Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie sposób dogrzać silnik - wskazówka max na 70 stopni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Kilka dni temu kupiłem A4 B6 1,9tdi 130km AVF 2004r.

Auto pali od strzała rano (-10st.) Problem w tym, że silnik nie chce się dogrzać. Pokręciłem się po mieście, potem dystans 40km trasa, a wskazówka ledwo się ruszyła z 50 stopni. W środku auta ciepło. Na trasie 100km wskazówka wskazywała max 70 stopni. Oczywiście poczytałem dużo na ten temat. Zbiorniczek wyrównawczy zimny, węże zimne. Wymieniłem wczoraj termostat na nowy Wahler + oring. Zalałem G12 i dalej to samo. Zostawiłem auto na postoju z odpalonym silnikiem na 30 minut i wskazówka nie drgnęła. Trzymałem mu ok 2000obr/min na postoju, to po kilkunastu minutach wskazówka poszła na 90 stopni i wtedy zbiorniczek, węże były ciepłe, a chłodnica parzyła. Zrobiłem trasę 30km starając się rozgrzać silnik i max 70 stopni na blacie. Nie wiem już co dalej robić.. myślałem o sprawdzeniu czujnika temp. Vagiem, ale przecież po trasie 30km powinno się coś nagrzać (zbiorniczek, węże, chłodnica) ? Proszę o pomoc, bo nie wiem co robić.. ??

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja obstawiam walnięty termostat. Sprawdź jeszcze czy rura która idzie do termostatu jest ciepła czy zimna. Jeśli ciepła = uwalony termostat.

Opublikowano

turzol,

"Wymieniłem wczoraj termostat na nowy Wahler + oring. Zalałem G12 i dalej to samo."

Poza tym stary termostat nie był otwarty. - osobiście go wyciągałem.

Opublikowano

co zimę te same tematy.... - chyba Diesle tak maja w zimę... :eusathink:

Opublikowano
turzol,

"Wymieniłem wczoraj termostat na nowy Wahler + oring. Zalałem G12 i dalej to samo."

Poza tym stary termostat nie był otwarty. - osobiście go wyciągałem.

Wahler to loteria, z resztą jak każdy zamiennik. Pisze się nie raz - Termostaty , czujniki temp kupujemy tylko oryginalne w serwisie.

Opublikowano

hm.. ale o ile dobrze rozumuję, to termostat powinien być "zacięty i otwarty", wtedy od razu działałby duży obieg i nie pozwalał na zagrzanie silnika, a skoro termostat był normalnie zamknięty? Dobrze myślę?

Opublikowano

Ale przy 60 stopni może się otwierać a powinien przy 87. Ja jak wymieniałem u siebie to też poleciałem na wahlera i po zmontowaniu okazało się, że nie działa jak powinien (do 75 stopni tylko się nagrzewał). Pojechałem oddałem i kupiłem z ASO i problem się skończył.

Opublikowano

Dobrze by było jeszcze jak byś sprawdził vagiem jaką masz temperaturę na zegarach i na ecu silnika. Nie wykluczone że czujnik odmawia posłuszeństwa. Uważam że trzeba mieć pecha by trafić na wadliwy termostat Wahlera, ja nie mogę złego słowa o nim powiedzieć a zamontowałem dwa lata temu:wink:

Opublikowano

Czy sprawdzenie czujnika coś da, skoro wszystko jest zimne przy dotyku? Gdy grzałem go dość długo trzymając 2000obr na luzie w końcu osiągnął 90st i wtedy było gorące wszystko.

W sklepie namawiali mnie na verneta mówiąc że co do jednej sztuki Wahlera ludzie oddają, bo są wadliwe (mają środek plastikowy/gumowy). Termostat, który wymontowałem był Wahlerem właśnie z elementem plastikowym, ale ten który wczoraj kupiłem (w innym sklepie) i założyłem, jest cały metalowy.

Opublikowano
co zimę te same tematy.... - chyba Diesle tak maja w zimę... :eusathink:

mój długo sie nagrzewa w zimę ale się nagrzewa do ~90 st C., ciężej ma się olej nagrzać bo tem oleju mi w zimę długo nie drgnie. Co do problemu właściciela postu to wg mnie nie realne żeby na starym termostacie i na nowym miał ten sam problem i takie same objawy. Może układ się zapowietrza..., najprościej Vagiem sprawdzić póki co a dalej będziemy myśleć

Opublikowano

Kupiłem kilka dni temu kabel Vag. Proszę w takim razie o wskazówki jakim programem, w jaki sposób i co sprawdzić - lecę od razu do auta i sprawdzam. Będę bardzo wdzięczny

Opublikowano

Od zakupu kabla do momentu ogarnięcia Vaga jeszcze długa droga przed Tobą.

Tak na początek to

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/all-vag-com-kupic-2749/

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

Jak już zdobędziesz program i uda Ci się połączyć ze sterownikiem silnika to dopiero się zacznie, to wciąga:decayed:

Opublikowano

machina, źle się wyraziłem. Bawiłem się już kiedyś trochę kablem vag. Miałem bardziej na myśli które kanały, gdzie wejść i co jak sprawdzić.

Opublikowano

termostat oraz G2/G62

niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.

w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.

w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.

czujniki związane z badaniem termostatu:

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.

*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

93130902my6.th.jpg

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

31841718rj8.th.jpg

Opublikowano

Właśnie wróciłem z samochodu. Dokonałem pomiarów przy pomocy programu Polski Vag. Spisane w kolejności wyświetlania.

zimny silnik - na fisie +0,0st

silnik: blok 7

9,9st

14,4st

-4,5st

licznik: blok 3

7st

silnik ciepły (wskazówka ~70st)

silnik: blok 7

72

34,2

51,3

licznik: blok 3

69st

nie do końca wiem, która temperatura w przypadku silnika blok7, dotyczy czego.

Kto pomoże zinterpretować pomiary?

Przy temperaturze 70st - zbiorniczek wyrównawczy, węże i chłodnica - ciepłe

Opublikowano

zasłon cała chłodnice i sie przejedz

silniki audi maja bardzo wysoką sprawnosc cieplna i dlatego tak sie dzieje

Opublikowano

a co z tym czujnikiem? sprawny/niesprawny? Auto 4h temu przejechało 1km, więc zbytnio się nie nagrzało. Dlaczego takie rozbieżności temperatur?

Opublikowano

Rozbieżność 2-3*C to nic :wink:

Opublikowano

Czujnik jest dobry. Wygląda to jednak na niesprawny termostat. Dla przykładu; w temp -10 stopni przejeżdżam 15 km, silnik osiąga 85stopni otwieram maskę i rura do chłodnicy oraz do zbiorniczka wyrównawczego są zimne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...