Kixon Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 A próbował ktoś zalać ALTeka olejami Millersa ?
yarosyaros Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Ja kolego zalewam Millersem.
Kixon Opublikowano 14 Października 2013 Opublikowano 14 Października 2013 A którego millersa lejesz , pełny syntetyk czy pół ? Jak u Ciebie wygląda sytuacja z wciąganiem oliwy?
yarosyaros Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 Kolego zalewam pełnego, powiem że coś tam znika, ale to są tylko drobiny.
MaciekW. Opublikowano 18 Października 2013 Autor Opublikowano 18 Października 2013 Hej!Chłopaki a mierzyli wam mechanicy średnicówką tuleje przed remontem? Jak tuleja jest zużyta ponad normę albo uszkodzona to wymiana pierścieni a nawet tłoków raczej a nawet na pewno nic nie da. Wtedy trzeba kupić cały "nowy" blok który jest sprawny. Mam obok mechanika który już parę altków robił i twierdzi że żaden po remoncie oleju już nie bierze, a ostatniego robił 3 tyg. temu. Dajcie znać czy u Was mechanik robił taki pomiar. Pytałem mechanika o ten pomiar bloku/tulei cylindrowych i jasnej odpowiedzi nie otrzymałem; niby mierzył ale coś tam..... itd. tak że sądzę że jeżeli pomierzył to na pewno nie profesjonalnie
lukassteryd Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 Maciek ja mechanikiem nie jestem, ale chyba gość Ci ściemnia. Trzeba to zawsze pomierzyć dokładnie, czyli sprawdzić dane techniczne i dopuszczalne normy zużycia. Trzeba też sprawdzić czy tuleja nie jest "jajowata" co przy zapieczonych pierścieniach w altku wydaje sie całkiem możliwe.
mutilator Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 Pytałem mechanika o ten pomiar bloku/tulei cylindrowych i jasnej odpowiedzi nie otrzymałem; niby mierzył ale coś tam..... itd. tak że sądzę że jeżeli pomierzył to na pewno nie profesjonalnie To już teraz wiadomo dlaczego tak kosztowny remont nie pomógł Twojemu silnikowi w zmniejszeniu poboru oleju...
MaciekW. Opublikowano 18 Października 2013 Autor Opublikowano 18 Października 2013 Pytałem mechanika o ten pomiar bloku/tulei cylindrowych i jasnej odpowiedzi nie otrzymałem; niby mierzył ale coś tam..... itd. tak że sądzę że jeżeli pomierzył to na pewno nie profesjonalnie To już teraz wiadomo dlaczego tak kosztowny remont nie pomógł Twojemu silnikowi w zmniejszeniu poboru oleju... Remont pomógł bo zużycie oleju spadło o ponad połowę; rzecz w tym, że mimo to, zużycie jest i tak większe niż w innych samochodach które nie mają problemu olejowego.
lukassteryd Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 Pomógł nie pomógł Jest tu jeden kolega który ma audi od nowości i twierdzi że od początku brało 100 ml/1000 km. Moim zdaniem bardzo mało biorąc pod uwagę że alt ma 20v i może jest luźniej spasowany. To wychodzi że można bybyło zrobić 10000 km bez dolewki. Lejemy max oleju robimy 10tkm i zaświeca nam się kontrolka minimum i wymieniamy olej. Myślę że jest to pożądany stan po remoncie, ale z 200-300 setek też nie robiłbym tragedii.
MaciekW. Opublikowano 18 Października 2013 Autor Opublikowano 18 Października 2013 Przed remontem łykał 1L/1000km a przy ostrej jeździe potrafił wciągnąć więcej; w tej chwili to okolice 300-400ml/1000km. Pewnie, że liczyłem na trochę lepsze efekty, a szczerze mówiąc to liczyłem na to, że zużycie oleju będzie na poziomie 100-200ml/1000km; jest jak jest i nie ma co płakać- niektórzy mają w swoich ALT-ach gorzej Z tą 20-sto zaworową głowicą to jest prawdopodobnie tak Łukasz jak piszesz; o tym samym ostatnio rozmawiałem telefonicznie z benymA4; On z kolei rozmawiał wcześniej z fachowcami z branży motoryzacyjnej i oni właśnie stwierdzili że z tą głowicą może być tak jak wyżej piszesz.
pioteros Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 no tak ale 1.8 maja nie dosc ze glowice 20v praktycznie taka sama to jeszcze turbo ktore zawsze troche lyknie oleju... i nie ma takich problemow, po mojemu wina lezy w tlokach/pierscieniach/tulejach
mutilator Opublikowano 19 Października 2013 Opublikowano 19 Października 2013 Remont pomógł bo zużycie oleju spadło o ponad połowę; rzecz w tym, że mimo to, zużycie jest i tak większe niż w innych samochodach które nie mają problemu olejowego. Sorry, źle napisałem, nie uzyskałeś zadowalającego wyniku poboru oleju po tak kosztownym remoncie. Od siebie mogę dodać, że mój ALT łyka 300ml na 1000km, z tym że taka ilość była przed wymianą uszczelki pokrywy zaworów skąd nieco oleju ubywało. Kilka dni temu uszczelkę wymieniłem wraz z olejem i płukanką liqui moly. Czekam jeszcze na znalezienie sposobu wymiany tej plastikowej rurki od bagnetu oleju bo jest pęknięta i tam też wydostaje się olej - mam nadzieję że jak to zrobię pobór oleju spadnie jeszcze i będę zadowolony z mojego ALT I jeszcze taką ciekawostkę wam powiem, byłem w ASO z odmą i pytałem się fachowca jak to jest z tymi ALT, powiedział że problem poboru oleju bywał często już od nowości i jeżeli ktoś miał samochód na gwarancji i przejechane ok. 20-30 tys km to wtedy w ASO wymieniali tłoki w ramach gwarancji (oczywiście nie każdemu któremu brał olej). Ta informacja nie była dla mnie pocieszająca wię udałem się do drugiego ASO, spytałem wprost czy mieli do czynienia z remontami ALT i problemem poboru oleju. Serwisant musiał zaczerpnąć informacji od "starszych" i powiedział, że kiedyś wymieniali cały blok silnika - co by się potwierdzało z tym co pisał lukassteryd
MaciekW. Opublikowano 24 Października 2013 Autor Opublikowano 24 Października 2013 teraz to w pytke ??
