Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w Audi A4 B8 2.0 TDI, nie pokazuje 90*C


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak to jest: ten przewód co idzie na górze do chłodnicy kiedy powinien być gorący  - jak temperatura dobije do 90 stopni a tak cały czas zimny? Jak sprawdzić czy termostat dobrze działa sprawdzając rękoma ten wąż?

Opublikowano
19 minut temu, Berserker napisał:

Jak to jest: ten przewód co idzie na górze do chłodnicy kiedy powinien być gorący  - jak temperatura dobije do 90 stopni a tak cały czas zimny? Jak sprawdzić czy termostat dobrze działa sprawdzając rękoma ten wąż?

górny powinien byc ciepły

Opublikowano

Górny ciepły, ale od kiedy ? Od razu od włączenia auta stopniowo się nagrzewa? Dolny cały czas powinien być zimny?

Opublikowano
10 minut temu, Berserker napisał:

Górny ciepły, ale od kiedy ? Od razu od włączenia auta stopniowo się nagrzewa? Dolny cały czas powinien być zimny?

górny nagrzewa sie wraz ze wzrostem temperatury silnika

z tyłu głowicy masz trójnik gdzie płyn idzie od razu na nagrzewnice i na górną czesc chłodnicy

na dole masz termostat który otwiera duży obieg i płyn idzie do dolnego weza

Opublikowano

Mała aktualizacja. Stwierdziłem, że to raczej nie problem z termostatami. Na innym forum znalazłem taki oto temat

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3429697-30.html

Trochę mnie to zastanowiło bo zauważyłem, że chłodnica egr jest ledwie ciepła na całej długości. Nie wiem czy tak ma być.

U mnie ta chłodniczka wygląda zupełnie inaczej, ale taki element sterujący z cięgnem również występuje. niestety nie mam teraz ani czasu ani możliwości do niego się dobrać. Może ktoś sprawdzi u Siebie .

Opublikowano

Moja chłodnica egr wygląda tak ja w załączonym obrazku.  Jednakże zmiana tych 3 części podziałało. Więc nie widzę powodu by dalej drążyć temat. 

Screenshot_20210313-123506_Samsung Internet.jpg

Opublikowano

U Ciebie może i pomogło( gratuluję), ale u innych  nie do końca. U mnie również wymiana 3 termostatów nic nie zmieniła.Dodam, że części ori z serwisu audi. Znajomy w EXEO ma podobny problem. Termostaty po wymianie i nic. Dodam, że wcześniej Seat grzał mu się szybciej. Auto z małym przebiegiem ok 120 tys km

Cięgno na chłodnicy egr u mnie pracuje. Może ktoś sprawdzi u siebie czy chłodnica egr jest gorąca czy ledwie ciepła jak u mnie.

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie. To ja pokażę mój przypadek.

 

jest 20 stopni na zewnątrz a temperatura spadała. Wymieniłem główny termostat nic. Po wymianie tego mniejszego silnik się zagrzewa już po 2-3 km. Przy okazji obróciłem też ten regulator co jest przy tym mniejszym termostacie.

Silnik CAGB manual 2010 rok.

 

 

Edytowane przez unreal
Opublikowano

Miałem ostatnio problemy ze świecącymi kontrolkami trakcji, oponki, TPMS oraz pomarańczową kontrolką silnika. Po wizycie u mechanika komputer pokazał błąd czujnika temperatury płynu.

Po wymianie czujnika za 40zł nie tylko kontrolki poznikały ale wskazania temperatury płynu wróciły do normy. Rozgrzewa się szybko i trzyma temperaturę na 90st. niezależnie czy jadę na autostradzie czy stoję na światłach. A wymieniłem w zeszłym roku oba termostaty i zawór zwrotny i nic nie pomogło.

Opublikowano (edytowane)

Z kolei ja wymieniłem zawór zwrotny  i termostat od strony podszybia,nic to nie dało.  Po wymianie głównego termostatu,stabilizacja temperatury wróciła do normy. Więc nie wiem od czego to zależy. 

Edytowane przez kamilch-1984
Opublikowano

Witam.Też od pewnego czasu zauważyłem że autko nie osiąga 90° i na dodatek wskazówka od temp potrafi pływać więc we wtorek jestem umówiony na wymianę termostatu.Jak zrobię to napiszę czy coś to dało

Opublikowano

i co pomogło ? Udało się wymienić ?

