Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja w A4 B6 nie działa - czy to czujnik ciśnienia klimatyzacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Pozwoliłem sobię odnowić temat.

W sumie stało się to nagle, klima jeszcze klika dni temu normalnie chodziła. W sobotę zauważyłem ECON, a dziś podpiąłem komputer.

Objawy jak poniżej:

- ECON świeci się na stałe (nie da się wyłączyć)

- VAG zwraca błąd (błąd powraca po wykasowaniu):

00819 -  High Pressure Sensor (G65)
            30-00 -  Open or Short to Plus

- w Measure Blocks mam: High Pressure Signal (G65): 100.0%, Refrigerant Circuit Pressure: 33.0 bar (regulacja klimatyzacją nie zmienia tych wartości)

Czy jest sens nabijać klimę, czy raczej czujnik do wymiany ?
Czy te 33 bary oznacza, że klima szczelna ? Gdyby uleciał gaz, chyba byłoby ciśnienie atmosferyczne - czy tak ?

Z góry dziękuję za odpowiedź/komentarz.

mb.png

Edytowane przez marioo444
Opublikowano
W dniu 28.05.2018 o 20:58, marioo444 napisał:

Czy jest sens nabijać klimę, czy raczej czujnik do wymiany ?
Czy te 33 bary oznacza, że klima szczelna ? Gdyby uleciał gaz, chyba byłoby ciśnienie atmosferyczne - czy tak ?

Czujnik do wymiany,klime dobić do 500g czynnika. Nie zdziw się jak nowy czujnik nie będzie działał jak należy.

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Problem W moim Audi A4 b6 1.9 tdi 130 km Avant AVF 2004r. wyglada nastepujaco:

Klima sie nie zalacza, Czynnik jest nabity do pelna, sprzegielko od kola pasowego do sprezarki wymieniane zreszta 2 lata temu, jest tez sprawne. 

Z tego co mi mowili na warsztacie, uklad szczelny, elektromagnes zaskakuje, sprezarka po wymontowaniu i sprawdzeniu na chwile zaskoczyla wiec usterka jest gdzies indziej. Kontrolka ECON normalnie gasnie ale klima pomimo to i tak sie nie zalacza ? Z tego co rozmawialem z szefem warsztatu problem bardziej dotyczy panelu sterowania i to bardziej wskazuje na usterke w ukladzie elektronicznym. Czy ktos z was mial podobny problem w swojej b6? Zastanawia mnie co to moze byc za usterka? Czujnik? Jakis modul sterujacy? ?

Pomożcie. 

 

Edytowane przez Wolfen88
Bląd
Opublikowano

zostaw taki warsztat daleko za sobą i nigdy nie wracaj do nich. w B6/B7 nie ma sprzęgła elektromagnetycznego.

Podłącz VAGa i odczytaj błędy to na dobry początek.

ps. układu nie nabija sie do pełna, w sprawnym ma byc 500 gram czynnika.

ps2. co Ci tam zaskoczyło po wymontowaniu kompresora?

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, MaTeo85 napisał:

zostaw taki warsztat daleko za sobą i nigdy nie wracaj do nich. w B6/B7 nie ma sprzęgła elektromagnetycznego.

Podłącz VAGa i odczytaj błędy to na dobry początek.

ps. układu nie nabija sie do pełna, w sprawnym ma byc 500 gram czynnika.

ps2. co Ci tam zaskoczyło po wymontowaniu kompresora?

Powiedzieli mi ze sprawdzili kompresor i przez chwile dzialal i ze jest sprawny. Wiec usterka jest na pewno gdzies indziej ?

To na jakiej zasadzie dziala te sprzegielko skoro nie ma tam elektromagnesu? 

Edytowane przez Wolfen88
Opublikowano

jak Ci powiedzieli ze sprzeglo elektromagnetyczne tez dziala to znak ze kompresora na oczy nie widzieli.

moja rada taka, masz b6 więc jeśli nie masz to kup kabel kkl i odczytaj błędy i zrob screen z blokow pomiarowych. jak poczyyasz wczesniejsze posty w watku to bedziesz wiedzial które bloki i w jakich warunkach sprawdzac.

