pawel121 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Witam! Przymierzam się do zakupu A4B6 1.9TDI AVF. Mam jedno na oku, ale zauważyłem, że ma ono naklejkę na szybie euro 4. Czy w każdej B6 1.9 TDI przy euro 4 był DPF, jak rozpoznać czy on jest oczywiście bez wchodzenia pod auto. Mam fotkę naklejki, ale nie ma tam kodu ani 0GG ani 7GG
danielo Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Tych kodów szukaj we wlepce pod maską przed kupnem to maskę chyba podniesiesz
Damian866 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Jeżeli auto posiada Dpf to na tabliczce znamionowej oraz w ksiażce serwisowej jest napisane EU4+DPF
kkam Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 w avf DPF był dokładany za dopłatą i nie zawsze będzie w kodach wyposażenia. Najłatwiej to poznać po tym, że za katalizatorem jest dodatkowa pucha, wygląda jak 2 katalizator. DPF w AVF nie ma czujników itp....można go bez problemu wyciąć. Nie ma też funkcji wypalania. Jak jest zapchany to wkłada się nowy.
pakotomasz Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Tak jak pisze kkam najłatwiej poznać czy jest DPF po tej dodatkowej puszce za katalizatorem.
pawel121 Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Opublikowano 14 Marca 2013 Tych kodów szukaj we wlepce pod maską przed kupnem to maskę chyba podniesiesz W książce serwisowej na naklejce nic nie jest wspomniane o DPF. A gdzie dokładnie znajdę taką tabliczkę, pod auto nie wiem czy będzie jakiś kanał aby zajrzeć, ale jak mówicie, że DPF nie ma czujników żadnych to się go najwyżej wytnie. kkamU Ciebie w temacie widziałem, też że miałeś DPF i wyciąłeś go? Auto później nie wariowało?
danielo Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Tych kodów szukaj we wlepce pod maską przed kupnem to maskę chyba podniesiesz W książce serwisowej na naklejce nic nie jest wspomniane o DPF. A gdzie dokładnie znajdę taką tabliczkę Tabliczka znamionowa powinna znajdować się w środkowej części (bardziej po prawej stronie) pasa przedniego.
kkam Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Tych kodów szukaj we wlepce pod maską przed kupnem to maskę chyba podniesiesz W książce serwisowej na naklejce nic nie jest wspomniane o DPF. A gdzie dokładnie znajdę taką tabliczkę, pod auto nie wiem czy będzie jakiś kanał aby zajrzeć, ale jak mówicie, że DPF nie ma czujników żadnych to się go najwyżej wytnie. kkamU Ciebie w temacie widziałem, też że miałeś DPF i wyciąłeś go? Auto później nie wariowało? Ja u siebie jeszcze nie wycinałem. Wytnę dopiero jak się przytka. Jak robiłem chipa to okazało się ze w sofcie nie ma zadnych zmian, wiec DPF nie jest programowo dopisany.
dziadek Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Nie przejmować sie tym dpf , jest czy nie ma nie ma różnicy dla użytkownika w b6 to nie to samo co w b7 . W b6 jak coś bedzie nie tak wywalasz i masz spokój
mroziu Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Kupiłem tydzień temu A4 B6 1.9 TDI AVF 130KM S-LINE 09.2004 rok i jestem nowy na forum, również mam pytanie odnośnie filtra cząstek stałych, wydaje mi się że w moim aucie również został dołożony DPF, na szybie mam naklejkę EURO4 puł roku temu auto miało zrobiony przegląd w Niemczech i tam jest informacja "Aufbau-Art: EURO3" . Ale pod maską widać jakąś puszkę więc może u mnie też filtr został dołożony, zrobiłem zdjęcia tej puszki i proszę o radę czy to jest DPF pytam ponieważ kupiłem już olej do autka MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 a wyczytałem na forum że jak jest DPF to trzeba zalać olej 5W30 proszę o radę. Z góry dziękuję
kamerok Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Nie masz DPF'a to pierwsze to plecionka (tłumik drgań) a to drugie to katalizator. Silnik masz coś zlany olejem
mroziu Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Super czyli nie mam DPFa i mogę spokojnie lać tego Motula 5W40? No troszkę sie coś poci, ale tylko w tym jednym miejscu, gość na przeglądzie w AUDI mi powiedział że koło turbiny to normalne w tych silnikach, czy mam sie tym martwić? ---------- Post dopisany at 15:42 ---------- Poprzedni post napisany at 15:18 ---------- Wydawało mi się że ma filtr cząstek stałych, ponieważ nawet gdy mocno mu przygazuję to nic nie dymi, no i czytałem gdzieś na forum że jak za turbo jest jakaś puszka to ma DPF, ale możne to katalizator, OK dzięki za odpowiedź. A co do oleju to lać tego MOTULA?
matio446 Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Masz zdrowy silnik to nie kopci:). Co do oleju to leję motula i filtr oleju mann od 4 lat i wszystko działa jak trzeba. Ważne aby olej był z pewnego źródła.
mroziu Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Dzięki za odpowiedzi, więc jadę do garażu wymieniać olej, przed wymianą zaleję jeszcze płukankę Engine Flush LIQUI MOLY 0.3L i filterek oczywiście MAN, teraz będę spokojny że zrobię wszystko jak należy.
kkam Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Dzięki za odpowiedzi, więc jadę do garażu wymieniać olej, przed wymianą zaleję jeszcze płukankę Engine Flush LIQUI MOLY 0.3L i filterek oczywiście MAN, teraz będę spokojny że zrobię wszystko jak należy. DPF w B6 jest dokładany około 30 cm za katalizatorem, aby go zobaczyć musisz pochylić się pod samochodem. Od strony silnika go nie zobaczysz. Sprawdź czy EGR Ci nie cieknie, bo masz silnik zalany olejem
mroziu Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Jutro sprawdzę dokładnie co to cieknie przy okazji wizyty u mechanika, bo zaczęło coś trzeszczeć przy uginaniu zawieszenia z przodu z lewej strony
dominik_1989 Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Dzięki za odpowiedzi, więc jadę do garażu wymieniać olej, przed wymianą zaleję jeszcze płukankę Engine Flush LIQUI MOLY 0.3L i filterek oczywiście MAN, teraz będę spokojny że zrobię wszystko jak należy. DPF w B6 jest dokładany około 30 cm za katalizatorem, aby go zobaczyć musisz pochylić się pod samochodem. Od strony silnika go nie zobaczysz. Sprawdź czy EGR Ci nie cieknie, bo masz silnik zalany olejem A mam takie pytanie , ponieważ mam za katalizatorem taka sama puszkę czy można to bezpiecznie wywalic ? Z tego co widziałem to elektroniki tam żadnej nie ma
kkam Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 mozesz bez problemu wyciac, jest to dokladany DPF(bardziej drugi katalizator, bo nie ma opcji wyupalania itp). Nie trzeba ingerowac w elektronike.
dominik_1989 Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Dzięki za odp narazie nic się z tym nie dzieje ale może jak się to wywali to zyska się cos na mocy
SikoraEłk Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 Możesz śmiało wycinać. Ja zakupiłem autko w niemcowni i na szybie miało naklejkę Euro4 . Okazało się że ma dołożony filtr sadzy (wy to nazywacie DPF, duża pucha za katalizatorem). Niemiec jeździł na oleju Liqui Moly do DPF z normą 507.00. Pojechałem do tłumikarza i usunąłem ten filtr. Przy wymianie oleju zalałem olej Liqui Moly z normą 505.01 i wszystko OK Samochód jest trochę zrywniejszy, ale nie spodziewaj się dużego przyrostu mocy. Powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się