Dajmon Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Czas wymiany zaworu przeze mnie to 30min. z dokladnością solidną. Czas wymiany silnika, myślę że na bidę 5dni roboczych. Podczas wyciągania silnika, będzie trzeba zdemontować przedni pas. Wszystko trzeba zdemontować, wszystko porozpinać. Podczas rozpinania zawsze coś się połamie, coś pęknie. Będziesz musiał to uwzględnić. W nowo zakupionym słupku/silniku, mogą niedomagać inne podzespoły, o których nie wiesz i dowiesz się jak zaczniesz jeździć. Wymiana samego silnika na przykładzie mojego mechanika, to 1000zł. Silnik kolejne 1000zł taki nie wiadomo jaki. Myślę, że 2.5tys. to by mało było, a przysporzyłoby Ci to tylko więcej problemów po wymianie. Wymień zawór na używany za przykładowe 250....400zł ale nie terkający i będziesz miał wszystko ok. Jak nie masz zaufania do używek, to nowy kup za 1300zł lub ze zniżką 10% swoją lub znajomego mechanika (plus uszczelka metalowaza 20zł).
terminator1985 Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Panowie, odnosnie uzywki zaworu, da sie go sprawdzic na krótko? jak pracuje nowy zawór?
Dajmon Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Panowie, odnosnie uzywki zaworu, da sie go sprawdzic na krótko? jak pracuje nowy zawór? Nie zrozumiałem co powiedziałeś. Ja podmieniałem za swój zawór dwa inne od kolegów. Oba zawory były jak dla mnie nie do zaakceptowania. W końcu uniosłem się honorem, bo mam audi a nie trabanta i kupiłem nowy zawór. Nowy zawór spełnił moje oczekiwania. Mam ciszę jak makiem zasiał. Możesz powalczyć tak jak ja podmieniając w jednym dniu zwór z jednego źródła, pojeździć na nim ze dwa dni i się przekonasz. Później podstaw zawór olejny jeśli masz na podmiankę w razie gdyby ten pierwszy podmieniony Ci nie spasował poziomem dźwięku/hałasem. Będziesz miał przekonanie jak jest.
terminator1985 Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Akcja reakcja;p, chodziło mi o to ze po odłaczeniu czujnika zawor nie terkocze, czyli fizycznie jest zasilany wiazką elektryczną... "na krotko" czyli pod akumulator sprawdzic bezposrednio (co by nie bawic sie w przekładania i sprawdzic czesc wyjetą z silnika dawcy) ...ale nie niestety nie wiem, jaka kulture akustyczną pracy ma nowy zawór, czyli szukajac uzywki nie wiem w zasadzie jak pracuje sprawny;p
Dajmon Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Dwie rzeczy. Po pierwsze, nie wydaje mi się żebyś podłączył do zaworu pełne zasilanie non stop z AKU, jak piszesz, bo wg mnie zawór ten dostaje zasilanie ze sterownika ale w impulsach. Zatem w czasie gdy zawór ma zasilanie, to trzpień się wysuwa odsłaniając kanaliki olejowe, jednocześnie dociskając wewnętrzną sprężynę do ścianki po przeciwległej stronie. Po chwili czasu "t", kiedy zawór był zasilony (impuls elektryczny), zasilanie jest odcięte i sprężyna odbija trzpień z powrotem, po czym zasilanie ponownie przychodzi. Nie wiem co by się stało, gdybyś podłączył zasilanie w sposób ciągły do zaworu. Mogłoby to spowodować zwarcie, zagrzanie się uzwojenia (tak zakładam), uzwojenia które wytwarza silne pole magnetyczne (strumień) by nadać trzpieniu ruch. Nie wiem jednak na 100%. Nie dokonywałem takich badań ze swoim starym zaworem. Nic jednak wg mnie nie dałoby nawet Ci takie badanie, chyba że zawór zasilałbyś w jakimś PWM'em (zmiennym napięciem 12V, nie przemiennym) i zawór umieszczony byłby w naczyniu z olejem, gorącym olejem. To pierwsza sprawa. Druga rzecz, to idę zrobić filmik dla Ciebie i Innych kolegów, jak pracuje u mnie nowy zawór. Zaraz nagram i wrzucę. ---------- Post dopisany at 08:25 ---------- Poprzedni post napisany at 07:24 ---------- Film przedstawiający moment uruchamiania silnika 2.0ALT i jego działanie - wszystko na gorącym silniku. Wymieniony zawór wysokiego ciśnienia oleju. Tutaj jest post, w którym znajaduje się film z tyrkającym zaworem:http://a4-klub.pl/2-0-219/2-0-alt-halas-rozgrzaniu-silnika-269146/index6.html#post4152651 Tu sam film z tyrkającym zaworem: Możecie porównać.
terminator1985 Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Dzieki kolego za nagrany filmik, chyba jednak to bedzie ten zawor , nic... poki co trza jezdzic tak jak jest i zbierac hajs. Przypomniałem sobie, ze znajomy ma altka, musze podjechac do niego obadac sprawe jak u niego to wszystko wyglada,
enrike2 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 a jest ktos taki co sie zna z okolicy warszawa na tamat zaworu i wariatora ???
bartek2838 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Witam, jak dlugo jezdziliscie na uszkodzonym zaworze lub wariatorze? Trzeba reagowac zaraz po rozpoznaniu? PZDR.
