Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,8t BEX wykres z hamowni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

byłem po trasie 100km od kasowania błędów, wcześniej korekta była niewielka,

Opublikowano

Zastanów się nad wymiana silnika. ( w sumie nie powinno wyjść dużo pieniędzy.) osprzęt przełożysz .

W przeciwnym razie będziesz się bujał z tym silnikiem jeszcze długo długo.

Poszukaj może AVJ?

Miałem ( 200 000 przebiegu) świetnie jeździł . 2 lata bezawaryjnie. ( tylko cewki były wymieniane) .

I tak przyznam że wytrwały jesteś :)

Opublikowano

później to już żal samochód puścić bo raz, sporo kasy włożone i szkoda oddać komuś, a dwa auto mina więc i sprzedać też nie wypada :/

silnik też już brałem pod uwagę, ale w sumie nie wiesz co kupujesz, przekładka też kosztuje bo sam tego na pewno nie ogarnę,

Opublikowano

moim zdaniem to auto albo ma pierścień zgarniający albo zgarniająco uszczelniający pęknięty być morze mechanior założył pierścień zgarniająco uszczelniający na odwrót lub zamki na nich idą w jednej lini no chyba że rysa na garnku jest i przez nią bierze oliwę warto by było sprawdzić ciśnienie sprężania czy się różni na poszczególnych cylindrach , uszczelniacze na zaworach nowe założone prawidłowo , widziałem jak kiedyś znajomy na żywca wymieniał uszczelniacze na zaworach i bez żadnej tulejki prowadzącej przepychał je przez miejsca gdzie idą zamki sprężyn zaworowych i auto brało więcej oleju jak na starych , mało prawdopodobne ale prowadnice mogą być też wytarte i trzonek zaworu ma za duży luz , w moim życiu widziałem już dużo i nic praktycznie mnie nie zdziwi , a odma sprawdzona czy drożna ?

Opublikowano

Wróciłem od mechanika, silnik cały rozkopany..... Turbina i głowica wygląda, że jest ok. Mają jeszcze zrzucić dół, żeby obejrzeć pierścienie bo chyba tutaj leży problem, tak jak kolega wyżej sugerował :/

Jeśli chodzi o wymianę pierścieni to robili to jakieś 20tys. km temu, na pytanie czy standardowo honują cylindry przed założeniem większych pierścieni gość mnie wyśmiał.... która wersja jest w końcu poprawna bo już sam się gubię :/ Jakie pierścienie w takim razie polecacie ??

W cholerę tego syfu na tłokach i głowicy :/ to raczej nie jest normalne ?? Wszystkie tłoki identyczne, organoleptycznie rys nie stwierdziłem.


zfxzcnmw.jpg
rgctbvq8.jpg
8c8dlcgg.jpg
h34k7qvb.jpg
liji7nlj.jpg
kg4ufmhu.jpg
xic59w7w.jpg
Opublikowano

Wszystko zależy od wyglądu tuleji. Ale jeśli jest gładka a oni nie honują tuleji, to lepiej ty ich wyśmiej.

Opublikowano

U mnie raczej świecą się jak psu.... :facepalm: Trochę poczytałem... czyli tak nie zrobili honowania za pierwszym razem, co miało zapewnić trzymanie filmu olejowego, zwiększone tarcie zabiło nowe pierścienie ?

Auto rozebrane, serwis nie wiem czy mi to zrobią, facet jest mega przemądrzały.... Chyba, że wymontować słupek i wysłać do kogoś ogarniętego. Co radzicie ??


Panowie jakieś wskazówki ??? Auto rozebrane, będę musiał za chwile podjąć decyzje co dalej.

Opublikowano

ja tam zawsze dzwonie pod 665-TUNING z takimi pytaniami :P poprosiłem go zeby zajrzał w temat

Opublikowano

jesli na cylindrach nie ma juz jodełki z honowania fabryczengo to samo honowanie nie pomoze .jak bedziesz miał wyjete tłoki to zawies blok do dobrego szlifierza niech go pomierzy ,bo cylindy w czasie pracy robia sie owalne i jesli nie bedzie sie miescił w wymiarach to ani wymiana pierscieni i honowanie nie pomoze .

Opublikowano (edytowane)

Obejrzałem dokładnie cylindry po wyczyszczeniu, i można pod pewnym kątem zobaczyć jeszcze jodełkę, nie ma przebarwień na powierzchni więc można by przypuszczać że cylindry są ok.

