cabanmat Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Witam pany... Co ile tyś km należy zajrzeć do przepływomierza i go przeczyścić ? Jakiś środki polecacie do czyszczenia ? W jakie narzędzia muszę się zaopatrzyć aby zabierać się do czyszczenia ? PS. Silniczek 1.9TDI ALH 90KM.
piotrsob1 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 W życiu nie czyściłem przepływomierza, nie było takiej potrzeby Chyba że masz dziurawy filtr powietrza, lub dolot przed przepływką
zib0l Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 przeplywke nalepiej wylaczyc komputerowo, ale sa w sklepach dostepne srodki do czyszczenia pomaga na chwilke...
Ossek Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Przepływkę czyścisz, kiedy musisz - nie profilaktycznie. Ja kiedyś musiałem to zrobić - cięła paliwo - po wyczyszczeniu bezdotykowo środkiem Liqui Moly do dziś mam spokój (w dziale Diagnostyka VAG jest mój wątek sprzed około 3 lat - w logach wszystko widać).
benyA4 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Panowie przeplywki nie da sie wyczyscic , zwlaszcza tych co sa w b6 "precik" pomiarowy jest mikroskopijnych rozmiarow i bardzo latwo go uszkodzic. Zadne plukanie dmuchanie i inne cuda nie pomoga.
ciahciah Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 w starszych tdi jest przepływka perburg a nie bosch, raz na 10lat warto ją wyczyścić bo opary oleju osiadają na pasku pomiarowym, nie ma obaw o uszkodzenie, co do nowszych przepływek bosch są za delikatne i czyszczenie może ją popsuć, ale w każdej przepływkce warto wyczyścić siateczki o ile są na końcach rury
cabanmat Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Odczuje się to jakoś podczas jazdy? "wyczyszczoną przepływkę"
niestandardowy Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 ja przeczyscilem przeplywke ( moze nieswiadomie ze wzgledu na uszkodzenie ) bez rozbierania w obudowie i moge powiedziec ze roznica spora...
Tommy Gun Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Zamiast bawić się w czyszczenie, lepiej częsciej zmieniać filtr powietrza.
Sztomel Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Czyścić zawsze można bezdotykowo czyli spryskując wielokrotnie element pomiarowy środkiem z spray'u dedykowanym do przepływek lub nawet środkiem do czyszczenia tarcz hamulcowych. Wielokrotnie czyściłem kolegom w logowanych samochodach i mogę powiedzieć, że w 35% przypadków po ponownych logach było widać różnicę na plus w pomiarach masy zasysanego powietrza i dawki w kolumnie ograniczenia dymienia. Mowa oczywiście o przepływce Boscha zaprezentowanej na fotce we wcześniejszym poście. Tę przepływkę zawsze można jeszcze wykorzystać nawet jak czyszczenie nic nie pomoże bo można w niej zrobić odwiert wspomagający szybkość przepływu powietrza chłodzącego element pomiarowy ale należy nie przesadzić ze średnicą otworu w jej obudowie. Faktem jest też to, że w większości przypadków nikt do przepływki nie zaglądał od lat a o wymianie filtra powietrza też mało kto wiedział, że się to robi Po samych wstępnych logach można ocenić czy czyszczenie przepływki ma sens i czy warto spróbować. Z całą pewnością najistotniejszą profilaktyką i dbaniem o przepływkę a tym samym o poprawną pracę i dynamikę samochodu jest jednak to co powiedział mój przedmówca Tommy Gun.
niestandardowy Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Swoja czyscilem bo zaczal mi mylic na zimnym silniku. a po drugie mam zerwane jedno mocowanie pokrywy filtra i nie wiem czy w 100 % jest tam szczelnie. A filtr wymieniam co 10.000 wiec ok ---------- Post dopisany at 18:52 ---------- Poprzedni post napisany at 18:46 ---------- Tomek. powien szczerze ze jak uslyszalem ze mozna to czyscic srodkiem do tarcz to sie ucieszylem bo wlasnie tym czyscilem. nie wiedzialem ze trzeba specjalnym do przeplywek, ale trafilem
Sztomel Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Dobry jest do tego każdy spray zawierający izopropanol a środek do tarcz też ma właściwości płuczące mocny osad więc nadaje się bezproblemowo. Grunt by nie czyścić elementu pomiarowego żadnymi szczotkami, wacikami na patyczkach itp. Można z powodzeniem również zanurzyć przepływkę na dłuższy czas w dowolnym płynie rozpuszczającym osad. Wiadomo, że w czasach kiedy liczy się ostatni wydany grosz każdy chce uniknąć wydatków i nie ma się tu czemu dziwić bo większości się nie przelewa z kasą. Jestem skłonny nawet polecić takie czyszczenie profilaktycznie np. co 6 tyś. km. Czyszczenie bezdotykowe nie zaszkodzi przepływce a z pewnością będzie wpływało na regularne usuwanie wszelkich osadów. Załatwieniem sprawy jest również emulowanie działania przepływki programowo - wtedy można ją całkowicie wywalić z dolotu i mieć ją zupełnie z głowy (wspomniał o tym kolega wcześniej w tym temacie).
