artek04 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Pisałem już o tym zeszłej zimy , ale napiszę i tu , paliwo kupowałem 4 lutego 2012 więc nie jest to początek zimy... na stacji shell , paliwo diesel V-power , pytałem wyraźnie , na -30 st.C zobaczcie jak wytrąciła się parafina przy -15 st. C , butelkę miałem przed garażem. <br /><br /> <br /><br />
trepek Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 U mnie się zawsze dolewa uszlachetnicz do paliwa przeciwdziałąjący wytrącaniu się parafiny. Nigdy nie przytrafiło mi się aby mój diesel nie odpalił z rana a szwagrowi, gdzie obaj tankujemy na tej samej stacji, przy -25*C zamarzło paliwo w przewodach paliwowych. On nic nie dolewał do czasu.
tomiqu Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 artek04 tyle parafiny to jeszcze nic groźnego. Ja miałem o wiele więcej parafiny, praktycznie biała ropa a mój diesel jeździł
fireman82 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2012 OK, co do przeczyszczenia ukł. wtryskowego jak wyżej napisano już wiemy, że Liqui Moly lub Motul się nadają, zresztą marki te mówią same za siebie. Jeżeli chodzi o wytrącanie parafiny to Diesel zimowy powinien być odporny do -20 st. a Diesel "arktyczny" do -30 st. ale różnie to bywa, więc czy znacie może dodatki przeciw wytrącaniu parafiny i chroniące przed tym zjawiskiem?
baca21 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Sklep Inter Cars - 2mln części do samochodów | Sklep Online używałem SKYDD, STP i Castrol TDA... wszystkie działają podobnie... nie miałem problemów przy -30..... kto chce niech leje, kto nie chce i wierzy w reklamy o jakości diesli na stacjach niech wyda zaoszczędzone pieniądze na flaszkę
pesik87 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 a ja jezdze dieslem juz 3 lata.. i nigdy nic nie lalem z dodatkow.. auto stoi caly czas na podworku.. bywalo -30 stopni a on bez problemu odpalil..
egon@ Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Na stacjach szukaj produktów STP są nie tylko do czyszczenia układu ale także zapobiegają wytrącaniu się parafiny, w marketach tego też pełno, środek sprawdzony cena w granicach do 20 pln. Sam to leje i mam głowę spokojną na zimę
dejvgliwice Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 witam ja w tamtym roku zalalem autko v-powerem z shella i dostalem zonka bo paliwo zamarzlo ;/ do wymiany filtr paliwa, swiece, odpowietrzenie ukladu i autko dwa dni w garazu musialem przetrzymac. wiec w tym roku leje uszlachetniacz pozdrawiam
rookie Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Polecam super środek Skydd, stosuję już 4 rok i auto zawsze odpala nawet na -25*C
rico11 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Ja też używam zimą Skydd-a i przez 12 lat nigdy nie miałem problemu z odpaleniem diesla, a też zawsze stoi na dworze.
Gość Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 próbowałem ze 3 razy STP ale widocznej różnicy nie zauważyłem . w peugeocie raz mi zamarzły przewody ale póki co w audioli już 2 lata spokój
Musashi Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Powtarzam po raz kolejny, tu nie chodzi o jakość paliwa czy auto pojedzie słabiej czy lepiej, tylko o słabą mrozoodporność paliwa na polskich stacjach, szczególnie w okresie przejściowym z letniego na zimowe, większość sprzedaje letnie wczesna zima bo tańsze dla nich w zakupie. stacje sieciowe maja paliwo dostosowane do danej pory roku, rowniez do okresow przejsciowych. dlatego teraz nie warto tankowac wiekszych porcji paliwa alby nie zostac do silnych mrozow z paliwem do nich nieprzystosowanym. jezdze 6sty rok "dieslem" i nie zdazyly mi sie problemy z rozruchem, zamarzaniem paliwa itp. nigdy nie stosowalem zadnych dodatkow. Fakt rok temu zatankowane na shelu paliwo zniszczylo mi PD. Jednak problem dotyczyl jakosci paliwa na konkretnej stacji, a nie sieci. Pozatym pomimo zlej jakosci paliwa zimny silnik startowal bez problemow. Generalnie trzeba uwazac gdzie sie tankuje, miec swoja - pewna stacje.
danielom Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 To tak jak 2.0 TDI to udany silnik grupy VAG. Lejta co chceta, ja doświadczyłem problemu i nie żałuje deprasatora do ropy 20zl na 500 litrów ON a pewność większa. A że nalałeś gówno do PD-ka to inna sprawa, mówimy tu o dodatkach do AFN'a który ma jechać na wszystkim. Owszem tak, ale w lecie.
NYNA Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Powtarzam po raz kolejny, tu nie chodzi o jakość paliwa czy auto pojedzie słabiej czy lepiej, tylko o słabą mrozoodporność paliwa na polskich stacjach, szczególnie w okresie przejściowym z letniego na zimowe, większość sprzedaje letnie wczesna zima bo tańsze dla nich w zakupie. stacje sieciowe maja paliwo dostosowane do danej pory roku, rowniez do okresow przejsciowych. dlatego teraz nie warto tankowac wiekszych porcji paliwa alby nie zostac do silnych mrozow z paliwem do nich nieprzystosowanym. jezdze 6sty rok "dieslem" i nie zdazyly mi sie problemy z rozruchem, zamarzaniem paliwa itp. nigdy nie stosowalem zadnych dodatkow. Fakt rok temu zatankowane na shelu paliwo zniszczylo mi PD. Jednak problem dotyczyl jakosci paliwa na konkretnej stacji, a nie sieci. Pozatym pomimo zlej jakosci paliwa zimny silnik startowal bez problemow. Generalnie trzeba uwazac gdzie sie tankuje, miec swoja - pewna stacje. Dokładnie tak jak piszesz, jakość paliwa to podstawa:thumbup1: Też nigdy nie miałem problemów z rozruchem podczas mrozów a w tym roku w styczniu w górach odpalałem auto po nocy podczas której było -35 i odpalił bez problemów.
ryba85 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 przyjedz w ta zime w góry.maja byc jeszcze wiekrze mrozy.
NYNA Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Będę jeszcze nie raz ale narazie lipa ze śniegiem była, a w zeszły weekend już miałem jechać a narazie w piątek do Livignio na nartki jadę
NYNA Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Różnie: Bukowina, Białka, Wisła, Szczyrk, Korbielów:wink: Dobra bo OT w technicznym robimy i nas zaraz mod:bicz:
pakotomasz Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Ja specjalnie na zimę jakiś uszlachetniaczy nie dolewam. Tankuję paliwo tylko na Orlenie i jak na razie 2 zimy objechałem bez problemu. W lecie dolewałem do paliwa środek do czyszczenia wtrysków diesla KleenFlo (czerwona buteleczka), ale to po to, żeby trochę wtryski przeczyścić, bo w logach mi korekcję trochę podskoczyły.
Musashi Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 To tak jak 2.0 TDI to udany silnik grupy VAG.Lejta co chceta, ja doświadczyłem problemu i nie żałuje deprasatora do ropy 20zl na 500 litrów ON a pewność większa. A że nalałeś gówno do PD-ka to inna sprawa, mówimy tu o dodatkach do AFN'a który ma jechać na wszystkim. Owszem tak, ale w lecie. Wlasnie 2.0 tdi to bardzo dobry silnik. A najwiecej zlych opini jest od tych ktorzy o nim wylacznie czytali .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się