Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak Zaślepić EGR w 1.9 TDi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mogę dostać nigdzie na forum tanio tej flanszy do AFN'a pod kolektor od AWX (Sharana).

Dlatego będę palił to laserowo + wstawiał rurkę i spawał całość.

Pytania techniczne:

- z jakiej blachy wypalać tą flansze? Ile mm?

- jakiej średnicy zastosować rurkę?

- jakiej długości ma być ta rura?

Opublikowano

Blacha jak dla mnie od 7-10mm

Srednica zew rury taka jak tego plastiku tj 50mm

A dlugosc nie wiem bym musiak pomierzyc ale ok 5cm bo i tak dasz waz.

Dlaczego tylko 5cm a po to by plastik nie dotykal rury z flanszy.

Dobrze a nawet wskazane jest dac uszczelke pomiedzy obie flansze...

Opublikowano

Czyli grubość blachy 10 mm

Średnica rurki zew 50 mm, a jakiej grubości ściankę ma mieć rurka?

Opublikowano

2-3mm

Opublikowano

Na dniach wypalam to laserem i szukam rurki 50 mm :)

Całość do spawania i będzie GIT ;)

Opublikowano

Panowie jakich kluczy użwacie do odkręcenia kolektora przy 1z, szczególnie te środkowe śruby, gdzie najbardziej przeszkadza turbina ?

Opublikowano

Dawno temu u siebie wymieniałem ale z tego co pamiętam to mała grzechotka i cienkie długie przedłużki+długi torx bodajże. Marna robota, udało mi się wymienić za 3-cim podejściem dopiero :D

Opublikowano

właśnie dość ciasno na krótki klucz, a długi może nie przejść obok turbo, ale będę próbował


Panowie 2 zagadki:

czy można i jak pozbyć się n18, bo to chyba ten zawór na wężu dolotowym ?

czy przy 1Z montowaliście tą osłonę termiczną między turbo a kolektorem ?

Opublikowano

Mówisz o tej metalowej? Ja zakładałem u siebie

Opublikowano

Hej panowie. Ja mam taki problem, że EGR zaślepiony prawidłowo, a w komputerze pojawia się błąd 19586 EGR System: Regulation Range Exceeded. Co z tym zrobić?

Opublikowano

W AVF-ie sterownik silnika widzi że EGR jest zamknięty i reaguje na to błędem zbyt dużego przepływu powietrza przez przepływomierz :decayed:

Żeby przestał reagować na zawyżony przepływ trzeba autko oddać w ręce tunera, który wyłączy odpowiednie funkcję w programie sterującym silnika :hi:

Najlepiej przy okazji zrobić program i tunerowi wspomnieć że EGR zaślepiony, wtedy powinien zrobić to gratis :)

Opublikowano

właśnie dość ciasno na krótki klucz, a długi może nie przejść obok turbo, ale będę próbował

Panowie 2 zagadki:

czy można i jak pozbyć się n18, bo to chyba ten zawór na wężu dolotowym ?

czy przy 1Z montowaliście tą osłonę termiczną między turbo a kolektorem ?

Na wężu dolotowym masz maf który mierzy ciśnienie doładowania.

N18 to zawór sterujący egr-em.

Ja u siebie cały układ egr wypitoliłem wraz z zaworkiem,minus taki ze zawsze mam błąd w sumie mógłbym się bawić i dać jakiś opornik ale po co...

Opublikowano

właśnie dość ciasno na krótki klucz, a długi może nie przejść obok turbo, ale będę próbował

Panowie 2 zagadki:

czy można i jak pozbyć się n18, bo to chyba ten zawór na wężu dolotowym ?

czy przy 1Z montowaliście tą osłonę termiczną między turbo a kolektorem ?

Na wężu dolotowym masz maf który mierzy ciśnienie doładowania.

N18 to zawór sterujący egr-em.

Ja u siebie cały układ egr wypitoliłem wraz z zaworkiem,minus taki ze zawsze mam błąd w sumie mógłbym się bawić i dać jakiś opornik ale po co...

Lepiej zostawić zaworek bo on w niczym nie przeszkadza , u mnie zaślepiłem wężyk sterujący egr-em i nie ma żadnych błędów .

Opublikowano

Wiem ze można i tak i tak.

Ja wywaliłem cały układ bo po kij mi to wozić w aucie jak nie spełnia to swojej roli????

Zaworek mozna zostawić jak kto woli mnie ten bład nie razi bo wiem od czego jest.

Błąd w VP wyskoczy gdy będzie urwany kabelek lub nie podłączona kostka...

Opublikowano

Lepiej zostawić zaworek bo on w niczym nie przeszkadza , u mnie zaślepiłem wężyk sterujący egr-em i nie ma żadnych błędów

Pod warunkiem, że egr jest sprawny i nie przepuscza, ale to i tak do d..y rozwiązanie bo niepotrzebnie dogrzewasz dolot.Zazwyczaj zaślepia się w dwóch miejscach, czyli bezpośrednio przy kolektorze wydechowym, jednocześnie wywalając rurkę karbowaną i przy dolocie za aluminiowym kolankiem.

Opublikowano

Lepiej zostawić zaworek bo on w niczym nie przeszkadza , u mnie zaślepiłem wężyk sterujący egr-em i nie ma żadnych błędów

Pod warunkiem, że egr jest sprawny i nie przepuscza, ale to i tak do d..y rozwiązanie bo niepotrzebnie dogrzewasz dolot.Zazwyczaj zaślepia się w dwóch miejscach, czyli bezpośrednio przy kolektorze wydechowym, jednocześnie wywalając rurkę karbowaną i przy dolocie za aluminiowym kolankiem.

tak ale u mnie w ogóle nie ma egr-a bo założyłem kolektor z awx-a , a zaworem zostawiłem zaslepiony po to żeby nie było żadnych błędów
Opublikowano

Panowie, w których miejscach zaślepić EGR?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/3d5dcbfca6a1bd50

Wiem, że któreś z tych trzech ale myślę że będzie problem tam na dole bo śruby są bardzo zardzewiałe i boję się że coś urwę. Czy można te dolne miejsce pominąć?? Wygląda to tak:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/03178c244d4e51c5

Czy mając blachę taką ok 1,5mm mogę sam dociąć zaślepki? Jaki jest koszt uszczleke do EGR w ASO bo raczej chyba je też trzeba założyć po rozkręceniu? Przepraszam bo może to głupie pytania ale ... kto pyta nie błądzi:)

Opublikowano

Jak chcesz to zrobić na sztukę i nie mieć problemów z przeglądem itp to zaslep sam dół.

Zaś jak chcesz to zrobić dobrze to zaślep górę i dół a całemu egr podziekuj :decayed:

W ogóle cała akcja bez czyszczenia kolektora i kanałów jest mało sensowna no chyba ze egr cieknie.

Opublikowano

brat zaślepił rurkę zamiast wydechowego i po kilkunastu kilometrach ją rozerwało :grin:

dobry klucz 12 oraz młotek i nie ma że nie idzie ;)

Opublikowano

To jak zaślepić górę i dół to które miejsca dokładnie?? Mógłby ktoś zakreślić na fotce? Bo na górze są 2 miejsca które można zaślepić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...