benyA4 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 zalezy od tego jak traktujesz auto i ile masz kasy, jesli jestes pedantyczny i drazni cie ten dzwiek to naprawiaj, jesli traktujesz auto jako narzedzie do pracy to nie musisz sie spieszyc.
zbiko13 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Wariator zamontowany po regeneracji u benyA4 (dzięki jeszcze raz) ,ale jeszcze delikatne tyrkotanie dochodziło z pod maski. Co sie okazało ze zawór nastawnika ma jednak problem z działaniem. Byłem w serwisie i gdyby mieli taki na miejscu wziołbym od razu. Nie mieli ,ale miał pobliski szrot używany (cena 250zł) i dali mi możliwość sprawdzenia jesli nie będzie działa to wymienią na inny. Zwór wymieniła A4 mruczy sobie jak talala. Jak by ktos potrzebował to moge wyhaczyć od nich ten jeden jeszcze.
kepud1 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Panowie, proszę was o pomoc w diagnozie co dolega mojej Audi. Jak się wsłuchać to słychać takie terkotanie i metaliczny dźwięk w okolicach 4 cylindra. Przypuszczam, że jest to napinacz łańcucha rozrządu, ale chcę się was poradzić. Zapomniałem dodać, że po sprawdzeniu na komputerze wyskakuje mi co jakiś czas błąd z nastawnikiem wałka rozrządu oraz losowe wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.
Dajmon Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Błąd z nastawnikiem wałka rozrządu, to nic innego jak "wariator" lub coś co steruje tym wariatorem. U mnie jest silnik ALT 2.0. Wariator steruje wałkiem rozrządu. Wariator sterowany jest zaworem ciśnienia oleju. Ja zmieniłem u siebie jedno i drugie: wariator i zawór (również zmieniłem napinacz i łańcuch) - tylko, że u mnie nie było błędów tylko klekot na rozgrzanym silniku - gorącym. Co do błędu na czwartym cylindrze, czyli tym przy akumulatorze, to przyczyn może być kilka. Jedną z nich może być szklanka naciskana przez wałek rozrządu. Szklanka może być "wytarta". W tym temacie jest wielu kolegów bardzo dobrze obeznanych. Musisz poświecić trochę czasu i poczytać kilka wątków o hałasie silnika. Jest tam wiele opisów i przedstawionych problemów z rozwiązaniami. Jednym z nich jest uszkodzony wtrysk, który w Niemczech w ASO został wymieniony na nowy. Koszta, nie pytaj. Poczytaj. ---------- Post dopisany at 11:20 ---------- Poprzedni post napisany at 11:16 ---------- Rozumiem, że nie możesz ogarnąć tego problemu w dziale 1.8T?!
kepud1 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Faktycznie ! Przepraszam za moje niedopatrzenie, nie zwróciłem uwagi, że napisałem w złym dziale - tak mi się spieszyło przed robotą, że nie patrzyłem na nic innego tylko żeby jak najszybciej napisać. Dziękuję za Twoją odpowiedź Muszę się teraz zastanowić czy sprzedawać samochód, który i tak spłacam, czy go wyremontować i pojeździć przez kilka lat..
MaciekW. Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Noo Dajmon szacun Myślę, że razem z Beny'mA4 rozwiązaliście parę tematów związanych z terkotaniem, wariatorem i zaworem; zarówno w kwestii przyczyna-skutek jak też ograniczenie kosztów poprzez regenerację w/w elementów. P.S. Lubie oglądać takie nowe części prosto z pudełeczek i to jeszcze z logo OOOO
bartek2838 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Witam, czy przy wymianie zaworu wysokiego ciśnienia trzeba zdejmować pokrywę zaworów? Pozdrawiam
benyA4 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 nie wystarczy sciagnac rure dolotowa do przepustnicy.
bartek2838 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 dzięki Beny, też tak mi się wydawało. Wychodzi na to że mechanik po prostu chciał zarobić tłumacząc się koniecznością zdjęcia klapy zaworów :/ Swoją drogą diagnozę miałeś trafioną, wymieniłem zawór i praca silnika zupełnie inna! Chociaż od ok 3000 tyś obr jakby głośniej chodzi niż powinien...Dodam tylko że zawór używka.
Dajmon Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Może nie mógł ten mechanik wyciągnąć zaworu bo coś go blokowało, np. pierścienie na zaworze. Używany zawór może być dobry do pewnych obrotów. Nie wiem tego bo nie miałem problemu terkotaniem na wyższych obrotach, tylko na niższych - na luzie.
bartek2838 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Rozmawiałem z mechanikiem i mówił że miał tylko problem z dolną śrubą mocującą, a zawór wyszedł zaskakująco dobrze. Kazałem mu sprawdzić kołnierz (tulejowanie) wariatora i teoretycznie śladów po pierścieniach nie było. Możliwe że to wariator daje o sobie znać czy raczej kiepski stan wymienionego zaworu?
Dajmon Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Może być kiepski podmieniony zawór. Jak terkocze, to wsadź rękę za rurę dolotową i spróbuj złapać zawór ręką obejmując go w dłoń. Wyczujesz czy stuka czy nie. Jak stuka, to zawór gówno wart.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się