Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik Audi S4 4.2 344 KM - opinie


Rometer

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, szukam opinii o tym silniku, nigdzie nie moge znaleźć, takie fajne forum ale szukajka jest do bani. Chodzi mi konkretnie o awaryjność, i czy to sa te same silniki co były w B6 ?? Czy to ten sam tylko zdławiony co w RS4 ?? Jeśli ma takie bolączki jak RS4 to podziękuje, ale jesli jest ok to będę się do takiego przymierzał. Nie interesuje mnie spalanie, tylko awarie które męczą te silniki 344 KM. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłączam się do pytania odnośnie jednostek 4.2 w B6 i B7 jestem bardzo zainteresowany zakupem, najpierw chciałem A6 3.2 fsi dowiedziałem się że padlina więc pomyślałem o 4.2 w A6 niestety również problemy z rozrządem co jest po prostu masakryczne, ja naciąłem się na ten problem w Golfie V 1.6fsi i nie chcę mieć powtórki z rozrywki w jeszcze droższym wydaniu, NIGDY NIE KUPUJCIE FSI. Wiem że w A8 do 2006roku mamy dobre jednostki (bodajże BAT) 4.2 z którymi nie ma problemu: MPI na pasku rozrządu jednak wolałbym trochę mniejszy samochód. Chciałbym zapytać przede wszystkim jaki typ rozrządu mamy w S4 oraz czy do końca produkcji B7 nie wprowadzono FSI ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W a6 do 2005r 4.2 można smiało brać ( bez fsi). A8 tak jak piszesz.

W s4 czy to b6 czy b7 siedzi ten sam silnik 4.2 (bez fsi). Fsi ma tylko rs4 b7 i jest to zupelnie inny silnik.

Kazdy silnik ma swoje wady, nie wiem o co całe mecyje. 3.0tdi gubią wtryski, 2.0tdi wiadomo, 4.2 tdi wyciaga się łańcuch, 2.0 PB ciągnie olej, itp itd etc.

Jak sie nie podoba to brać 1,9tdi 105KM i nie narzekac (a i też znam jeden przykład końca silnikka przy 167 tys).

4.2 w S4 ma wiele wad, jak i zalet. Duża skarbnicą wiedzy są amerykanskie fora --> RS246, audizine itp. Polecam lekturę.

Silniki te biorą olej... i co z tego? chyba ze ktos zamierza robić 60tys km rocznie taką furą, ale przy nieważnym spalaniu i ten koszt gdzieś zginie. Dobrze jest jak samochód bierze 1l/2000km. Zdarza się ze biorą 1l/400km i wtedy trzeba myslec o rozwiązaniu problemu. Sztuki niebiorące oleju zdarzają się niezmiernie rzadko i z tego co wiadomo - w przypadku "lekkiego traktowania". Problem wynika z kilku spraw, m.in. problemow z zaworem PCV (koszt wymiany w ASO ok 400-500zl), oraz znacznie większego problemu jaką jest zła termika silnika ze względu na relatywnie zbyt małą komorę silnika.

teraz nie mam czasu, ale w wolnej chwili napisze coś więcej.

pozdr

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja posiadam s4b6 kupioną w 2012/10 nie narzekam na nic lata jak tralala ,oleju nie pije mam zalany Valvoline ,jak ktoś ma castrol to wylać od razu .Mam bardzo zadbany egzemplarz przyprowadzony z szwajcarii ,wiadomo V8 pali jeżdzę nim na codzień jazda mieszana jadąc normalnie to 12-14,ale tym się nie da jechać normalnie tylko gaz do dechy hee.Zawieszenie spoko żadnych stuków luzów przy felgach 235/40/18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jaka alternatywa dla bbk, szukam silnika do s4 b6, co będzie najlepszym rowiązaniem p&p, czy ma ktoś coś sprawdzonego na sprzedaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:) Jeżeli chodzi o koszty eksploatacji auta z V8: rozrząd i naprawy co lepiej wypada? S4 B6 BBK czy może lepiej skusić się na większe S6 C5 ANK lub AQJ. Wiadomo że najlepiej wychodzi autko z paskiem rozrządu a nie łańcuchem ale te silniki niestety takie są. Chyba że się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie 4.2 to bardzo udany silnik. O tych nowszych typach mało wiem, ale znam 4.2 z a8 d2 i chyba największym problemem jest to, że nie trzyma serii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

