Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 (2000 – 2004) jaki silnik do LPG ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam na imię Bartek, chodzę z zamiarem kupna "nowego" samochodu i szukam fachowej porady i opinii na temat modelu który sobie "upatrzyłem" a mianowicie Audi A4 B6 (2000 – 2004). Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej na temat jaką jednostkę napędową kupić do LPG najlepiej ??? silnik: 1.8, 1.8T, 2.0 ? bo takie rozważam, aczkolwiek najdalej jestem od 1.8T ponieważ obawiam się sporego spalania. Mówiąc w prost który z tych silników będzie "najoszczędniejszy" w spokojnej jeździe ?

Jakie są najczęstsze wady, i kłopoty z instalacją LPG w tym modelu ?

Bardzo proszę o fachowe opinie, porady i wskazówki, za wszystkie będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam, Bartek

Opublikowano

Hej mam alt ibrc sequent24 poza wiadomymi wadami tego silnika jest ok, instalacja jest od 2lat i żadnych problemów nie miałem w trasie jak nie cisne spalanie poniżej 9-10l

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Rozumiem, że posiadasz silnik 2.0 ? Widzę jednak że wielu tutaj doradza silnik 1.8T do LPG. Niby to zrozumiałe, ale na rynku spotykam całą mase silników 2.0 i dlatego zastanawiam się, czy do tego silnika nadaje się gaz, ale skoro mówisz, że chodzi dobrze i bez problemu to wierzę :) choć zdaje sobie sprawę, że wszystko tak naprawde zależy od tego w jakim stanie jest silnik samochodu który się zakupuje.

Ale generalnie...chciałem się zorientować, czy 2.0 nadaje sie pod instalacje LPG.

Opublikowano

Również jestem posiadaczem ALT, co prawda jeszcze nie zagazowany ale kto wie, Którym autom nie szkodzi jazda na gazie? Prawdy i mity o instalacjach gazowych - czy LPG naprawdę niszczy silniki? tu kolego masz artykuł który może ci pomóc w wyborze :wink:

Opublikowano

Tak mam 2.0 130KM jak go kupiłem zastanawiałem się czy gazować pojeździe 2msc i założyłem, zwrócił się po 10 miesiącach i generalnie jest ok, zanim kupisz uprzedzam poczytaj o alt'ach żebyś samym silnikiem nie był zaskoczony :cool:

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Witam - ja w swoim 1.8T mam od 2lat LPG - i zero problemów, spalanie ok 10l w trasie i ok 13 w mieście... więc źle nie jest

Opublikowano

W artykule który wysłał mi kolega Michał139 jest napisane, cytuję: "Pod koniec produkcji Audi A4 II generacji większość benzyniaków otrzymała wtrysk bezpośredni, który na razie jest trudną do pokonania barierą dla instalacji LPG. W ofercie pozostały jednak trzy silniki, które dobrze współpracują z „gazem”: 1.6/102 KM, 2.0/131 KM (polecany) i 1.8 Turbo/150 KM."

Wynika z tego, że 2.0 nadaje się najlepiej pod instalację LPG :) no ale domyslam się że "punkt widzenia, zalezy od punktu siedzenia" :P Wiele już czytam i widze że większość z Was koledzy zdecydowanie poleca 1.8T :)

Opublikowano

1.8T avj 60kkm na lpg i zero problemów.

Opublikowano

Moim skromnym zdaniem każdy poleca to czym jeździ, a wybór należy do ciebie :decayed:

Opublikowano

No ok wielkie dzięki koledzy, po rozeznaniu się w temacie wyciągam następujące wnioski: Najlepszy do instalacji LPG nadaje się silnik 1.8T, natomiast jesli chodzi o silniki 2.0 rozróżnia się dwa rodzaje FSI (moc 150 KM) oraz ALT (moc 130 KM) i to ten ALT nadaje się lepiej pod LPG jesli chodzi o pojemność 2.0.

Tak więc jest się nad czym zastanowić, powiem tak...wiem już mniej więcej na co zwracać uwagę, wielkie dzięki za wszystkie porady i wskazówki. Jeśli ktoś chciałby się jeszcze podzielić jakimiś informacjami zapraszam serdecznie, z chęcią wysłucham każdej porady.

Pozdrawiam Bartek

Opublikowano

Jeżeli myślisz o założeniu instalacji lpg, to nie kupuj silnika FSI, chyba że już masz ALT

Opublikowano

Tak, tak kolego edekxp koledzy już wyżej mi to wyjaśnili że do silnika FSI wręcz "nie można" zakładać LPG. Jest to nieekonomiczne i strasznie drogie. Jeśli już 2.0 to tylko ALT o mocy do 130 KM.

---------- Post dopisany at 12:42 ---------- Poprzedni post napisany at 10:18 ----------

Podzielę się jeszcze jedna informacją która bardzo często słyszę odnośnie silników 2.0 i to chyba bez znaczenia na liczbę KM. Wielu z Was pisze, że silniki te pobierają olej w czasie swojej eksploatacji, biorąc pod uwagę ilu z Was o tym wspomina domyślam się że to chyba dość powszechny i częsty problem, tak więc raczej odpuszczę sobie silnik tej pojemności, a zacznę poszukiwać 1.8T. Zresztą zdecydowana większość z Was poleca tą jednostkę napędową.

Opublikowano

Bierz 1.8T,tak samo V-ki znoszą dobrze gaz:wink:

Opublikowano

2.0 potem nie sprzedasz, silnik z wrodzonymi wadami ot tak po prostu, bierz 1.8T, spali ci litr wiecej przy normalnej jezdze, jest mniej awaryjny a i radosc z jazdy wieksza, bez porownania

Opublikowano

I tak tez koledzy uwarzam, że tylko za 1.8T warto sie rozglądać Wy tylko mnie w tym utwierdziliście i za to bardzo Wam dziękuję. Jesli ktoś ma jeszcze jakieś cenne porady odnośnie modelu B6 to z przyjemnością ich wysłucham.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Borykałem się z takim samym problemem .Po wszystkich za i przeciw wybrałem 1.8T i po zagazowaniu jestem zadowolony.

Opublikowano

Mnie koledzy tutaj tez już dość mocno przekonali że tylko 1.8T pod instalacje LPG. I taki tez silnik szukam. Oczywiście stan silnika tez ma znaczenie, ale tak wszyscy mówią ze tylko ten model pod gaz.

Opublikowano

Witam! Ja mam gaz w 2.0 alt i od ponad 1.5 roku zadnych problemów z gazem!

Opublikowano
Witam! Ja mam gaz w 2.0 alt i od ponad 1.5 roku zadnych problemów z gazem!

Z gazem nie , ale ze znikaniem oleju na pewno sa problemy :-)

Jeszcze dobry jest silnik 2.4 do gazu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...