Opublikowano (edytowane)

Witam,

tez mam problem z tym czujnikiem klimy...

klima chodzi jak chce, w chlodniejsze dni dziala, w trasie tez dziala ale w miescie w cieplejsze dni wariuje, wlacza sie i wylacza co chwile. Komputer pokazuje ze to czujnik.

Wczesniej mialem taki :   https://zapodaj.net/46acc740543a8.jpg.html    (na tym wcale nie działa)

Teraz mam taki:  https://zapodaj.net/9a5ee8ce40fdf.jpg.html     https://zapodaj.net/509ea056092c7.jpg.html  (na tym swiruje)

Z tego co tu wyczytałem musi byc taki sam. Moje pytanie brzmy czy musza sie zgadziac wszystkis nr? czy tylko ten pierwzy? (VW AG 3R0 959 126) i gdzie do jasnej anielki moge go dostac? bo nigdzie nie moge znalezc... szroty objezdzilem internet przejrzalem i lipa... pomoze ktos??

Dodam ze jestem laikiem w tych sprawach :)

a moze to nie czujnik? w tamtym rok klima nabijana i wymieniana chlodnica klimatyzacji

 

http://allegro.pl/czujnik-klimatyzacji-audi-a4-b6-b7-3r0959126-i6896791627.html  taki bedzie dobry?

Edytowane przez llukashh
Opublikowano
W dniu 7.06.2018 o 10:37, Wolfen88 napisał:

Powiedzieli mi ze sprawdzili kompresor i przez chwile dzialal i ze jest sprawny. Wiec usterka jest na pewno gdzies indziej ?

To na jakiej zasadzie dziala te sprzegielko skoro nie ma tam elektromagnesu? 

Podjedz do mnie. Sprawdzimy co jest nie tak. Klima Clinic - serwis klimatyzacji

Opublikowano

witam, jestem posiadaczem Audi a4 b6 2001r, 2.0 ALT

mam następujący problem z klimatyzacją a dokładnie z niegasnącym ECON

około miesiąca temu ECON zapalił się bez możliwości wyłączenia. Kolega podłączył pod komputer, który pokazał błąd czujnika:

00-819 - High Pressure Sensor (G65) 29-00 Short to Ground. Po skasowaniu błędu klima zaczęła hulać, ECON się wyłączał a w bloku 01 pokazywało wartości:

A/C Valve (N280) Current: 0.664 A,   A/C Valve (N280) Duty Cycle: 65,1 %, High-Pressure Signal (G65): 40,5%,   Refrigerant Circuit Pressure: 12.0 bar

po trzech tygodniach ECON ponownie się zapaliło i nie mogę wyłączyć.  Na VAG znów ten sam błąd 00-819 - High Pressure Sensor (G65) 29-00 Short to Ground. Tym razem kasowanie nie pomaga, ponieważ błąd cały czas się pojawia i ECON jest zapalony. Wartości w bloku 01:

A/C Valve (N280) Current: 0.000A,   A/C Valve (N280) Duty Cycle: 0,0 %, High-Pressure Signal (G65): 0,0%,   Refrigerant Circuit Pressure: 1.0 bar.

Pomyślałem, że czujnik walnięty więc wymieniłem stary o numerze 8Z0959126 na nowy marki Hella 6ZL 351 028-401.

Odpalam zapłon ECON nie świeci się. Po odpaleniu silnika znowu się zapala, bez możliwości wyłączenia. VAG pokazuje wartości w grupie 01 :

przy włączonym zapłonie, gdy ECON jest zgaszone: A/C Valve (N280) Current: 0.000A,   A/C Valve (N280) Duty Cycle: 0,0 %, High-Pressure Signal (G65): 31%,   Refrigerant Circuit Pressure: 8.0 bar

Po odpaleniu silnika: A/C Valve (N280) Current: 0.000A,   A/C Valve (N280) Duty Cycle: 0,0 %, High-Pressure Signal (G65): 99,5%,   Refrigerant Circuit Pressure: 32.0 bar

do tego błąd: 00-819 - High Pressure Sensor (G65) 06-10 Signal too high- Intermittent. Błędu po skasowaniu nie ma na zapłonie (ECON można wyłączyć), ale wraca zawsze po odpaleniu silnika i ECON  pali się cały czas.