Opublikowano

Garstka pytań do Was w tym temacie.

Pacjent Audi A5, 2009 r. 2.0 TDI 170 kucy, CAHA

Silnik wiecznie niedogrzany, na przedziałce na desce rozdzielczej dochodzi do maks 70 stopni, choćbym nie wiem ile przejechał. Zima czy lato, bez znaczenia.

Ciekawostką jest, że ostatnio w lato miałem rozpieprzony wentylator chłodnicy, urwał się na trzpieniu. W ogóle nie wiedziałem, że nie chodzi. Zaskoczyła mnie jakaś cicha praca silnika...i fakt, że temperatura elegancko dochodziła do 90 stopni i tak się utrzymywała. Po wymianie na nowy, po pałowaniu samochodu temperatura LEDWO dochodzi do 70 stopni.

Pytanie - czy tak ma być czy bawić się w wymianę termostatów?

PS. czy zawór zwrotny na wężach wody = zawór nagrzewnicy? To to samo?

 

Opublikowano

A może w tym całym układzie jest czujnik,który źle informuję ECU o faktycznej temperaturze,czyli zaniża.  A tak ba prawdę masz 90° . Tak głośno myślę. Ciekawe czy vcds,może pomóc w odczycie temperatury płynu chłodzącego. 

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj po robocie zrobiłem jeszcze taki test. Przejechane 45 km, w tym 35 km po autostradzie, obroty wysoko 3500. Pozostałem 10 km zrobione po wiochach z predkością 90 km/h. Taką temperaturę silnika miałem na koniec. W trakcie nie dobiła ani razu do 90 stopni. Czy tak powinno być ???

Ps. żółta kontrolka to klapy wirowe, pojawiła się tydzień temu dopiero.

 

20211207_174604.jpg

Edytowane przez BeBop
Opublikowano

Witam

Jestem posiadaczem A5 , 2012 rok 177km,  manual . Wymieniłem dwa termostaty trzeciego nie ma. Temperatura Ok.70 stopni. Dopiero przy ostrzejszej jeździe dochodzi do 90. Więc chyba tak musi być. 

Opublikowano

Cześć

Mój problem jest nieco inny. W momencie kiedy mam wyłączone ogrzewanie auto osiąga po około 8km temp 90° (temp na dworze -3). Po rozgrzaniu auta nie ma znaczenia gdy zatrzymam się na 10min czy jadę autostradą trzyma sobie równe 90°. Problem zaczyna się w momencie włączenia ogrzewania,(21° na panelu) wredy właśnie temp spada do około 80° i ciężko go ponownie zagrzać bez przytrzymania go na wyższych obrotach. Nawet gdy znów go dogrzeje do tych 90° wystarczą 3min postoju i wskazówka ucieka z 90°.

Orientuje się ktoś czy w mojej audi a4 b8 2014r 2.0tdi 177km quattro silnik CGLC znajduje się zawoŕ zwrotny. Każde aso twierdzi że nie mam bo były one tylko w przed liftach, a tu spotykam opinie na forum, że w każdej b8 są. 

Termostat główny właśnie wymieniony i brak rezultatu, zabieram się jutro za drugi lecz męczy mnie ten zawór plus dodatkowo aso podało mi numer jakiejś obudowy termostatu o numerze 03L121132AC i zastanawiam czy jest sens to wymieniać. Będę wdzięczny za pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście ze masz zawor zwrotny. Tylko on nie jest oddzielnie, tylko zintegrowany w srodku węża. Tylko że on nie rozwiaże Twojego problemu, chyba ze założysz go odwrotnie (mozliwe skutki uboczne zwlaszcza w lato)

Edytowane przez mario632
Opublikowano

Witam auto to A4 b8 2.0 TDI polift oznaczenie silnika CJCC .

Od momentu zakupu problem z temperaturą.

Przeczytałem milion tematów, ale co osoba to inne zdanie.

Prędkość autostradowa, ponad 2.5k obrotow temperatura trzyma 90° a olej od 90 do 100°

Wystarczy że zjeżdżam.na brameczki i automatycznie temperatura spada do 70° tak samo olej.