went44 jeśli chodzi o S6 C5 to tylko silnik ANK, AQJ są wadliwe, oba silnik mają rozrząd na pasku czyli automatycznie są tańsze od łańcuchowych rozrządów ale je trzeba częściej wymieniać :wink: co do BBK to rozrząd na łańcuchu i niestety jest umieszczony z tyłu silnika czyli od przegrody komory silnika, żeby wymienić rozrząd trzeba zrzucać silnik, a przy silniku ANK czy AQJ wystarczy przedni pas rozebrać, koszty możesz sam sobie oszacować :wink: jeśli chodzi o eksploatacje będę mógł się wypowiedzieć dopiero za jakiś czas. Jeśli bardzo Cię interesuje jak cenowo się kształtuje wymiana rozrządu w BBK wal na pw. napiszę co i jak bo akurat jestem w trakcie wymiany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja zapytam Was - użytkowników S4 trochę inaczej. Czy dziś wiedząc o wszystkich bolączkach silnika BBK zdecydowalibyście się ponownie na zakup takiego auta, wiedząc, że trzeba włożyć do niego +/- 1/3 wartości auta?

Od jakiś 2 miesięcy chodzi mi taki samochód po głowie, ogólnie chodzi mi coś co ma więcej niż 4 cyl i nie jest to tdi, ale śledząc różne fora to po prostu audi nie ma z lat 2004-2007 żadnego udanego silnika benzynowego w układzie V. Nie chodzi mi tu o ilość oleju wlewaną do auta, czy spalanie na poziomie 20/100, ale o debilne wady konstrukcyjne typu rozrząd czy spalanie oleju 1L/1000. Jeździłem 1,9 ARL, posiadam 2.0 BRD, ale to nie jest to czego oczekuje. Posiadając mniej więcej 40 tyś nie ma czego kupić ze stajni audi co powodowało by uśmiech na twarzy. Inne auta mnie nie interesują, rozważałem rożne marki i modele, ale stylistycznie tylko i wyłącznie AUDI.

Proszę Was o konkretną i szczerą odpowiedź co mam nadzieje pozwoli na dokonanie wyboru. Na tą chwilę serce i emocje krzyczą TAK, ale rozum mówi - chyba cie pop....ło.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem S4 B6 czyli motor BBK. Wymieniłem w nim rozrząd bo kłapał przy odpalaniu. Bardzo fajny motor. Chodził jak ta lala. Jedyna wada to termika. Ciasno w komorze a co za tym idzie gorąco. Po konsultacjach z winczako zainstalowałem termo uszczelki pod kolektor ssący co drastycznie poprawiło sytuację ze spadkiem mocy gdy było gorąco. Po tym wszystkim (rozrząd i uszczelki oraz luźniejszy wydech) auto wypluło 338km na hamowni.

co do motorów v8 i FSi to teraz mam RS4b7 czyli motor BNS. Auto po czyszczeniu i remapie ma 427KM więc opowieści o nie trzymaniu mocy można wsadzić między bajki. Trzeba miec po prostu odpowiednie podejście do tematu....

oba motory po wspomnianych zabiegach nie sprawiają żadnych problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej kolega pisze największą wadą jest termika co powoduje szybsze zużycie elementów gumowych silnika. Też jestem po wymianie rozrządu i sprzęgła itd, a auto bym kupił jeszcze raz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również przyłączam się do opinii napisanych powyżej. Po zrobieniu rozrządu i wymianie sprzęgła z dwumasą - to najwyższe koszty, to auto daje frajdę z jazdy, nie chodzi mi tylko o ponad przeciętne osiągi, ale o "gang" silnika w trakcie jazdy. Często radio wyłączam by słuchać tej melodii. Ogólnie to chyba obowiązuje zasada "jak dbasz, tak masz".

Jeśli poprawić błędy/zaniedbania poprzedniego właściciela, to auto nie sprawia kłopotów. Podsumowując, jeszcze raz był kupił S4 i nie żałuję zakupu obecnego. Użytkuje Audi na codzień i eSa również dobrze sprawdza się w charakterze auta podstawowego.

Wysłane z taptalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To auto jest warte każdych pieniędzy. Szkoda ze tak późno je kupiłem ;)

Wiesz... dochodzę do takiego samego wniosku... :)

Mimo, że ma swoje wady i wiele niedociągnięć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekło pod maską, osłabienie w gorące dni, olejolubność, rozrząd, masa auta, guma na plastikach wnętrza, brak trójramiennej multifunkcji 100% p&p (B6)

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...