Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej polecacie do A4 B8 2.0 TDI CR?


black.devil

Rekomendowane odpowiedzi

kolego na 12 stronie podałem test. Olej o który pytasz a dokładna jego nazwa to Motul 8100 X-Clean+ 5W30 wypada bardzo dobrze. Osobiście w Vw jezdzę na Valvoline a w Audi na właśnie tym motulu , wymieniam co 10 tyś razem z filtrami i jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,  ostatnio zmieniłem auto z A4 b6 na A4 b8 CAHA quattro , potem wycialem dpfa i+ program na 195 km 400 Nm. Auto ma 220 tyś przebiegu (udokumentowany). Od wymiany oleju przejechałem 6 tyś i musiałem dolać około 0.5 l oleju . Olej zalalem 5w30 valvoline 507. I teraz pytanie bo lubię bardziej dynamiczną jazdę czy zmienić olej np. Na Motula 5w40 skoro nie mam dpf? Chodzi mi oto żeby mniej brał oleju. Poprzedni właściciel jeździł na castrolu 5w30 i  serwisował auto w ASO.

Edytowane przez renegat207
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, renegat207 napisał:

 1. Od wymiany oleju przejechałem 6 tyś i musiałem dolać około 0.5 l oleju . Olej zalalem 5w30 valvoline 507.

2. I teraz pytanie bo lubię bardziej dynamiczną jazdę czy zmienić olej np. Na Motula 5w40 skoro nie mam dpf?

3. Chodzi mi oto żeby mniej brał oleju.

1. Takim poborem oleju nie ma co sobie zawracać głowy, 1 litr na 12 tys. km.

2. Zmień na 5W40 na dobrych bazach jeśli rzeczywiście dynamicznie jeździsz, w trochę mocniejszym dieslu miałem Millersa CFS 5W40 teraz LM Synthoil 5W40 + dodatek na tarcie od BG ale łyka mi go więcej niż poprzednio i chyba wrócę do Millersa ale teraz mają CFS NT+.

3. Nie jestem pewien czy to osiągniesz zmieniając olej ale trzeba eksperymentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok . Dzięki wielkie za odpowiedź.  Na początek spróbuję Motula 5W40 x-clean C3. Wiem, że  im bardziej dynamiczna jazda tym ta końcową cyferka powinna być wyższa. Już niedługo zbliża mi się wymiana oleju bo dużo jeżdżę,  więc zmienię olej i dam znać czy jest jakaś różnica w ubytkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, renegat207 napisał:

Ok . Dzięki wielkie za odpowiedź.  Na początek spróbuję Motula 5W40 x-clean C3. Wiem, że  im bardziej dynamiczna jazda tym ta końcową cyferka powinna być wyższa. Już niedługo zbliża mi się wymiana oleju bo dużo jeżdżę,  więc zmienię olej i dam znać czy jest jakaś różnica w ubytkach.

W Twoim przypadku wystarczy zwykły x-cess

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2019 o 12:08, Dev napisał:

W Twoim przypadku wystarczy zwykły x-cess

x-cess będzie nawet lepszy dla diesla z uwagi na wyższy HTHS i TBN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2019 o 20:14, stanek90 napisał:

Bez dpfa mozesz lac tanszy olej 5w40.Dlaczego wywaliles tego dpfa przy tym przebiegu??Raczej nie byl przeciez zapchany

Wycięty dpf dlatego, że program był zrobiony na 195 km i 400 Nm. Do tego dpf wypala się raz na około 1000 km wtedy wiadomo spalanie większe. Teraz robię na pełnym zbiorniku paliwa około 100-150 km więcej niż przed wycięciem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2019 o 07:09, jedenastka napisał:

a mannol c3 dpf 80 zł

ja używam

Jak najbardziej OK, tani i chyba wystarczający. Nic nadzwyczajnego nie zauważyłem, przesiadłem się z castrola 5w30 507. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, dodo_1234 napisał:

ja używam

Jak najbardziej OK, tani i chyba wystarczający. Nic nadzwyczajnego nie zauważyłem, przesiadłem się z castrola 5w30 507. 

Podaj dokładne nazwy olejów wtedy można zastanawiać czy jest wystarczający.

Sprawa jakości olejów i ich składu jest bardzo złożona.

3 godziny temu, jedenastka napisał:

bo olej nie leczy, ma normy i tyle a nie ściema za 200 zł ładnie opakowana ;

No nie do końca tak to z tym jest, olej nie leczy ale ma zapobiegać.

Oleje na bazach HC nie będą w stanie parametrami doścignąć tych, gdzie w składzie będą PAO i estry chociażby w 50%.

Olej trzeba dostosować do silnika a szczególnie turbin, olej nie jest problemem, jest nim zły dobór oleju.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 lat temu startował z 55 zł, był pośmiewiskiem teraz ok 85, myśle docelowo że do 100 dojdzie bo wart jest spokojnie Jagiełły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, chce zakupic do swojego silnika 2.0 tdi CAHA 190km  taki olej-

FILTRYTOTU.PL

Millers Oils motorsport cfs 5w40 - olej w pełni syntetyczny przeznaczony do silników aut używanych do szybkiej jazdy po drogach, a także samochodów...

 

jednak mam wątpliwości czy on parametrami będzie pasował. Czy ktoś go używał i może poradzić ? Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wilczarsajd napisał:

witam, chce zakupic do swojego silnika 2.0 tdi CAHA 190km  taki olej-

FILTRYTOTU.PL

Millers Oils motorsport cfs 5w40 - olej w pełni...

 

jednak mam wątpliwości czy on parametrami będzie pasował. Czy ktoś go używał i może poradzić ? Dzięki

Jak  nie masz DPFa to pasi, jak masz to musi byc z norma C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...