Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kierownica powietrza przy kolektorze ssącym w A4 B6 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak masz wyciagniete to juz wiesz ze to dosc prosta budowa, nie ma srubek wszystko na wcisk . Uwazaj tylko by nie uszkodzic membrany przy składaniu.

Opublikowano

Witam! Doszedłem do tego tematu, z ciekawości sprawdziłem to u siebie... Co sie okazało? Nawet się nie rusza... Czyli coś będzie uszkodzone na 100%?

Dodam, że co jakiś czas wyskakuje mi check, a co za tym idzie muszę kasować błędy sondy... Już byłem skłonny rzucić się na wymianę sondy, ale teraz kiedy znalazłem tutaj problem, to muszę to rozwiązać...

Generalnie mam wrażenie, jakby auto straciło trochę mocy, nie jest już takie żwawe jak kiedyś + zauważalnie więcej pali.

Takie błędy często muszę kasować:

im8PuU0.png

Pomożecie coś, czy muszę zakładać nowy temat?

Opublikowano

skoro zauważalnie wecej pal to najperw bym wymenl sonde a pozniej se bawil z kerowna powetrza ale zrobsz jak zechcesz a check sie pali przez katalzator nic nowego. Powodzena

Opublikowano (edytowane)

Przed chwilą wymieniłem wężyki (ten długi i krótki) - faktycznie, tamte były dziurawe. Aczkolwiek dalej nie chodzi :) Jedynie przy gaszeniu teraz słychać jak powietrze się ulatnia/spuszcza przez ok. 2-3 sekundy...

Czyli jeżeli dalej nie chodzi ta dźwigienka to uszkodzona będzie membrana tak?

Bo sprawdzałem teraz i nic... obroty na ok. 4tys a zawór ani trochę nie drgnął.

Edytowane przez Jarszo
Opublikowano

prawdopodobnie przepuszcza membrana, chociaz dziwne ze nawet nie drgnela. Dosc latwo ja wyciagnac wiec najlatwiej bedzie sprawdzic.

Opublikowano (edytowane)

skoro zauważalnie wecej pal to najperw bym wymenl sonde a pozniej se bawil z kerowna powetrza ale zrobsz jak zechcesz..............

Właśnie nie !

Jak membrana i dźwignia (jedno i drugie lub jedno z nich) jest uszkodzone, to silnik nie ma wystarczającej ilości powietrza do spalania. Skoro mało powietrza, to więcej idzie paliwa na mieszankę. Mieszanka jest za bogata. Wywala wówczas błąd, np.:

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded

Samochód jest leniwy/ospały. Brak mu zwrotności, żwawości. Jest mułowaty.

Zrobić należy tą usterkę w pierwszej kolejności. Następnie skasować błędy w bloku silnika (nawet jeśli ich nie ma) i pojeździć troszkę na benzynie aby silnik się zaadoptował ponownie na prawidłowo działającej mebranie/dźwigni, czyli dolocie powietrza.

Można następnie już atakować na LPG jak ktoś ma.

Edytowane przez Dajmon
Opublikowano

Wymieniłem te 2 wężyki, faktycznie były dziurawe. Teraz kiedy gaszę silnik to przez 2-3 sekundy słychać jak powietrze schodzi. Czy to normalne? :)

Ogólnie rzecz biorąc, to w moim przypadku dźwignia ani drgnie...

Ale może jeszcze trzeba by się było jakoś zainteresować tym prądem, który tam jest podłączony za pomocą kostki? Czy to może być też wina prądu, że to nie dochodzi? Czy akurat dźwigienka jest sterowana podciśnieniem?

Opublikowano

Jak dociskasz gaz, to na tym zaworku pojawia się napięcie o wartości dokładnie 5V. Zaworek ten otwiera się pod wpływem tego napięcia, pozwalając podciśnieniu zasysać membranę. Zasysana membrana w dół powoduje z kolei ciągnięcie za sobą dźwigni. Dźwignia z kolei porusza łopatkami powietrza w kolektorze dolotowym silnika.

Skoro dźwignia nie rusza się, to wykręć dwie śruby. Odłącz/zdemontuj tą całą gruchę. Przyłóż usta do króćca tej gruchy i spróbuj zassać powietrze. Membrana powinna Ci opaść na dół ciągnąc za sobą dźwignię. Sprawdź i daj znać. Co do zaworku, to zapewne na 99% jest on sprawny. Zapewne napięcie również jest prawidłowe (również występuje). Skoro wymieniłeś ten dolny wężyk, którym zasysane jest powietrze - podciśnienie, to ten obwód bym zostawił w spokoju. Chyba, że nie zaciąga ci powietrza tym wężykiem?

Sprawdź czy działa membrana gdy zasysasz powietrze ustami.

Opublikowano

dobrze piszesz nech to njapierw psrawdzi a pozije bedziemy myśleć

Opublikowano (edytowane)

Ok, za kilka dni coś zrobię, potrzebuje skoczyc do domu po kabel (viaken obd2) i załatwić sobie jakiś przyzwoity program diagnostyczny (polecicie coś ) ? :)

Check zapala sie standardowo, czyli po skasowaniu pojawia sie po 50-200 km... pozniej gasnie i zapala sie nieregularnie.

Przy ruszaniu na jedynce potrafi szarpnac, a gdy doda sie za malo gazu gasnie.

Auto jezdzi w LPG (stag 300 isa2), 60k km temu, auto palilo na cyklu 70% trasa 30 % miasto okolo 9,5 - 10 litrow. (380-400 km na butli 38 l). Obecnie w stosunku 50 -50 % trasa miasto robie 280-300 max.

