Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja w A4 B6 nie działa - czy to czujnik ciśnienia klimatyzacji?


Szymanek31

Rekomendowane odpowiedzi

Zrób log od zgaszonego silnika przez odpalenie aż do Econ. Grupy 001+002+010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik do wymiany tak czy inaczej, nie wierzę aby kompresor był w stanie 33 bary nabić i układ był by jeszcze szczelny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, czesio1982 napisał:

Czujnik ciśnienia był wymieniany.

Tylko ori z aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej 33 bary są osiągalne gdy nie ma odpowiedniego odprowadzenia ciepła (zapchane lamele skraplacza, brak wentylatora itp). Stąd warto zrobić logi, ale czujniki to się kupuje tylko ori z aso. Z zamiennikami są cyrki i loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Langista napisał:

Czujnik do wymiany tak czy inaczej, nie wierzę aby kompresor był w stanie 33 bary nabić i układ był by jeszcze szczelny..

Gdyby nie mechanizm zabezpieczający układ przed rozszczelnieniem i eksplozją, który wyłączą sprężarkę właśnie przy osiągnięciu górnej granicznej wartości (czyli te 32-35 Bar) sprężarka byłyby w stanie nabić dużo dużo wyższe ciśnienie. Te 32-35 Bar są jeszcze bezpieczne.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zastanawiam się czy nie wrócić do starego czujnika.Wymieniłem go na samym początku(cały czas świecił econ) ale nie pomogło dobiłem klimę tydzień było ok i teraz wyłącza co jakiś czas.Być możeb stary  czujnik jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi bo możliwe że jest jak chłopaki piszą, że zawór w kompresorze źle działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób te logi jako jeden, czyli logujesz 3 grupy w tym samym czasie bo tak to nic nie widać.

I wklej jakie błędy siedzą w sterowniku klimy oraz silnika jeśli są.

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MaTeo85 napisał:

Zrób te logi jako jeden, czyli logujesz 3 grupy w tym samym czasie bo tak to nic nie widać.

I wklej jakie błędy siedzą w sterowniku klimy oraz silnika jeśli są.

Logi 

LOG-08-001-002-010 włączony.CSV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylatory chłodnicy są sprawne rozumiem? Jak odpalasz klimę to kręcą na maxa?

Widać że po załączeniu sygnału sterującego kompresor bardzo szybko nabija ciśnienie, obstawiam że może być zatkana dysza. Warto by było odciągnąć czynnik i to zweryfikować, tak samo z osuszaczem. W kompresorze raczej nie widać problemu. Z drugiej strony skoki ciśnienia są dosyć regularne co mogło by świadczyć o problemie z czujnikiem samym w sobie.

Czy podczas pracy rurka za dysza się szroni? Czy słychać długo dźwięki rozprężania?

Aha żeby wy eliminować czujnik podjedź do kogoś i podłącz zegary i porównaj wskazania z vcdsem

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z okazji wrzucę też swój log. Z klimą nic się nie dzieje, wg. mnie działa jak powinna, serwis robiłem rok temu jakoś na wiosnę. @MaTeo85 zerknij jak możesz, może coś niepokojącego zobaczysz, moje mało doświadczone oko nie widzi nic złego :wink:

http://vaglogi.pl/log-001_002_010_f909yiU.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, pelonek1 napisał:

Korzystając z okazji wrzucę też swój log. Z klimą nic się nie dzieje, wg. mnie działa jak powinna, serwis robiłem rok temu jakoś na wiosnę. @MaTeo85 zerknij jak możesz, może coś niepokojącego zobaczysz, moje mało doświadczone oko nie widzi nic złego :wink:

http://vaglogi.pl/log-001_002_010_f909yiU.html

 

Logowanie trwało około 2 minuty, nie wiem czy to nie za mało, czy wcześniej układ chodził czy to log od postoju. Temperaturą parownika nie zależnie od temp zewnętrznej czy to 20 czy 30 stopni przy prawidłowej pracy powinna schodzić do około 2 stopni, u Ciebie widzę 8. Do tego sterownik silnika zredukował pracę kompresora, ale to może dlatego że zgasiłeś silnik? Choć dziwne że wystawił stan 12 w grupie 002/1. W sterowniku silnika żadnych błędów nie masz?

Edit.

Ok stan 12 masz przy rozruchu a nie gaszeniu, więc zapewne na ten moment sterownik silnika prewencyjnie odłącza sprężarkę, choć u siebie nie zauważyłem żeby tak robił, ale to może też zależeć od silnika itp.

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, MaTeo85 napisał:

Logowanie trwało około 2 minuty, nie wiem czy to nie za mało, czy wcześniej układ chodził czy to log od postoju. Temperaturą parownika nie zależnie od temp zewnętrznej czy to 20 czy 30 stopni przy prawidłowej pracy powinna schodzić do około 2 stopni, u Ciebie widzę 8. Do tego sterownik silnika zredukował pracę kompresora, ale to może dlatego że zgasiłeś silnik? Choć dziwne że wystawił stan 12 w grupie 002/1. W sterowniku silnika żadnych błędów nie masz?

Log zacząłem od postoju na zapłonie później odpaliłem auto klimatyzacja była na LO, na koniec dałem ECON i zakończyłem log, dopiero później zgasiłem silnik. Temperatura parownika cały czas schodziła poniżej także może byłoby te 2 st. C po jakimś czasie. W sterowniku silnika czysto, bez błędów.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, MaTeo85 napisał:

Choć dziwne że wystawił stan 12 w grupie 002/1.

To było podczas uruchamiania silnika, wcześniej był tylko zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...