Skeili1.8T Opublikowano 8 Stycznia 2021 Opublikowano 8 Stycznia 2021 50 minut temu, pila24 napisał: Nie wrzucamy liczników z b6 do b7 i odwrotnie. Inne immo(nie wiem jak z 1.8t b7,czy tam jest zwykłe immo3 czy po jakiś modyfikacjach),problemy z odczytem z niektórych czujników,brak menu z manetki w liczniku z b6 i kilka innych. Dzięki za potwierdzenie moich podejrzeń
Banan Opublikowano 8 Stycznia 2021 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Akurat immo3 zostało w w b7 w 1.8t / 2.0 i 1.9/2.5tdi , immo4 to 2.0tfsi/3.2fsi i 2.0tdi/3.0tdi , chociaż liczniki z końcówki 1.9tdi chyba od 2007 są też immo4 jeżeli dobrze pamiętam. Można kombinować z dopasowaniem zegarów immo4 do 1.8t ale wymaga to wyłączenia immo.
Banan Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 (edytowane) Zauważyłem częste pytania jaki licznik kolor w B7 mogę zastosować dlatego zmontowałem mała rozpiskę liczników A4 B7 wg ETKI. Jest to troszkę bardziej skomplikowane niż w B6 ponieważ w B7 weszły silniki nowej generacji z immobilizerem 4 ( 2.0TDI/3.0TDI i benzyny FSI/TFSI ) - dlatego najbardziej namieszane jest w roczniku modelowym 2006-2007 ze względu na zmianę generacji z Immo3 na Immo4 w dieslu 1.9 oraz wycofanie 2.5TDI z produkcji który do samego końca był Immo3. Liczniki Immo3 i Immo4 nie są zamienne pług and play - taka kombinacja wymaga wyłączenia immobilizera w komputerze silnika oraz wymianę pastylek immobilizera w kluczykach. Druga sprawa apdatacja Immo4 a także dodanie nowych kluczyków nie jest wspierana w żaden sposób przez VCDS także wymaga zastosowania specjalnego sprzętu/softu. Edytowane 10 Stycznia 2021 przez Banan 2
kamil-vag Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Michał dobra robota, wrzuciłem do 1 posta, ogólnie widzę, że trzeba i tak ten 1 post trochę poprawić jak będę miał chwilę...
Banan Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 O super. No bo chyba oddzielnego tematu dla b7 nie ma sensu zakładać?
kamil-vag Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 No chyba nie, choć w teorii to 2 osobne systemy liczników jakby nie patrzeć...
pila24 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 (edytowane) Moze i warto dodać iż dla a4b7 z immo4 transponder to id48-tp25,nie zawsze jest to oczywiste w opisach aukcji internetowych (często opis mówi iż transponder prekodowany jako tp25 może być stosowany tylko do 2005r,co oczywiście jest jakiś wymysł powielany przez sprzedających). Sprawdziłem na modelu 2007r 2.0tdi i działa bez problemu. Edytowane 10 Stycznia 2021 przez pila24
Banan Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 (edytowane) tak w immo4 w B7 w całym zakresie produkcji jest stosowany transponder Tp25 ( czyli przekodowany id48 ) - nie wypisywałem szczegółów bo i tak w tym przypadku zwykły użytkownik mając dostęp do VCDS i tak tego nie ogarnie , co jest możliwe przy immo3 znając pin. Edytowane 10 Stycznia 2021 przez Banan
Marcin850527 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Czesc. Czy ktoś podpowie jaki licznik kolor mógłbym zastosować. A4 b6 2001 1.8T, WAUZZZ8EZ1A062692, Licznik 8E0920930F, szukam z trzeci rok tego z końcówką H ale ciężki temat a jak jest to ponad 1000 PLN. Jak coś to już raz musiałem zmienić pływaki w baku po dołożeniu Quattro bo pokazywało na odwrót.