Temat pierścieni, żaden nie jest pęknięty, za to ostatni pierścień (uszczelniający chyba) jego jego dolna krawędź się wywinęła i czuć taki delikatny kołnierz. Pierścienie są też ciut cieńsze od zalecanych i nie wiem czy wsadzili za cienkie przy ostatniej wymianie, czy poprostu tak się wytarły. Wymagana grubość jest 1.5mm a było ok 1.3mm.

Ustatliliśmy, że koleś zamówi nowe pierścienie i podeśle tłoki do sprawdzenia czy aby szczeliny są w porządku i nowe pierścienie będą pasowały.


Edit:

Tłoki pomierzone, jeszcze się mieszczą w normie, dostałem dzisiaj nowe pierścienie od S3,. Wszystko ma być poskładane do czwartku mam nadzieje.

Mechanik twierdzi, że powodem zużycia nowych pierścieni po 20kk była instalacja gazowa :facepalm::facepalm::facepalm:


SIema,

Pierścienie wymienione, samochód odebrany... efekt prac... samochód przestał kopcić ale....

1) wyciek płynu chłodniczego... kamerką już zlokalizowane ale dojście masakryczne, będę poprawiać jak zye*ali.....

2) na zimnym silnik się dławi i potrafi zgasnąć, do tego check na desce - błąd ubogiej mieszanki, korekta długoterminowa po przejechaniu 30km 25 % dopiero co pompę paliwa zmieniłem :/ do znawców tematu czy pompa ma być cały czas zalana w koszu nawet przy rezerwie ???

3) turbo jak się wkręca na obroty powoduje dziwny dzwięk tak jakby przeładowywało, auto nierówno przyspiesza :/ w zakresie 1800-2300 wcześniej nie było to aż tak bardzo słyszalne :/

Ewidentnie jest mało paliwa ale dlaczego, pompa nówka sztuka, filtr też niedawno zmieniany Knecht, Nie mam pomysłu :/

Edytowane przez kupczak90
Opublikowano

zmierz ciśnienie na listwie paliwa, filtr powinieneś mieć z regulatorem mam nadzieje ze kupileś taki sam, ale masz problemów z tym autem masakra..

Opublikowano

Filtr na 4 bary jest, skombinuje tester i zobacze

Nie wiadomo już czy się śmiać czy płakać :banan::banan:

Za 2 tygodnie znów wyjeżdżam i muszę mieć auto na tip top wyszykowane bo mnie znów do jesieni nie będzie :/

Opublikowano

jak pojedziesz w trase z korekta +25% to daleko nie zajedziesz..

Opublikowano

Może coś źle poskałdane i dziura w dolocie jest, sprawdzałeś?

Opublikowano (edytowane)

Logi sprzed chwili

Grupa 115, 118, 020: http://vaglog.pl/log_204048.html
Do tego korekta długoterminowa
19:35:12 Group 032
1.9 % Lambda
23.4 % Lambda
Generalnie wydłużone czasy wtrysku w porównaniu do poprzednich pomiarów w tym zakresie obrotów i z przepływki też sporo uciekło :/
Nie mam warunków, żeby sprawdzić szczelność dolotu.
Jutro wrzucę starą pompę paliwa może nowa się wysrała :/
A dolot zostawię mechanikowi i tak będzie rozwiązywał temat wycieku to turbo niech też sprawdzi, zanim zaczęli grzebać było ok więc niech teraz kombinują.... :facepalm::facepalm:
Edytowane przez kupczak90
Opublikowano

masz sporego overboosta moze troche za mocno gruszka naciągnieta, czasy wtrysku dlugie jak mowiles, szybciej chyba niz wymienisz pompe zmierzysz cisnienie paliwa...

Opublikowano (edytowane)

To przeładowanie wynikało ze zmiany turbiny na hybrydę.

Wcześniejsze logi kiedy jeszcze nie świszczało

Grupa 115, 118: http://vaglog.pl/log_199443.html

Edytowane przez kupczak90
Opublikowano

Dobra to jutro podjadę gdzieś na pomiar bo nie mam w domu takiego miernika i dam znać.

Dzięki, że macie jeszcze do mnie cierpliwość :wink:

Opublikowano

świszczenie mi sie brzydko kojarzy z dziura w dolocie ale wtedy raczej korekta byla by na minus i dużo na przeplywce..

co to za turbina ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...