Obecnie przy przebiegu 228 k pojawił się objaw wariatora i zaworu cisnienia oleju ( tylko na zimnym przez okolo 2 sekudny).

Przepraszam ze po takim czasie, ale jakos tak sie zeszlo :)

Panowie jakie logi dynamiczne zrobić aby mozna było coś zdiagnozować ?

Poki co wrzucam logi z 003, 032, 033

Dynamiczne

Statyczne

Ok, za kilka dni coś zrobię, potrzebuje skoczyc do domu po kabel (viaken obd2) i załatwić sobie jakiś przyzwoity program diagnostyczny (polecicie coś ) ? :)

Check zapala sie standardowo, czyli po skasowaniu pojawia sie po 50-200 km... pozniej gasnie i zapala sie nieregularnie.

Przy ruszaniu na jedynce potrafi szarpnac, a gdy doda sie za malo gazu gasnie.

Auto jezdzi w LPG (stag 300 isa2), 60k km temu, auto palilo na cyklu 70% trasa 30 % miasto okolo 9,5 - 10 litrow. (380-400 km na butli 38 l). Obecnie w stosunku 50 -50 % trasa miasto robie 280-300 max.

Obecnie przy przebiegu 228 k pojawił się objaw wariatora i zaworu cisnienia oleju ( tylko na zimnym przez okolo 2 sekudny).

Przepraszam ze po takim czasie, ale jakos tak sie zeszlo :)

Panowie jakie logi dynamiczne zrobić aby mozna było coś zdiagnozować ?

Poki co wrzucam logi z 003, 032, 033

Dynamiczne

Statyczne

Wrzucam błedy po kasowaniu i naprawieniu kierownicy powietrza (dzwignia mi pekla.. jakos to zadrutowałem i chodzi :) )

Wiec Sonda do wymiany ?

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 15 March 2015, 17:40:08:0
Control Module Part Number: 8E0 909 557 H
Component and/or Version: 2.0L R4/5VS 0001
Software Coding: 0011501
Work Shop Code: WSC 63351
VCID: 3803ABE30B4B
5 Faults Found:
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
P0139 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
P1118 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 008 - Implausible Signal
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
17584 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached
P1176 - 001 - Upper Limit Exceeded
Edytowane przez tgrabowski
Opublikowano

Błedy dotycza saondy za katalizatorem. Sprawdz najpierw czy nie jest ona wkrecona w jakas tulejke. Sprawdz tez dokladnie jej przewody oraz wtyczke czy nie ma tam jakiegos druciarstwa. Wystarczy odkrecic zbiorniczek z płynem chlodzacym i bedziesz mial łatwe dojscie do wtyczki i przewodu. Tego typu bledy pojawialy mi sie gdzy mialem sonde w tulejce (emulatorze) i mialem zbyt mały otwór do spalin , przez co sonda głupiala.

Opublikowano

Błedy dotycza saondy za katalizatorem. Sprawdz najpierw czy nie jest ona wkrecona w jakas tulejke. Sprawdz tez dokladnie jej przewody oraz wtyczke czy nie ma tam jakiegos druciarstwa. Wystarczy odkrecic zbiorniczek z płynem chlodzacym i bedziesz mial łatwe dojscie do wtyczki i przewodu. Tego typu bledy pojawialy mi sie gdzy mialem sonde w tulejce (emulatorze) i mialem zbyt mały otwór do spalin , przez co sonda głupiala.

Jeśli ktoś posiada screen/video z pokazanym dostepem do 2 sondy, prosba o wstawke.. nie wiem czego szukam heheh

Opublikowano (edytowane)

Zdjęcia jak wygląda w środku z mojej naprawy jak kogoś interesuje :decayed:

wipuft.jpg

21472uq.jpg

f10az5.jpg1qjout.jpg

Edytowane przez Gwizdo
Opublikowano

2 pytania :)

1. Jak rozberać dolną cześć ( tą banke gdzie jest spręzyna by się tam dostać)

2. Jestem w stanie odczepic ten zaczep uciskowy (wyglądający jak w plecakach u dzieci) lecz nie wiem jak zdjąć ten okrągły (pokazant za 1 zdjeciu po prawej stronie

Dzieki i Pozdrawiam

Opublikowano

Na pierwszym zdjęciu widać łączenie tam wkładasz śrubokręt i odginasz jest to złożone na wcisk

trzeba ścisnąć te końcówki i wsadzić pomiędzy ten zawór a bańkę płaski śrubokręt i podważyć

życzę powodzenia :)

Opublikowano

Ok w sobote popróbuje, jakoś fachowo jest nazwa na Kierownice Powietrza? tak aby można było jej poszukać na allegro ? Niestety u mnie drążek plastikowy jest połamany i długo juz nie podziała na prowizorycznym podwiązaniu żyłką drutem i blaszką :P wiec wymiana mnie czeka a niechciałbym kupować pół silnika by uzyskać tylko dzwigienke :)

Opublikowano

Nazwy nie mogę znałeś bo sam chciałem kupić drugi

Opublikowano

Najprosciej chyba będzie odpytywać sprzedawców wystawiających "kolektor ssący audi a4 b6 2.0" o samą plastikowa puszkę w kształcie gruszki z membrana, sprezyna i dzwignia.


po 12 telefonach znalazlem "gruszke" kolektora, i teraz pytanie czy gruszka od kolektora o symbolu 06D-133210D będzie ok do ALT ?

wrzucam linka do aukcji.

http://allegro.pl/kolektor-ssacy-audi-a4-b6-2-0-fsi-06d133210d-i5068414135.html#tabsAnchor

Opublikowano

Tak od 2.0 FSI tez pasuje sam taką kupowałem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...