czy jak...
Patrykbor Opublikowano 18 Grudnia 2012 Opublikowano 18 Grudnia 2012 W tygodniu się jeździ ,a w weekend odpoczywa . Dzisiaj kumpla pierwszy raz krokodyle zatrzymali 4100 PLN kary za brak pauz miał dostać . Jak go przekonał że go ukarał tylko 300 to nie wiem . Tacho czasami trochę naginalismy ale szef powiedział że koniec z tym jak dowiedział się nareszcie jakie kary ITD może jebnac
DamianIno Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 ja juz na swieta zjechalem a jak brak pauz to sie niema co dziwic...u mnie tez zdarza sie troche czas pracy nagiac ale to sporadycznie i jeszcze problemu nie mialem,fakt ze poza PL ---------- Post dopisany at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany at 22:01 ---------- w sumie to w takich momentach to mozna podziekowac ITD bo przynajmniej teraz bedziecie spac jak nalezy:decayed: ---------- Post dopisany 19-12-2012 at 19:43 ---------- Poprzedni post napisany 18-12-2012 at 22:05 ---------- Pomyliła pedały. Wpadła w mur. Na egzaminie - Prawo jazdy - Motoryzacja w INTERIA.PL - auta, motocykle, samochody osobowe, auto moto. Wybierz najlepszy samochód lub motocykl
truckmaniac Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 ---------- Post dopisany 18-12-2012 at 21:06 ---------- Poprzedni post napisany 17-12-2012 at 18:03 ---------- cosik tak jakos wywialo wszystkich...tematow zabraklo czy jak... Z racji wykonywanego zawodu, zapewne większość zainteresowanych w trasie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się