Bartek868 Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Witam wszystkich mam na imię Bartek, chodzę z zamiarem kupna "nowego" samochodu i szukam fachowej porady i opinii na temat modelu który sobie "upatrzyłem" a mianowicie Audi A4 B6 (2000 – 2004). Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej na temat jaką jednostkę napędową kupić do LPG najlepiej ??? silnik: 1.8, 1.8T, 2.0 ? bo takie rozważam, aczkolwiek najdalej jestem od 1.8T ponieważ obawiam się sporego spalania. Mówiąc w prost który z tych silników będzie "najoszczędniejszy" w spokojnej jeździe ? Jakie są najczęstsze wady, i kłopoty z instalacją LPG w tym modelu ? Bardzo proszę o fachowe opinie, porady i wskazówki, za wszystkie będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam, Bartek
sgx Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Hej mam alt ibrc sequent24 poza wiadomymi wadami tego silnika jest ok, instalacja jest od 2lat i żadnych problemów nie miałem w trasie jak nie cisne spalanie poniżej 9-10l Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
Bartek868 Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Opublikowano 11 Lipca 2013 Rozumiem, że posiadasz silnik 2.0 ? Widzę jednak że wielu tutaj doradza silnik 1.8T do LPG. Niby to zrozumiałe, ale na rynku spotykam całą mase silników 2.0 i dlatego zastanawiam się, czy do tego silnika nadaje się gaz, ale skoro mówisz, że chodzi dobrze i bez problemu to wierzę choć zdaje sobie sprawę, że wszystko tak naprawde zależy od tego w jakim stanie jest silnik samochodu który się zakupuje. Ale generalnie...chciałem się zorientować, czy 2.0 nadaje sie pod instalacje LPG.
Michał139 Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Również jestem posiadaczem ALT, co prawda jeszcze nie zagazowany ale kto wie, Którym autom nie szkodzi jazda na gazie? Prawdy i mity o instalacjach gazowych - czy LPG naprawdę niszczy silniki? tu kolego masz artykuł który może ci pomóc w wyborze
sgx Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Tak mam 2.0 130KM jak go kupiłem zastanawiałem się czy gazować pojeździe 2msc i założyłem, zwrócił się po 10 miesiącach i generalnie jest ok, zanim kupisz uprzedzam poczytaj o alt'ach żebyś samym silnikiem nie był zaskoczony Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
Ar2r Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Witam - ja w swoim 1.8T mam od 2lat LPG - i zero problemów, spalanie ok 10l w trasie i ok 13 w mieście... więc źle nie jest
Bartek868 Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Opublikowano 11 Lipca 2013 W artykule który wysłał mi kolega Michał139 jest napisane, cytuję: "Pod koniec produkcji Audi A4 II generacji większość benzyniaków otrzymała wtrysk bezpośredni, który na razie jest trudną do pokonania barierą dla instalacji LPG. W ofercie pozostały jednak trzy silniki, które dobrze współpracują z „gazem”: 1.6/102 KM, 2.0/131 KM (polecany) i 1.8 Turbo/150 KM." Wynika z tego, że 2.0 nadaje się najlepiej pod instalację LPG no ale domyslam się że "punkt widzenia, zalezy od punktu siedzenia" Wiele już czytam i widze że większość z Was koledzy zdecydowanie poleca 1.8T
MARCIN607 Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 1.8T avj 60kkm na lpg i zero problemów.
Michał139 Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 Moim skromnym zdaniem każdy poleca to czym jeździ, a wybór należy do ciebie
Bartek868 Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Opublikowano 12 Lipca 2013 No ok wielkie dzięki koledzy, po rozeznaniu się w temacie wyciągam następujące wnioski: Najlepszy do instalacji LPG nadaje się silnik 1.8T, natomiast jesli chodzi o silniki 2.0 rozróżnia się dwa rodzaje FSI (moc 150 KM) oraz ALT (moc 130 KM) i to ten ALT nadaje się lepiej pod LPG jesli chodzi o pojemność 2.0. Tak więc jest się nad czym zastanowić, powiem tak...wiem już mniej więcej na co zwracać uwagę, wielkie dzięki za wszystkie porady i wskazówki. Jeśli ktoś chciałby się jeszcze podzielić jakimiś informacjami zapraszam serdecznie, z chęcią wysłucham każdej porady. Pozdrawiam Bartek
edekxp Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 Jeżeli myślisz o założeniu instalacji lpg, to nie kupuj silnika FSI, chyba że już masz ALT
Bartek868 Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Opublikowano 12 Lipca 2013 Tak, tak kolego edekxp koledzy już wyżej mi to wyjaśnili że do silnika FSI wręcz "nie można" zakładać LPG. Jest to nieekonomiczne i strasznie drogie. Jeśli już 2.0 to tylko ALT o mocy do 130 KM. ---------- Post dopisany at 12:42 ---------- Poprzedni post napisany at 10:18 ---------- Podzielę się jeszcze jedna informacją która bardzo często słyszę odnośnie silników 2.0 i to chyba bez znaczenia na liczbę KM. Wielu z Was pisze, że silniki te pobierają olej w czasie swojej eksploatacji, biorąc pod uwagę ilu z Was o tym wspomina domyślam się że to chyba dość powszechny i częsty problem, tak więc raczej odpuszczę sobie silnik tej pojemności, a zacznę poszukiwać 1.8T. Zresztą zdecydowana większość z Was poleca tą jednostkę napędową.
wesz82 Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 Bierz 1.8T,tak samo V-ki znoszą dobrze gaz:wink:
pioteros Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 2.0 potem nie sprzedasz, silnik z wrodzonymi wadami ot tak po prostu, bierz 1.8T, spali ci litr wiecej przy normalnej jezdze, jest mniej awaryjny a i radosc z jazdy wieksza, bez porownania
Bartek868 Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Opublikowano 12 Lipca 2013 I tak tez koledzy uwarzam, że tylko za 1.8T warto sie rozglądać Wy tylko mnie w tym utwierdziliście i za to bardzo Wam dziękuję. Jesli ktoś ma jeszcze jakieś cenne porady odnośnie modelu B6 to z przyjemnością ich wysłucham. Pozdrawiam, Bartek
jacek70 Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 Borykałem się z takim samym problemem .Po wszystkich za i przeciw wybrałem 1.8T i po zagazowaniu jestem zadowolony.
Bartek868 Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Opublikowano 16 Lipca 2013 Mnie koledzy tutaj tez już dość mocno przekonali że tylko 1.8T pod instalacje LPG. I taki tez silnik szukam. Oczywiście stan silnika tez ma znaczenie, ale tak wszyscy mówią ze tylko ten model pod gaz.
radek863 Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 Witam! Ja mam gaz w 2.0 alt i od ponad 1.5 roku zadnych problemów z gazem!
d4widoV Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 Witam! Ja mam gaz w 2.0 alt i od ponad 1.5 roku zadnych problemów z gazem! Z gazem nie , ale ze znikaniem oleju na pewno sa problemy :-) Jeszcze dobry jest silnik 2.4 do gazu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się