Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzechotka metaliczny odgłos po rozruchu 3.0 TDi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Żyj dalej w tej niewiedzy albo ....

Co masz na myśli?

nic odnosze wrazenie jakbys nie czytał tego tematu od poczatku, więc żyj w niewiedzy, czasej nieswiadomka jest lepsza od swiadomosci bo śpi sie spokojnie.

Dla swiadomych http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=12115

Opublikowano (edytowane)

Może podaj jakieś zbliżone okolice bo ponad 40 stron to trochę dużo, zwłaszcza że pierdolenia nie brakuje.


hmm a masz gdzieś lub widziałeś nagrane to szuranie ?

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

Znam ten temat, wałkowany na wielu forach i chyba jedyny udokumentowany.

Dźwięk „rozruchu” jest mi znany, nagrania też znam (nie wiem jak to można z 2masem pomylić...), nie znam za to szmeru o którym dość często się pisze że występuje po rzegotaniu, na ciepłym itd. (niby łańcuch)

u mnie jest tak, auto po 4 dniowym postoju.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Rozrząd słychać na początku zaraz po odpaleniu, u mnie było dokładnie to samo, na ciepłym jak postoi ok 30 min też grzechocze tylko 1-2s po odpaleniu?

Opublikowano (edytowane)

Tia tylko że gdybym nie nagrał to byś tego nigdy nie usłyszał.Te które słyszałem waliły tak że nie dało się ich przegapić. Dlatego pytam o szuranie.

Na ciepłym słyszałem gdy nie wiedziałem o biegach, teraz jest cisza ale nigdy nie otwierałem maski.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Z filmiku to trudno wywnioskować co hałasuje bo równie dobrze mogą to być wtryski które też klepią.

Opublikowano

No mogliby coś z tym zrobić, silnik przez to traci urok.

Opublikowano (edytowane)

Konkretnie jeżeli ktoś jeździ dosyć dynamicznie na słabym oleju albo na longlife i zmienia go co 15 - 20 tkm to nie wróżę rorzadowi długiej trwałości. Tyle.

W niemcowni te auta maja long life 35tys lub rok jak nie zadzwonia z Aso na wymianę oleju to będzie dalej jeździł. A w cudowne uzdrawianie silników olejem to nie bardzo wierze, świeży olej zawsze wycisza silnik nie ważne czy castrol mirels czy inny. Po 3-5tys będzie to samo.

Edytowane przez marc1n
Opublikowano

Olej tego nie wyciszy, próbowałem różnych cudów no chyba że moto doktor coś pomoże :naughty: lałem nawet 5W50 i też nic, no może pierwsze kilka odpaleń było lepiej

Opublikowano

Ja wymieniłem rozrząd i cisza. co prawda dopiero 7 tys przejechane, ale cisza.Jeszcze na castrolu bo był dpf, ale teraz w litopadzie pewnie zmienie na Millers albo motul

Opublikowano (edytowane)

W niemcowni te auta maja long life 35tys lub rok jak nie zadzwonia z Aso na wymianę oleju to będzie dalej jeździł. A w cudowne uzdrawianie silników olejem to nie bardzo wierze, świeży olej zawsze wycisza silnik nie ważne czy castrol mirels czy inny. Po 3-5tys będzie to samo.

od ilu lat na wszystkich forach z internecie magluje się temat olejów z Niemiec ?

Pomijam fakt że tam ludzie jeżdżą 3-4x tyle co my, dłuższe trasy i szybciej co wydłuża żywność oleju a nie skraca jak dziadkowie w Polsce. W Polsce też nam auta co robią olej między 25-30 tyś km (czyli 2 miesiące) mają po 400-500 tyś na blacie i nic im nie dolega. Najgorzej mają tacy jak ja.. do 10k rocznie.

Olej tego nie wyciszy, próbowałem różnych cudów no chyba że moto doktor coś pomoże :naughty: lałem nawet 5W50 i też nic, no może pierwsze kilka odpaleń było lepiej

jakby kiete posmarować towotem a potem teflonem to by pewno była cisza :P

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Ja także wymieniałem rozrząd w mojej B7 bez wyciągania silnika, tylko skrzyni biegów, nie ma tam żadnych problemów. Więcej zdjęć w temacie o moim aucie. Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Witam, W srode stawiam na warsztat samochod na wymiane gornych napinaczy. Jak mozecie to piszcie co byscie zrobili na moim miejscu. Taka sytuacja: auto kupilem jak mialo 200 tys. Na 196 mial wymieniany olej jeszcze w serwisie w niemczech na castrola edge.

Jak go kupilem to przy 200 grzechotki nie slyszalem ale z czasem sie pojawiala tylko przy odpalaniu i na zimnym. Teraz mam 208 tys. I juz grzechocze zawsze przez 1-2 se po odpaleniu. Chyba ze jest cieply to mniej albo w ogole(jak jest odpalony po 5 minutach). Wyjety DPF, po chipie na 532 NM i 290KM.

Przebieg oryginalny - sprawdzony.

Dziwne jest to ze od momentu jak go kupilem wskaznik oleju na bagnecie zawsze jest max. Az jak by za ta kulke. Nie wiem czy tak byl zalany czy wtryski cos leja ale dowiem sie po kolejnej wymianie w srode jak zeleje mi olej np. Na 3/4 i wtedy bede obserwowal.

Olej na wymiane mam millers 5w30 trident.

Mam na robote 2 tys. Wiem ze wymiana samej gory moze byc polsrodkiem ale to max budzetu jaki moge na to wydac i zastanawiam sie czy to robic, czy moze zmienic sam olej i poczekac. A moze cos wyjdzie po otworzeniu silnika. Gosc ktory bedzie to robil ma najlepsza opinie w Olsztynie ale swoja decyzje tez opieram na tym co tu czytam. Wszystkie opinie i podpowiedzi przyjmuję jak złoto :)

Grzechotka dokladnie taka jak na kolegi filmiku:

Edytowane przez dnp155
Opublikowano (edytowane)

jak wymieniasz górę to kompletną razem z łańcuchami, wymiana samych napinaczy może nie przynieść żadnej poprawy. Jak odezwie się długi (dolny) łańcuch to robisz tylko dół.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Dzieki za info, tak chyba zrobie. Dam znac czy pomoglo.

Opublikowano

tylko pytanie czy górny łańcuch wyjdzie bez odkręcania dolnego dekla? Bo zakrywa on koła zębate pośrednie.

Opublikowano

Oczywiscie ze niewyjdzie bo niby jak? Poza tym jakby gośc był najlepszy to by sugerował wymiane kompletu, a nie jakies niby półśrodki. Ja wolałbym poczekac i dozbierac na wymiane kompletu niż robić na 2 razy.

Opublikowano

niektórzy robią komplet bez wyjęcia silnika więc i może na to mają sposób, Mi mechanik powiedział że lepiej zacząć od góry bo taniej (mowa o komplecie nie tylko napinaczach), przy czym dla niego zrobienie całości rozrządu bez wyjęcia motoru jest niewykonalne.

Opublikowano

Mechanik mi powiedzial, ze wymiana samej gory moze nie wystarczyc i jestem swiadomy. Mowi jednak ze w 70-80 % wymiana kompletnej gory pomaga na dlugo. Mam nadzieje, ze zawyze jego statystyki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...