Proszę was o pomoc w ustaleniu przyczyny, bo przeszukałem google, ale nie znalazłem nigdzie podobnego przypadku z błędem 06-10 Signal too high- Intermittent.

Opublikowano

Witam, ja mam trochę inny problem:

Z dnia na dzień zaświecił sie econ, klima nie chłodziłą. Standardowo wyskoczył błąd czujnika wysokiego ciśnienia.

Kupiłem nowy zamiennik, ale na nim pracuje 10-15 minut po czym znowu zapala się econ. Jedyny sposób aby klima znowu działała, to całkowite zgaszenie silnika. Po tym zabiegu, znowu klima działa na 10-15 minut. Spotkał się ktoś z czymś takim? Samo wyłączenie klimy na panelu klimatronika nic nie daje.

Opublikowano

A czynnik masz? Jaki blad dokladnie Ci wyskakuje? 

Opublikowano
W dniu 26.08.2018 o 13:08, MaTeo85 napisał:

A czynnik masz? Jaki blad dokladnie Ci wyskakuje? 

Miałem błąd: open to short to plus

Dziś założyłem używany ale sprawny i wyskoczył: signal too low, ale chwilowo działa, jutro będę robił małą trase i dam znać czy jest ok

Opublikowano

też mam problem z czujnikiem przy chłodnicy, raz działa przez długi czas, a chwilami co odpale auto to swieci econ, komp pokazuje blad tego czujnika, chce go podmienić na próbę, przy wykręcaniu nie ucieknie czynnik i czy tam jest jakiś oring ?

Opublikowano
1 godzinę temu, QuikSilver napisał:

też mam problem z czujnikiem przy chłodnicy, raz działa przez długi czas, a chwilami co odpale auto to swieci econ, komp pokazuje blad tego czujnika, chce go podmienić na próbę, przy wykręcaniu nie ucieknie czynnik i czy tam jest jakiś oring ?

sprawdz wiązkę

wymieniając czyjnik R134a nie ucieknie

Opublikowano

Dev a powiedz w których miejscach wiązka lubi się przecierać, przewody z tego czujnika łączą się w jedną wiązke co później idzie do środka ?

dziś to było już na prawdę coś dziwnego błąd ten sam a klima w czasie jazdy co pare minut się włączała.

idą 3 przewody + i - a ten trzeci jaki powinien miec wartość ?

Opublikowano

Czujnik wysyła sygnał cyfrowy w zależności od ciśnienia w ukladzie. Zwykłym miernikiem nie zdiagnozujesz tego niestety.

Prześledź dobrze wiązkę w komorze silnika może trafisz na jakieś uszkodzenie przewodu.

Niestety ja z pamięci nie powiem jak biegną kable. Może Dev pomoże.

Opublikowano

czyli wysyła sygnał jakie jest ciśnienie, czyli może być tak, że wysyła zły sygnał, jak by mało było czynnika w układzie i przez to klima może też słabo chłodzić ?

Opublikowano

Niestety ale z klimatyzacją bez konkretnej diagnostyki ciężko jednoznacznie stwierdzić co jest przyczyną.

Niestety nie wiemy tu na forum jaki konkretnie błąd wywala vcds więc też trudno jest zgadywać.

Istotne że jesli chcesz wymienić czujnik to tylko ori z aso (ok 300zl jak dobrze pamietam) albo ori używkę za dużo mniejsze pieniądze.

Opublikowano

dziś odpiąłem kostkę, wizualnie jest okey i wiązka też pod światłami łączy się z inna wiązką tez jest okey, sprawdziłem miernikiem, jest stałe napięcie na dwóch pinach, o dziwo po założeniu kostki klima dziś działała za każdym razem jak jechałem autem *

Opublikowano

Mam pytanko wymieniłem czujnik ale nie skasowałem błędu bo nie mam kabla przy sobie i klima nadal nie działa (nie da się wyłączyć econ) czy po skasowaniu zadziała czy od razu powinna chodzić? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...