rakud29 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 koledzy to jaki tani srodek kupic do czyczszczenia przeplywki
OLIVER Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 koledzy to jaki tani srodek kupic do czyczszczenia przeplywki No chyba drogi nie jest... CRC AIR SENSOR CLEAN - PREPARAT DO PRZEPŁYWOMIERZY (3174662406) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
rakud29 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 wktorej grupie vagiem sprawdzic przeplywke i jakie powinny byc parametry
Sztomel Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Przepływkę sprawdza się logując grupy w takiej konfiguracji : "011 z 003", "001 z 000" i "008 i 010". Wartości oczywiście zależą od tego czy rzeczywiste ciśnienie doładowania turbo jest prawidłowe czy nie. Jak turbo będzie prawidłowo pompowało to co oczekuje sterownik silnika a przy tym wartości w 003 i 008 będą mniejsze niż ozywista wartość dla tych silników (dla każdego silnika jest ciut inna) to świadczy to o tym czy przepływka kuleje czy nie. Nie napiszę Ci wartości dla każdego silnika tu i teraz bo zależy to od prędkości obrotowej wału, tyou silnika itd. Jak przestudiujesz logi dla każdego znanego typu silnika i poczytasz posty to się dowiesz czy dane logi są prawidłowe czy nie a jeśli nie to dlaczego. W większości postów jest napisane co jest nie tak. (ale tylko w większości) - tak ja się uczyłem diagnostyki.
niestandardowy Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 kurka... jak ja bym chcial ogarnac temat vaga... nie masz pojecia jak mnie to interesuje. gdybys mieszkal w okolicy spedzil bym u Ciebie na nauce duuuzo czasu
rakud29 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Przepływkę sprawdza się logując grupy w takiej konfiguracji : "011 z 003", "001 z 000" i "008 i 010". Wartości oczywiście zależą od tego czy rzeczywiste ciśnienie doładowania turbo jest prawidłowe czy nie. Jak turbo będzie prawidłowo pompowało to co oczekuje sterownik silnika a przy tym wartości w 003 i 008 będą mniejsze niż ozywista wartość dla tych silników (dla każdego silnika jest ciut inna) to świadczy to o tym czy przepływka kuleje czy nie. Nie napiszę Ci wartości dla każdego silnika tu i teraz bo zależy to od prędkości obrotowej wału, tyou silnika itd. Jak przestudiujesz logi dla każdego znanego typu silnika i poczytasz posty to się dowiesz czy dane logi są prawidłowe czy nie a jeśli nie to dlaczego. W większości postów jest napisane co jest nie tak. (ale tylko w większości) - tak ja się uczyłem diagnostyki. dzieki kolego za wyjasnienie powiedz mi jeszcze jedna zecz jakie trzeba jeszcze bloki zlogowac i w jakiej kolejnosci zeby sprawdzic swoj silnik czy wszystko jest ok
Sztomel Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Kolejność logów nie ma znaczenia. Znaczenie (przynajmniej dla mnie) ma ich konfiguracja przy logowaniu po dwie grupy jednocześnie w logach dynamicznych gdyż od razu widać interesujące mnie trzy parametry : ciśnienie turbodoładowania, wartość masy powietrza zmierzona przez przepływkę oraz dawkę paliwa i dlatego jestem zwolennikiem logowania po dwie grup podanych wyżej. Nie zawsze log dynamiczny 011 i 003 (logowane osobno) dają za każdym razem (logiem) wartości identyczne i powtarzalne i istnieje duże ryzyko, że zostaną zależności pomiędzy nimi zinterpretowane błędnie. W celu pełnej diagnozy loguje się następujące grupy (dla Twojego silnika czyli 2.0 TDI PD) : statycznie w trybie Meas. Blocks : 000, 001, 003, 004, 007, 010, 011, 013, 018 i 023 statycznie w trybie Basic Settings : 000, 003, 011, dynamicznie : 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011, 013, 018, 023.
rakud29 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 dzieki wielkie powiedz jeszcze dynamiczne logi to trzeba robic podczas jazdy jak to sie robi na jakis obrotach czy trzeba przyspieszac jak to jest
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się