Jazda drogami krajowymi, do 2.5k obrotów łączy się z brakiem 90° 

Ogrzewanie w samochodzie ustawione max na 21.5° nawiew max 4

Nie wiem czy ten typ tak ma czy nie... Bo zdania są podzielone.

Proszę o wasze opinie, ludzi którym udalo sie to naprawic? Oraz Ci którzy wymieniali termostaty.

Oraz jak mozna poprosze numery 

Termostatow głównego oraz tego na przewodzie. 

Z góry dziękuję ;)

Opublikowano (edytowane)

Cześć, od paru tygodni sledze temat termostatów bo w mojej a4 też mam z tym problem.

Wymieniłem główny termostat ale problem jest dalej. Wygląda to tak. Jadę autem po mieście temperatura wskakuje na jakieś 70 stopni na zegarach i nie ma jak zrobić ze będzie więcej.

Lecąc autostradą jest ok, trzyma się 90 stopni - na zegarach, ale zjeżdżam z autostrady jadę 6 bieg 90-100km na h, często obroty 1600-1800 i temperatura spada spada spada, na zegarach do jakiś 70 stopni.  

VCDS temperatura = 80 stopni = 90 stopni na zegarach.


Moim zdaniem jest to niemożliwe żeby auto z 2013 roku miało tak że po włączeniu ogrzewania przy miejskiej jeździe nie mogło wcale złapać 90 stopni, albo jak złapie to zaraz to spadnie.

Zacząłem śledzić przewody węże jak to jest zrobione, dostałem schemat od @soul87 jak to jest w naszych silnikach CJCA ale dalej nie trafia do mnie co po kolei się nagrzewa, wiec sam coś nadrutowałem z etki i reszty 

image.png.bf082bc56cc76ef2f71c0cdfb2b898a3.png

na schemacie zachowałem kierunki przepływu trójniki czy kolejność połączeń no widać że nagrzewnica ma wyższy priorytet niż termostat

z moich badań, możne dla jakiegoś zawodowego mechanika będzie to łatwe, ale chyba doszukałem się jak działa ten układ 

odpalam auto nagrzewam do 50 stopni i tak:
-chłodnicza oleju czuć że jest ciepła do samego małego termostatu
-przewody co wychodzą nad skrzynie czyli na nagrzewnice  i powrót z nagrzewnicy ciepły
-przewody od pompki egr do chłodnicy przez zawór zwrotny zimne

wpadłem na taki pomysł, bo mam zaślepiony programowo egr więc odpiąłem pompkę elektryczną egr (samą wtyczkę żeby nie pompowała) i uwaga temperatura jest w porządku przy miejskiej jeździe na zegarach 90 w vcds 79-81 przy zewnętrznej -4, włączone grzanie i nie ma spadków, mogłoby być lepiej ale 80 na vcds lepsze niż 62 :)

więc to jest jednoznaczne z tym że są sprytni którzy odwracają zawór zwrotny i w ten sposób zimny płyn nie wychładza nam układu, 

Pytanie do osób którzy ogarniają temat 'EGR OFF' u mnie to robił @Galetto możne podpowie? 
Jak to wygląda, przy wyłączeniu egr, spaliny wpadają do chłodnicy czy nie ? bo mam wrażenie że nie skoro wyłączony, stad też możne być tak ze jeśli jadę spokojnie to przy EGR ON egr się włączy będzie przepływ spalin przez chłodnice i spaliny będą grzały płyn, a u mnie tak się niestety nie stanie

 

Mam pomysł żeby wywalić cały układ egr, tzn zaślepić egr czyli rurkę która wychodzi z kolektora do egr + wywalić zawór zwrotny, mały termostat i pompkę elektryczną do obiegu egr

 

Z tyłu silnika jest plastik na którym mamy czujnik temperatury, następnie na wprost pod ścianę grodziową jest przewód na nagrzewnice, następnie dopiero później "pod górę" jest obieg na termostat a zaraz jakieś 5 cm dalej jest zimna woda z chłodnicy egr.

Kolejny pomysł mam taki aby zamienić miejscami przewody wejście w termostat i do nagrzewnicy, coś kosztem czegoś, dłużej będzie się grzało w środku ale powinna być szybciej osiągnięta temperatura robocza silnika - schemat wyglądałby tak

 

image.png.248a16d22de7f68e76dbc18d27771fd7.png
 

Edytowane przez KingRaider
nowa myśl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...