Banan Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 (edytowane) teraz masz 8e0920900F , niestety tylko 930H , 930HX lub 932QX żeby nie ruszać pływaków - inna opcja wstawić nowszy ale wtedy już musisz pływaki wymienić Edytowane 19 Stycznia 2021 przez Banan
uosiek Opublikowano 4 Lutego 2021 Opublikowano 4 Lutego 2021 Hej, Mam licznik N z dołożonym colormfa.ru, szwankuje mi immobiliser- błędy to cewka immo (D2). Cewka jest już wymieniona, lecz problemy cyklicznie powracają. Elektronik na próbę wykonał immo off w ECU. Przy awarii immo mam wtedy ~10 minut świateł awaryjnych oraz nie działa klimatronik. Wg elektronika jest to trop wskazujący na awarię zegarów- one są bramką CAN dla innych modułów. Wg Was- potwierdzacie jego diagnozę? Czy skupić się na wymianie okablowania pomiędzy zegarami a stacyjką?
kamil-vag Opublikowano 4 Lutego 2021 Opublikowano 4 Lutego 2021 Ma rację to wina zegarow, bo przy poprawnie sparowanym liczniku z ECU immo off nie skutkuje miganiem awaryjek... Być może ten color mfa wykończył Ci licznik...
uosiek Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 19 godzin temu, kamil-vag napisał: Ma rację to wina zegarow, bo przy poprawnie sparowanym liczniku z ECU immo off nie skutkuje miganiem awaryjek... Być może ten color mfa wykończył Ci licznik... Najlepsze, że awaria wystąpiła po 2 latach używania ColorMFA
pila24 Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 3 godziny temu, uosiek napisał: Najlepsze, że awaria wystąpiła po 2 latach używania ColorMFA Wadą tego moda jest to iż przewody są lutowane do płyty licznika. A lutowanie przewodów w aucie to średni pomysł. Taki pajączek przewodów może puścić po czasie i awaria w liczniku gotowa.
kamil-vag Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 2 minuty temu, pila24 napisał: Taki pajączek przewodów może puścić po czasie i awaria w liczniku gotowa. Dokładnie to samo pomyślałem...
uosiek Opublikowano 6 Lutego 2021 Opublikowano 6 Lutego 2021 Dzisiaj zweryfikowałem tezę że zegary są uszkodzone. Pierwszy rozruch jest okej, potem musi minąć kilka godzin (a na pewno więcej niż jedna) żeby zegary się wyspały i wtedy kolejny rozruch jest ok. Jeśli się nie wyśpią to SAFE i cały cyrk od nowa. Może wyjęcie któregoś bezpiecznika pozwoli zasymulować ten sen, żebym jeszcze tych kilka dni przejeździł?
uosiek Opublikowano 10 Lutego 2021 Opublikowano 10 Lutego 2021 Pojechałem do Elektronika z dwoma zegarami na wymianę (plus trzeci- ten uszkodzony zamontowany w aucie). ŻADEN nie czytał kluczyków. Wg Elektronika walnięta jest wiązka lub pętla immo. Cóż, akurat przyszła do mnie świeżo wystrugana wiązka między zegarami a pętlą, jutro jestem umówiony do serwisu kluczykowo-elektronicznego, niech ogarniają a może ta wiązka przyszła akurat rychło w czas.
darayus Opublikowano 13 Lutego 2021 Opublikowano 13 Lutego 2021 Cześć wszystkim, Chciałbym zmienić w swoim a4 b7 1.8t 2006,modelowo 7 licznik z mono na kolor, ale kompletnie nie wiem, za jakim patrzeć na allegro. Nr vin: WAUZZZ8E17A103477 Chciałbym w przyszłości dograć też moduł vfiz, by mieć dostęp do monitorowania osprzętu, bez potrzeby montowania jakiegoś wiejskiego shitu w słupkach. Jednak żeby to było czytelne, to jednak trzeba pomyśleć o zmianie licznika. Z góry dziękuję za odpo.
Langista Opublikowano 13 Lutego 2021 Opublikowano 13 Lutego 2021 Podpiąć kompa lub wyciągnąć zegary i zobaczyć jakie mają numery, później przełączyć się na pierwszą stronę, gdzie jest gotowa cała tabelka. A co do zegarów w słupku, to jak nie masz radia 2din i nie planujesz go mieć, możesz pod klimatronikiem wykonać cały panel z zegarami, temperatura oleju, ciśnienie oleju i doładowanie, pasują tam idealnie 3 zegary, tańsze rozwiązanie tylko trzeba to już samemu wyrzeźbić.
Banan Opublikowano 13 Lutego 2021 Opublikowano 13 Lutego 2021 Takiego jak szukasz nawet nie ma na allegro - zegary b7 1.8 kolor t to ciężki temat
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się