zapsu Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Bardzo ciekawy temat. Sam posiadam ALT. Bierze mi bardzo różnie, a zasadzie to czasem 1l/1000km, czasem 0.5l. Nie widzę żadnej zależności. Jeżdżę głównie w trasach 70%, reszta w mieście. Tryb jazdy spokojny. Od zakupu auta zrobiłem 6k km. Olej to Castrol 10w40. Teraz leje na dolewki odpowiednik Lotosu. Nie myślałem o remoncie. Jedynie planuje sprawdzić czy mam wycieki gdzieś na uszczelkach, odmie bądź innym miejscu. Chce wykluczyć ucieknie oleju poza silnik. To są małe koszty. Prosta kalkulacja odrzuca mnie od remontu jaki wykonał kolega: - jeżdżę 2500km miesięcznie, - zakładam, że leje 1l/1000km, zatem miesięcznie wlewam 2.5l oleju, - zakładając, że litr mnie kosztuje 20zl, miesięczny koszt oleju to 50zl. Proste mnożenie: 50zl * 12 miesięcy * 5 lat = 3000 zł. To proste działanie potwierdza tezę wielu forumowiczów - w ALT trzeba łac olej i cieszyć się z bezusterkowej jazdy:) bo po za olejem silnik jest wzorowy. Pytanie, czy mój ALT da rade zrobić 150k km. Póki co pracuje sucho i równo - wręcz wzorowo.
pioteros Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 to jest poniekad dobre zalozenie, bo jak widac nawet remont nie zagwarantuje ze ubytek zniknie, a malo kto robi go tez tak jak powinno sie robic
Wandej Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Bardzo ciekawy temat. Sam posiadam ALT. Bierze mi bardzo różnie, a zasadzie to czasem 1l/1000km, czasem 0.5l. Nie widzę żadnej zależności. Jeżdżę głównie w trasach 70%, reszta w mieście. Tryb jazdy spokojny. Od zakupu auta zrobiłem 6k km. Olej to Castrol 10w40. Teraz leje na dolewki odpowiednik Lotosu. Nie myślałem o remoncie. Jedynie planuje sprawdzić czy mam wycieki gdzieś na uszczelkach, odmie bądź innym miejscu. Chce wykluczyć ucieknie oleju poza silnik. To są małe koszty. Prosta kalkulacja odrzuca mnie od remontu jaki wykonał kolega: - jeżdżę 2500km miesięcznie, - zakładam, że leje 1l/1000km, zatem miesięcznie wlewam 2.5l oleju, - zakładając, że litr mnie kosztuje 20zl, miesięczny koszt oleju to 50zl. Proste mnożenie: 50zl * 12 miesięcy * 5 lat = 3000 zł. To proste działanie potwierdza tezę wielu forumowiczów - w ALT trzeba łac olej i cieszyć się z bezusterkowej jazdy:) bo po za olejem silnik jest wzorowy. Pytanie, czy mój ALT da rade zrobić 150k km. Póki co pracuje sucho i równo - wręcz wzorowo. U mnie zaraz stuknie 200k i chodzi malinowo:naughty: Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
zapsu Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 U mnie zaraz stuknie 200k i chodzi malinowo:naughty: Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2 Tez mam przebieg w tej okolicy. Licze, że do 350k km ALT spokojnie dociagnie. Widziałem, że na forum mieli i większe przebiegi. to jest poniekad dobre zalozenie, bo jak widac nawet remont nie zagwarantuje ze ubytek zniknie, a malo kto robi go tez tak jak powinno sie robic Masz rację, jest wielu mechaników, którzy nie potrafią zrobić poprawnie remontu. Nie można jednak tego powiedzieć o mechaniku autora, którzy zrobić kawał porządnej roboty. Ciekawi mnie jaki jest obecnie pobór oleju u autora.
uris Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 245tys mam w tym 180tys ma lpg i jak na razie zero problemow ,leje olej i do przodu . Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
zapsu Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Kolejne potwierdzenie, że olej to jedyna wada ALT. Pozwolę sobie zapytac: - ile bierze oleju? - jakie masz spalanie lpg?
uris Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Tera to jakies 800ml na 1tys w czesniej bral jakies 500ml ale to bylo ze 100tys temu .Co do lpg to na baku 42l robie od 300 do 345km krecac sie w lodzi i okolicach kiedys przejechalem 390km .Nie lubie wolno jezdzic to tez spalanoe wieksze Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się